Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Így közlekedtem tegnap

Mindenkinek nehéz volt a tegnapi nap, aki közlekedni próbált Pesten. Nekem még nehezebb volt, mert ebben a hónapban már másodszor kellett buszjegyet vennem, mert nem jött a vonat. Pesterzsébetre a szokásos egy óra helyett három óra alatt értem be. Iszonyatos embertömeg volt mindenhol, volt olyan busz, ami 30 percenként járt, és nem fértem fel rá.

Kicsit azonban jó is volt. Azt tapasztaltam (én legalábbis), hogy a BKV ezt jól megszervezte. Több olyan villamossal, és busszal is utaztam, ami el volt terelve, nem a megszokott rendben közlekedett, ám így sem tévedtem el, mindig tudtam hol vagyok. Ha megkérdeztem a járművezetőt, merre megy normálisan válaszolt, még azt is elmagyarázta, mire tudok átszállni ha szeretnék. Annak ellenére nem volt lekezelő és bunkó, hogy ma én voltam körülbelül az egymilliomodik  aki ezt megkérdezte tőle.

Három ilyen járművezetőre emlékszem:

BPI-826 frsz. 23-as busz vezetője. 2-3 között tapasztalataim szerint minden utasnak normálisan válaszolt.

17.00 körül a 1440-es számú 30-as villamos vezetője normális tájékoztatást adott.

18.00 körül a 1558-as 52-es villamos vezetője mindenkit normálisan tájékoztatott, és a futó utasokat is megvárta.

Köszönet mindenkinek, aki tegnap azon dolgozott, hogy mindenkinek egy kicsit jobb legyen.



Tegnapi képeim:

50 Tovább

A villamospótlásról

Írtunk már a 2-es villamos pótlásáról egyszer, kétszer, háromszor. Panaszkodtunk a 2-es villamos vezetőire, hogy épp akkor indulnak el a megállóból, mikor a pótlóbusz a lámpánál áll. A 2-es villamos egyik vezetője keresett meg, hogy bemutassa, a visszapillantó tükörből nem látni semmit, és menetrend szerint indulnak.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Küldök két képet. Az első a mi (2B villamosvezetők) munkalapunkat mutatja, amin feketén - fehéren le van írva, hogy mikor kell érkeznünk, illetve indulnunk Havas utca és Jászai Mari tér végállomásról. Az egy nagyon szép dolog, amikor épp befut a pótló busz a Havas utcába, én meg akkor csukom be az ajtót, amikor épp a pótlóról szállnak le az utasok. De azt senki sem veszi figyelembe (a panaszkodók között), hogy:

 

1.) A Havas utca az egy egyvágányú végállomás, s a csúcsidőben gyakran előfordul az, hogy amíg pl én várom a buszról átszállókat, addig a Havas utca váltója előtt kénytelen a másik villamosnak várakoznia - utasokkal. Ugyanis ott nem tudjuk letenni az utasokat sem. Azaz amíg a végállomáson mindenki kényelmesen felszáll, addig a másik villamoson örjöngenek az utasok, hogy nem szállhatnak le.

 

2.) A 2B nem a Jászai és a Havas utcából áll. Vannak még megállók közöttük. Ha pl az utasok visszatartják az ajtókat a Havasnál, akkor bukom a Március 15.-ei lámpát (60mp a fázis ideje). Ha a Március 15nél is azért bukom a lámpát, mert a még az út túl oldalán futót is megvárnám, akkor a következő lámpánál már 90 mp-t buktam. S egy 10 perces menetidejű vonalnál ez már durva!

 

 

 

Mellesleg az Eötvös térnél az útátjáróban (ahol mindig a villamosnak van elsőbbsége, melyben egy lámpa is segít) rendszeresen ragadnak benn autók, s turista buszok, van, hogy 1 percnél is több ideig. (kb 100 méterre mondjuk mindig állnak rendőrök, de még sosem néztek errefelé)

 

Most lehet mondani, hogy ez a kb 2-3 perc nem sok. De annak lehet, hogy sok, aki időben fenn ült a villamoson, s a Jászain átszállna pl a Körúti villamosokra, s vagy a Nyugatiban éppenhogy eléri a vonatát, vagy sem. Vagy mondjuk a Margit hídnál a fél óránként közlekedő Szentendrei HÉV-et. Most ezek kiragadott példák, de azért ezen is ellehetne gondolkozni a rendszeresen panaszkodóknak. Ugyanis egy járművezetőnek nem az a dolga, hogy jótékonykodjon, hanem az, hogy mindig pontosan betartsa a menetrendet.

 

Félre értés ne essék, amikor nem kell sietni (tehát nem csúcsforgalomban), akkor bevárom az utasokat, de amikor szinte egymást toljuk a vonalon, akkor ne problémázzon senki sem azon, hogy 10 méterrel előtte becsukta a "szemét BKV-s" az ajtót. 3 perc múlva úgyis jön a következő! S különben is! 1 ember késett. 60-80 ember pontosan fenn volt az utastérben. De ez is kb olyan, mint amikor egy lakos panaszkodik a Vállalatnál, hogy hangos a HÉV, s lelassítatja: egy ember panaszkodik, miközben a többség.

 

 

 

 

A másik képen pedig azt szeretném bemutatni, hogy mi is az, amit a villamosvezető lát a Havas utcai megállóban, a tükörben. Kb ennyit. De ezt csak érdekességként mutatom.

 

Na, akkor ennyit mára!

 

33 Tovább

Fröcskölt, majd köcsögözött

Kedves BKV figyelő!

Az alábbi eset történt meg velem a mai (július 23.) reggel: A Fehérvári úton várakoztam a villamosra, az eső szakad. A peron tele munkába igyekvő emberekkel. Érkezik a villamos igen nagy sebességgel és telibe fröcsköl mindenkit úgy derékmagasságig... Szépen felöltözött hölgyek csuromvizesen szállnak fel a járműre.

Előremegyek a vezetőhöz, mondom neki, hogy telibe kapott mindenkit a várakozók közül. Erre tájékoztat, hogy nem tudja kikerülni a tócsákat. Igen, a villamos kötöttpályás jármű. Válaszolok, hogy akkor lehetne lassabban is megközelíteni a megállót. Válaszképpen egy "Köcsög!" indulatszóval elhagyja a megállót.

A BKV járművezetőinek oktatásakor vajon nem merül fel az, hogy esős időben célszerű a sebességet csökkenteni abból a célból, hogy a sínek és a padka közt felgyülemlő vizet ne az utasokra fröcskölje a villamos?

Üdvözlettel: Peti

66 Tovább

Mosolygott az ellenőr

Tisztelt BKV Zrt!

2008. július 7-én a 956-os igazolványszámú ellenőrjükkel találkoztam.

Mosolyától, pozitív kisugárzásától egyből feldobódtam, kedvesen elkérte a jegyet, ezután illedelmesen, továbbra is mosolyogva megköszönte, majd továbbment. Ezután egy egyetemistát ellenőrzött, aki otthon felejtette kéthetes bérletét. Elmondta neki a lehetőségeit, mi történik ha nem lesz meg a bérlet a 8 nap alatt, és mindent hivatalosan vezetett, nem úgy mint néhány kollégája - ahogy az a bkvfigyelo.blog.hu internetes oldalon olvasható. Ezután egy másik ellenőrnő is megnézte a bérletem, erre kedélyesen megjegyezte, hogy a srác - azaz én - aztán nagyon rendes, kétszer is bemutatja a bérletét, más meg egyszer sem...

Az ellenőrök a Petőfi hídon szálltak le.

Kérem, részesítsék kollégáját és az e napon vele együtt dolgozó ellenőröket dicséretben! Ezzel nem csak ők kapnának elismerést, hanem ösztönözésként hathatna azon kollégáinak is, akik nem veszik a fáradtságot arra, hogy ilyen minőségben végezzék munkájukat.


Köszönettel: Szente Ákos

28 Tovább

Felelősségre vonás nélkül firkálják a járműveket

A graffiti egy állandó téma. Hiába harcol ellenük a BKV és harcolunk ellenük mi is, egyre több, és több firka lesz a falakon, megállókban és a járműveken. A graffitisek nagyon jól tudják, hogy ha elkapják őket, verésen kívül mást nem kapnak. 1-2 nap közmunka, vagy 30-40 ezer forint kifizetése után újra szabadok, és újra firkálhatnak. Meddig tűrjük még ezt?

Sajnos a lakosság sem lép fel kellően a rongálók ellen. Ha egy tömött buszon valaki firkálni kezd, jó, ha 1 utas odaszól, akit megfenyegetnek, a járművezetők többsége megvonja a vállát ha szólunk neki, hogy firkálják a buszt, villamos. Ők sem tesznek semmit.

Hétvégén videót kerestem a YouTube-on, és ezeket találtam:

Firkálás üzemi területen

Otthonosan mozognak a graffitis srácok a föld alatt. A dolgozóknak kialakított létrán, és lépcsőn járkálnak, majd összefirkálják a metró oldalát. A légtelenített ajtókat szétnyitják, a kocsi belsejében bújnak el, míg a másik metró tovább halad. A másik vonat személyzete, láthatta a szétnyitott ajtókat és az összefirkált vonatot. Vajon szóltak a rádión?


Ha nem indul el a videó, kattints ide!


Firkálás üzemi területen II.

A videón látható, hogy graffitisek a metró üzemi területére, a falon lévő lyukon másznak be. A vonat egyik kocsiját teljesen összefirkálják, majd levideózzák, ahogy beáll a Stadionok állomásra.

227 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek