Új BKV tábla javaslatok:
2007. október 27. 11:50
Mozgásba hozzuk a várost
Mindenki számára ismert, hogy a BKV legújabb kampányában autósokat riogat azzal, hogy úti célunkat már rég elértük volna, ha az autó helyett a tömegközlekedést választjuk. Több hozzászólásban is olvastam, hogy ezzel nem mindenki ért egyet, van olyan útvonal, ahol sokkal gyorsabban közlekedhetünk autóval mint a BKV járatain. Igazságtalannak tartom, hogy a BKV csak a jó oldalát mutogatja az autósoknak. Igazságtalan, hogy egy olyan táblát sem láttam, amin az lenne, hogy néha-néha a busszal is a dugóban kell ücsörögni. Egy táblán sem volt lángoló Ikarus 435-ös vagy esetleg a BKV új műanyag tehene, pedig sokakat érdekelne, hova is kerül a pénzük, és mit kapnak érte.
Új BKV tábla javaslatok:
Új BKV tábla javaslatok:
2007. július 27. 12:50
Ilyenek vagyunk!?
Szeretnék megosztani veletek néhány képet, amit egy új Volvo buszon készítettem. A Képek elkeserítőek, az alig 2 éves buszok már most így néznek ki. Amíg az utasok egy része ezekre a buszokra sem képes vigyázni, teljesen felesleges új buszokat venni.
2007. július 01. 00:22
Vélemény a Combinóról?
Sziasztok!
Tegnapig azt hittem, hogy a Balázs által említett hugyosüléses sztorit nem lehet überelni. Tegnap azonban rá kellett jönnöm, hogy van ennél durvább is. Barátnőmmel a Margit hídnál szálltunk fel a 6-os villamosra. Kivételesen most nem kellett szardíniás dobozban éreznünk magunkat, még egy szabad helyet is találtunk.
Dumálgattunk, észre sem vettem, hová ülnék le; nagy hévvel le akartam huppanni, ám ekkor a szemben ülő bácsi megfogott. Köpni-nyelni nem tudtam, hogy mit molesztál engem, ám ő gyorsan megmagyarázta. (Gondolatban megbocsátottam neki.) Mutatta, hogy nézzünk csak hátra: hát mit ad Isten, egy kis kupac kaki figyelt az ülés kellős közepén! Álljanak itt tanulságul a képek, hogy igen, ez ma Magyarország, ez ma Budapest. A poén az, hogy az emberek nagy része viccesen fogta fel, főként ez a bácsi, aki minden egyes gyanútlan leülni próbálkozóval eljátszotta ugyanezt, hangoztatván, hogy ha ő nem szól, dobhatta volna ki a ruháját. :)
A Nyugatinál felszálló alsó tagozatos korú gyerekcsapat is jól szórakozott a látványon: találgatták, hogy vajon mogyorós csoki-e, és invitálták távolabb álló társaikat, hogy üljenek csak le, van még szabad hely... Mások arról elmélkedtek, hogy a produktum kutyától, macskától avagy embertől származik-e, és ha az utóbbitól, vajon hogyan sikerült ezt kiviteleznie. A végén már mi is jól szórakoztunk. Főleg akkor, amikor aBlahán leszálltunk, és nem tudtuk megállni, hogy kívülről ne nézzük végig afelszálló utasok meglepetését. Mintegy betetőzésképp tanúja voltunk annak a kétségkívül vicces látványnak, amikor egy fiatal pasi leült, és egy másodperc múlva fel is ugrott a székről. Bevallom, nem tudtuk megállni, és kárörvendő kacajjal figyeltük, ahogy szegény elnéző vigyorral vonogatja avállát, hogy hát így járt. Azért ez durva, nem? Mindenesetre felírtuk a kocsi számát (2015), hogy ha esetleg erre szálltok föl, elővigyázatosak legyetek!
Üdv.: G. Bori
2007. június 18. 18:08
Hiába újítja fel buszait a BKV
Kicsit most meg kell védenem a BKV-t azokkal szemben akik azt mondják, nem törődnek a buszokkal. Lehet, hogy nem annyit foglalkoznak velük, amennyit tényleg kéne de sűrűn látni kitakarított,
tisztább buszokat, felújított szinte új járműveket. A Képen egy nemrég felújított Ikarus 280-as látható. Az ablakokat és az oldalelemeket már összefirkálták, rosszabbul néz ki, mint a régi...
2007. június 18. 11:38
Busszal a munkába
A minap BKV-ra szorultam, miután feleségem korán elvitte az automat, és reggel munkába menet nem tudtam végigdübörögni a megszokott rutinnal a városon.
Sebaj, végre környezettudatos lehetek, esett le a kő a szívemről, és boldogan vettem meg a gyűjtőjegyet, korábbi jegyautomatás elnyelődött fémszázasaim sorsából okulva. Boldogan pattanok fel a légkondicionált új Volvo csuklós buszra, van hely, hívom anyut telcsin, érdemes volt élni! Üröm az örömben, hogy egyszer csak réteskígyóként tekeredő szag-penetrációra leszek figyelmes tízóránál, de sebaj, egyelőre lőtávolon kívül ülök. Clark-on átszállva a 105-ösre, már kevésbé vicces a szitu. Hajléktalanhoz képest slágfertig kivénhedt koptatottfarmer-inges exmacsó, adidas csukában egyméteres lőtávon belül, 11-óránál. Közeg: szardíniás konzerv sűrűség. A csákó felől megindul a támadás a busz gyorsulásával egyenes arányban. Fojtogató a helyzet. Többen kezdenek a lehetőségekhez képest polarizálódni a rendelkezésre álló térben.
Többen leszállnak az első megállónál, fürkésző pillantásokat vetve a következő járat reményében visszafelé tekintgetve. Sebaj, két megálló után mozdul a rendszergazda exrocker, és megindul az ajtó felé, a remény szent zászlaját lobogtatva az érző szervű utastársak szívében. Én is hasonlóan felsóhajtok, mert egyel tovább visz az utam. A következő megállóig helyreáll a rend, és békés hangulatban szállok ki a buszból az Alkotáson megálló 61-es vili felé igyekezve. Fel akarok szállni az első ajtón, de a tömeg reménytelen. A másodiknál is. A harmadiknál alig van valaki. Rohanok hátra, fellépek, de ismerős arc bámul 70-centin belülről bambán. Szagbomba van. Mint akit pofántörölnek baseball-ütővel, visszahők, döntés: irány tovább gyalog.Nos, szerintem egy lehetséges megoldás: a csávónak tuti nincs jegye. Meg lehetne hozni egy olyan szabályt, hogy amennyiben az utasok megnyomják a vészjelzőt, hátrahívva a sofőrt, kérhetné a jegyet a büdös embertől, és ha nincs, akkor le kell szállnia.
Egyébként a problémát kultúráltan megoldani a hajléktalanok állami szintű szociális hálójával kéne, de a BKV is fejlődhetne párhuzamosan a kérdésben, mert nagy az okozott kár. Hiába van ugyanis csilivili volvobusz, meg combino, ha az ember inkább gyalog megy, és nem akar ezekkel a klosárokkal egy levegőt szívni.
Utolsó kommentek