Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csak a lábukat lógatják a közterület-felügyelők a BKV járatain

A címben tett megállapítás olvasnktól, Gusztitól származik, aki negatív tapasztalatot szerzett a felügyelők munkáját illetően. Történt, hogy május 31-én a 4-es villamoson utazott egy hajléktalan illetve két közterület-felügyelő társaságában. A hajléktalan, aki a Boráros téren szállt fel, éppen falatozgatott, amikor olvasónk odalépett a felügyelőkhöz, és arra kérte őket, szállítsák le az ápolatlan, büdös utast, de ezt megtagadták. Részletek a BKV-nak küldött panaszban olvashatók:

Tisztelt BKV!

Ma, 2011. 05.31-én 12.00 és 12.15 között utaztam a 2031 járatszámú 4-es Combino villamossal. A Boráros téri megállóban felszállt egy ápolatlan megjelenésű férfi. Láthatóan nem zavartatta magát, és az utasok gyűrűjében fogyasztotta el ebédjét.

A járművön tartózkodott két közterület-felügyelő, egy férfi és egy hölgy. Odaléptem hozzájuk, és megkérdeztem: nem kellene-e esetleg a hivatkozott "úriembert" eltávolítani a járműről? Azt válaszolták, hogy ellenőr nélkül ők nem intézkedethetnek, és különben is, nem derült ki, hogy nincs nála bérlet.

75 Tovább

Tökéletesen megszervezte a Határ úti villamospótlást a BKV

Olvasónk, SzalaiA az alább olvasható levelében egy pozitív esetről számol be nektek. Mint az a szövegből kiderül, május 27-én műszaki hiba miatt leállt a villamosközlekedés a Határ úton, emiatt a 3-as, az 51-es és az 52-es villamosok helyett pótlóbuszok közlekedtek. Olvasónk mégis pozitívan élte meg ezt a helyzetet, ugyanis kiváló utastájékoztatással, jól megszervezett pótlással és csak kedves és normális BKV-sokkal találkozott:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV nagy hibái, hiányosságai ellenére most meg kell, hogy dicsérjem őket. Ma délután (05.27.) műszaki hiba miatt leállt a Határ úti villamosközlekedés. Tudni kell, hogy ez egy elég érzékeny rész, mert egy szakaszon közlekedik a 3-as, 52-es és 51-es villamos egyaránt, és ha itt gubanc van, akkor mindhárom villamosvonal megbénul. Ma is így történt, viszont a pótlást nagyon precízen megszervezték.

15 Tovább

Tömegközlekedés szempontjából sokkal átláthatóbb lett a Google Térkép

Pár napja tucatszám kaptam a leveleket azzal kapcsolatban, hogy a Google Térképről eltűntek a BKV megállók, és csak a legfontosabb állomásokat, megállókat látjátok bejelölve. A hiba valószínűleg azért jelentkezett, mert frissítették a térkép adatbázisát. Ennek köszönhető, hogy tömegközlekedés szempontjából mára sokkal részletesebb és pontosabb lett a térkép, ugyanis az összes BKV-megálló be lett jelölve, és pontosan meg tudjátok nézni, hogy a nektek kellő busz, villamos honnan indul. Ez nagy tereknél praktikus, mert így nem a helyszínen kell megkeresnetek, hogy melyik járat melyik megállóból indul, hanem ezt már otthon is megtehetitek.

26 Tovább

Milyen valódi alternatívát nyújt a főváros az autósoknak?

Az elmúlt napokban a Budapesti Közlekedési Központ és a VEKE Facebook oldala az új Budaörsi úti buszsáv miatti anyázásokkal volt tele. Érdemben nem igen lehetett vitatkozni a témáról, ugyanis a BKK nem minden esetben adott választ a felvetett kérdésekre, a VEKE pedig szokásához híven a demagóg, szánalmas, troll, stb. jelzőket aggatta azokra a hozzászólókra, akik nem értettek velük egyet. Pedig sok normális kérdés felmerült, többek között az is, amit Cser-Palkovics András is feltesz az alábbi cikkben. Hol a valódi alternatíva? Mit kínál a "külsősök" adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?

Székesfehérvár fideszes polgármestere dörgedelmes nyílt levelet intézett Tarlós István főpolgármesterhez a Facebook-on, melyben főváros-sovén szemléletről, a Szimferopol-Jalta trolijáratról, a kellemetlen BKV-s élményeiről beszél. Ha Budapest nem akar, Székesfehérvár lehetne az új főváros, -olvasható az Indexen.

Stílusában és tartalmában is szokatlan levelet intézett Cser-Palkovics András Tarlós István főpolgármesterhez, amiért reggelente neki és autós társainak megnőtt a menetidejük az M7-es fővárosi bevezető szakaszán a Budaörsi út új buszsáv-szakasza miatt.

42 Tovább

Figyelem! Álellenőrök tevékenykednek a BKV járatain

A múlt héten két bejegyzésünkben is a 18-as vonalán dolgozó, utasokat bántalmazó ellenőrökről írtunk. Többen megjegyeztétek a hozzászólások között, valamint a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy az érintett jegyellenőrök valószínűleg nem a BKV alkalmazottai, hanem álellenőrök voltak. Nem tartom kizártnak a dolgot, ugyanis a történetben leírt esetek túl durvák ahhoz, hogy azt alkalmazottak kövessék el. Az ellenőrök között is vannak bunkó, tirpák alakok, de mindegyik tudja, hogy minden beszólás, és cselekedet panaszt és büntetést von maga után. Kétlem, hogy ennek tudatában a cég ellenőrei több utast is bántalmaznának, főleg ugyan azon a vonalon.

Ami a legvalószínűbb, hogy a csoport tagjai beszereztek néhány karszalagot. Ezekhez sajnos az interneten vagy valamelyik pesti piacon hozzá lehet jutni néhány ezer forintért. Fényképes igazolványt valószínűleg nem tudtak szerezni, ugyanis ezt egyik esetben sem mutatták.

Arra kérlek titeket, hogy ha ellenőrzés során bármilyen gyanús dolgot tapasztaltok (túl agresszív az ellenőr, nem hajlandó megmutatni az igazolványát, stb.), minden esetben szóljatok a járművezetőnek, és amennyiben lehetséges, értesítsétek a rendőrséget is. Ezek az emberek nem csak a BKV-t és az utasokat károsítják meg, hanem az ellenőr szakma így sem túl jó hírnevét is sértik.

Olvasónk, Mse olyan álellenőrrel találkozott néhány napja, aki nem a hagyományos kék, hanem egy felirat nélküli piros karszalaggal szállt fel a buszra:

49 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek