Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés

BKK: Hibázott a forgalomirányító diszpécser

Múlthét pénteken "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" címmel megjelent bejegyzésünkkel kapcsolatban a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a BKK diszpécsere hibázott, amikor nem csoportosított át autóbuszokat a 85E vonaláról a "fekete" 85 vonalára. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelő blogon 2012. június 8-án megjelent, "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

Az eset kapcsán a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a forgalomirányító diszpécser a jelzett esetben hibát követett el. Egy időszakban meghibásodott több 85-ös jelzésű jármű is, melyek pótlására átcsoportosítást kellett volna végrehajtania, ennek ellenére nem irányított át 85E jelzésű autóbuszt a 85-ös viszonylatra. Az érintett kollégánk részére írásbeli figyelemfelhívást adunk ki és törekszünk a hasonló esetek elkerülésére.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasaink elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

20 Tovább

Utaspanasz hatására javították meg a kardán hibás metrókocsit

Olvasónk, Balázs egy hónapja levelet írt a BKK-nak, mert a barátnője az egyik metrókocsiban utazva súlyos műszaki hibára lett figyelmes, a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott. A BKK a bejelentésre egy hónappal később reagált, és mint írják, a levél kézhezvétele után azonnal javították a hibát. Részletek alább:

Kedves Gál Mihály! 

A kezdetek óta olvasom a blogodat, még sohasem küldtem be levelet, azonban ennek is eljött az ideje. Egy hónapja barátnőm egy súlyos hibára figyelt fel metrózás közben, felírta a pályaszámot és az ajtószámot, majd szólt nekem. Küldtem egy emailt a BKK-nak az esetről, és meglepetésünkre a mai nap válaszoltak.

A levelezés nyilvánosságra hozalatával csak azt szeretném elérni, hogy ha bárki észlel egy-egy komolyabb hibát, akkor azt jelentse, mert meglesz az eredménye. Lehet jönni többféle kifogással: a szolgáltatás minőségével, ár/érték arányával, a járművek állapotával, de ezzel nem jutunk előbbre, azzal kell kezdenünk valamit, amink van. Ez a csekély erőfeszítés nem csak a BKV-nak segítség, hanem megóvhatjuk utastársaink testi biztonságát.

Tisztelt BKK!

Tegnapi nap folyamán barátnőm az M2-es vonalon közlekedett, és a 137-as számú metrókocsi 7-1 és 7-4 ajtó között a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott valószínűleg valamelyik csapágyazás, a jelenség elindulástól a közlekedési sebesség eléréséig, azaz erőátvitel közben volt érzékelhető. Ez a hibajelenség álló helyzetben nem észlelhető, ezért gondoltuk, hogy érdemes lenne szólni Önöknek és esetleg továbbítják ezt a levelet az illetékeseknek és utánanéznek a hiba okának.

Üdvözlettel,
Cz. Balázs

Tisztelt Cz. Balázs Úr!  

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy bejelentésének kézhezvételét követően az illetékes szakemberek a 137. pályaszámú kocsit átvizsgálták és kardán meghibásodás miatt rendkívüli alkatrészcserére került sor.

Köszönjük segítő szándékú bejelentését.

Budapest, 2012. június 8.

1 Tovább

Re: Gázolaj folyt egy BKV-buszból a Nyugatinál

2012. április 11-én "Gázolaj folyt egy BKV-buszból a Nyugatinál" című bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Az üggyel kapcsolatban az NKH megkereste a BKV-t, akiktől ugyan azt a tájékoztatást kapták, amit a BKV-figyelőnek már áprilisban elküldtek. A hatóság válaszából kiderül, hogy a BKV buszainak műszaki állapotát folyamatosan szúrópópa szerűen ellenőrzik, és a felderített hibákat a közlekedési társasággal azonnal kijavíttatják. (A levél PDF formátumban ide kattintva letölthető).

13 Tovább

Re: Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?

Május 24-én "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a BKK. Mint az a központ válaszából kiderül, azért volt tumultus a pótlóbuszon, mert az előtte közlekedő műszaki hiba miatt kiállt a forgalomból, tartalék jármű pedig nem állt rendelkezésre.

"Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni." -írják.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV figyelő blogon 2012. május 24-én megjelent, "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

2012. május 19-én a H8-as jelzésű HÉV szerelvények előre tervezett vágányzár miatt csak Gödöllő és Kerepes között közlekedtek. Az Örs vezér tere M+H végállomás és Kerepes H között minden HÉV-szerelvény helyett 2 db csuklós autóbusz szállította az utasokat a HÉV-ek menetvonalában, amelyek 30 percenként közlekedtek. Az autóbuszok kerepesi érkezéséhez csatlakoztak a Gödöllőig közlekedő HÉV szerelvények.

A Kistarcsa megállóban tervezetten két fajta pótló autóbusz is rendelkezésre állt: az egyik a H8 Kórház jelzésű autóbusz, amely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között közlekedett Kistarcsa Kórház betéréssel, a másik pedig a H8 Auchan jelzésű autóbusz, mely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között, Auchan liget betéréssel szállította az utasokat. A két viszonylat menetrendileg egy perc eltéréssel indult Örs vezér tere M+H végállomásról, először a H8 Kórház járat, majd a H8 Auchan járat. Az észrevételében jelzett időpontban ez azt jelentette, hogy Kistarcsa H megállóhelynél menetrend szerint 18:56-kor a kórház felől érkező járatnak volt indulása, míg az Auchan felől érkezőnek 18:57-kor.

A bejegyzésben jelzett napon azonban a 18:56-os kórházi járat műszaki meghibásodás miatt kiállt a forgalomból a Kistarcsa kórház megállóhelynél, ezért - mivel tartalék autóbusz elérhető közelségben nem volt, a következő jármű pedig csak 30 perc múlva érkezett - az illetékes forgalomirányító diszpécser arra utasította az Auchanhoz betérő járat vezetőjét, hogy az Auchan ligettől a kórházhoz is térjen be, és vegye át a meghibásodott autóbusz utasait. Ez volt az oka annak, hogy a menetrend szerint 18:57-kor áthaladó járat minden bizonnyal zsúfoltan, 4-5 perces késéssel érkezett a Kistarcsa H megállóhoz. A következő, menetrend szerint közlekedő, H8 Kórház járattal 19:26-kor lehetett továbbutazni a megjelölt megállóból.

Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasunk elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel, Budapesti Közlekedési Központ, Sajtókommunikációs Iroda

6 Tovább

Siker: A BKV-figyelő bejegyzésének hatására javítják meg a Mercedes buszok klímáit

Köszönetet mondott blogunknak a Budapesti Közlekedési Központ, amiért felhívtuk a figyelmüket a Mercedes buszok rossz klímaberendezéseire. Mint arról tegnap beszámoltunk, a használtan vásárolt buszok egy részében rossz volt a légkondicionáló, a kialakításuk miatt pedig az ablakuk sem volt nyitható. A bejegyzésünket minden nagyobb hírportál (Index, Origo, HVG, Hír24, NOL, Blikk stb.) átvette, a médiavisszhangnak köszönhetően a BKK azonnali intézkedést kezdeményezett, felmérték az összes forgalomba állított Mercedes Citaro autóbusz klímaberendezését, melynek eredményeként az derült ki, hogy a 25 forgalomba adott buszból 10 járművön működött a klíma megfelelően.

Ez a bejegyzés tökéletesen mutatja, hogy szükség van az utasok visszajelzéseire és BKV-figyelőre, valamint szükséges az együttműködés a BKK-val is!

Szerda délután felmértük az összes forgalomba állított Mercedes Citaro autóbusz klímaberendezését, melynek eredményeként az derült ki, hogy a 25 forgalomba adott buszból 10 járművön működött a klíma megfelelően. Ahogy korábban is leírtuk, a Nógrád Volán budapesti buszüzemeltetésből történt kivonulásával a használtan vásárolt Mercedes-buszok forgalomba helyezéséről gyors döntést kellett hozni, melynek nyomán a teljes körű honosítási, beüzemelési folyamat nem ment végbe és így maradhatott ki a klímák beüzemelése, tisztítása is, ami pedig a tél és a buszok forgalmon kívül töltött hónapjai után szükséges lett volna.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a szerdai visszajelzések nyomán azonnal elrendelte a járművek klímaberendezésének soron kívüli beüzemelését, mely egész éjjel zajlik a Mercedes-Benz dél-budai vezérképviseletén (Pappas Auto). A klímaberendezések tisztításra és gázzal (hűtőközeggel) történő újratöltésre szorultak, melynek teljes időigénye buszonként több óra. Ezt a munkafolyamatot a következő napokban a szervizben teljes körűen elvégzik, addig pedig a buszokat a következő néhány napra elegendő mértékben feltöltik és felkészítik. Az első darabok már mostanra (csütörtök éjjel 1 óráig) el is készültek, de egész éjjel folyik a munka, hogy csütörtökön már lehetőleg a Mercedes-flotta túlnyomó többsége, lehetőleg mindegyike jó hatásfokú klímával rendelkezzen.

A Mercedes Citaro autóbuszok mindegyike rendelkezik klímaberendezéssel, ami nem véletlen, hiszen a BKK nem kívánja a múlt hibáit elkövetni és légkondicionáló nélküli járműveket forgalomba állítani Budapesten. A Citaro buszokba szerelt berendezések működőképesek is, azonban sajnálatos módon beüzemelésük a gyors, a honosítási folyamat lezárását megelőző forgalomba állítás miatt nem történt meg időben, melynek hátterét részletesen feltárjuk és kivizsgáljuk. A gyors forgalomba állítás célja az volt, hogy a BKK és a BKV a Nógrád Volán kiesésével is tudja az előírt kocsikiadást biztosítani. Sajnos ennek az erőfeszítésnek lett áldozata a klímák beüzemelése is. Köszönjük a BKV Figyelőnek, hogy felhívta erre a figyelmet, a szükséges intézkedéseket ez alapján megtettük. Minden utasunktól, akinek a hőség kellemetlenséget okozott, elnézést kérünk.

A BKK a BKV-val megkötött új közszolgáltatási szerződésében hangsúlyos elvárásként fogalmazta meg, hogy működjenek a klímaberendezések az összes erre alkalmas járműben. A mai napon a BKK felkérte a BKV műszaki vezetését a Volvo-csuklósok és más érintett típusok esetében is az üzemkészség javítására, melyet a közeli jövőben ellenőrzések követnek. A közszolgáltatási szerződés szerint a nem működő klímák miatt a BKK a BKV-t kötbér fizetésére is kötelezheti, és mivel így csupán a BKV forrásainak csökkentését elérni kevéssé lenne eredményes, a kötbéresemények száma és a kötbérek mértéke a motiváció fokozása érdekében hangsúlyos elemként épülhet be a jövőben a cég felső- és középvezetőinek javadalmazási rendszerébe is.

Meggyőződésünk, hogy egy új busz árának kevesebb mint harmadáért vásárolt alacsonypadlós használt Mercedes-buszok – különösen a rövidesen működő klímaberendezésekkel – jelentősen növelik a szolgáltatás színvonalát és hozzájárulnak a közösségi közlekedés versenyképesebbé tételéhez az érintett térségekben.

BKK

14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek