A több mint négymilliárd forintból felújított Szabadság híd pesti hídfőjénél úgy sikerült átépíteni a Fővám téri villamosmegállót, hogy a szembejövő villamosok visszapillantó tükrei összeérnek, tudta meg az Index. Az ok a tervezők szerint: ez a híd adottsága.
Külön intézkedési tervet készített a BKV a villamosvezetőknek arra az esetre, ha a Szabadság hídon mennek át a 47-es és a 49-es villamosokkal.
Az Index értesülése szerint az utóbbi időben kiderült ugyanis, hogy a Fővám téri megállóperon végénél lévő ívben előfordulhat, hogy a Deák tér felé haladó szerelvény kihajtott hátsó tükre összeér a szemből érkező szerelvény első tükrével. A megállót a felújítás során középperonosra építették át.
A törések elkerülése érdekében múlt hét szombattól a szerelvényeken a hátsó tükröt be kell hajtani. (A tapasztalatok szerint ez nem mindig egyszerű, ráadásul a visszaállítás is nehéz, mert ki-be kell szállni a fülkéből hozzá.) Ha a műszaki feltételek nem teszik lehetővé a hátsó tükör behajtását, akkor a járművezetőknek kerülni kell az ívben való találkozást a szembejövő szerelvénnyel.
Az Index megkereste a Szabadság híd felújítását tervező Főmterv Zrt.-t, hogyan fordulhatott elő, hogy szűkre szabták a pályát. Keszthelyi Tibor közlekedéstervezési igazgató elmondta, hogy a pályát valóban nem a szabvány szerint építették át, mégpedig azért mert ilyen a híd adottsága.
Keszthelyi hozzátette, hogy ha a szabvány szerinti szélességeket vették volna alapul, akkor 50-80 centivel meg kellett volna szélesíteni a hidat, ami egy műemlék esetében nagyon sokáig tartott volna, és nagyon sok pénzbe került volna, ha egyáltalán kapnak rá engedélyt örökségvédelmi hivataltól.
Keszthelyi szerint ez nem egy ritka jelenség a világban. Számos városban fontosabbnak találták a műemlékvédelmi szempontokat, például Prága szűk belvárosi utcáin is megvárják egymást a villamosok.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője szerint a Főmterv válasza kikerüli a lényeget, hiszen korábban nem volt ilyen probléma, csak a szélső peronos megálló középperonosra építése után keletkezett. A megálló - véleménye szerint öncélú - átépítését szerinte a főpolgármesteri hivatal sem támogatta.
(Index)
Szűk a villamosoknak a felújított Szabadság híd
Ennyit ér a büntetőjog
Van aki semmiből nem tanul. Ilyen W. Nándor is, alias Snik. Mint azt tudjuk, 2008. március 20-án a Fehérvári úton, akkor még ismeretlen okokból kisiklott egy villamos. A BKV-figyelőn publikált képek, és videók alapján, olvasóink segítségével hamar kiderítettük, hogy a villamos nem magától, hanem az sínre helyezett újságkötegtől siklott ki. Hamar megtaláltuk a tetteseket, akik voltak annyira hülyék, hogy a villamos oldalán hagyták "aláírásukat" is, hisz a villamost a kisiklatás után összefirkálták. A firkálók, és kisiklatók között is ott volt Nándor barátunk, akit átadtunk a rendőrségnek. Barátainkat az iskolából rángatták el kihallgatásra. Természetesen akkor országos visszhangja lett az ügynek, a történet és a blog is bekerült az országos médiába.
Úgy tűnik a vér nem válik vízzé. Nándor ismét megjelent a neten, ahol egy friss munkáját mutatta meg az ismerőseinek. Nincs nagy szerencséje, mert egy barátja ismét megosztotta velünk is a képeket, amiket alul ti is megnézhettek.
Újabb BKV-sztrájk lehet
BKV-sztrájk lehet január utolsó napjaiban, ezúttal azonban nem a buszosok, hanem a cég dolgozóinak, illetve tevékenységének egyaránt 60 százalékát lefedő kötöttpályás szakszervezetek szervezésében - tudta meg az MTI pénteken városházi és BKV-forrásokból.
Az érintett 11 érdekképviseleti vezető hétfőre egyeztetést kezdeményezett Kocsis István vezérigazgatóval, jórészt az általuk elhibázottnak tartott HÉV-kiszervezési terv kapcsán, illetve a dolgozók gazdasági és szociális érdekeinek, juttatásainak és munkakörülményeinek védelme érdekében.
Készek a sztrájkra
Gulyás Attila, a BKV-nál működő legnagyobb létszámú szakszervezeti szövetség elnökhelyettese, a metródolgozók szakszervezetének elnöke elmondta, hogy az egyeztetés eredménytelensége, vagy elmaradása esetén a munkavállalók érdekeinek megvédésére készek sztrájkot is hirdetni. A törvényi szabályozás szerint ha ez az egyeztetés hét napon belül nem vezet eredményre, sztrájkot is hirdethetnek - jegyezte meg.
Hozzátette, hogy várhatóan hétfő délelőtt folytatják a héten megkezdett bértárgyalásokat, ahol egyelőre még a múlt évi működési adatokat várják a cégvezetéstől. Hétfő délután pedig az általuk előkészítetlennek tartott HÉV üzletági kiszervezés lesz napirenden.
Érdekeket sért a kiszervezés
Az érdekképviseletek szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV közép- és hosszú távú gazdálkodása. Az viszont bizonyos, hogy egy ilyen lépés mind a BKV, mind a HÉV dolgozóinak gazdasági érdekeit jelentősen sértheti. Érdekesnek tartják azt, hogy egy olyan, számozás nélküli kormányhatározatra hivatkozva készíti elő a BKV vezetése a HÉV kiszervezését, ami a kormánydöntésként megjelölt napon, december 17-én meg sem jelent a Magyar Közlönyben. Az a 30 milliárd forint pedig, amit ez a kormányhatározat kilátásba helyezett a HÉV többségi tulajdonának megszerzése ellenében, aligha oldja meg a BKV gondjait.
Miben jobb a Volán a BKV-nál?
Olvasónk a BKV egyik villamospótló járatán utazott, ahol a Volánbusz buszai közlekednek. Elmondása szerint a Volán utasbarátabb, mint a BKV. Korszerűsítették a buszok fűtési rendszerét, és a járművezetők és arra is figyelnek, hogy a végállomáson ne hűljön ki az utastér, ezért csak egy ajtót nyitnak ki. Ha a Volán meg tudja oldani a buszok fűtését, a BKV miért nem?
Kedves Figyelő!
Megosztanék én is egy történetet, melyben pozitív csalódás ért - na nem a BKV hanem a VOLÁN járatán.
A napokban a Batthyány térről a Móricz Zsigmond körtérre vezetett utam, így 19-es villamos híján a villamospótlót választottam.
Távolról egy nagyon lepukkantnak tűnő, harmonikaajtós Ikarus 280-as típusú (legalább 20 éves) volánbusz állt benn a megállóban, ami a villamospótlást végezte.
Már előre elkönyveltem magamban hogy szét fogok fagyni rajta, hisz a sokat szidott régi Ikarusokon 260/280-as típusokon általában soha nem működik a fűtés.
Fel is szálltam a busz egyetlen nyitva lévő ajtajánál (2-ik ajtó - hisz a vezető arra is figyel hogy a végállomáson ne fagyassza le az utast az összes ajtó kinyitásával) és nagy meglepetésemre kellemes meleg fogadott a busz belsejében. A műbőr ülések egyáltalán nem voltak kényelmetlenek, sőt a belső hőmérséklet miatt azok is langyosak voltak, tehát nem fázik fel az ember rajta.
Egyébként megfigyeltem a fűtési rendszert, az ülések mellől végig ki van szerelve a régi fűtéscső, helyette valami hőlégfúvó dobozkákat láttam beszerelve. Nem értem hogy a BKV-nál miért kell toldani foldani a buszokat, és miért nem lehet legalább a felújított Ikarus 200-asokba ezt a megoldást alkalmazni (ha a volánnak megéri a több mint 20 éves buszaiba ilyeneket beszerelni, akkor a BKV is megtehetné ezt, nem lenne jelentősebb költségvonzata - legalábbis pár tanácsadó prémiumából meg végkielégítéségől már rég fel lehetne szerelni az összes régi tipusú buszt ilyenekkel így komfortosabban utazhatnánk a 9 ezres bérletünkkel)
Nem tudom a volánnál hogy csinálják, milyen a karbantartás színvonala, de menet közben megfigyelhető hogy az ablakok nem csörögnek - zörögnek a rázós úton, nem fúj be a centis réseken (illesztéseken) a hideg levegő menet közben sem, úgyhogy volna még mit csinálni a BKV karbantartóinak, ami nem feltétlenül pénz - inkább hozzáállás kérdése.
Egyébként az is elgondolkodtató hogy a nagy szmog riadó közepette vajon miért járó motorral állnak a végállomásokon, illetve pihenőznek (a kresz szabályait is megszegve, a járdán) a dízeles, régi típusú buszok a Batthyány tér környékén, miközben többezer autóst arra ösztökélnek hogy hagyja otthon a kocsiját a szmogriadó miatt. Érdekes módon a Volán le tudja állítani a motort, és pöcre indult a busz.
Tényleg ennyire hülyék az utasok?
Néha olyan dolgok miatt is szidjuk a BKV-s dolgozókat, amiről nem is tehetnek. Olvasónk olyan hülye utasokkal találkozott, akik az ajtót rángatással és rúgással akarták kinyitni a kapaszkodóra szerelt ajtónyitó gomb helyett:
Kedves BKV-figyelő!
A hétvégén utaztam a 49-es villamossal a Deák tér és a Csóka utca között, és nagyon megdöbbentem azon, mennyire hülye emberek utaznak BKV-n.
Egy olyan villamoshoz volt szerencsém, aminek az ajtajait külön lehetett kinyitni a kocsi oldalán és a kapaszkodókra szerelt gombok segítségével. Mivel kint elég hideg volt, a villamosvezető nem nyitotta ki az összes ajtót egyszerre, csak az ajtók nyitásához adta meg az engedélyt (nem tudom mi a szakszó erre). Az utasok persze nem jeleztek, az ajtók nem nyíltak ki, és csak néztek mint a birkák.
Volt olyan utas mellettem, aki a villamosvezető anyját szidták, közben az ajtót rugdosták, rángatták mert –idézem- „Az a köcsög nem nyitotta ki az ajtót”. Nem válaszoltam neki, csak megnyomtam a gombot, és máris kinyílt az ajtó. Az előbb gyilkolni akaró utasból egy pillanat alatt bárány lett :-)
Szinte minden megállóban volt egy hülye, aki a gomb helyett saját erejével próbálta kinyitni az ajtót. Csak a technika volt más. Rángatás, rúgás, feszegetés. A villamosvezető és az anyja is biztos egész nap csuklott.
Üdvözlettel: P. K.
Utolsó kommentek