Az utóbbi időben annyi BKV busz szabadult el fékhibák vagy a járművezetők felelőtlensége miatt (sosem tudjuk meg melyik az igaz), hogy a BKV-nak ideje lenne külföldi példára az utastájékoztató rendszerbe beleírni a „Bocsánat” vagy a „Sorry” feliratot, ahogy az a lenti képen is látható. Nem kerül szinte semmibe, és nagyon jó gesztus lenne a balesetet szenvedettek felé, és akkor is jól jönne, amikor egy jármű a karbantartás hiánya miatt lerobban.
13+1 dolog amit imádunk a BKV-ban
Olvasónk 14 pontban szedte össze, hogy miért imádja a BKV-t. Gábor ír a drága bérletről, az ingyen utazó hajléktalanokról, a KRESZ-re tojó buszvezetőkről, és a hátrányos helyzetben lévőkről is. Többit pontokba szedve itt találod:
1. Imádom, hogy a nem minimálbérem adójából kapott pénzzel és havonta az adózott pénzemből vett bérlettel hozzájárulhatok a felsővezetők végkielégítéséhez, akik az irodában töltött idő alatt sem keresnek keveset. Ha ez kevésnek bizonyul, tőke injekciót kérnek az államtól.
2. Imádom, hogy az utazást intenzív testszaggal kedvezményesen, esetleg ingyen lehet igénybe venni.
3. Tetszik, hogy a BKV-nál teljesen szabályos, hogy a bérlet árát tollal áthúzzák és emelés esetén azt átírják.
4. Imádom, hogy bevezették a nem légkondicionált járműveken is, hogy csak azokat az ajtókat nyitják ki ahol jeleztek, még 30 fok felett is. Így gátolva a szellőzést a megállóban és abszolválva, a finn szauna hőmérsékletét egyes járatokon.
Érettségizz BKV-ból!
Mennyire vagy naprakész a BKV-s hírekben? Rövid kérdőívünk kitöltésével ellenőrizheted tudásod. A megfejtéseket a hozzászólások formájában várjuk, ugyanitt extra kérdéseket is feltehettek egymásnak. A legjobbak ajándékot kapnak. (A betelefonálós játékokkal ellentétben itt tényleg van helyes megoldás, és nyeremény is.)
Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden helyes válasz 3 pontot ér.
1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100 milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120 százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?
2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?
3,) Ki lehet a felelős azért, hogy Eleonóra az elbocsátást követően továbbra is a cégnél dolgozhatott? (Csak egy helyes válasz van):
a,) Az akkori vezérigazgató, Balogh Zsolt
b,) A BKV teljes vezetése. Mindenki, aki tudott erről, és nem szólt
c,) Magyarországon vagyunk, így senki
Szalainé nem lopna többet az adófizetőktől
Aki sokat utazik metrón, vagy sűrűn lapozgatja a Metropolt, az biztos találkozott már a BKV „Ígérem, hogy nem bliccelek többet a BKV járművein” hirdetésével. Köztudott, hogy a nagy hiány nem a bliccelők, hanem a cég és a városvezetők számlájára írható, akik kétes eredetű szerződéseket kötnek, és az adófizetők pénzéből egymás zsebét tömik. Arról már a héten beszámolunk, hogy Szalainé Szilágyi Eleonóra a BKV-tól 100 millió forintos végkielégítést kapott, de még mindig a cégnél tevékenykedik, s ezért havi pár millió forintos fizetést kap. Az adófizető nem hülye, nagyon jól tudja, hogy a jegy és a bérlet ilyenek miatt drága.
Ezért gondoltuk tovább a BKV hirdetését. A mi verziónkban a cégvezetők tesznek ígéretet arra, hogy nem lopnak többet az utasoktól, az adófizetőktől:
„Nem szeretem a BKV-t” –az utas válasza a BKV pályázatára
A BKV rajzpályázatot indított a vakáción lévő gyerekeknek. A pályázat a "Szeretem a BKV-t" címet viseli. Bár olvasónk már elmúlt 17 éves, és a témától is eltért egy kicsit, mégis jelentkezett a pályázatra, mert szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy miért nem szereti őket. Nem csak piszkálja a BKV-t, egyes pontoknál még azt is leírja, hogy a hibákon hogyan lehetne változtatni:
Kedves BKV!
Ezúton szeretném benyújtani pályázatomat a "Szeretem a BKV-t" című rajzpályázatra. Pályázatom azonban néhány ponton eltér a kiírástól, amiért előre is elnézést kérek, és ami miatt kérem méltányosságukat. 1,) Az első eltérés, a pályázat címének egy ártatlan "Nem" szócskával történő kiegészítése 2,) A második a korhatár, elmúltam már 17 éves (éppen 15 éve) 3,) A rajzokat érdekes témájú javaslatokkal kérdésekkel egészítettem ki
Méltányosságukat előre is köszönöm, következzen tehát pályázatom: Előszóként, mint kommunikációval foglalkozó dolgozó reklámmunkás javaslom, hogy ne erőltessék a "lakosság szereti a BKV-t image-t", amiről Önök is, mi is, de még a célcsoportba tartozó csöppségek is tudják, hogy nem igaz. A BKV-t szeretni nem lehet, továbbmegyek: aki a BKV-t szereti, rossz ember. Érveimet hamarosan felsorolom. Azonban előtte hadd javasoljam, a "BKV szereti az utazóközönségét" image-t erősíteni kommunikációban és valós tettekben egyaránt. Miért NEM szeretem a BKV-t:
Utolsó kommentek