Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utasészrevételek hatására fejleszt a BKV

Fanatikus olvasók biztos emlékeznek még a néhány hete bemutatott, Új köztemető, főbejárat megállóra, aminek érdekessége az volt, hogy a menetrend és a tájékoztató tábla helyett, egy sima, kb. A4-es méretű papírt ragasztottak ki. A BKV kihasználva a XXI. század lehetőségeit, a reklamációk hatására a sima papírt tartósabb, időtálló EU-kompatibilis kartonpapírra cserélte:

Ilyen volt három hete:

Ilyen lett:

40 Tovább

Backdoor tájékoztatás

Nem kedves olvasó! A backdoor nem csak arról szól, hogy egy sértődött ember idegességében minden hülyeséget felír valahova, ami éppen eszébe jut, és amin más jókat nevet. A backdoor tájékoztatásra is tökéletes. A BKV-nál nagyot szorítottak a nadrágszíjon. Annyira nagyot, hogy az kleptomániás utasok által ellopott matricákat sem pótolják. A karbantartók kaptak egy alkoholos filcet, amivel szépen felírják a busz ajtaja fölé a tájékoztató szöveget. Takarékos, praktikus, és közvetlen!
 
45 Tovább

Külföldön ez miért működik?

Nem egyértelmű tájékoztatás miatt megbüntették olvasónk feleségét Londonban. A férj panaszt tett a helyi BKV ügyfélszolgálatán, ahol visszafizették a büntetést, amiből csak a kezelési költséget vonták le. Nekünk meg maradnak a turistákra vadászó ellenőrök…

Tisztelt BKV-figyelő!

 

A "JÚ MÁSZT PÉJ SZIX TÓZEND!" című cikkhez kiegészítés az alábbi történet: Angliában dolgoztam, feleségem meglátogatott a gyerekekkel. Mivel a London Transport weboldala, ha kicsit zavarosan is, de némi kitartással megkereshetően kimerítő részletességgel tartalmaz minden szükséges információt, nem mondhatom, hogy a szükséges tudás nélkül küldtem be őket Londonba. Napi jegyük volt (Oyster), amivel felszálltak a DLR-re, az automata kisvonatra a Towernél. Sajnos, nem arra a vonalra, amire szerettek volna, így Greenwhich helyett valahol nagyon messze kötöttek ki. Ki sem szálltak, egy menetben jöttek vissza vele. A kijáratnál két ellenőr dolgozott, az egyik leolvasója zöldet, a másiké pirosat mutatott (???). A dolog végeredménye egy 20 fontos büntetés lett, amit csak hitelkártyával lehetett kifizetni (hiszen mindenkinek van hitelkártyája, mondotta volt az ellenőr hölgy!), és napijeggyel utazóként természetesen azonnal megreklamáltam a nevükben. Végülis visszatérítettek 18 fontot (2 font adminisztrációs költség levonása után), de nem azért, mert érvényes jegyük volt, hanem "méltányosságból", mint külföldinek.

 

Mint kiderült, ott követtek el hibát, hogy a végállomáson nem szálltak ki a vonatból, és nem érintették a leolvasóhoz a kártyát. Ez egyébként sehol nincs leírva, hogy oda-vissza kiszállás nélkül tilos lenne utazni. Az igen, hogy ha kiszáll , akkor olvastassa le a kártyáját, különben... De hát ők nem szálltak ki. Ebbéli kifogásaimat egyébként válasz nélkül hagyták - amúgy pedig szeretném én a BKV-tól azt látni, hogy pl. a vonatkozó átszállójegyes hölgy panasza alapján, mivel egyébként kifizette a menetdíjat, csak a megfelelő információk hiányában nem kezelte a jegyét, méltányosságból elengedik a büntetését és visszafizetik neki...

 

Ahogy a művelt angol mondja: no comment.

 

Üdv: Andy

40 Tovább

Senki nem szólt, hogy nem jár az éjszakai busz

Honnan tájékozódik a vidékről feltévedt ember, amikor várja az éjszakai buszt? A megállóban kihelyezett tájékoztatóról és az ügyfélszolgálati telefonszámon. Mi van akkor, ha nincs tájékoztató, a telefont meg nem veszi fel senki?

Tisztelt BKV-figyelő!

Augusztus 20-án Budapestre látogattam, ahol a tűzijátékot néztük meg a barátnőmmel. Magam vidéki vagyok, évente egyszer ha járok a Fővárosban, ezért bérletem nem volt, egy gyűjtőjegyet vettünk, melynek jegyeit felhasználva négyszer utaztunk. A BKV oldalán utána olvastam és megtudtam, hogy a sima jegy az éjszakai buszra nem érvényes, ezért 2-2 helyszínen váltott vonaljegyet is vettem. A tűzijáték után még sétálgattunk a városban, majd visszaindultunk a rokonokhoz, ahol az éjszakát töltöttük.

Kezünkben a jegyünkkel vártuk a 906-os éjszakai buszt a Kosztolányi Dezső téren, mely az Istennek nem akart jönni. Kerestem a megállóban tájékoztatót, néztem a menetrendet, és visszagondoltam, láttam-e a BKV oldalán olyasmit, hogy a busz nem közlekedik. A megállóban több utast is megkérdeztem, de nem tudtak semmiről, voltak olyanok, akik már 40 perce vártak a buszra.

Felhívtam a BKV ügyfélszolgálatát, ahol senki nem vette fel a telefont, így hát vártunk tovább. Jó 30 perc múlva érkezett meg az első információ foszlány, hogy nem jár az éjszakai busz, helyette a villamos jár. Ekkor már az utasok több mint egy órája vártak. Átsétáltunk a Móricz Zs. körtérre.

Mivel tájékoztató nem volt, így az utasok nem tudták, hogy azok a villamosok azért mennek, mert utasokat visznek (nem ez a megszokott rend), a megállóban tájékoztató nem volt, az ügyfélszolgálat süket volt. Így szívatott meg a BKV több mint 4 ezer forintért.

Mint később kiderült, a BKV feltett egy közleményt a weblapjára, melynek legvégén elrejtve le volt írva, hogy nem jár a busz. Kérdem én: Akinek nincs internete, és a megállóban várja a buszt, hogy tájékozódjon?

Üdv: G. Balázs

52 Tovább

Így spórol a BKV

A BKV több járatot is azért akart megszüntetni, mert párhuzamosan közlekedik egy másik járattal. Olvasónk arra lett figyelmes, hogy az átszervezések után a 257-es és a 64-es busz, melyeknek több közös megállójuk is van, ugyan akkor indulnak. Én a forgalomszervezéshez nem nagyon értek, aki tudja mi értelme van egyszerre elindítani két, szinte azonos járatot, az írja meg.


Kedves BKV-figyelő!

 

Tegnap (2008.08.22.) volt szerencsém Pesthidegkúton járni, a hűvösvölgyi buszvégállomáson készítettem a mellékelt képet.

 

Aki gyakran utazik a 64-es illetve 257-es viszonylaton, az tudhatja, hogy e két buszjáratnak van egy közös szakasza, nem is rövid, egészen pontosan 8 megálló a végállomástól a solymári elágazásig. Ennek tudtában nem értem, miért kell a két buszt egyszerre indítani. Az új menetrendből (64-es busz, 257-es busz) kiderül, hogy nem csupán "szerencsém" volt, hogy ezt a képet le tudtam kapni: a buszok hétköznap délután 2 és 6 óra között mindig egyszerre indulnak. Miért van az, hogy aki lekési a buszt, annak 12 percet kell várnia (ráadásul hétköznap)? Nem lenne egyszerűbb, ha felváltva indítanák a buszokat, és akkor legrosszabb esetben is csak 6 percet kellene várni? Miért nem tudják a BKV-nál a buszok indulását ily módon összehangolni? Rejtély. Gondolom erre a BKV-nál se tudnának ésszerű magyarázatot adni.

 

Az már csak hab a tortán, hogy amikor visszafele jöttem, a gyors 56-os busz minden egyes megálláskor lefulladt. Persze elképzelhető, hogy mivel az 56-os villamost csuklós buszokkal pótolják, járműhiány miatt a régebbi, rosszabb állapotú buszokat állították itt hadirendbe (egy régi csuklós Ikarusról van szó).

 

Üdv: Fizikazseni

29 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek