Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!

Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.

Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.

A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.

A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.

A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.

A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).

A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.

Nagyításhoz kattints


56 Tovább

Van aki még leül a BKV-n?

Hagyó Miklós úr még 40 napos szabadságát tölti, így az összehúgyozott, tisztítatlan Volvo üléses témában még egy ideig nem lesz előrelépés (valószínű utána sem). Jött egy újabb kép, amit a villamospótlón lőtt nekünk egy olvasónk.

Tisztelt BKV-figyelő!

Hétfői napon kollégámmal igyekszünk vissza a munkahelyünkre, így kénytelenek voltunk a 2-es villamos pótlóját igénybe venni. A Boráros térről indult a Havas utca felé olyan 19:30 magasságában. A képen jól látható, hogy rögtön kiszúrtunk egy huggyal és a barna színre következtetve kevés fossal átitatott ülést.

 



Az eddigi bevett szokás a busz hátsó ülései voltak, de ez a vezető mögött jobb oldalt a 2. dupla ülés volt. Mondanom sem kell, hogy az összes ülőhely szanaszét volt rohadva. Sajnos a járat száma egy hatalmas 2V jelzéssel ügyesen le volt takarva. Könyörgöm ha egy kisgyerek leül egy ilyen helyre, matat a kezével a széken, majd a szájába veszi, az komoly fertőzésveszély.

Az egész BKV-t akasztani kéne, mert a középkori pestis volt ilyen fertő mint az ő járataik..

Tisztelettel: Sz. István

138 Tovább

Ezt kapod havi 8250 forintért

Tisztelt BKV-figyelő!

Naponta rendszeresen utazom kétszer a 28-as villamossal, nem egy-két megállót. Sajnos azt tapasztalom, hogy ez a villamosvonal kritikán aluli, minden szempontból. Csövesek és részegek sora a nap minden szakában. Arról nem is beszélve,hogy ellenőrrel évek óta nem találkoztam a vonalon. Vajon Nekem, mint rendes fizető utasnak nincs jogom kulturált körülmények között utazni? Miért kell a csövesek ordibálását hallgatnom és a bűzüket szagolnom? Miért kell  Nekem este 15 percet várnom azért a 3-as villamosra, mert egy csöves miatt kiszáll a villamosvezető, vitatkoznak és ez miatt elmegy a 3-as villamos? Miért kell Nekem olyan villamoson utaznom, ami egy szemétdombra hasonlít sokszor? (csokipapír, sörösdoboz, szotyolahéj, cigarettacsikk). Havi majd 9000forintért erre van jogom? A mellékelt képet 2008.08.06 szerda délután lőttem az egyik 28-ason.

 



Írtam már ez ügyben a BKV-nak is,de a válasz annyi volt,hogy nincs pénz arra,hogy néha Biztonságiak legyenek a villamosokon. Ha jól emlékszem, évekkel ezelőtt még voltak valami "Villamos Biztonsági Szolgálat" elnevezésű ruhában biztonságiak este a vonalon. Úgy 2002-2003 környékén lehetett Őket látni este a 28ason. Most nincs pénz erre.

Köszönöm!

Zsolt

107 Tovább

Egy és fél órát szívtak a terepjárós csaj miatt

Kedves Figyelő!

A mai napon (2008.08.05.) kb. 13 óra körül érkeztem Margit hídhoz, a 17-es villamoshoz. Az a látvány fogadott, hogy a villamosvezető az utasokat a buszmegállóba tereli, azzal az indokkal, hogy a Kavics utca előtt egy terepjáró beparkolt a villamos elé. Nem voltam rest, elmentem a tett színhelyére gyalog, igaz volt 3 darab pótló busz. A képeket ott készítettem. Mint később, az ott álló vezetőtől kiderül, 12.24 óta állt ott, és 13.49 kor indult újra a forgalom.

Üdvözlettel: TA-TB

220 Tovább

Szalagkordonok a bliccelők útjában

Kordonokat húz a BKV a 4-es, 6-os villamos néhány megállójába ősszel, s előbb-utóbb várható az elsőajtós felszállási kísérlet is egyes buszjáraton.

Számos változtatásra készül a BKV ősztől, a módosítások egy része csak a cég működését érinti, a legtöbbet azonban az utasok is érzik majd, mert jelentősen megváltoztatja a megszokott rendet - nyilatkozott lapunknak a várható újításokról és tervekről Regőczi Miklós, vezérigazgató-helyettes. Ősszel találkozhatnak az utasok a 4-es, 6-os villamos vonalán azokkal a kordonokkal, amelyeket egyelőre csak néhány megállóban, s buszvégállomáson emel a BKV. A cég ezzel a próbálkozással, akárcsak a metróblokáddal a föld alatt, a felszíni bliccelést is minimálisra szeretné csökkenteni.

Szintén a bliccelés csökkentésére lenne kísérlet az elsőajtós felszállás, amelyet kisebb forgalmú vonalokon próbálnának ki, Regőczi reményei szerint mihamarabb. Ehhez azonban jegyeladásra is ki kell képezni a járművezetőket, fülkéjükbe pénztárgépet, az utastér elé pedig lengőkaros átengedő "kaput" kell telepíteni, legalábbis a kísérletbe bevont járműveken. Ezt a megoldást azonban zsúfolt vonalakon csúcsidőben nem lehet bevezetni. Az igazán üdvözítő megoldást a csipkártya bevezetésétől várja a cég, ám hosszú éves előkészítés után sem sikerült még lefolytatni egy sikeres pályázatot. A társaság egyelőre keresi a rendszer kiépítéséhez szükséges pénzügyi hátteret, a finanszírozási megoldásokat.

A bliccelők elleni harc addig is nagy erőkkel, s egyre eredményesebben folyik, az idén a tavalyi hasonló időszakhoz képest több, mint félmilliárd forinttal nőtt a jegybevétel. Az utasoknak azonban még így is mintegy 30 százaléka fizetés nélkül veszi igénybe a szolgáltatást. A BKV alapfeladata továbbra is a szolgáltatás színvonalának javítása, például a járművek zavartalan, gyors közlekedésének biztosítása. E célt szolgálnák például a buszsávok, ám közismert, hogy ezektől szinte lehetetlen tartósan távol tartani az autósokat. Egy legutóbbi kampányban motoros rendőrök kifejezetten a buszsávot használókat büntették. Ez azonban csak egy hétig tartott, állandóra továbbra is csak a sávfigyelő kamerák maradnak - már, ahol van ilyen egyáltalán. A cég szerint a jelenleginél sokkal jobb és hatékonyabb megoldás lenne a buszokat felszerelni kamerákkal, s azok készítenék a felvételeket a haladásukat akadályozó autósokról. Ehhez azonban a szakminisztérium beleegyezése, s rendeletmódosítás is kell.

A járművek megfelelő esztétikai és műszaki állapota fontos része a szolgáltatásnak. A HÉV-szerelvények és a Millenniumi Földalatti-kocsik mindkét szempontból felújításra, vagy még inkább cserére érettek. Ezek együtt több százmilliárdos beruházások, amelyre nincs pénze a cégnek, s e célra 2013-ig uniós pályázatok sem állnak rendelkezésre. Regőczi ezért úgy gondolja, érdemes lenne megvizsgálni, hogy miként lehetne forrásokat találni, akár magántőke bevonásával.

A cégnél futó félszáz projekt egyike a BKV-ingatlanok eladása, amely több más mellett az Akácfa utcai székház értékesítését is tartalmazza.

Népszabadság Online

148 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek