Körülbelül 2 éve napi rendszerességgel utazom a 23-as busszal a Boráros tér és a Szabadkai út között. Egyszer fényképeket is tettem fel, az embertelen állapotokról, melyek a megállóban uralkodnak.
2-3 hete írtam az Intermédia Kft-nek egy levelet, melyben felhívtam a figyelmüket, hogy a megálló több mint 2 éve beüvegezetlen, ez a téli hidegben, szélben nem éppen kellemes. Meglepődésemre a levél elküldése után azonnal visszajött, a Mailer-Dameon, miszerint ilyen e-mail cím nincs.
Ez után a BKV-nak továbbítottam az üzenetet. Megkértem őket, hogy továbbítsák az Intermédia felé. Múltak a napok, semmi reakciót nem kaptam, a megálló ugyan olyan volt, mind eddig.
A mai nap ismét a Szabadkai úton vártam a buszt, és meglepődésemre az összes hiányzó üveget pótolták. (Már csak abban kell bízni, hogy így is marad.) Aki hasonló állapotú megállóban várja a buszt, villamost, stb. keresse fel az ügyfélszolgálatot, bízzunk benne, hogy minden bejelentésnek eleget tesznek.
A BKV Figyelő szerkesztői köszönik az együttműködést!
Előtte
Utána
Egy kövér piros pont
A 12-es busz csodái
Hello BKV Figyelő, kedves kommentelők!
Két dolog miatt írok, ezek a 12-es busz apró csodái.
1) Világvárost építünk, szeretem Budapestet blablabla. Építjük a 4-es metrót, mert hogy az értékes munkaperceket hoz be, mivel a metró által rövidebb lesz az utazás. Nos, nem itt kell elkezdeni az utazási idő redukálását, hanem ott, hogy logikusan szervezzük a menetrendet. Én napi jelleggel használom a 8-as buszt, és a dél felől BAH-nál a legegyszerűbb átszállni, 12-es buszról. Igen ám, de van egy kis bökkenő. A 12-es busznak kb. azért ez a száma, mert 12 percenként jár. Viszont egyszer se sikerült elérnem. HÉV-ről mindig láttam elmenni, aztán meg áll a piros lámpánál. 8-asról 12-esre, 12-esről 8-asra se sikerült átszállni rögtön, mindig az ember orra előtt megy el. És persze nem ez az egyetlen ilyen kapcsolat, mindenki tud mondani legalább egyet. Ezt kell racionalizálni, hogy az ember ne bosszankodva várjon 10 perceket. És az ilyen csatlakozási bevárásokkal sokkal többet lehet javítani a cég megítélésén, ezzel sokkal könnyebb csökkenteni a menetidőt, nem kell ehhez metrót építeni. Pusztán kicsit jobban kell megszervezni a menetrendet, illetve kötelezni azokat a sofőröket erre a bevárásra, akik eddig még nem tették meg ezt.
2) A másik dolog. Mindenki kérdezi, miért kerül ennyibe a bérlet. Gondolom még mindenki még jól emlékszik a BKV videójára, amin ez hangzik el: "Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz". Nos, kb. 1 éve megcserélték a 12-es és a 54/55-ös busz megállóját. Ez nem tűnik olyan nagy dolognak, viszont nézzük meg, h mit is jelent a gyakorlatban.
Ez a régi útvonal:
Jó munkához idő kell
Nem jó a lyukasztó? Fizess
Tisztelt BKV figyelő!
Szerencsére ritkán kell a BKV járvűvein utaznom. Ma reggel sajnos mégis ezt a közlekedési megoldást kellett választanom. A Deák Ferenc téren átszálltam a 3-as metróról a 2-es metróra. Az átjáróban kezeltem a jegyemet, illetve megpróbáltam, de a gép nem kezelte le a jegyet, annak ellenére, hogy zölden világított a működőképességét jelző led. Ezért megpróbáltam egy második és egy harmadik kezelőt is. Késésben voltam a munkahelyemről, nagyon siettem. A harmadik gép működött! Szuper, rohantam tovább, ez a művelet még 5 perc késést eredményezett. Az Astoria megállónál egy meglehetősen goromba nő megállított és ellenőrizte az érvényesített jegyemet, de azon nem látszott semmilyen pecsét és nem is vágta le a jegy végét, csak az látszott rajta, hogy be volt gyűrődve a gépbe és próbált valami pecsét félét rányomni. Próbáltam magyarázni, hogy szívesen odaadom a jegyem, de nekem rohannom kell. Akkor már láttam, hogy alig várta, hogy végre történjen valami ma, mert már nagyon unatkozhatott! Adtam neki 5000 forintot, mert nem akartam az állásommal játszani, ettől rögtön boldogabb lett és végre rohanhattam tovább. Persze a bizonylatot nem volt időm kivárni, úgyhogy remélem hasznos dologra költi a pénzemet! Ha csak tehetem nem fogok BKV-val közlekedni, mert azon túl,hogy időt és energiát pazarolok a jegy megvásárlására és érvényesítésére még 5.000 forint büntetést is kell fizetnem, és még én érzem magam kellemetlenül.
Vicces, hogy a Deák Ferenc téren, az egyik legforgalmasabb megállónál rendszerint nem működik a 3 jegykezelő autómatából legalább 2. De persze nem csak a két metró vonal között, hanem a bejáratnál sem. Persze a sikertelen próbálkozásokat türelmesen végignézi az a négy alulművelt, unintelligens ellenőr, aki a a mozgólépcsőnél támaszkodva cuppog és fütyörészik. Rendesen kellemetlen ott áthaladni.
Az mindenesetre elgondolkoztató, hogy a BKV bérletárak közelítenek más európai országok áraihoz, viszont a minősége alulmúlja valamennyit.
Utolsó kommentek