Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tegyenek rendet a Moszkva téren

Tisztelt BKV!

Minden nap utazok a 2-es metróval a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között. Mióta bevezették a biztonsági őrös beléptetést, csak negatív tapasztalataim voltak. Kollégájuk rendszeresen tépi ki a kezemből a bérletet, hogy megnézze, érvényes-e, melyet minden böffentés nélkül visszaad.

Tegnap este (április 21.) 18:00-kor haladtam a mozgólépcső felé a Moszkván, amikor a következőt tapasztaltam:

3 fő biztonsági, 1 nő és két férfi teljesít szolgálatot, melyből csak az egyik dolgozik. Szegény szemüveges kisöreg nézte sorra az emberek bérletét és jegyét, miközben a másik fiatal srác biztonságihoz odament egy hölgy (talán a barátnője) csókolgatni kezdte, falták egymást, majd odébb mentek. A srác leszedte a karszalagját, kivonta magát a forgalomból, majd a hölgy is eltűnt.

Tényleg sajnálom az idősebb urat, aki ezek után egyedül dolgozott, de láttam benne az akarást, így egy dicséretet mindenképp megérdemel.

Amennyiben nem hisznek nekem, a mozgólépcsőt figyelő kamera felvételeit nézzék vissza, ugyanis az egész eseményt rögzítenie kellett, hisz jól láthatóan azt a részt figyeli.

Kérdésem már csak annyi lenne, hogy önöknél az Akácfa utcában is ilyen a munkamorál? Elképzelem, ahogy az ügyfélszolgálati asszisztens feláll az asztalra és miniszoknyába táncol, közben a munkatársának a férje betör az irodába, és kicsábítja röpke percekre. Önök szerint ez lenne a normális?

Arra szeretném kérni Önöket, hogy az üzletszabályzattal együtt, hozzák nyilvánosságra azokat a papírokat, amiben le van írva, hogy az ellenőrzést végző személyeknek mik a kötelességeik, milyen szabályoknak kell, hogy megfeleljenek, és adott helyzetekben miképp kell cselekedniük.

Reakciójukat előre is köszönöm!
121 Tovább

Interjú egy metróvezetővel

A blog történetének egyik legjobb interjúját sikerült elkészítenem tegnap. Ellenőr és buszvezető után, most egy metróvezető mindennapjába nyerhetünk bepillantást. Akit kicsit jobban "vonz" a metró, a cikk végén néhány képet* is talál. Továbbra is várjuk a BKV-s dolgozók jelentkezését, egy névnélküli, teljesen anonim interjú erejéig. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.

Az első kérdésem már egyértelmű azoknak, akik olvasták az előző két interjút: Miért lesz valaki metróvezető?

A kérdésre nehéz válaszolni. Vannak akik megélhetésből, a biztos munkahely miatt, mások a vasút szerelmesei, hiszen ez egy "kisvasút".

A BKV-nál az egyik legfelelősségteljesebb munka a tiéd. Egyszerre több száz ember életéért felelsz. Nehéz volt megszerezni a vizsgát? Mesélj erről.

Nem tennék különbséget, hogy a BKVn belül melyik munka felelősségteljesebb. Minden munkának megvannak a specialitásai, melyek esetenként több figyelmet érdemelnek. Ennek köszönhetően szigorú elvárásokat támasztanak a metróvezetőkkel szemben. Pszichológiai alkalmassági, teljes körű orvosi vizsgálat. A kettes metróra a leendő kollégának egy három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie mely szabályzatokból, járműismeretből és egyéb más fontos tantárgyakból áll. A tanfolyam elvégzése után segédvezetőként dolgozhat vezető mellett és ha egy éves rutint szerezett segédvezetésből és éppen van lehetőség, hogy vezető lehessen, akkor egy újabb három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie. A hármas metró esetében többször un. "utcáról jött tanfolyam"-ot indítottak, amikoris a leendő vezetőnek kétszer három hónap alatt kellett elsajátítania a segédvezetői majd a vezetői tananyagot. Hogy képet kapjunk, hogy mennyire nagy a követelmény: az utolsó ilyen jellegű tanfolyamra 22 ember jelentkezett, ebből 5 fő végezte el. A metróvezetőknek 2 évente megerősítő vizsgákat kell tenniük, tulajdonképpen 2 évente újra megszerzik a jogosítványukat.



121 Tovább

A riporter kérdez, a buszvezető válaszol

Több pozitív visszajelzést is kaptam az

előző ellenőrös interjú után, többen követelték a folytatást. Felhívásomra több BKV dolgozó is jelentkezett, közülük választottam ki a mostani riportalanyt.

Kicsit óvatosabb voltam, és kevesebbet is kérdeztem, mert az előző interjú igen hosszúra, terjedelmesre sikerült. Amennyiben az olvasók igénylik, megbeszélek a riportalannyal egy folytatást, reméljük ugyan ilyen segítőkész lesz! Ezúton is köszönöm neki az együttműködést!


Kezdjük is akkor talán a legfontosabb kérdéssel: Miért lesz valaki buszvezető?


Kell egy kis megszállottság hozzá, hogy valaki buszvezető legyen. És hogy szeressen vezetni. Mert aki egy kis csepp undorral csinálja ezt, az hosszú távon nem marad meg ennél a foglalkozásnál, szerintem. Engem mindig a nagy járművek érdekeltek, ezek közül is inkább a buszok. Autószerelő végzettségemet is a BKV-nál szereztem meg, így már elég korán testközeli kapcsolatba kerültem a buszokkal. És azért pont a BKV-nál, mert egy viszonylagosan biztos, stabil és kiszámítható munkahely.


Mikor kerültél a BKV-hoz? Dolgoztál előtte máshol?


Mint az előbbi válaszomba is mondtam, a szakmámat a BKV-nál szereztem és a szakközép után is a megszűnt Mező garázsban dolgoztam még három évig. Utána egy hirtelen ötlettől vezérelve és egy jó lehetőséggel élve váltottam, és egy kft-nél helyezkedtem el operátorként, ami két évig remekül ment, mígnem a kis cégekre jellemzően be nem csődőlt. Ekkor munkanélküliként jelentkeztem BKV-nál trolibuszvezetői tanfolyamra (busz ágazatnál nem volt felvétel), sikereses vizsgák után 3 és fél évig troliztam. 2000-ben mikor buszok kerültek a troli garázsba lehetőségem adódott a szakmámban vonalszerelőként dolgozgatni. Három év után anyagi megfontolásból átkértem magam vissza buszvezetőnek. 2003 óta tehát buszozok azon belül két éve állandó éjszaka.


Szeretsz a BKV-nál dolgozni?


Mikor a Héven, metrón, villamoson megbámulnak, mint a "véres" húst, mikor dolgozni megyek nem szeretek a BKV-nál dolgozni. Mikor karácsonykor, szenteste, szilveszterkor, ünnepnap dolgozni kell menni nem szeretek. De hát ezt vállaltam, ezt el kell viselni, ezzel jár ez a munkakör. De még mindig ez az egyik biztos pont az életemben.


Mi a véleményed a mostani, és az előző "Aba féle" vezetésről?

A mostani vezetés egy év alatt sikeresen véghez vitt egy olyan rombolást, amit az előző vezetéseknek hosszú idő alatt nem sikerült. De hát ez már politika, sokkal magasabb érdekeltek diktálják a feltételeket. Az utolsó szempont mindig az az ember akiről szól az egész: utasok, dolgozók.


Sofőrök között van kedveltebb és kevésbé kedveltebb vonalak?


175 Tovább

A Moszkva térről jelentkezünk

Az elmúlt két hétben két bosszantó eset is történt velem a Moszkva téri mozgólépcsőnél álló ellenőröknél:

1. Este fél 10 felé, átlagos külsejű fiatal nő jegyet próbál lyukasztani, illetve érvényesíteni, mielőtt a martalócok között áthaladna. Egyikük azonban, lovagias módon odament hozzá, és szólt neki, hogy nem kell lyukasztania, átengedik. Amikor a fickót kérőre vontam, hogy most ezt így hogy, azt válaszolta, hogy az "Örs vezér terén úgy sincs senki." Én ettől a választól mód fellett elcsodálkoztam, nem is mertem többet kérdezni, a mozgólépcsőn lefele az esetet szintén látó asszonysággal megegyeztünk, hogy így ennek nincs semmi értelme, mondta nekem, hogy ha ilyen szép fiatal leány lennék, nekem se kellene lyukasztani, de nem volt igaza, mert bérlettel járok.

2. Kb. egy héttel később, ugyanott. Megyek be, a srácok remekül elvannak. Látom, egyikük szotyolázik is, na, na, vajon hova dobja. Eltaláltátok, lazán oda a mozgólépcső elejére. Én persze szólok, ez nagyon felzaklatta az emberünket, azt kérdezte, hogy, miért, ki vagyok én. Azt mondtam, hogy nem ez a kérdés, hanem hogy ő nem azért áll itt, hogy szemeteljen. Erre ő mondja, hogy mi közöm hozzá, vagy ilyesmi. Mondom, nem az a kérdés, hogy van-e közöm hozzá, hanem hogy igazam van-e, vagy nem. Elismerte, igazam van, de rossz volt, hogy útban voltunk a többi utasnak, és nem jutott eszembe az eset megoldása: Nevét megkérdezni, vásárlók könyvét elkérni, ilyenek. Csak jól felidegesítettem magam, és búcsúzóul elmondtam nekik az előző heti történetet is.
63 Tovább

Paraméterkönyv: Észrevétel

Tisztelt Döntéshozók!
 
A 2008-s Paraméterkönyv tervezete drasztikusan lerövidítené a Káposztásmegyer, Óceánárok utca és a Keleti-pályaudvar között közlekedő gyors 20-as busz útvonalát. A tervek szerint az új végállomás a Béke utcánál lenne, tehát az új útvonal az eddigi mintegy 40%-ára csökken. A járat kiváltására lényegében nincs tervezet a paraméterkönyvben. Nem ez az egyetlen az Újpest tömegközlekedését sújtó ötletek között: emellett a 30-as busz útvonala szintén lerövidül, a 14-es villamos pedig ritkábban fog járni.
 
Káposztásmegyeri lakosként a gyors 20-as busszal járunk munkába feleségemmel a Róbert Károly körúti, valamint a Hősök terén lévő megállóig. Vidéki kiszállásokkor a Keleti pályaudvarról induló hajnali vonathoz ugyanez a járat, átszállás nélkül visz el.

A Paraméterkönyvben foglaltak megvalósítása ellen a következő érvek szólnak:

1. A piros 20-as jelenleg gyűjtőjáratként Káposztásmegyerről és egész Újpestről gyűjti össze az embereket. Folyamatosan telik meg, csúcsidőben néhány megállón belül tele van, és ez az állapot fennmarad a Keleti pályaudvarig. Előfordul, hogy a káposztásmegyeri végállomástól számított második megállóban már nincs szabad ülőhely, a busz Újpest-Központ környékére érve általában már teljesen tömött, állóhely is alig van. Ugyanezeket az állapotokat látom a mellettünk elhaladó 30-as buszokon is, tehát csúcsidőben mindkét járat folyamatos kihasználtsággal üzemel, a kihasználatlanság tehát nem lehet érv az útvonalrövidítés és ritkítás mellett.

2. Ugyanígy nem tartható az az érvelés, hogy az útvonalának megváltoztatásával párhuzamosság megszűntetéséről van szó, hiszen sem a piros és fekete 20-as, sem a 20-as és a 14-es villamos útvonala nem párhuzamos.

3. Nem igaz, hogy kevesebb lesz az átszállás: a tervezet alapján három-négy átszállás kellene ahhoz, hogy valaki az Árpád-út környékéről, az Izzó-lakótelepről, a megyeri részről vagy Káposztásmegyerről bejusson a Hősök tere vagy a Keleti-pályaudvar környékére. Ezt eddig egyetlen járattal, átszállás nélkül el lehetett érni.

4. A megmaradó, bár más útvonalat követő járatok (pl. 14-es villamos) még zsúfoltabbá válnának, különösen úgy, hogy azok számát is ritkítani tervezik.

5. Káposztásmegyer dinamikusan növekvő lélekszámú terület, a Káposztásmegyer II.-n épülő lakóparkok és más fejlesztések egy ésszerűen kiépített és nem egy leépített közlekedési rendszert igényelnének. Tehát a növekvő lakosság mellett akarják lecsökkenteni a környék tömegközlekedését.

6. A csökkentés sokakat fog gépkocsiba kényszeríteni, még jobban megnövelve a Váci út forgalmát, újabb dugókat és növekvő környezeti terhelést okozva.
 
7. Káposztásmegyeren és Újpesten iskolák és óvodák tucatja veszi igénybe a 20-as járatot, ezzel jutnak be a Hősök terére a múzeumokba és az Állatkertbe. A 20-as megszűnésével-lerövidítésével ellehetetlenítik ezt, hiszen gyerekcsoportokkal nem lehet többszöri átszállásos túrákat tenni. Mindez többezer újpesti óvodást és iskolást érint.

8. Az Árpád út környéki lakótelepen élők csak nagy kerülövel fogják tudni elérni a Szakorvosi Rendelőintézetet, ami lehetetlen sok idős, nehezen járó ember számára.

Lehetségesek olyan változtatások, amelyek költségmegtakarítást hoznak, ugyanakkor nem verik szét az alapvetően működő közlekedést:

1. Napközben (10-15 óra között) ritkábban járó, vagy a csuklós helyett egyes buszok.

2. A kora reggeli és késő esti órákban, valamint hétvégén a csuklós helyett egyes buszok.

Kérem, hogy a fentieket figyelembe véve gondolják újra a 2008-as paraméterkönyvet, és álljanak el a 20-as busz útvonalának módosításától.

Budapest, 2008. március 23.

Tisztelettel: Thúry László, régész
77 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek