Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

I Love Paraméterkönyv

Milyen jó nekünk, hogy a BKV bevezette a paraméterkönyv második részét, mely természetesen zökkenőmentesen ment. Most már nincsenek párhuzamosan, feleslegesen közlekedő buszok. Napok óta hívogatnak ismerősök, és mesélik, mekkora káosz van. Egymás után mennek azonos számú buszok, majd 20 percig semmi. Ez a BKV fejlett közlekedési rendszere. Alant is egy hasonló történet olvasható:

Kedves BKV-figyelő!

Ma reggel háromnegyed 8 körül Kőbányán a 95-ös és a 95A buszokra kb. 20 percet kellett várnunk, viszont ez idő elteltével mindjárt három is jött, közvetlenül egymás után. Mellékelten küldök két képet, melyeken szépen látszik, ahogy egymás után, szinte teljesen üresen állnak a Kápolna utcában, a Mázsa téri vasúti felüljáró környékén kialakult szokásos reggeli dugóban.

Nem hinném, hogy ez a mostani járatoptimalizálás eredménye, mert korábban is láttam már a 95-ösön ehhez hasonlót. Mivel általában kerékpárral járok, nem is vagyok különösebben érintett, de érdekelne, hogy mi lehet az oka az ilyen feltorlódásoknak. Ha tudjátok, legyetek szívesek, osszátok meg velem.

Üdv, Zoli

69 Tovább

Miért zárják le a sorompót 10 perccel előbb?

Sűrűn járok busszal olyan vonalakon, melyeket vasúti átjáró keresztez. Nyáron többször ültem 10-15 percet a buszon a melegben, 1-1 áthaladó busz, HÉV miatt. Vajon miért zárják le a sorompókat akkor, amikor a HÉV (vonat) még az előző megállóban van?
 
Tisztelt BKV!
 
Reggelente szenvedő alanyai vagyunk annak, hogy ha a Szentendre útról a Kaszásdűlő HÉV megállót szeretnénk gépkocsival keresztezni (oda járnak iskolába a gyerekeink, így időre kell érkezni), akkor rendszeresen több mint 10-15 percig is eltart, amíg a feltorlódott kocsisor átkel a HÉV átjárón. Naponta fordul elő, hogy még csak feltűnik a HÉV a távolban, amikor már pirosra vált a szemafor, így a gépjárműben várakozva végignézzük a szerelvény beérkezését az állomásra, a le- és felszállást, majd a HÉV áthaladását a kereszteződésen. És a fehér villogó jelzés "elmarad", mert az ellenkező irányból is feltűnik egy HÉV, és kezdődik minden előlről.
 
Sorompók közé szorult autók. Illusztráció
 
Az már tényleg pech, de ilyen is volt már, hogy a 3. vonat is megérkezett... Tudnának esetleg tenni valamit ennek a közlekedési anomáliának a megszűntetésére? Nem lenne elegendő ténylegesen csak a HÉV indulása előtt néhány másodperccel pirosra állítani a lámpát? Sajnos sokszor tapasztalom, hogy a türelmüket elvesztő autósok a pirosban hajtanak át, ami balesetveszélyes, de sajnos egyre több követőre talál. Külföldi példák bőven akadnak, hogy csak a lehető legszükségesebb időre zárják le az áthaladás elől a forgalmat, ez sokat segítene ebben az esetben - és rajtunk is.
 
Bízva segítő szándékukban,
 
Tisztelettel: Huhn Ágnes
114 Tovább

Meglopta a lyukasztó a gyanútlan utast

A metrón a menetjegy 60 percig érvényes. Az érvényesség ideje könnyen leolvasható, a jegyre bélyegzett számokból. Olvasónk körültekintő volt, és érdeklődő, ezért megvizsgálta a számokat. Mit vett észre? A néhány másodperce lyukasztott jegye már csak 10 percig érvényes. És mi van, ha jön az ellenőr?

Kedves BKV-figyelő!

 

Ma (2008.09.05) reggel, 8:56 perckor a 3-as metró Lehel téri állomásán kezeltem a jegyemet, ezután megdöbbenve vettem észre, hogy a gép hibás időt bélyegzett rá: 09050806, ami 8:06, tehát 50 perccel korábbi időt nyomtatott a jegyre, így tulajdonképpen már csak 10 percig volt érvényes. Szerencsére ahol leszálltam nem volt ellenőr. Ez valami új bevételi forrása a BKV-nak, hogy átállítják a jegykezelő automatát, hogy olyan utasokat is tudjanak büntetni, akik kezeltek jegyet?

 

Egy utas

13 Tovább

A paraméterkönyvtől ments meg Uram minket

Annyi észrevételt kaptam a járatcsökkentéssel (paraméterkönyvvel) kapcsoltban, hogy mostanáig nem tudtam végigolvasni az összeset, és óráról-órára egyre több panaszt kapok. Ezekből az észrevételekből készült összeállítást olvashatjátok. Ezek az észrevételek azért kiemelten fontosak, mert a BKV szerint az átállás zökkenőmentes volt. És az utasok szerint?

Itt is van első utasunk Balázs, aki szerint ekkora fejetlenség rég volt ennél a cégnél. Járatok mennek össze-vissza számozva, azt sem tudják hova:

Mindenfelé olvasni arról, hogy a BKV augusztus 21-e óta átalakít és átalakít, sőt, az Indexen most is kint van, hogy hétfőn senki ne rutinból közlekedjen, mert a BKV átalakít.
A BKV szerintem nem átalakít, hanem konkrétan megbolondult, és a maradék hűséges utasát most idegeníti el magától nagyjából örökre, ami valószínűleg egyet jelent majd a hosszú éveken át tartó, rengeteg adóforintba kerülő haláltusával. (Nem hiszek a frissen kinevezett új emberben sem.)
A történet, ami mindezt mondatja velem, szerdán és csütörtökön történt, és a megértéséhez mindössze annyit kell tudni, hogy augusztus 21-e óta nincsenek piros és fekete buszok, hanem vannak számmal jelölt normál járatok (régen: fekete), valamint számmal és E betűvel jelölt gyorsjáratok (régen: piros). Mindez azért, mert az "új" megjelenítőkön (amik immáron több mint egy évtizede működnek vagy inkább nem működnek a BKV járatain) nem lehet piros színt megjeleníteni, és állítólag a külföldiek számára ez problémát jelentett, hogy a bekeretezett, fekete alapon zöld 173-as piros vagy fekete. Bárcsak tudnám, milyen külföldiekről van szó? Akiket Demszky évről évre ellehetetlenít a már tömegközlekedéssel is járhatatlan állapotú városban? Budapestre már csak az igazán elhivatottak jönnek nyáron, ők pedig ennél sokkal intelligensebbek. De a legszebb, hogy most már nemcsak ők nem tudják, min utaznak, hanem mi, budapestiek sem!
Szerdán délután állok a Felszab (Ferenciek) téri megállóban és várom a piros 173-ast, amikor begördül a klasszikus, csuklós Ikarus, rajta 173-as tábla. A táblából megállapítom, hogy ez fekete - "minden vastag fánál megáll", noha ilyen busz eddig inkább a piros 7-173-as járatokra volt jellemző. Mindegy, erre tehát nem szállok fel. Begurul mögé egy Volvo busz, tipikusan olyan, amilyenek eddig a fekete 173-asok voltak. Nézem a táblát: bekeretezett 173. Akkor ez most mégis mi a francot jelent? Két fekete csak nem jön egymás után, gondolom, és felszállok. A busz belső kijelzőjén se keret, se E betű, és bizony beáll az Astoriánál levő megállóba, tehát fekete, hogy rohadjon meg. Mégis kettő jött egymás mögött. Mindegy, hazazötykölődtem vele.
Csütörtök éjjel 10 után hazafelé tartok a Rádióból, állok a Keletinél a megállóban. Rövid várakozás után feltűnik a tegnapi buszom: Volvo, külső megjelenítőjén bekeretezett 173-as. Éjjel az ember már nem válogat, azzal megy, ami jön. Felszállok rá, bent ugyanazt látom a belső kijelzőn, amit tegnap: 173-as jelölés, se keret, se E betű - tehát fekete. És mégsem áll meg a Dózsa György útnál. Ekkor kezdenek el zúgolódni az emberek. Aztán a Cházár András utcánál sem, aztán a Stefániánál sem. Ez bizony piros/gyors 173-as.
Hangsúlyoznám: kívülről-belülről ugyanaz a busz - ráadásul egy olyan, ami régen tipikusan fekete 173-as volt -, a külső megjelenítőn keretes 173-as (aminek augusztus 21 óta nem szabadna előfordulnia), a belsőn sima 173-as jelöléssel, szerda délután fekete, csütörtök éjjel piros. Utóbbi esetben nekem mázlim volt, de az azért egy picit durva, amikor a negyedóránként vagy még ritkábban járó éjszakai közlekedésben az ember akaratán kívül nem arra a buszra száll, amire gondolja, és elhozzák a halálba, ahonnan akár kilométereket gyalogolhat vissza az éjszakában. A Hungáriánál néhány potyára elhozott utas előrement az első ajtóhoz és üvöltött a buszvezetővel, a Bosnyákon már csak egy idős néni kiabált a vezetővel mérgében: "HOL AZ E BETŰ? MONDJA, HOL AZ E BETŰ?"
Magyarország, 2008. Szánalomvölgy.
Második utasunk blr aki nagy hibát követett el. A paraméterkönyv bevezetések másnapján a BKV oldaláról szeretett volna tájékozódni. A 21. században azt hitte, lesz ott valami információ. Koppant.
127 Tovább

Eldőlt, mint az ólajtó

Milyen lelkivilága lehet egy olyan járművezetőnek, aki azt hiszi, hogy a háta mögött 100 ember helyett 100 zsák krumpli van? Egy ilyen embernek egyáltalán minek adnak jogosítványt?

Szia Figyelő!
 
Egy drámai sztorit szeretnék veled megosztani. A szenvedő alany egy 6-7 éves korú kislány volt, a negatív szereplők pedig egy sietős sofőr, egy leharcolt 25-ös busz és közvetve a BKV-tól az a személy, aki kiengedte a forgalomba ezt a buszt.
 
Újpesten akartam fölszállni a 25-ös buszra a Beller Imre út közelében. A várakozó utastársaim között volt egy nagymama a fent említett, ekkor még álmos kislánnyal a kezében. Busz megjön, mi felszállunk. A sofőrnek nagyon sietős lehetett, mert a lábam még a lépcsőn volt, ő már csöngetett, sőt ajtó be és indult padlógázzal. A lány persze fürge volt, gyorsan beállt a leghátsó, hátrafelé néző páros üléseknél lévő ficakba még a repülőstart előtt. A busz leharcolt volt, ami abban is megnyilvánult, hogy hiányzott az a funérlemez, amely ezeket az üléseket elválasztja az ajtóktól. A nagymama még készült leülni az induláskor és szólt a lánynak, hogy kapaszkodjon.
 
A lány persz nem kapaszkodott, tán elfelejtette az álmossága miatt. Alacsonyabb volt, mint a felső keresztrúd - és háttal állt a hiányzó lap felé... Hátraesett a repülőstartkor!
 
De mert a lába beakadt az alsó keresztrúdba, gyakorlatilag a térde körül fordulva hátradőlt - vitte a lendület. A fejét pedig beverte jó alaposan. Szerencsére nem a lépcsőfok szélébe, mert azt nem élte volna túl. És csak egyszer, mert hátranéztem felszállás után. Az esést ugyan nem tudtam megakadályozni, de azt igen, hogy másodszor is beverje a fejét, mert nem tudott megkapaszkodni. A sofőr nem törődött az esettel, csak hajtott tovább. A lány végigsírta az útjuk hátralévő részét a nagymama ölében...
 
Üdv: mig8
61 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek