Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Négy rendőrből ötnek adott jutalmat a BKV

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket, egy kis érdekességre. A villamos kisiklásának ügyében létrehozott nyomozócsoport 4 tagja kapott azaz 5 ember kapott fejenként 100 ezer forintot a BKV-tól a napokban. Ami érdekelne: Ki az a plusz egy ember, és mikor került a nyomozócsoportba? Alant a BRFK egy korábbi és a BKV egy napokban kiadott közleménye olvasható.

Részlet a BRFK 2008.03.31-én 16:10-kor megjelent közleményéből:
„Budapest Rendőrfőkapitánya egy négyfős nyomozócsoport létrehozását rendelte el az eset kivizsgálása és az elkövetők megtalálása érdekében.”


Részlet a BKV Zrt. 2008. május 19-én megjelent közleményéből:
„A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket. Mint már arról korábban is tájékoztatást adtunk a garázda fiatalokat a rendőrség rendkívül rövid időn belül kézre kerítette. A megdöbbentő esetet megelőzően a BKV történetében szándékos villamos-kisiklatásra nem volt példa! Ezért a BKV Zrt. köszönettel tartozik az ügyben eljáró rendőrök gyors és hatékony munkájáért."


(A szerkesztő a közleményekben vastagon szedte a számára érdekes részeket.)
58 Tovább

Más tollával ékeskedik a BRFK

Kezdetben egy villamosvezető ismerősömet idézem: „Épp azt beszéltük bent a sztrájk alatt, hogy ha ti nem kezdtek nyomozásba, és nem derítitek ki, hogy kik siklatták ki a villamost, a BKV nem foglalkozott volna vele, a töketlen rendőrség meg nem tudott volna mit tenni. Kezükbe adtátok a megoldott ügyet, mégsem fogtok ebből látni semmit. ”

Történt ugyanis, hogy március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton a Bocskai út megállóhely után, melyek később ismeretlenek összefirkáltak. A BKV-figyelő szerkesztőinek és olvasóinak köszönhetően, a hozzánk került anyagok segítségével közel 2 nap alatt göngyölítettük fel az ügyet, melyet a BKV eddig sem köszönt meg. Nem csak azt derítettük ki, hogy a graffitisok siklatták ki a villamost, hanem neveket és adatokat is küldtünk a rendőrség számára, melyek alapján a tetteseket napokkal később elkapták majd kihallgatták.

Mindenki maga dönti el, hogy mit gondol az eseményről, és ezek után mit gondol a BKV vezetéséről, ugyanis a nyomravezetői díjat, melyet a BKV-figyelő egy szervezetnek ajánlott volna fel, nem nekünk, hanem az ügyben kevésbé érintett rendőrségnek adta át ünnepélyes keretek közözz.

Emlékeztetőül összegyűjtöttük a kisiklott villamossal kapcsolatos cikkeket, és bemásoljuk a gondolna.hu cikkét is.

Cikkek:

gondolna.hu:
A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket.

Mint emlékezetes március 20-án este, a Fehérvári út és az Ulászló utca kereszteződésében egy fiatalokból álló csoport kisiklatott, majd megrongált egy villamost. Ezzel a cselekményükkel nemcsak a közvagyont rongálták, de a villamoson utazók életét és testi épségét is veszélyeztették. A szerelvényt kisiklató fiatalok, a baleset után a jármű külső felületét összefirkálták.

A BKV Zrt. az eset különös súlyára való tekintettel a mai napon, a nyomozással megbízott öt rendőrt összesen 500 ezer forint pénzjutalomban részesítette.

A BKV-ra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a vállalat.
UPDATE1: Sz. G. rendőr alezredes kereste meg egyik szerkesztőnket az eset után 14 nappal, és 12 nappal azután, hogy legalább 5 ember tett feljelentést a cikk alapján, és hogy a BKV-figyelő napokig az országos médiába került. Az alezredes szerint ők szépen összerakták a mozaikokat (amiket mi raktunk össze), de idézem: „kösz a segítséget”

A levelet kérésére nem publikáljuk
UPDATE2: Ismét egy érdekességet vettem észre. Annak idején mikor a rendőrséget megkerestük a rendőr alezredes úr, a létrehozott vizsgálócsoport tagja a magán e-mailcíméről keresett meg, nem hivatalos levélben (értsd: tegezős levél, hangulatjelekkel, stb.)

Érdekesnek tartom, hogy az alezredes úr a rendőrség számára küldött levelére a magán címéről válaszol. Érdekesnek tartom, hogy ezek után saját maguk által összetett mozaikokról beszél. Érdekes, hogy amíg a BKV-figyelő nem számolt be a nyomozásáról a BKV ismeretlen tettes ellen tett feljentést és a BRFK ismeretlen tettes ellen nyomozott. Kétlem, hogy a médiában megjelent videók és képek nélkül bármire is mentek volna.

Ha találkozásba bocsátkoznék azt mondám, hogy az ezredes megtalálta a blogon lévő anyagokat, majd azt úgy adta elő, hogy Ő gyűjtötte össze, ami részben igaz, hisz tőlünk gyűjtötte össze, de sok feladata már nem volt vele.

Persze ez csak találgatás és messze nem biztos, hogy ez volt a valóság.

81 Tovább

Fékhibás villamosban szórakozik a vezető

Tisztelt BKV!

A mai napon reggel 2008.05.14-én utaztam a 41A jelzésű villamosukkal. A Döbrentei térnél a vezető egy rádiót vett elő, és percekig azért álltunk a megállóban, hogy eltudja megfelelően helyezni, beállítani a készüléket. Utána a Gellért tér felé menet volt hogy a jobb kezében tartotta a rádiót, mert nyilván úgy jobb volt a vétel. Emiatt lassan is mentünk. Aztán a Gellért téri megállóba érkezve 9 órakor, nagyot fékezett (a rádiót figyelte, nem vette észre hogy már a megállóba érkezett!), majd utána megint egy nagy fékezés. Egy idős bácsi a kapaszkodónak esett, nekem majdnem eltörte a kezemet. A többi utas is potyogott, hiszen éppen többen az ajtóhoz igyekeztek.

Leszálltam, és szóltam a vezetőnek, hogy a megfelelő fékezéssel és az utasok biztonságával kellene törődni a rádiózás helyett, erre azt válaszolta, hogy fékhibás a villamos! De könyörgöm, akkor hogy mernek ezzel utasokat szállítani?! Ha igaz volt, és nem ezzel akarta leplezni, hogy nem figyelt oda! De sajnos eltudom képzelni, hogy ez igaz!

Jó lenne már tenni valamit a biztonságos utazásunk érdekében. Akár úgy, hogy rendbe teszik a járműveket, akár úgy, hogy szigorúbban ellenőrzik, büntetik a járművek vezetőit!

Üdvözlettel
Kerekes Éva 001226-os bérlettulajdonos
52 Tovább

Ismét a turisták és a látássérültek ellen

Elnémulnak a BKV járművei a közeljövőben. Na, nem csendes motort tesznek bele, és a villamospályákat sem újítják fel, csak az utastájékoztató rendszert amortizálják le.

Aki nem bedugott füllel és nem zenét hallgatva utazik a buszokon, villamosokon, az már bizonyára észrevette, hogy egyre több járművön nem mondják be az átszállási lehetőségeket, az adott megállóban szintén megálló egyéb járműveket. A BKV elvileg az utasoknak kedveskedik ezzel a lépéssel, mert sokakat zavar a másodpercekig tartó beszéd.

„A teljes megszüntetést nem tartom jónak. A járművek többségén igen monoton hangú, irritáló nő beszél, szerintem ebből volt elegük az utasoknak, nem a felsorolásból.”

Mondta egy általunk megkérdezett utas a Blaha Lujza téri villamosmegállóban. Sajnos a BKV ezzel a lépésével többeknek keresztbe tesz. Turistáknak, látássérülteknek és vidékieknek egyaránt. A hangos utastájékoztatást nem leamortizálni, hanem fejleszteni kell. A BKV több táblával és wapos menetrenddel segítené az utasokat.

„A döntés amiatt született meg, mert ez egy Európában bevett gyakorlat. A másik oka pedig az volt, hogy ott ahol az átszállási kapcsolatok száma 5-6-7 is lehet, ennek felsorolása akár 20 másodpercet is igénybe vehetett” – nyilatkozta Kiricsi Karola, szóvívő.

BKV-figyelő
89 Tovább

Egymást szívatják az utasok

Nem tudom az utasok hogy vannak vele, számomra szimpatikus az a vezető, aki megmutatja az utasoknak, hogy a tolakodások, ajtóvisszafogások miatt az utasok mennyi időt vesznek el egymástól és a vezetőtől, na meg azoktól, akik a másik megállóban már várják a villamost. Egy hasonló történet alant.
Tisztelt BKV figyelő!

Ma (május 8.) történt ez meg velem a 2023 pályaszámú Combinón, mely Petőfi híd budai hídfőnél 12:30 és 12:40 közt tartózkodott, a vezető sötét hajú és barna v fekete szemű, erősebb alkatú, és kreolbőrűnek tűnt, úgy emlékszem napszemüveget viselt. A 4-es villamos beérkezik a a Budafoki útra. Az ajtók nem nyílnak, valaki kopogott is az ajtón hogy mi van. Kb fél-1 perc múltán az ajtó kinyílik. Vezető:

"Aki esetleg nem értette volna hogy miért nem nyílt az ajtó (itt megakadt és újrakezdte). A végállomásnál ugyanennyi ideig akadályozták az ajtózáródást. Ha esetleg a Boráros téren emiatt valaki nem éri el a HÉV-et, ezeknek köszönje meg"

Kicsit tűnődtem, aztán kezdtem rájönni a dologra. (De ha rosszul következtetek, javítson ki aki már találkozott ezzel a vezetővel) A vezért idegesítette, hogy a végállomáson nem tudta gyorsan becsukni az ajtókat , ezért, hogy elégtételt vegyen, az összes következő megállónál felszállót azzal büntette, hogy az ajtózárást csak fél perc múlva oldotta fel. (központi gombbal ők szabályozzák az ajtó nyithatóságát).

Ennek köszönhetően még állhattunk vagy két percet, mert időközben a lámpa is "pirosra" váltott a villamos előtt. Meg tudom érteni, hogy sok nem megfelelően viselkedő utassal találkoznak a villamosvezetők. De milyen fasiszta megoldás az, hogy egyesek hülyesége miatt kollektív bűnösség elvén az egész utazóközönséget büntetjük? Nem is beszélve arról hogy csúcsidőben a sok utas miatti felszállás magával vonja azt, hogy a vezér nem tudja olyan gyorsan becsukni az ajtót, mint máskor. Még ha senki nem feszegeti az ajtót, akkor is. Ezzel az erővel minden megállónál "büntethetne" aztán az időtöbbletre még ráadódik hogy addigra esetlegesen tilosra vált a lámpa a kereszteződésben, és lesz egy kétszeres-háromszoros menetidő amit nem az utasoknak hanem neki köszönhetünk.

Nem elég a sztrájk már szabotálják is a forgalmat?
50 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek