Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Sínenjárás autóval

Peches ember az, aki éppen akkor parkol a sínen az autójával amikor az a "nagy" hőmérséklettől felpúposodik. Szerencsétlen ember az, aki nem veszi észre a felpúposodott sínt és autóval megpróbál áthajtani rajta. A képen látható autó vezetője vajon melyik csoport tartozott? Tegnap direkt lekérdeztem a hőmérsékleti adatokat az időkép szerkesztőitől, akik azt mondtál, hogy 13 és 14 óra között a Gellért-hegy közelében kereken 30°C volt.



Tisztelt BKV-figyelő!

Ma (2008. június 2-án) fél 2kor rögzítettem az alábbi képeket telefonommal az Erzsébet híd Budai hídfőjénél. Szerintem a BKV új koncepciója állhat az eset mögött, miszerint az egyéni közlekedőket megnyerje magának. Nem rossz ötlet, a kivitelezésen azért még van mit javítani. Így csak az amúgy is lezárt alsó rakpart miatti megadugó sült ki belőle.

Üdvözlettel: P.A.

26 Tovább

Utaznak-e a Veke képviselői Combino villamoson?

A választ sajnos én sem tudom, de a napokban kiadtak egy érdekes közleményt, melyből arra merek következtetni, hogy nem.

"A Combino villamosok klímaberendezéssel történő felszerelését már a járművek gyártásakor egyesületünk kezdeményezte, akkor a BKV korábbi menedzsmentje egyértelműen elutasító volt javaslatunkkal szemben. A teljes értékű légkondicionálásról 2007-ben ismét megtett javaslatunkat követően – a BKV menedzsment ismételt ellenkezése miatt a Főpolgármester közbenjárásával – megszületett döntést ezúton is üdvözöljük. Örömmel látjuk, hogy a negyven villamosból a levél írásakor 32 már rendelkezik klímaberendezéssel.

Sajnálatos módon azonban a klímaberendezéssel felszerelt járműveknek csak mintegy felén működött a légkondicionáló. A járművek másik felén szintén nem volt teljes értékű a klímaberendezések működése, ugyanis két, Nyugat-Európában természetes kiegészítő elem a légkondicionáló berendezésekkel együtt nem került bevezetésre:

- Átmeneti, tavaszi-őszi időjárásnál előnyösek a nagyobb nyitható ablakfelületek, melyek a villamosokra beszerelésre kerültek. Azonban, ahogy ez a Volvo-buszokon működik, a nyári időszakban, a légkondicionáló berendezés működése idején ezeket az ablakokat teljesen zárhatóvá kellene tenni, hiszen a meleg miatt kinyitott ablakok igencsak rontják a klímaberendezések hatékonyságát."

Az elmúlt héten minden munkanapon 4-szer azaz összesen 20 alkalommal utaztam Combino villamoson. Ebből kb. 16 alkalommal volt olyan időjárás, amikor a napközbeni hőmérséklet elérte, avagy meghaladta a 25 fokot.

Ebből a 16 alkalomból a villamosokba szerelt légkondicionáló 16 alkalommal működött, és a jármű egészét hűtötte. Amikor a járművekre a Boráros téren szálltam fel a Fehérvári út felé, a végállomás előtt volt szerencsém végigsétálni az egész villamoson és tapasztalataim szerint a Budapestiek jó része már megszokta, hogy a klíma működése közben zárva tartják az ablakokat. A Volvo buszokkal ellentétben a Combino villamos klímája kiválóan hűt (nem fúj meleg levegőt, mint időnként a Volvo), így nincs is szükség az ablakok kinyitására. A budapestiek számottevő része már megtanulta, hogy a lehűtött utastérben nem nyit ablakot, ezért felesleges lenne a zár az ablakokon.

Tehát a saját tapasztalataim alapján ki merem jelenteni, hogy a Combino villamosok hűtése (az alvállakozónál lévő Localo buszokkal ellentétben) megfelelő sajnálom azonban, hogy eredetileg nem így rendelték meg a villamosokat.

Jó volna végre az értelmetlen, politikai támadások helyett a valós problémákkal foglalkozni. Például a BKV garázsaiban az ott dolgozók elmondása szerint nincs elég alkatrész, és a munkakörülmények elfogadhatatlanok.
48 Tovább

Az AK-47-es és a biztonsági őr

A tegnapi postban olvastam a hozzászólások között az „Én ilyet még nem tapasztaltam, velem mindig rendesek, ez tuti kamu” tartalmú hozzászólásokat. Örülök, hogy vannak olyan emberek, akik számára csak az valós, amit tapasztalnak és látnak. Én is sokáig azt hittem, hogy Budapest egy nagyon szép, tiszta város, amíg ki nem mentem az utcára.

Kedves BKV-val közlekedő utastársaim!

Mindig megrökönyödve olvasom, hogy milyen embereket vesznek fel a BKV soraiba, de igazán csak akkor hittem el, mikor saját szememmel láttam. Hadd osszam meg Veletek az alábbi történetet, csak hogy szórakoztassalak, tanulság az nincs:

Ma este 6 óra előtt pár perccel volt szerencsém felszállni a 3-as villamosra az Örs vezér terén. A Gubacsi út felé utaztam. Már akkor feltűnt, hogy az egyik utas nagy hangon, nyomdafestéket nem tűrő szavakkal szídja a mellette ülő nőt. Egyértelmű volt az "elmondottakból", hogy ismerősök, esetleg rokonok. Arrébb mentem, nem akartam beleszólni a családi perpatvarba.

A jelenség a szokásos, mindenki úgy csinál, mintha nem figyelne, de igazából az egész kocsit feszélyezi a jelenet, mégse szólnak egy szót sem. Egy megállóval később elkezdte pofozgatni(!) a nőt, aki nem védekezett. Kb. 1 perc után (szégyellem, hogy csak akkor) odaléptem hozzá, és megkértem, hagyja abba. -Addig folyamatosan ütötte, nem erősen, de az arcát.-

Erre ő pedig megkért, hogy mutassam fel a jegyemet. Ekkor vettem csak észre, hogy a jól ismert, sötétkék ing, bordó nyakkendő párosítást viseli! Ezek szerint a BKV, vagy inkább a Discreet Security alkalmazottja.

Mondtam, hogy rendben, de ha már itt tartunk, ő is igazolja, hogy van erre jogosítványa. Megmutattam a bérletemet, meg is vizsgálta, majd -sajnos- nagyon gyorsan felmutatott egy gyűrött, de felismerhető azonosító igazolványt a fényképével, és sikerült is elcsípnem az azonosító számát is (vagy egy részét). Az igazolványon szerepelt a Disc. Sec. neve.

Ezek után persze engem szidalmazott, nagy hangerővel, de jóval visszafogottabb formában (érdekes módon nem trágárul de azért számos fenyegetés elhangzott).

Pl. amikor megkértem, viselkedjen végre kulturáltan, velem ne ordítson, Ak 47-est emlegetett. Sajnos a nevét többszöri kérdésre sem volt hajlandó elárulni. (Hacsak a rendkívül szellemes Che Guevarát vagy a Kovács Istvánt nem fogadjuk el.)

Velem együtt az Éles saroknál szállt le, de nem engem követett, gondolom, a környéken lakik. A járdaszigeten kifejtette, hogy széttépet a kutyáival, illetve, ha kialussza magát, "kinyír". Ne is jöjjek erre többet, mert végem, stb. Mivel látta, hogy nem igazán ijesztett meg, a négysávos út másik oldaláról még átordított, hogy rendezzük le itt és most. Úgy gondoltam, ha már kulturált viselkedésre szólítottam fel, nem megyek át pofozkodni.

Ha tanulság nem is, egy-két érdekesség azért akad:
- utastársaim nem tettek semmit [nyílván nem olvassák a blogot :-)]
- az inzultált nő végig meg se mukkant
- az "úriember" többször utalt rá, hogy volt börtönben (nem világos, hogy lett így belőle biztonsági őr?)

Írtam egy mailt a BKV-nak (leírtam a "jelenséget", a személyleírását, stb.), kíváncsi vagyok.

További balesetmentes közlekedést kívánok!
90 Tovább

Otthagyta az utast, betörték a tükrét

A történet már a Homáron is megjelent, de mivel én is megkaptam, így kötelességemnek éreztem kitenni. Eddig próbáltam kinyomozni, hogy az eset hogyan történhetett meg, mert tudomásom szerint a 3-as vonalon közlekedő ExHannoveri villamosok ajtaja a legérzékenyebb, és szinte lehetetlen vele odazárni bárkit is, és ha valaki a lépcsőn áll (jelen esetben a babakocsit segíti fel) akkor 100%, hogy a villamos vezetője nem tudja bezárni az ajtót. Persze ezzel nem a történet hitelességét kérdőjelezem meg, csak érdekességként jegyeztem meg.
Tisztelt BKV Zrt!
 
"Köszönetemet" szeretném nyilvánítani Önöknek, hogy tegnapi nap ( 05.18.) 18.45 környékén a Liget téri villamos megállóban Kedves kollegájuk, aki az 1501-es számú 3-as villamost vezette, nemhogy a leszálló utasokat nem engedte leszállni  de engem és babakocsiban utazó kislányomat valamint feleségemet sem engedett felszállni, hanem rögtön ránk csukta az ajtót amikor a babakocsit emeltem  fel. Mivel az esetnek többen tanúi voltak páran a villamos oldalát ütötték, hogy nyissa ki az ajtót, de kollegájuk ránk/rájuk sem hederített, ennek köszönhetően egy elégedetlen utas ( akinek köszönöm, hogy helyettem is megtette) betörte a jobb visszapillantóját, de ez sem érdekelte és elhajtott! ( Lehet így biztonságosan közlekedni?) Mi felszálltunk a következő villamosra és a Mázsa térnél azt láttuk, hogy az előző villamos ( amelyikről e szösszenet szól) az utasokat leszállította és-gondolom -garázsba igyekezet tovább mivel  nem tudta használni a visszapillantót. Gondolom bent a kedves kollegájuk nem mesélte el mi miatt tört össze a tükre! Remélem kifizettetik vele és remélem fegyelmit is adnak neki! Egy bocsánatkérést Önöktől és a vezetőtől is elvárok!
 
Várom válaszukat!
 
Könnyű Viktor
85 Tovább

Jó is és rossz is az új paraméterkönyv

Esténként 10 percenként járó metró, 20-60 perces követési idő egyes buszjáratokon és fedettebb alacsonypadlós hálózat. Így tudnám jellemezni a BKV új paraméterkönyvét. Az általam leginkább használt járatokat néztem meg a listában, és leesett az állam, amikor megláttam, hogy a 3-as és a 3-as gyors járatokat 3-részre osztják (33, 33A, és 33E) melyből az első kettő csúcsidőben 20 percenként fog járni.

A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.

A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.

A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.

A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.

Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.

A paraméterkönyv megtekintéséhez kattints ide!

88 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek