Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utastájékoztatásról, már ezredszer

A 99-es busz vonalán egy kicsivel jobb a helyzet. Itt nem a busz hátulján lévő koszra írják a viszonylatszámot, hanem A4-es papírra. Mondjuk jobb mint a semmi.
Kedves BKV figyelő!
 
A mellékelt képet ma reggel lőttem a 99-es busz mögött haladva. Mivel magam is gyakran utazom rajta, ezért először csak az A4-es lapra nyomtatott számok tűntek föl, aztán a végállomások megnevezése is (ez utóbbiak sajnos nem láthatóak tisztán a képen - bár mivel a 99-es a Népszínház utcától - Pesterzsébetig közlekedik, az éppen kivehető Dél-Pest és Csepel felirat is azt jelzik, hogy valami nincs rendben).

Mindenképpen dícséretes, hogy valamilyen módon szeretnék feltüntetni a járatszámot, de a kivitelezés hagy némi kívánnivalót maga után.
 
Szép napot!
 
Szilárd
44 Tovább

Ne állj a fülke elé

T. BKV Figyelő!

Szeretnék egy új témát elöhozni, mivel mindig csak a szabálytalankodó BKV dolgozók a téma.
Szerintem a BKV-hoz hozzá tartózik az utas is. (Aki mindennél többet tud pl: vezetésröl stb)
Lehet olvasni, hogy ezt csinálta a villamosvezetö, nem idöbe jött a busz stb. De olyan témát nagyon keveset olvastam ami az utazási feltételekröl szólna. Mielött mindenki a másikat fotoza, feljelenti mert nem szabályos ahogy azt csinálja. Saját magát is megkellene nézni, hogy szabályosan használja-e a szolgáltatást.
 
1.  Inditásjelzö megszólalása után balesetveszélyes a le ill. a felszállas!
2.  Ne álljon a vezetöfülke elé, mert a vezetö nem lát semmit!

Szerintem ezek a legbalesetveszélyesek. Ezen kivül még van egy pár szabály amit nem tartanak be az utasok. De hát mindenki tudja mit szokott rosszul csinálni amikor tömegközlekedik.
 
Üdv: Andris
64 Tovább

Két pozitív tapasztalat

Kedves Figyelő!

Igen kellemes utazásban volt részem ma este (2008.01.17), köszönhetően az 1271-es számú V149-es busz sofőrjének. A buszvezető ugyanis a következő üdvözléssel indult el a Deák térről: "Minden kedves utasunknak kellemes utazást és szép estét kívánok! Első megállónk az Astoria."

A hangnem végig megmaradt, nem csak a megállókat mondta be lelkiismeretesen, de az átszállási lehetőségekre is felhívta az utasok figyelmét. Még arra is futotta a fiatal sofőr kedvességből, hogy a végállomáson elköszönjön tőlünk. A hangján érezni lehetett, hogy nem valami sablonszöveget mormol unottan a mikrofonba, hanem komolyan az a szándéka, hogy kellemesebbé tegye a csütörtök esténket.

Talán egyesek a blog színvonalának zuhanásaként értelmezik, ha beteszed ezt a levelet, mondván, ilyen apróságokkal nevetséges foglalkozni, mikor olyan nagy gondok vannak a BKV körül. Szerintem a jót is fontos megbeszélni, még akkor is, ha "apróságnak" tűnik.

Ezzel a kedvességével a buszvezető visszaadta az életkedvemet egy idegtépő és fárasztó nap után. Ezúton is szeretném megköszönni Neki!

Üdv,
Fantom
Hasonló:
Ma 17:45 körül a Kálvin téren furcsa dolog történt velem. Bérletért álltam sorba az aluljáró jegypénztáránál, és a következő megfigyeléseket tettem:

1. A sor gyorsan haladt.
2. A kihangosító működött, méghozzá megfelelő hangerőn és minőségben
(nem recsegés, nem éteri neszek, de nem is fülsértő).
3. A pult mögött egy nagyon kedves középkorú hölgy ült.
4. Aki mindenkinek köszönt, és a tranzakció végeztével további szép
estét kívánt.
5. És az előttem álló vidéki emberkétől megkérdezte, hova megy, és
mivel elég volt a szakaszjegy az utazásához, a kért vonaljegyekhez
képest több száz forintot spórolt neki.

Ilyen is van! Le a kalappal!

up
34 Tovább

Dulakodás és sokkoló a Deákon

Krimisorozatba illő jelenetek játszódtak le 10-én este a Deák téri 3-as metró állomásán. Dulakodás, ellenőrök, részeg utas és sokkoló. Érdemes mindkét észrevételt elolvasni!

Tisztelt BKV!!

Tegnap, 2008. január 10.-én, este 22:35 körül, a Deák téri metróállomáson, a 3-as metró peronjára vezető mözgólépcső alján három BKV-ellenőr ellenőrzött, amikor egy nagy darab részeg belekötött a nála három fejjel alacsonyabb nyugdíjas-forma ellenőrbe.

Lökdöste, rángatta - az utasok nézték, a kollégái próbálták kezelni a helyzetet. Sikertelenül, ugyanis mindegyik kisebb-gyengébb volt az inzultálónál, ráadásul egyikük a gyengébb nem tagja. Mikor a részeg már totál sarokba szorította a szerencsétlen ellenőrt, egy utas, egy vele egymagasságú-súlyú, hátulról leráncigálta az áldozatról a részeg embert, és ketten kezdtek tovább dulakodni.

Csakhamar birkózás alakult ki köztük, ám az egyik rossz fogási kísérlet után részegünk kiszabadult és tovatántorogni igyekezett. (A megtépázott ellenőr eközben arcát törölgette, fejét fogta, kollégái gyűrűjében vígasztalódott.) Dühöngőnk egérútja azonban rövid életű volt: a hős utas ugyanis kihasználta a szünetet, és miután zsbeéből elővette, néhány előkészítő, szakszerű és gyors mozdulat után egy sokkolót kezdett maga elé tartva sercegtetni, és a részeg után eredt. A kék elektromos kisülés sercegő hangjára a részeg megfordult, majd egyensúlyát vesztve majdnem ráaesett (pontosabban meglökte) a háta mögött várakozó utasra. Itt jött a metró, és felszálltunk rá.

Pusztán azt szeretném kérdezni, hogy normális-e, hogy egy európai főváros legforgalmasabb metrócsomópontján ("a" csomóponton), csaknem éjszaka, mindössze három ellenőr teljesít munkát, akik közül egy nő és egy nyugdíjas, továbbá hogy a metrórendőrség fogalma általában kimerül két cingár biztonságí őrben, akik általában a kijáratoknál cigiznek, és akiknek most hűlt helyük volt.

Azt már a rendőrségtől kérdezném meg, hogy normális-e, hogy bár budapesti vagyok, rendőrjárőrt húsz év alatt eddig kb. ötször láttam, nemhogy a metróban, hanem egész Budapesten, mikiözben az al-Kaida rendszeresen megfenyegeti Európát. Természetesen az mellékes, hogy ha véletlenül otthonhagyom a jegyemet, megbüntetnek, de azt hozzáteszik, hogy a tömegközlekedés is ugyanolyan szolgáltatás, mint pl. egy étterem vagy egy számítógépes üzlet, amiért fizetni kell (az érvet el is fogadom), de a fenti eset miatt erre most azt válaszolnám, hogy ha évi nettó 90.000,- HUF költök a tömegközlekedésre (feleségemmel együtt ez 180.000,- HUF), akkor elvárnám/elvárnánk, hogy ha valaki tombolni kezd a város közepén, ne az utasoknak kelljen kis híján meglincselni (ha már fizetek a "szolgáltatásért").

Zárójelben jegyzem meg, hogy ami a várost mentálisan jellemzi, az elképesztő: este 21.00 óra után 10 fiatalemberből 6 illuminált állapotban hangoskodik, és épp jön egy kocsmából, vagy megy egy kocsmába - ami persze nem bűn, csak a rendőrség és a BKV nem hajlandó erről (sem) tudomást venni.

Kérem, járjanak a fentebb leírtz eset után, nyilván több kamera is rögzítette, és vagy harmincan nézték.

Tisztelettel, Antal Péter

Másik:

70 Tovább

Utazó õrök állják el az ajtót a büdös utasok elõtt

A BKV véget vet a hajléktalanproblémának. A cég tervet dolgozott ki, hogyan lehetne megszüntetni, hogy ápolatlan, koszos, büdös emberek ingyenes melegedõnek használják az éjszakai járatokat. A közlekedési cég utazó biztonsági õrökkel szortírozza a jeggyel rendelkezõ utasokat is - írja a Népszabadság.

A BKV hosszú évekig nem nézett szembe a jármûveit melegedõnek használó hajléktalanok okozta problémával. Februártól viszont biztonsági õrökkel igyekeznek betartatni az utazási szabályzatban foglaltakat, például azt, hogy az utas ruházatával és egyéb módon sem szennyezheti mások öltözetét és a jármûvet.

Regõczi Miklóstól, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a Népszabadságban jelentette be, hogy a cég egy hónap múlva radikálisan új stratégiát vezet be az eddig fel nem vállalt konfliktus kezelésében. A hajléktalan potyázók februártól nem szállhatnak fel az éjszakai buszokra. Minden éjszakai járaton õrök vigyázzák a rendet és a kulturált utazási körülményeket, ha pedig a módszer beválik, nappal is kiküldik a biztonságiakat. Regõczi értékelése szerint a szigorítást nem a hajléktalanok ellen, hanem az utazási rend betartása, és elsõsorban a fizetõ utasok érdekében vezetik be.

A BKV megduplázza a jelenleg alkalmazott biztonsági õri gárda létszámát, 50-rõl 100-ra. A BKV-nál az a profi biztonsági õr kaphat éjszakai munkát - óránként 800-900 forintért -, aki sikeresen levizsgázik a szükséges kiegészítõ jegyellenõri, jegyeladási tanfolyamon is. Ez utóbbi átlagosan a jelentkezõk mindössze kétharmadának sikerül. Újra bevezeti az éjszakai járatokon az elsõ ajtós felszállást. A biztonsági õrök feladata lesz az új rend elfogadtatása is.

Az éjszakai jármûvön utazó õrök - buszonként akár 2-3 is - ugyanis csak azokat az érvényes, 350 forintos éjszakai jeggyel vagy bérlettel rendelkezõket engedik felszállni, akik megfelelnek az utazási szabályzatnak is: ruházatukkal és egyéb módon sem szennyezik mások öltözetét és a jármûvet. De nem szállhatnak fel az ittas és feltûnõen mosdatlan utasok sem, még akkor sem, ha van jegyük. A biztonsági emberek nem mérlegelnek, hogy ki a hajléktalan, s ki az, aki csak átmenetileg nem felel meg az utazási feltételeknek, annyi empátiával mégis kell rendelkezniük, hogy tudják, melyik elutasított ember kezébe nyomják azt a kis kártyát, amin az összes menhelyszálló címe és a segélyhívó számok rajta vannak. Az õrök nem büntetnek, nem igazoltatnak senkit, de akinek nincs jegye, azt nem engedik felszállni a jármûre. Jegyet náluk és a buszvezetõknél is lehet venni.

Forrás: index
A BKV Figyelő üdvözli a BKV Zrt. újabb -az utasok érdekeit szolgáló- tervét.

322 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek