Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fejlődik az utastájékoztatás

Egy környezettudatos cég, mindig arra törekszik, hogy munkájával a lehető legkevesebbet ártson a Földnek. Így van ezzel a BKV is, aki úgy döntött, hogy az elektromos áram, és a biológiai úton soha le nem bomló kijelző helyett papírt és ceruzát fog, táblákat gyárt és így tájékoztatja az utasokat. Olvasónk egy ilyenről készített feltételt:

Lehet, hogy viccesen hangzik, de a papír és a ceruza a BKV-t tekintve igenis fejlődés, ugyanis a cég 2007-ben még ennyit sem foglalkozott a tájékoztatással:

25 Tovább

Tojik a BKV az utastájékoztatásra

Biztos többetekkel előfordult már, hogy ismeretlen helyre kellett mennetek, ahol még sosem jártatok. Az utastájékoztató rendszernek ilyenkor van a legnagyobb haszna. Jó látni a következő megállót, az átszállási lehetőségeket, esetleg a busz útvonalát. A BKV úgy gondolta, hogy erre nincs szükség, ezért a 2 hónapja megszűnt járatait ajánlja átszállási lehetőségként a járművek tábláin, és a metrótérképen is.

Tisztelt BKV-figyelő!

A minap utaztam a 19-es villamoson, ami számomra egy új járat, ugyanis gyerekkoromban utaztam vele utoljára, amikor még jó UV-k jártak rajta. A villamos vonalán azóta sok minden változott, ezért kénytelen voltam a tájékoztató táblát megnézni útközben, mégis hol tudok átszállni és mire, és hogy mégis merre megy a villamos. (képet csatoltam).

Sajnos a villamosban semmilyen tájékoztató nem volt, a vezető nem mondta még a megállókat sem, digitális utastájékoztatás pedig nem volt, így az ablakban lévő táblákat nézegettem. Meglepődve tapasztaltam, hogy olyan járatok szerepelnek rajta többségében, amik már több mint két hónapja megszűntek. Szerencsére az utasok rendesek voltak és segítettek, így nem vesztem el túlságosan Budán.

A BKV miért veszi ennyire semmibe az utasokat? Miért szarik a tájékoztatásra?

Kl.

65 Tovább

„A villamos esetenként...”

Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?

Tisztelt BKV-figyelő!

A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.

A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?

Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…

Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.

Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…

A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.

Köszönöm: J.

69 Tovább

Utas indul a 3. vágányról

A BKV az utasok tájékoztatására, maximum egy elégségest kaphatna. Még mindig nincs minden állomáson elektromos tájékoztató tábla, hogy megtudja az utas, mégis mikor indul az a busz, villamos, amire ő át szeretne szállni. Ahol meg van, ott nem működik:


Kedves BKV-figyelő!

Egyik reggel munkába indulván, a következő kép tárult a szemem elé, miközben a kihelyezett utastájékoztatót néztem, számítván arra, most majd jól megtudom, beérek-e időben?

Imre, Szentendre

13 Tovább

A BKV nem csak az utasok ellensége, az interneté is

Tegnap végigfutottam a BKV honlapját. Nem akartam mást, mint a közeli gyorsétteremben a saját gépemen megnézni a 103-as busz menetrendjét, hogy ne kelljen utána futni, és ne kelljen túl sokat állni a megállóba. Hát nem lettem okosabb, ugyanis az oldalért felelős szerkesztők úgy gondolták, hogy elég, ha a menetrendben lévő órákat kiírják, a pontos indulási idők senkit nem érdekelnek:



A metrók menetrendjének megtekintéséhez pedig PDF-file olvasására alkalmas programnak kell lenni a gépemen, mert a BKV ezt így gondolta. Nem volt telepítve, így nem tudtam meg, mikor megy az utolsó metró:



Azt már megtudtuk, hogy a paraméterkönyv bevezetésekor semmi lényegi információ nem volt az oldalon (ahogy a sztrájkot megelőző napokon sem volt tájékoztatás), de kíváncsi voltam, mit tudhat meg a BKV-ról egy turista, ha a weben tájékozódik.

Először nem kattintottam sehova. Legörgettem a lapot, és megnéztem milyen információkhoz juthat hozzá az angol nyelvet ismerő felhasználó. Metrófelújítás, 2007 nyaráig érvényes korlátozások, közlekedő 47-es villamos és paraméterkönyv PDF-be csomagolva. Ezek a legfrissebb infók. Igaz, hogy 2-es metró felújításának már rég vége, 2007 is elmúlt, valakinek ez fontos lehet. A lejárt tájékoztatók mellett a BKV éves jelentése is elérhető angol nyelven, amire megint nem tudom mi szüksége lehet egy turistának. Persze az ideiglenes korlátozásokról (villamospótló, trolipótló járatok stb.) egy mondat nem szerepel. Jó látni, hogy a turista is ugyan úgy le van szarva, mint bármelyik tájékozódni kívánó Budapesti.


A lapozgatás közben feltűnt, hogy a BKV a turistáknak büszkélkedik a BKV Plusz szolgáltatásával, ami az Antal féle vezetés alatt teljesen megszűnt, így már nem takarítanak hetente buszokat, megállókat. (Egyébként is vicces volt egy alap szolgáltatást pluszként jelölni). A lapot végiggörgetve alul egy csodálatos "A lap tetejére" angol nyelvű szó bukkant fel.

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek