Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy fél villamos

A

kötött pálya blog

on találtam

egy cikket

valamelyik nap, melyben arról volt szó, hogy a Roosevelt téren megtekinthető egy kiállított Alstom Citadis villamos. Nem kellett sokat győzködni magam, elmentem, megnéztem, fényképeztem, most megnézhetitek ti is.

46 Tovább

BKV időszámítás

Hová tűnik 10 másodperc?

Felhívnám a figyelmet, hogy a probléma nem azzal van, hogy 10 másodperccel hamarabb indul a villamos, hanem azzal, hogy miért kell így megcsinálni egy órát? Miért nem lehet vissza számolni rendesen? Miért?
24 Tovább

Új hűtési rendszert tesztel a BKV

Pénteken utaztam a 41A villamossal, amely nehézkesen tudott elindulni a Móricz Zs. körtérről, ugyanis az egyik ajtó nem akart bezáródni. Néhány perc elteltével, mikor a villamosvezető rájött, hogy az ajtók többszöri ki-be csukogatása után se fog megmozdulni a hibás ajtó, beszólt a hangosbemondón, hogy „valaki legyen szíves belökni a nyitott ajtót” :) Úgy tűnik a probléma nem egyedi.
Üdv Figyelők!

Néhány nappal ezelőtt az Új Köztemető felé tartottam a 28as villamos fedélzetén a Sibrik út és a Sírkert út között (07.09.24én kb. 16:20kor), amikor egy érdekes jelenségnek lehettem szemtanúja. A 6os számú ajtó megmakacsolta magát és nem csukódott be, viszont a villamosvezető ezt nem vette észre, így egy megállón át kiválóan járt a levegő a kocsiban. A következő megállónál már a többi ajtóval együtt ez is záródott, és nem volt vele gond.

A történethez hozzá tartozik, hogy szóltam a járművezetőnek (nehogy potyogjanak az "emberek" egy forgalmasabb szakaszon), akit ez látszólag ez nem hatott meg annyira, tovahaladt a temetői forduló felé, de nem is ez a lényeg.

Augusztusban a Tatrák Budára vezénylése után Ipari csuklósok kerültek erre a vonalra, amik úgy látszik nem mindig működnek kifogástalanul. De legalább miután a mostani "tél" idején fagyoskodunk majd a mostantól fűtetlen kocsikban, legalább nyáron hűvösebb lesz a Combinonál.

Las-locska
24 Tovább

UV búcsúztatás

A MaViTE (Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület) rendezte meg. Jelentkezni kelletett náluk, mert csak így tudtak helyet biztosítani a villamosra. A körmeneten voltunk sokan, ezért még egyesek álltak is, de azért nem volt meg az a 'heringdoboz' effektus (vagy csak én nem éreztem azt). Kb. ¾11 órára megérkeztem, és akkor már voltak sokan. Mégis sikerült helyhez jutnom, a középső kocsiban. Nagyjából 11-kor indultunk, a 4-es villamos, Lágmányosi lakótelep (Fehérvári út) végállomásáról. A Combinok uralta területen csak a Mester utcáig mentünk, majd egy jobbkanyar: a 30-as villamos vonalára. Itt ejtettük meg az első fotómegállót, szinte mindenki az utcán fényképezett, egy valakin kívül, akinek sikerült feljutni az első emeletre (bár lehet, hogy neki az egyik ismerősei laknak ott). Következő fotómegálló: Orczy tér. Itt még lefilmeztem azt, hogy a két UV villamos kanyarodik, majd én is utánuk eredtem. Azt hiszem, egyedül csak én sétáltam a két villamos mellet, hogy külön lefényképezzem őket. A harmadik fotómegálló egy vasúti aluljáró, ami számomra ismeretlen terület, mert én akkor jártam ott, legelőször - nade annyira megtetszett az a hely, hogy máskor is elnézek arra. A negyedik fotómegálló az Örs vezér tere, ami nem volt előre beharangozva, mert azt hiszem, hogy csak a mögöttünk jövő UV villamost keleltett itt bevárni. Innen, a 62-es villamos vonalán végig jártunk, egészen a Mézeskalács térig. Jó gyorsan haladtunk, annyira, hogy nem egyszer még a villamos pálya egyetlenségét is jól lehetett érezni (pedig egy jól felújított út volt, ahol csak a villamos pályáját hagyták ki). Mézeskalács tér: állítólag étkezési, és fotózási megálló volt (mármint amit a jelzésből észrevettem), de itt is csak fényképezésre volt idő (azért egy csoportkép készült, amibe én is beálltam, de hát magas ember lévén csak a fejemet lehet látni). A másik UV villamos már nem jött ide, úgyhogy már egyedül folytatunk az utunkat (pedig milyen jó lett volna, hogy ha a kanyarban mindkét villamost le lehetett volna filmezni). A Nagy Lajos királyné útján egy újabb fotómegálló jött, de itt inkább csak a villamos kanyarodását kelletett filmre vinni (én ezt, a középső kocsiban maradva tettem meg).
28 Tovább

Újabb ötletek a BKV-járatok ritkítására

Hajnali és hétvégi járatritkítást javasol, és nagyobb önállóságot kér januártól a BKV. Az elképzelésekről még az idén dönt a Fővárosi Közgyűlés - írta hétfőn a Népszabadság. A VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tiltakozik a terv ellen, és vitatja a cég érveit. Az ügy az elmúlt hetekben immár másodszor vetődött fel, egyre valószínűbb tehát a ritkítás bevezetése. A BKV tervei szerint hajnalban és hétvégén ritkítják a járatokat, ám az, hogy melyiket mennyire, egy, a közelmúltban kezdődött utasszámlálás eredményétől függ.

Európai vagy nem?


Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese szerint folyamatosan csökken az utasok száma. Egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezt a Népszabadság után az Indexnek is elmondta a vezérhelyettes, szerinte ez nyugat-európai tendenciának felel meg. Ám ezt vitatja a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid. Szerinte Budapest inkább kivételnek számít, és Európában általában bővül a tömegközlekedést használók száma. Vitézy szerint a Regőczi által a Népszabadságban emlegetett szentendrei HÉV vonalán sem ritka az utas, ott még hétvégén is zsúfoltak a szerelvények. Sőt, ezt a vonalat nemrég újították fel, hogy sűrűbben közlekedhessenek a járatok. Vitézy nem érti azt sem, hogy ha itt nincs utas, akkor miért ezen a vonalon tervezik az úgynevezett 5-ös metrót, és miért ezt akarják összekötni a csepeli HÉV-vel.

A fizető utasok érdeklik csak a BKV-t


Regőczi arról is beszélt, hogy a BKV-nál jelenleg zajlik a fizető utasok számlálása. Szerintük ugyanis ez a lényeges a társaság számára. A hajnali, késő esti és hét végi kihasználtság alapján október végére körvonalazódhatnak azok a járatritkítási tervek, amelyekkel ésszerűsíteni akarják a BKV működését. Vitézy szerint azonban nem ésszerű a BKV javaslata, hiszen a járatritkításokkal még kevesebb utas lesz, és ez még kevesebb bevételt hoz majd a társaságnak, és erre hivatkozva újabb járatritkítást lehet majd a jövőben is elrendelni. Ennek az ördögi körnek a megszakítását kéri a VEKE, most már nem is a BKV-tól, hanem a fővárostól, ami szerintük megígérte, hogy nem lesz járatritkítás. Regőczi viszont cáfolja, hogy elhangzott volna ilyen ígéret például Demszky Gábor főpolgármester részéről. Vitézy ugyanakkor azt is kifogásolja, hogy nem megfelelő módszerekkel és előre elgondolt koncepció szerint számolják az utasokat, így szinte előre borítékolható, hogy mi lesz a mostani felmérések eredménye. (Járatritkítás.) Nemcsak ritkítás, hanem későbbi üzemkezdés is lesz?
24 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek