Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.
A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)
Negyedmilliárdba került a takarékos BKV
Átszállás nélkül Óbudától a Moszkváig
Európai uniós forrásból újulhat meg az elkövetkező években Buda villamosközlekedése. A több milliárdos beruházás első ütemének csaknem 5,5 milliárd forintos uniós támogatásáról ma döntött a kormány. Ha a terveket Brüsszel is jóváhagyja, Óbuda és a Batthyány, illetve a Moszkva tér között 2010-re teljesen megújul a villamosközlekedés.
"A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése"-ezt a címet viseli az a beruházási csomag, amelynek részeként néhány éven belül Óbudáról akár a lágymányosi Infoparkig a jelenleginél kevesebb átszállással, villamoson utazhatunk majd. Ennek első, csaknem 7,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza.
A közel 5,5 milliárd forintos európai uniós támogatással megvalósítandó beruházási csomag elsősorban a 17-es villamos vonalát érinti. A projekt részeként többek között biztonságos peronokat építenek a Margit-hídtól a Frankel Leó utcán és a Bécsi úton át a Vörösvári útig terjedő vonalszakaszon, a síneket pedig alkalmassá teszik a Tátra villamosok közlekedésére is.
Egy autó miatt 86 percig nem járt a villamos
Egyre sűrűbben parkolnak a villamossínre autósok a 2-es villamosvonalon, legalábbis egy villamosvezető szerint, aki ezen a vonalon dolgozik. A sínre parkoló kocsik miatt a forgalom akár több órára is megbénulhat, mert az elszállításuk sok időt vesz igénybe. A BKV és a BRFK papíron együttműködik, keményen bírságolják a buszsávban autózókat és a villamossínre parkolókat, de csak papíron. A szemfényvesztésen kívül semmi érdemli lépés nem történt.
Szia Figyelő!
Na szóval, mellékelem a képeket a mai (február 27) beparkolásról a 2es villamos vonaláról. Az elmúlt hónapokban már-már napi rendszerességű lett a Balassi Bálint utcában a beparkolás a 2-es villamos vonalán, s a mai volt az egyik leghosszabb ideig tartó (86 perc). A dolog ott volt tán a legproblémásabb, hogy Osztrák rendszámú autó parkolt a sínekre, ami a kiérkező rendőröknek is problémát okoz....
Azért egy kis happy end is párosult a dologhoz, ugyanis a lopós autó is megjelent egy idő után, így hát a tulaj nem tudott meg slisszanni vele. Ezek a beparkolások azért is eléggé neccesek, mert ugyebár a 2es villamos egy igencsak a turistáknak(is) kitett villamos, s ha ezt látja egy ideutazó, hogy a sínekre parkolhat bárki, s emiatt a csúcsidőben megszívathat több ezer embert is (az egyik képen az van, hogy az esőben az utasoknak a Jászai Mari térről gyalogolniuk kellett a Kossuth térre, ahol már járt a villamos), akkor ez az igazi országimázs! Remélem senki sem fog olyan kommentet küldeni, hogy miért nem toljuk le a pi**ába az autót, nincs kedvem kártérítést fizetni... :)
Egy villamosvezető
Miért nem raknak rendet a 28-as villamoson?
Budapesten van néhány olyan járat, amire még nappal sem szállok fel szívesen. Ilyen a 21-es, a 24-es és a 28-as villamos is, ahol már természetesek a hajléktalanok, a dohányzó, szemetelő, hangoskodó utasok, és sajnos a rablások is. Nem tudom, hogy a BKV ezekre a járatokra miért nem tesz biztonsági őröket, a BRFK-val miért nem fognak össze, hogy rendbe tegyék ezeket a vonalakat. Ha rend lenne, talán többen utaznának BKV-n.
Sziasztok!
Naponta vagyok kénytelen igény bevenni a BKV 28-as villamosának extra szolgáltatását. Hál istennek csak 5 megálló erejéig. Ami ezen a járaton uralkodik,az nem emberi szerintem. Az, hogy csövesek hada melegedik a villamosokon már eleve felháborító. De az, hogy olyanok ezek a villamosok,mintha szemétdombon ülne az ember menet közben, megint magáért beszél. Cigaretta csikkek,ide-oda guruló sörösdobozok, zacskók, papírzsebkendők mindenfelé. Múltkor még egy rossz lábas is ott volt hagyva az ülés alatt. Mellékelve két mobiltelefonos kép,hogy beokádva a villamosba,homokkal felszórva utasokat szállít. Még a félbehagyott hamburger is ott volt a földön. Ilyenkor nem kellene félreállni és az okádékot eltakarítani?Ott megy el a villamos a garázs mellett (Orczy tér),miért nem tudott a vezető kocsit cserélni? Ez a felvétel este 20:17kor készült, tehát még legalább 3órát így közlekedett az adott 28-as villamos.
Köszönöm a lehetőséget!
Máté
Az ütközőn állva, az ablaktörlőbe kapaszkodva utazott
Tudják, hogy veszélyes, mégis nagy népszerűségnek örvend a tujázás Budapesten. Hiába történt már több baleset a metrón, villamoson szabálytalanul utazók miatt, ez sem rettenti vissza a srácokat a „játéktól”:
Utolsó kommentek