Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

"Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levéllel reagált a BKV. A társaság szerint nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése, ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelőn „Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?” címmel megjelent bejegyzésre az alábbiakat szeretnénk reagálni.

Valamennyi, hozzánk érkezett utaspanaszt - a szolgáltatás javítása érdekében - azonnal kivizsgálunk, ehhez azonban minden esetben szükségünk van az érintett jármű rendszámára is azért, hogy az autóbuszt beazonosíthassuk.

Egyébként nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése. Ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. A klímaberendezések működőképességét folyamatosan ellenőrizzük. Napközben a forgalomban ezt a gépkocsivezetők végzik, éjjel pedig a garázsokban a műszaki személyzet. A meghibásodott légkondicionáló berendezéseket az erre szakosodott szerződéses partnerünkkel javíttatjuk. Saját napi ellenőrzésünk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a klímák 88-92 %-a üzemképes, működik. Annak azonban, hogy a berendezések nem, vagy nem megfelelő hatásfokkal üzemelnek, többféle oka lehet. Leggyakrabban a ventilátor, vagy a kompresszor válik működésképtelenné, de előfordul, hogy a hűtőgáz szökik el a rendszerből. Egy-egy komolyabb meghibásodás elhárítása viszont nem egyszerű feladat, a javítások átfutási ideje hosszú, még a szerződött szakcégünk munkatársai számára is általában több órát, nem ritkán napokat vesz igénybe.

Minden helyzetben igyekszünk az esetlegesen felmerülő műszaki hibákat a lehető leghamarabb orvosolni annak érdekében, hogy az utazóközönség igényeit minél magasabb szinten kielégíthessük, ezért kérjük, hogy tapasztalataikat Társaságunk ügyfélszolgálatán jelezzék a szolgáltatás/meghibásodás jellegének, valamint az időpont, a helyszín, és a jármű rendszámának, viszonylatának megadásával.

Üdvözlettel,

BKV Zrt.

5 Tovább

Re: Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei

Július 4-én "Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a közlekedési központ válaszából kiderült, a panaszos utas lánya a helyszínen nem arra hivatkozott, hogy hibás volt a jegykezelő, csupán egy kezeletlen jegyet adott át a jegyellenőrnek és jelezte, hogy a következő megállónál leszáll, tehát ott és akkor nem jelezte, hogy a rossz lyukasztó miatt nincs érvényes jegye. Legalábbis a BKK ellenőreinek állítása szerint. Álljon itt a válasz is, és döntse el mindenki maga, hogy most akkor mi az igazság:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelő blogon „Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei” címmel megjelent bejegyzés kapcsán a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el, amely a következő eredménnyel zárult:

A bejegyzésben említett hölgyet munkatársunk elsőként ellenőrizte, miután megkezdte munkáját az autóbuszon. A hölgy - egy másik, utazási jogosultságát egyébként igazoló hölgy társaságában - csak egy kezeletlen jegyet tudott átadni az ellenőrnek, majd kijelentette, hogy mivel nem érvényesítette azt, le szeretne szállni. Az utas nem hivatkozott arra, hogy a jegykezelő hibája miatt nem tudta érvényesíteni a jegyét. Az intézkedő jegyellenőr és kolléganője az utasokkal együtt leszállt a következő megállóban, itt fejeződött be a pótdíjazás.

Az utas először nem kívánt együttműködni munkatársunkkal, majd végül – a pótdíjazási lehetőségek ismertetését követően – a csekken történő fizetést választotta, és önként átadta adatai felvételéhez a személyazonosító igazolványát. A pótdíjazás közben az utas többször kifogásolta, hogy a jegyellenőr nem fogadta el kezeletlen jegyét, és ezért több sértő megjegyzést is tett rá. A jegyellenőr nem reagált a sértésekre, csak átadta a hölgynek a befizetési csekket, valamint visszaadta a kezeletlen jegyet és az igazolványt is. Az utas a csekk átvételét aláírásával igazolta, majd kijelentette, hogy nem fogja azt befizetni. A két hölgy ezt követően távozott a megállóból, az intézkedő jegyellenőr pedig kolléganőjével együtt felszállt a következő autóbuszra, és folytatta munkáját.

Amennyiben az utas az érvényesítő készülék hibájára hivatkozott volna, állítását munkatársunk próbajeggyel ellenőrizte volna. Az utas azonban egy szóval sem említette a hibát, csak annyit kért, hogy a következő megállóban szálljanak le, ezért idő hiányában már próbajegy kezelésére nem kerülhetett sor. Ha a jegyellenőr azt tapasztalja, hogy a jegykezelő készülék üzemképtelen, úgy az utas kezeletlen menetjegyét elfogadja, és az előírásoknak megfelelően betépéssel érvényesíti, majd rávezeti az ellenőrzés pontos idejét, a viszonylatszámot és az azonosító számát is.

Álláspontunk szerint a jegyellenőr a hölgyet a szabályoknak megfelelően vonta pótdíjazási eljárás alá.

Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

Re: Evezősökkel ordibált a BKV-hajó kapitánya

Tegnap "Evezősökkel ordibált a BKV-hajó kapitánya" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKV. Mint az a társaság válaszából kiderül, a hajózási szabályzat szerint egy menetben lévő hajó útját 200 méteren belül tilos keresztezni, illetve oldalirányban sem szabad megközelíteni 30 méteren belül, tehát ha az evezősök tényleg veszélyesen közel kerültek a BKV hajóhoz, akkor az egyértelműen az ő hibájuk, derül ki a BKV leveléből:


Tisztelt Gál Mihály!

A BKF Figyelőn megjelent bejegyzésére az alábbi tájékoztatást adjuk:

A hajózási szabályzat szerint egy menetben lévő hajó útját 200 méteren belül tilos keresztezni, illetve oldalirányban sem szabad megközelíteni 30 méteren belül. A BKV hajója kb. 10 km/h sebességgel közlekedik, így a törvény által említett 200 méteres biztonsági távolságot 1,5-2 perc alatt teszi meg, ezért a hirtelen találkozás csak az evezős szabálysértése esetén jöhet létre. Egy hajó nem képes „hirtelen irányt” váltani, ahogy a panaszos említi.

Kérjük az evezősöket, hogy a balesetmentes közlekedés érdekében tartsák be a vízi közlekedés előírásait! Ez mindenki közös érdeke.

Üdvözlettel:
BKV Zrt.

4 Tovább

Valótlanságot állított a BKV-figyelő egyik olvasója

Az elmúlt években néhány alkalommal már előfordult, hogy a blogra író olvasók a történetüket kiszínezve, a valóságtól elrugaszkodva mesélték el esetüket. Mivel ezekre egytől egyig fény derült, az olvasók rájöttek, hogy ezzel nem érdemes szórakozni, a valóság mindig kiderül. Éppen ezért ritkák az ilyen esetek, azonban hazugság lenne azt állítani, hogy nem fordult elő ilyen.

Az elmúlt 5 évben több ezer bejegyzés jelent meg a blogon, a Facebookot is ide véve ez a szám 10 ezer fölött van. Úgy gondolom, hogy ilyen számok mellett a néhány, maximum egy tucat, egyébként egyáltalán nem kirívó ilyen eset nem számít soknak, tehát még mindig jó az arány. Azonban ami most történt velünk, arra még nem volt példa.

Pár napja két Facebookra feltöltött kép és a mellékelt információk kapcsán azt írtuk, hogy az FLR-717-es rendszámú Volvo busz utasterében 47 fokot mutatott a belső hőmérő. Ha rossz a klíma, akkor ez megeshet, sajnos nincs ebben semmi meglepő, éppen ezért nem is gyanakodtunk a sztori hitelességét illetően. Pedig kellett volna, ugyanis ma kiderült, hogy a kép feltöltője, Molnár Péter elfelejtette leírni, hogy az állításaival ellentétben a két kép nem ugyan azt a buszt ábrázolja, és azt is elfelejtette megosztani velünk, hogy a 47 fokot egy napon álló, végállomáson várakozó busz utasterében mérték.

A BKV belső vizsgálatot folytatott, aminek az eredménye az lett, hogy az FLR-717-es busz vezetőjét majdnem kirúgták egy olyan kép miatt, amit nem is ő készített, és amihez semmi köze. Szerencsére a műszerfalon lévő adatokból sikerült megállapítani, hogy a két busz nem ugyan az, így a buszvezető megúszta a büntetést.

Minderről ma Huber Csaba olvasónknak számolt be a Facebookon, neki köszönhető, hogy hozzánk is eljutott az igazság. Mint írja, a busz hőmérőjét ábrázoló képet egy buszvezető készítette, és ő töltötte fel az internetre azzal a céllal, hogy bemutassa, mennyire felmelegedett a busz a várakozás közben. Molnár Péter olvasónk ennek ellenére a valóságot elferdítve úgy osztotta tovább az információkat, hogy az majdnem egy BKV-s állásába került. Úgy gondolom, hogy egy ilyen eset nem maradhat következmények nélkül, és erről beszélni kell. Minden olvasóban tudatosítani kell, hogy a blogon megjelent információkat a BKV elolvassa, és az illetékesek kivizsgálják a történteket. Minden mondatnak és állításnak súlya van, ami akár egy dolgozó állásába is kerülhet, éppen ezért senki sem engedheti meg magának, hogy a valóságtól eltérő történetet küldjön be nekünk.

Ahogy az a blog bemutatójában és szabályzatában is olvasható, bármennyire is igyekszünk, sajnos nem tudunk minden történet valódiságáról meggyőződni, éppen ezért a blogon megjelent információkért mindig az vállalja a felelősséget, aki a történetet beküldi, aki leírja az adott esetet. Ha kiderül egy levélről, hogy nem fedi a valóságot, minden esetben jogi lépéseket teszünk, ahogy megtesszük ezt ma is.

A BKV-figyelőnek nincs szüksége kitalált, hatásvadász történetekre, nincs szüksége kamu sztorikra. Azért fontos erről beszélni, mert a későbbiekben sem fogjuk tolerálni, ha valaki hazugságokkal vezeti félre az olvasókat és a BKV-t, ezzel rombolja a blog és a szerkesztők hírnevét.

A fenti esettel kapcsolatban ahogy már írtam, a szükséges jogi lépéseket a mai napon megtettük.

Az okozott kellemetlenségek miatt a BKV-tól és az érintett járművezetőtől olvasónk nevében is elnézést kérünk!

5 Tovább

Azonnali változtatásokat léptet életbe a BKK az Üllői úton

Több tucat észrevételt kaptunk ma tőletek az Üllői úti villamospótlással kapcsolatban. Az e-mailben a Facebookon és az élő forgalomfigyelő szolgáltatásunkon keresztül hozzánk eljuttatott panaszok szerint a többszörösére nőtt a menetidő azokon a buszjáratokon, melyek a Lajosmizsei sorompó és a Kossuth tér érintésével közlekednek, és egyes beszámolók szerint a Villanytelep és a Határ út között közlekedő pótlóbuszok menetideje is 35-40 perc volt átlagosan.

A problémát szerencsére a Budapesti Közlekedési Központ igen hamar felismerte, és a mai nap tapasztalatai alapján azonnali változtatásokat léptetnek életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon áthelyeznek, és ezzel könnyítik az Üllői út forgalmát.

Ezúton is köszönjük a BKK-nak a gyors intézkedést, és a reagálást!

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV Figyelő blogon az 50-es villamos vonalának felújítása és a szükséges pótlás kapcsán ma megjelent bejegyzésére az alábbiakban szeretnénk reagálni.

Az 50-es villamos vonalán több közúti szintbeni kereszteződés található, melyek közül a most lezárt kispesti (Simonyi Zsigmond utca, Szabó Ervin utca) átjárók nagyon magas igénybevételnek vannak kitéve, hiszen naponta a több ezer személy- és tehergépjármű mellett több száz autóbusz is rajtuk keresztül halad. A jelzett útátjárók karbantartása, felújítása már 2011-ben esedékes lett volna, azonban csak ebben az évben nyílt lehetőség a kivitelezésre. Mivel a jelzett útátjárók alépítménye éppen a nagy igénybevétel miatt speciális kialakítású, amely nem teszi lehetővé a szakaszos lezárásokkal megvalósítható felújítást, ezért volt szükségszerű az útátjáró teljes szélességben történő lezárása.

Az útátjárók átépítésére korábban a BKV-nak kéthetes vágányzári elképzelése volt, melynek keretében több ütemű lezárással a Simonyi Zsigmond utcai, a Kisfaludy utcai, és a Báthory utcai útátjárókon felül a Határ úti csomópontban az üzemi összekötővágány is átépült volna. Ennek nyomán az autóbuszok, és az 50-es villamos forgalmában hozzávetőleg kéthetes korlátozás lett volna.

Az ütemezését felülvizsgáltuk és ennek keretében olyan megoldásra törekedtünk, amely összességében a legkisebb forgalmi zavart okozza, és a legkisebb kockázattal megvalósítható műszaki megoldást alkalmazza, így a korábban tervezett két hétig tartó vágányzár és az útátjárók részleges lezárása helyett a BKV műszaki igényeinek figyelembe vételével a munkanapokba nyúlóan rövidebb, csak két munkanapot érintő vágányzár vált lehetségessé.  Ez az átjárók teljes zárását jelenti ezen napokon a kisebb forgalmú nyári időszakban.

Összességében tehát a kéthetes vágányzári műszaki igényt sikerült két munkanapra és ezen felül négy hétvégi napra redukálni. Az autóbuszok és a közúti forgalom terelése, a villamospótlás minimalizált időigénye, valamint a kivitelezés minősége szempontjából is a teljes zárás volt a legkedvezőbb megoldás.

A forgalomkorlátozás ideje alatt rendőri operatív irányítást, forgalomsegítést is igénybe veszünk, amely kiterjed a gyalogosok átkelésének segítésére, szabályozására is.

A forgalomtechnikai tervek ismeretében nyilvánvalóvá vált, hogy a térségben közlekedő autóbuszokon, illetve a villamospótló járatokon a menetidő növekedni fog. Ezért például - az egyik legjelentősebb utasforgalmú - 136E autóbusz vonalán a menetidőt 16-25%-kal megemeltük, és emiatt az eredetinél több járművet állítottunk forgalomba. Az autóbuszaink a szokásos menetidejüktől a 7 és 8 óra közötti időszakban a városközpont irányába jelentősen eltértek, azonban a délelőtti időszakban a torlódás megszűnt és az autóbuszok ekkor már kisebb menetrendi eltérésekkel közlekedtek.

Az Üllői úton a közúti forgalom torlódását - elsősorban a reggeli csúcsidőszakban - tovább fokozta, hogy a lezárt kereszteződéseket kikerülő, kitáblázott terelő utakról többen behajtottak a lezárt útszakaszokra, ahonnan csak rendőri segítséggel, a közúti forgalom részleges akadályozása után tudtak kihajtani.

Az első nap tapasztalatai alapján a BKK azonnali változtatásokat léptet életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon át fogunk helyezni, hogy ezzel is könnyítsük az Üllői út forgalmát.

A felújítási munkák az utasok érdekében, a gyorsabb és magasabb színvonalú villamosközlekedés érdekében zajlanak. A változások és torlódások okozta kellemetlenségekért ezúton is kérjük az arra közlekedők elnézését és megértését!

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek