Bele sem merek gondolni, milyen lehet mozgássérültként a budapesti tömegközeledést igénybe venni. Bár az alacsonypadlós járművek száma egyre több, a megállók egy része annyira korszerűtlen, hogy kerekesszékkel lehetetlen közlekedni.
Vegyük példának a 23-as buszt, melyet mint már írtam, naponta többször használok. Az Etele térről indulva mehetek egyből 103-as busszal (alacsonpadlós Volvo), de a Lágymányosi hídnál nem tudok átszállni, mert minden irányból lépcső fogad.
Másik lehetőség a 47-49V (többségében alacsonypadlós Volvó). A felszállás még megoldható, ha a buszvezető nem 1 méterre áll meg a padkától (képünkön), mert oda még egy fiatal is nehezen pattan fel. Ezzel a busszal a Móriczig tudok menni, ahol a szintén alacsonypadlós Combino villamost venném igénybe.
A 23-as busz a Boráros térről indul, bár ott nem tudok átszállni, ugyanis ott is minden irányba lépcső található.
Hogy közlekedhet egy mozgássérült?
(u.i.: A fenti kép készítésénél egy rendkívül rendes buszvezetővel találkoztam. Valószínűleg tudta, hogyszarulrosszul állt be a megállóba, mert amint elővettem a telefont, és fényképezni kezdtem, megszólalt az indulásjelző és abban a pillanatban zárni kezdte az ajtókat, majd indult:) Történt mind ez szombaton, 18:34 perckor.)
2008. február 25. 09:19
Esélyegyenlőség
2008. február 14. 16:16
Offtopic: Volánbusz blog
Blog eddigi történetében nem fordult elő, hogy egy másik weboldalt, vagy blogot reklámoztunk volna, eddig. A BKV Figyelő készítői új blogot indítottak, Érd és térsége volánbuszos közlekedésének bemutatására. Az első cikk, fényképes bemutatóval már meg is jelent.
2008. február 05. 09:44
Bemutatjuk a használt buszokat
Nem hivatalos információk szerint a BKV a 47-49V vonalon (Nógrád Volán) közlekedő buszokhoz hasonlót kíván beszerezni a közeljövőben. Még 2007 nyarán készítettünk a buszról fényképet és videót. Nézzétek meg és mondjátok meg, nektek hogy tetszik.
Szia!
Nyomhatnál egy update-et a "Bemutatjuk a használt buszokat" c. poszthoz, vagy valami. Merhogy az infó, amit közzéteszel, az sajnos téves. (47-48. hsz-ben írtam le, h a buszok, amiket bemutatsz, Stockholmból vannak, nem Genfből. A genfi buszok is ott vannak a pótlón, de szemre csak apróságokban térnek el a BKV volvóitól, gondolom ezért nem tűntek fel...)
Üdv: Comandante :)
2008. január 29. 14:16
Nem fűtenek, hűtenek
Megszokott, hogy a nyári 35-40 fokos melegben néhány buszon teljes erővel megy a fűtés télen természetesen semmi. Azt is megszoktuk, hogy az új Volvo buszokban nem mindig megy a klíma. Azt, hogy milyen megfontoltságból ment a téli hidegbe a 47-49V buszon, nem tudom.
2007. október 19. 14:16
Volánbusz és BKV
Néhány hete tettem egy bejelentést a Volánbusz felé, mert a Neoplan N318 L/NF típusú autóbusznak menet közben (45-50 km/h sebességnél) kinyílt az ajtaja, és csak a szerencsén múlt, hogy senkinek nem esett baja. A társaság kérésemre kivizsgálta az összes ilyen típusú autóbuszt és a vizsgálat eredményéről választ is küldtek. A BKV és a Volánbusz válasz levelei között szembeszökő különbségek vannak.
Volános levél:
Tisztelt XY!BKV-s válasz levél:
Köszönjük, hogy bejelentésével megkereste Társaságunkat, mivel számunkra rendkívül fontos, hogy megismerjük utasaink véleményét.
Köszönjük, hogy felhívta figyelmünket a NEOPLAN N318 L/NF tip. JLD 392 frsz. autóbusz ajtajának rendellenes, és igen balesetveszélyes működésére. A meghibásodást egy kapcsoló hibája okozta, amelyet azonnal kicseréltünk. A balesetveszély súlyosságára tekintettel, valamennyi azonos típusú járművünket átvizsgáltuk, szerencsére hasonló meghibásodással nem találkoztunk.
Megnyugvással tölt el bennünket, hogy vannak olyan utasaink, akik törődnek utastársaik biztonságával, és figyelemfelhívásukkal segítenek bennünket a hibák kijavításában, a balesetek megelőzésében. Az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük. Bízunk benne, hogy a jövőben teljes megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatásainkat.
Budapest, 2007. október 19.
Tisztelettel: Ügyfélszolgálati Iroda
Tisztelt BKV Figyelő!
Köszönjük Társaságunkhoz érkezett, 9-es autóbusz vezetőjével kapcsolatos levelét. Önnek okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük.
Levele alapján az érintett járművezető figyelmét felhívjuk a szabályok betartására.
Köszönjük, hogy időt és energiát szakított arra, hogy levelet írjon nekünk. Cégünk valamennyi járművén kívánunk mindig biztonságos közlekedést.
Budapest, 2006. október 19.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezető
Utolsó kommentek