A vakszerencsén múlt, hogy nem történt halálos tömegszerencsétlenség szombat délelőtt az 5-ös út 35-ös kilométerénél. Ha gyorsabban megy a Volán Dabasra tartó járata, Kartali Márton (18) diák sem tudta volna elküldeni ezeket a sokkoló fotókat szerkesztőségünkbe a kitört kerekű buszról. Így most duplán szerencsés: túlélte az utazást, és még 10 ezer forint is jár neki a képekért.
- Úgy 60 km/órával mehetett a busz, amikor egyszer csak azt vettem észre az ablakból, hogy gurul a kerék, és megelőzi a buszt. Aztán egy nagy huppanás következett, majd kitört a pánik. A busz az alváz hátsó részén csúszott tovább az aszfalton, csak 100-200 méter után állt meg - számolt be a rémisztő balesetről Márton, aki épp az elgurult kerék fölött ült a buszban. - A sofőr azt mondta, hogy nagy baj lett volna, ha gyorsabban megyünk.
Csoda, hogy túlélték a dabasi járat utasai
Zónás bérletrendszer Budapesten?
Olvasónk szerint a BKV jelenlegi helyzetében egyedül a zónás rendszer megvalósítható. Lentebb, a levélben természetesen nem egy szakmai javaslat, csak egy ötlet olvasható. Arra kérünk titeket, ha van hasonló javaslatotok, észrevételetek, akkor a kommentek között írjátok le, vitassátok meg azokat.
Kedves BKV-figyelő!
Jó ideje olvasgatom a blogodat, és sokszor bosszankodok az itt olvasható -olykor már majdnem hihetetlen- történeteken, utasbeszámolókon. Én is nap mint nap használom a BKV-t -főleg télen-, nyári időszakban igyekszem a biciklit választani olcsó alternatívaként.
Sokan írtak mostanában az idő alapú jegyrendszerről, a beléptetőkapukról és az elektronikus jegy/bérletrendszerről. Minden alkalommal leírják, hogy mennyire hasznos és jó volna, és minden alkalommal oda jutunk, hogy vagy pénz, vagy akarat nincs annak megvalósításához.
Veszélyben a menetrend: nincs megállapodás a BKV és a szakszervezetek között
A hétfői egyeztetésen sem született megállapodás a BKV vezetősége és a szakszervezetek között a kollektív szerződésről. Ha nem sikerül megállapodni, januárban borulhat a menetrend.
Az érdekképviseletek és a BKV a múlt héten is tárgyaltak, de nem sikerült megállapodniuk. A VTDSZSZ (Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége) akkor újabb tárgyalási fordulót kért annak ellenére, hogy a BKV korábban azt közölte: ebben az évben már nincs lehetőség az új kollektív szerződésről (ksz) való megállapodásra.
Lefagyott buszok: A denaturált szesz a megoldás?
Nyugdíjazott mozdonyvezető olvasónk szerint igen. Alább leírja, hogy ők hogyan csinálták végig a hideg teleket a 70-es években fagyás nélkül:
Tisztelt BKV-figyelő!
Olvasom, hallom a híreket a buszok elfagyásáról. Nem értem, mert ezt meg lehet viszonylag olcsó módszerrel előzni. Annak idején mozdonyvezetőként a 70-es években mi végig csináltuk a telet elfagyás nélkül, amikor még beosztott mozdonyaink voltak.
Miért állnak biztonsági őrök a metrónál, ha úgyis mindenkit leengednek?
Ha jó dumás vagy, akár ingyen is utazhatsz a metrón, ezt állapította meg olvasónk. Tapasztalata szerint, ha valaki egy kicsit agresszívebb, vagy rámenősebb, akkor simán utazhat jegy, bérlet nélkül is. Ez azért rossz, mert a biztonsági őrök feladata pont az lenne, hogy a agresszív, bliccelő utasokat a megfelelő eszközökkel visszatartsák.
Kedves BKV-figyelő!
Egy eléggé idegesítő dolgot láttam néhány hete az Árpád hídi metrónál. Az biztonsági őrök ugyebár befelé kérik a jegyeket, bérleteket. Felmutatod, és mész tovább. Olyat már láttam, hogy egy agresszívabb embert meg akartak állítani, de nem sikerült, volt kiabálás is meg minden, de - ahogy már megszoktuk sajnos - nem történt semmi: a jegy nélküli ember felszállt a metróra.
Utolsó kommentek