Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Volán pótolja a 24-es villamost

A BKV járműparkja annyira elavult, és annyira kevés autóbuszuk van, hogy külsős cégeket kell megkérni több viszonylat üzemeltetésére. Az alvállalkozók eddig BKV-kék buszokat küldtek ki a vonalakra, így az utas szinte semmit változást nem érzett, amikor felszállt egy alvállalkozós buszra –  egészen mostanig.

Biztosan emlékeztek még a járatátszámozások magyarázatára. Hogy a városban nem közlekedhet azonos számmal villamos, busz vagy troli, még akkor sem, ha az egyik Budán jár, a másik Pesten. Mindenki mondta, hogy a busz kék, a villamos sárga, a troli meg piros –  nincs az a hülye, aki összetévesztené a hatos buszt a hatos villamossal, amely ugye nagyobb, sárgább, és még klíma is van benne.

 

 

A BKV vonalain közlekedő buszok azonban már nem mindenhol kékek. A 24-es villamospótló legalábbis tuti nem. Miért? Mert annyira nincs busz, hogy kiküldjenek egyet, ha meghibásodik egy valamelyik vonalon? Ennyire elöregedetett a járműflotta? Köztudott, hogy a járműveket sorra selejtezik le, sorra döglenek le. De valóban ekkora a buszhiány a BKV-nál?

 


Kék konkurens cég között enyhén szólva is érdekes egy ilyen buszcsere, és biztos az is, hogy nem ingyen van. Olyan ez, mintha a Burger King a McDonalds-tól kérne kölcsön zsemlét a Whopperhez.


További képek:

85 Tovább

Halláskárosodás a Volvo buszon

A karbantartás hiányából adódó meghibásodások nem csak a BKV-nál, hanem az alvállalkozónál, a Nógrád Volánnál is egyre sűrűbben megmutatják magukat. Hétvégén volt szerencsém utazni a 47-49V vonalon, egy Volvo 5000-es buszon. Arra nem térek ki, hogy a busz több helyen hullott darabjaira, mint ahány helyen csavar még tartotta. Ennél bosszantóbb volt a hátsó kocsiszekrényben dolgozó traktormotor, mely nem csak hangos, büdös is volt. Ha a szagot nem is, a hangot remélem a videó tovább tudja adni:

Ha nem indulna el a videó, kattints ide!
45 Tovább

Kizuhant egy utas a 30-as buszból

Néhány hete jeleztük, hogy a magyar gyártmányú Volvo Localo buszok ajtajával valami nincs rendben. Akkor videót is készítettem arról, ahogyan a busz ajtaja visszanyílik.

Alig telt el néhány hét, napvilágot látott az első hír, hogy a Localo középső ajtaja menet közben kinyílt, és kiesett egy utas.



Az ember hiába jelzi a problémát, nem foglalkoznak vele. Vajon lesz-e felelős? Figyelmeztetve voltak de hiába, mégis bekövetkezett a baleset. Alant az Index cikke olvasható.

Vállcsont-repedéssel szállították kórházba szombaton a 30-as busz egyik utasát Budapesten, mivel a zsúfolt járaton az ajtónak dőlt, ami két megálló között megnyílt, és az utas a járműből az utcára zuhant.

Kizuhant egy utas szombat este egy focimeccsről hazatérő nézők miatt túlzsúfolt autóbuszból a Nádor utca és a Türr István utca kereszteződésében.

A nem mindennapi balesetről az Indexet egy olvasó tájékoztatta, a hírt csak kedden erősítette meg a BKV.

Az Újpest és a Keleti pályaudvar között közlekedő 30-as buszjáratot a BKV az egyik alvállalkozójával, a Nógrád Volánnal közösen üzemelteti. A balesetben érintett jármű a Nógrád Volán szóló Volvo busza volt.

A szerencsétlenül járt férfi a jármű második ajtajának dőlt neki, vélhetően nem egyedül. Ettől a terheléstől az ajtó kinyomódott (tehát nem kiszakadt vagy kiesett, hanem kinyílt) és az utas kizuhant az utcára. A kiesett férfi nem kért orvosi ellátást, hanem visszaszállt a járműre, ami tovább közlekedett.

A következő megállóhelyen a járművezető ismét megkérdezte, hogy nincs-e szüksége orvosi ellátásra, és ekkor a férfi már elfogadta a segítséget. A mentők vállcsont-repedéssel szállították kórházba.

A rendőrségi, valamint a műszaki vizsgálat a Nógrád Volánnál megkezdődött.
45 Tovább

Tünés a járdáról

Uborkaszezonos napokra tettem el ezt a Volánbuszos képet. Van a Volánnál egy sofőr aki előzőleg a BKV 14/114 viszonylatán vezetett. Ezzel a táblával hívja fel az utasok figyelmét, hogy a vezetési stílusa még mindig nem a legmegfelelőbb:)


11 Tovább

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek