Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kétszer csukta oda a busz ajtaja

Nem lettem volna annak a kissrácnak a helyében, akinek felszálláskor a lábát, leszálláskor a táskáját csukta oda a türelmetlen buszvezető. Olyan megrázkódtatás érte egymás után kétszer, hogy sírva hagyta el a helyszínt. (Amit mondjuk megértek, mert sokan pánikba esnek, mikor ilyen helyzetbe kerülnek).

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Tegnap (augusztus 25), Szentlélek térről 17:47-kor induló 34-es busz, járműszáma 18-53, sofőrje egy 40-50 között, rövidre vágott, barna haj, fehérbe forduló rövid bajusz, erős borostával kiegészítve, galléros fehér póló, szürke szövetnadrág. Flórián téri megálló, a leghátsó ajtónál felszálló kisfiú (nem biztos, nem láttam túl jól) lába maradt ott az ajtóban. Szerencsére a srác már belül volt... Busz indul, utasok kiabálnak, a régi csuklós Ikaruszon még nekem is néhány másodpercbe tellett, hogy a plafonra diszkréten látótávolságon kívül szerelt vészjelzőt megtaláljam, de addigra a busz megállt.

 

Ajtó nyílik, srác ijedtében leugrik a buszról, csengetés, ajtó zár. Kiabálás megint, hogy "Nyissa ki!", ugyanis másodjára a srác táskáját sikerült a buszvezetőnek türelmetlenségében odacsukni. Ajtó újra nyílik, srác bőg, mert azt hitte, viszi a busz a cuccát. Csengetés, ajtó becsuk, busz tovább, vezető részéről itt véget ért a történet. A sofőr amúgy igen türelmetlenül vezetett a későbbiek során is. Szerencsére a busz menetteljesítménye nem tette lehetővé, hogy nagyon rodeózzon, nem pattogtunk a buszban, mint mixerben a jégszilánk, de ez nem a sofőrön múlott...

 

Megállóból kikanyarodásnál többször is elég hamar "ügyesen megtalálta" azt a helyet, ahová ki tudott sorolni. Autóvezetőként alighanem kidudálom a világból, ha elém tolja ki így a busz elejét. Értem én, hogy az autósoknak segíteni kell a busz kiállását az autóbuszöbölből, de az talán túlzás, hogy a Szentendrei úton 70-nel folyamatosan haladó sorba tolja ki úgy a busz elejét, hogy az autós választhat: vagy elgázolja, vagy megpróbál megállni, hátha sikerül.

 

Ezzel a viselkedéssel éles ellentétben áll az, amit ma reggel tapasztaltam a HÉV-en: a járatok változásáról angol nyelven is bemondták a közleményt a HÉV-en! Az pedig mit sem csökkent a BKV érdemein, hogy gyakorlatilag semmit nem lehetett belőle a zaj miatt hallani. :-)

 

Andy

74 Tovább

Majdnem elütötte az éjszakai busz

Az éjszakai közlekedésben az egyik szívás az, hogy ha hamarabb megy el a busz, akkor egy órát kell várnod a következőre, márpedig az éjszakai sofőrök szeretnek gyorsan vezetni. Olvasónk is egy ilyen esetet oszt meg velünk.

Egy lány futott a korábban induló buszhoz, mert nem szeretett volna egy órát várni a következőre. Az induló busz majdnem elcsapta:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Engedjék meg, hogy panaszomat egy dicsérettel kezdjem: az éjszakai járatok átszervezése a VEKE javaslata alapján kiváló döntés volt. Azóta szinte minden héten igénybe veszem ezt a szolgáltatást. Bár a nappali járatok is ilyen ésszerűen volnának szervezve.

 

Tegnap este (2008.Szeptember 3.) azonban két olyan eseménynek is tanúja voltam, ami egyetlen sofőr fegyelmezetlen viselkedésének köszönhetően kellemetlenné teheti a szolgáltatás igénybevételét az utasok számára. A kevésbé megrázó incidens rögtön akkor történt, amikor a menetrend szerint a Blaha Lujza térre 00:36-kor érkező 931es busz 00:32kor Schumachert megszégyenítő "depó beállást" imitálva érkezett a megállóba, és azonnal tovább hajtott. Nem szívesen lennék azoknak a helyében akik ezzel lekésték az amúgy csak óránként érkező járatot! Az éjszakai menetrendnek nagyon fontos eleme, hogy a buszok bevárják egymást, illetve pontosan érkeznek és távoznak a megállókból: 4 perces eltérés - különösen korábban távozás - megengedhetetlen!

 

Ugyan ez a sofőr amúgyis érdekes stílusban vezetett el a Nyugati térig (ülve is kapaszkodtam), ahol viszont olyat tett, ami mellet a menetrend nem betartása eltörpül. Újabb Forma 1-es érkezés, ajtónyitás, csukódás jelző, futó utasok (előtte állt egy másik busz, emiatt hátrébb állt meg) ajtó csukódás, lemaradt utasok. Ami még ennél is rosszabb: nem törődve azzal, hogy az egyik hölgy utas még a busz közvetlen közelében áll, elindult a sofőr, majdnem elütötte szegényt. A lány utána szaladt a busznak, ami épp nem érte el a zöld lámpát (nyilván ezért kellet sietni) és ott a sofőr méltóztatott felengedni a buszra. A dologban a bizarr az, hogy ezek után a lány megköszönte, és majdnem hogy ö kért elnézést. Sajnos nem hallottam mit mond a sofőr neki, de a hangsúlyból azt sejtem, hogy nem bocsánatkérés volt...

 

Én megértem, hogy a buszsofőrnek nyilván van családja, akihez siet haza, pláne az éjszaka közepén, de nekünk is van, ők is várnak ránk, és nem a balesetire szeretnének értünk jönni! Bizonyára nehéz olyan sofőrt találni, aki vállalja az éjszakai műszakot, ezért meg sem fordul a fejemben, hogy komolyabb következményei legyenek az eseményeknek, de annyit kérek: hozzák értésére a kérdéses buszsofőrnek, hogy viselkedése megengedhetetlen!

 

Köszönettel: Ö.R.

30 Tovább

Hol veszel jegyet az éjszaka közepén?

Mit csinál a felelősségteljes autós, ha a családi vacsorán megiszik néhány pohár bort? Vezetés helyett BKV-zik. És vajon honnan szerez éjszakai jegyet? Sehonnan. Azt még megértem, hogy napközben az ellenőrtől nem lehet jegyet venni (bár jegyet akkor is nehéz venni), de hogy éjszaka miért nincs erre lehetőség, azt nem értem…

Üdvözlöm Önöket!

Barta Krisztián vagyok! Gondoltam megosztok Önökkel egy remek történetet!

Íme:
 
2008.08.22. napján, egy érdekes dolog történt meg velem. Reggel, még mit sem sejtve az esti programomról, autóval indultam el munkába. Napközben értesültem arról, hogy hivatalos vagyok egy rögtönzött családi eseményre. Autóval közelítettem meg a helyszínt, viszont mivel ott fogyasztottam alkoholt, úgy döntöttem a feleségemmel, hogy tömegközlekedéssel megyünk haza!

Mivel már értesültem arról, hogy az éjszakai járatokra nem alkalmas a nappali 270 Ft-os jegy,(valószínű a magasabb utazási színvonal, pl. büdös hajléktalan, hányás, részeg tomboló emberek, stb…), ezért megpróbáltam jegyet szerezni, de éjjel fél kettőkor, erre nem nagyon volt esélyem. Óbudán a Bécsi úton szálltunk fel az 1 óra 28 perckor érkező, 960-as autóbuszra. Nem sokkal azután, hogy a busz bezárta az ajtókat, odalépett hozzánk egy ellenőr hölgy. Mondtam Neki, hogy mivel nem tudtunk jegyet vásárolni sehol sem, (nálunk pedig csak 5db, 270 Ft-os jegy volt) így most akkor Tőle vennék. Erre Ő flegmán, minősíthetetlen hangnemben visszakérdezett, hogy én kalauznak nézem e Őt?

Válaszoltam,hogy nem csak mivel az éjszaka közepén, nem nagyon árulnak sehol jegyet, így bátorkodtam arra gondolni, hogy majd az autóbuszon lehet venni. Hát itt nem lehet, és Őt nem érdekli, hogy miért nincs jegyem, ott kellett volna venni, ahol a többi jegyet vásároltuk. Mondom mivel reggel még nem tudtam, hogy este szükségem lesz rá, hisz általában autóval járok, csak most két pohár bor után nem akartam vezetni, ezért szálltunk buszra!

Hosszas szóváltás után, arra kényszerített, hogy szálljunk le az autóbuszról, az éjszaka kellős közepén, és várjuk meg a következőt, amely 30 perc múlva érkezik!

Tehát!

Ha nekem este, mikor már minden bezárt, kedvem van meginni egy-két pohár bort a családdal akkor két választásom marad:

1. Mivel buszra nem tudok szállni, hisz a jegyvásárlás nem megoldott az éjszakai buszokon, sétálok Óbudáról, egész Budaörsig.

2. Vagy szembeszállok a törvénnyel, és autóba ülök.
 
Kérdésem a következő:

Ha az ember azokban a megállókban száll fel az éjszakai járatra, ahol nem lehet jegyet venni este 7-8 után, ott miért nem lehet megoldani, hogy a buszon ücsörgő ellenőrtől vegyen az ember jegyet???

Én nem a jegyvásárlás alól akarom kihúzni magamat, hiszen az hölgynek is felajánlottam, hogy veszek Tőle jegyet, (ennek utána is lehet járni, gondolom valahol szerepel a munkarendben, hogy ki volt ezen a buszon beosztva aznap éjjel) hanem a rendszert nem értem!

Ha nappal megbüntet, mert jegy nélkül szállok fel, azt megértem, hiszen szinte minden sarkon van egy újságos, vagy egy BKV-s jegyárusító hely, de árulják el nekem, hogy éjjel, fél kettőkor a Bécsi úton hol lehet jegyet venni?

Ilyenkor miért nem lehet a buszon a jegyet megvásárolni?

Ha nem velem történik meg ez az eset, hanem egy olyan emberrel akinek nincs túl sok felelősség tudata, akkor lehet, hogy Ő visszamegy, beleül a kocsijába, és valahol arrébb balesetet okoz!

Ez a cél? Még több „diszkó balesetet” Budapestre?

51 Tovább

Szerelmeslevél a BKV-tól

Vajon miért küld a BKV ügyvédje fizetési felszólítást egy olyan utasnak, aki az adott napon nem is utazott azon a vonalon, ahol elvileg „megbüntették” és igazolni tudja, hogy ott sem volt?. Ma Magyarországon miért minősül hivatalos papírnak egy sajtcetli néhány személyes adattal, aláírás nélkül? Ezekkel valaki 2008-ban tényleg pénzt követelhet?

Üdv BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de mostanában sok volt a dolgom, ezért csak ma akadtam rá arra a postra, amiben Péter a 2005-ös kamu büntetéséről ír.

Jómagam is így jártam, a dr. kovács ügyvédi iroda (Nemecsek :) ) nekem is küldött hasonló tartalmú felszólítást. Állítólag engem a 4-6 villamoson "kaptak el" 2005.01.17-én, az igazolványhoz nekem is "diákigazolvány" van feltüntetve, de a száma pl. már hiányzik. Na, ezért fizessek 13 nagy pénzt és még egy marék kicsit, de izibe'. Se jkv, se semmi más nincs a levélben.

A történethez hozzátartozik, hogy régen sokat bkv-ztam, és mindig megvettem a bérletet, vagy jegyet. Azon a napon azonban a főiskolán voltam, éppen vizsgáztam. A lakóhelyem és a főiskola is a III. kerületben volt, messze-messze a 4-6V vonalától. Egészen biztos vagyok benne, hogy aznap nem is jártam villamos környékén. Természetesen a fentieket az indexem és a főiskolai dokumentumok is tudják igazolni szükség esetén, nem beszélve a tanúkról.

Na mindegy. A lényeg, hogy a levél sima postai úton érkezett, ezért természetesen figyelmen kívül hagytam.  Kb. 2 hétre rá, ma érkezett a következő levél a nemecsekéktől, szintén normál postai úton, nem ajánlva, amiben leírják, hogy milyen rossz fiú voltam, amiért nem mutattam hajlandóságot a fizetésre, és ők bizony perre viszik az ügyet, de azért még kapok egy legeslegeslegutolsó esélyt a fizetésre.

Pedig ők még azt sem tudják igazolni, hogy történt szerződésszegés, vagy hogy ezt követően egyáltalán felszólítottak volna a tartozás rendezésére, hiszen a normál postai küldemény nem bizonyít semmit. Ha jól tudom ezt a Ptk. szerint meg kell tennie a BKV-nak, mivel köteles jóhiszeműen eljárni, és a veszteségét minimalizálni. Ez egy polgári jogi szerződés!

Amúgy a lakcímem időközben megváltozott, tehát még a hivatalos leveleket sem kaphatom meg elvileg. :-) De ez már csak a bónusz a sztoriban.

Ezért hát én nem fizetek, és azt ajánlom mindenkinek, hogy egy fillért se fizessen semmiféle jöttment ótvaros ügyvédi irodának, aki minden jogalap nélkül akarja megkopasztani.  Akkor sem fogok fizetni, ha az egész tisztelt ügyvédi iroda sünt szarik, és batz papuccsal veri az ajtómat. Ha történetesen megbüntettek volna, biztosan nem várom meg, amíg ilyen sok lesz a tartozás, és befizetem.

Arról nem is beszélve, hogy milyen adatbázisokban, miért, hogyan és meddig tartják nyilván az adataimat? Vagy bárki másét? Ki adja át egy ilyen zugügyvédnek? (már bocs a másik blogtól, azt is olvasom néha :) ) Hol van erről elérhető tájékoztatás? Miért nem kapom én ezt meg a nyomorult felszólításuk mellé?

Így már inkább vállalom az összes következményt, és harcolok, ha kell a végsőkig. És ezt javaslom mindenkinek, aki így járt mint Péter és én, mert különben sosem lesz "ebben a kurva országban" működő jogrendszer és igazságszolgáltatás, csak rajtunk élősködő paraziták. Ezt most éppen BKV-nak hívják.

Ha lesz fejlemény az ügyben, beküldöm, hogy mindenki tanulhasson belőle :-)

"Mert ez így nem mehet tovább!"

Üdv: Z

81 Tovább

Kreativitásból ötös

Mit csinál a leleményes BKV-dolgozó, ha nincs 66-os viszonylattáblája, mert a 99-es vonalon dolgozik? Gondolkodik egy picit, majd megfordítja, így csinál a 99-ből 66-ot. Az, hogy a busz honnan hová megy, az meg le van sz@rva :) Leleményességből, és kreativitásból hatalmas ötös a buszvezetőnek.

 

 


Ezt a képet tegnap csináltam a 23E és a 66-os busz közös János utcai megállójában. Egy ismeretlen sofőrt tettek a vonalra, egy kis szóló Ikarussal. Valószínű, hogy váratlanul érte az áthelyezés és előzőleg a 99-es vonalon dolgozott, ezért oldotta meg így az utastájékoztatást. Még mindig jobb, mintha nem lenne kint semmi. Minden elismerésem az övé. Még mindig mosolygok rajta, ha visszagondolok :)
 

54 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek