Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hiába nyomtam a vészjelzőt, nem állt meg a busz

Úgy hiszem elhamarkodottan döntöttem, amikor kijelentettem egy bejegyzés címében, hogy a Volánbusz jobb a BKV-nál. Tegnap este a Volánbusz kiemelten magas színvonalú szolgáltatását vettem igénybe Érd – Diósd útvonalon. Odafelé a buszvezető az utasok szívatásában lelte örömét. Nem nyitotta ki az ajtókat és a vészjelzőre sem reagált. Hazafelé a Volán alkalmazottja zsebre dolgozott, az utasoknak nem adott jegyet, ezzel meglopta a munkáltatóját, és megszívatta az Érdieket is, akiknek majd nem lesz mivel utazniuk, ha a Volán megszünteti a járatokat a nagy hiány, kevés bevétel miatt. A cégnek küldött panaszomat itt publikálom:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma, azaz 2009. január 22-én este utaztam a 19:20-kor Érdről induló, Diósdon át, az Etele térig közlekedő autóbuszukkal, melynek rendszáma: JGC-149. Járművezetőjük az utazás során több utast is megszívatott, valószínűleg véletlenül, mert annyira figyelmetlen volt, hogy több megállóban is elfelejtette kinyitni az ajtókat (az utasok a buszon maradtak) és sem a kiabálásra, sem a vészjelző többszöri megnyomására sem reagált.

Az utasok hangosan kiabáltak, a vészjelző hangja is elhallatszott a busz közepéig, a buszvezető mégsem reagált semmit. Önök szerint ennyire figyelmes ember tényleg alkalmas a buszvezetői munkára? Ilyen ember hogyan felelhet 50-100 ember életéért?

Én a Csapágygyárnál szerettem volna leszállni, de hiába jeleztem, mivel nem volt felszálló, buszvezetőjük a megállón áthajtott, majd amikor kiabálni kezdtem vele, akkor nyitotta ki az ajtót, valahol a két megálló között, a sárban.

A történetnek nincs vége, ugyanis hazafelé úton (Diósd községháza – Érd között) az FLJ-386 rendszámú autóbusz vezetője több utasnak nem adott jegyet, zsebre dolgozott. Buszvezetőjüknek mondtam, hogy Érdig kérnék egy diákjegyet (direkt kiemeltem, hogy jegyet kérek!), majd az átadott 70 forintból 20-at visszaadott, és mondta, hogy üljek le. Nekem 20 forint spórolás nem ér meg annyit, hogy társaságukat meglopjam, és izgulva üljem végig a néhány kilométeres utat, hogy lesz-e ellenőr, ezért elkértem a jegyet, amit a vezetőjük nagy nehezen oda is adott. Előttem felszálló két utasnak sem adott jegyet, így egy megállónál kb. 2-300 forintot keresett.

Jó lenne, ha létrehoznának egy zöld számot, melyen hasonló panaszokat gyorsan be lehet jelenteni. Ezt a számot a buszon is reklámozhatnák, hogy az utasok tudják, hogy panasszal élhetnek, ha nem kaptak jegyet. Önöknek is fontos, hogy az utazás ellenértékét minden utas fizesse ki Önöknek, és ne a buszvezetőnek. Kevesebb pénz, kevesebb járat. Közös érdekünk…

G. M.

70 Tovább

Jegyet lop a Volán ellenőre

Jelenleg megbízható és jól működő Volános blog nincs, ezért Csaba nevű olvasónk Volánbuszos, ellenőrös észrevételét itt teszem közzé. A téma nem BKV-s, de bemutatja, hogy hülye ellenőrök nem csak a BKV-nál, a Volánnál is vannak. Ha a cég szerint a szabadjegy használatakor elég a személyit felmutatni, az ellenőr ezt miért nem fogadja el? Az ellenőr vagy a Volánbusz szava az erősebb? És egyébként is, mi az, hogy egy ellenőr bármit is kikap az utas kezéből?

Tisztelt Szerkesztők!

 

Remélem jó helyre írok, ha nem, kérem továbbítsák a megfelelő helyre. Leírom röviden a Volánbusz ellenőreivel való találkozásomat. Az Ócsai Polgármesteri Hivatal részére a Volánbusz kiadott egy szabadjegyet, amivel ingyen utazhat az ember az ország össze Volánbusz-járatán.

 

Nos éppen Csepelen szálltam fel a volán egy járatára, amikor jött két ellenőr. Azonosítószámuk szerint a 000427-es és a 000599-es ellenőr. Kérésükre bemutattam a szabadjegyet, mire munkáltatói igazolást kértek.

 

Nem volt nálam, ezért a 000427-es kikapta a kezemből a szabadjegyet, majd zsebre vágta. Mikor vissza szerettem volna szerezni, elkezdett sértegetni. A szabadjegyet a Volánbusz tájékoztatása szerint az utas vagy a személyi igazolvánnyal, vagy munkáltatói igazolással használhatja. Nos, személyim volt, de ezt nem akarták elfogadni. Ragaszkodtak a munkáltatóihoz. Nem volt.

 

A végén a kezembe nyomtak egy elismervényt, hogy hol kaphatom vissza a szabadjegyet. Remélem legalább visszakapom.

 

A jogtalan eljárás miatt, kénytelen vagyok egy szabadnapot kivenni, hogy beutazzak Budapestre az irodájukba, ott fizessek büntetést, plusz ugye a beutazásnak is van költsége. Hát ennyi.

 

Köszönettel: Majoros Csaba

44 Tovább

Eszik, és kioktat a Volán érdi pénztárosa

Vasárnap délelőtt a MÁV helyett kénytelen voltam a hasonlóan kiemelkedő színvonalú szolgáltatást nyújtó Volánbusz szolgáltatásait igénybe venni. Bár a blog BKV-val foglalkozik, muszáj bemutatni, hogy nem csak a BKV, a Volán pénztárban is érheti meglepetés az embert:

Tisztelt Volánbusz Ügyfsz!

2008. október 12-én 8.39-kor Érden lévő jegypénztárukban próbáltam jegyet venni az utazásomhoz, mert az állomáson lévő három jegyautomata közül egyik sem működött. A váróteremben, a mosdónál lévő első ablakoz mentem a jegypénztárhoz. Az ablak másik oldalán egy nő ült, kezében és szájában egy Fornetti süteménnyel, asztalon morzsák, kajamaradék és tömérdek fémpénz.

Hosszú perceket álltam az ablak előtt, mire jelzést adott, hogy mondhatom, mit szeretnék. Jó reggelt kívántam neki, és jó étvágyat, amire a reakciója egy „Monnyad!” volt, amit a süteménnyel megtömött száján ejtett ki. Fiatal vagyok, a hölgy sem volt annyira idős. Én magáztam, köszöntem, ő letegezett, és még csak vissza sem köszönt. Nem probléma.

Kértem a jegyet, mondtam neki mettől meddig kérem, és jeleztem, hogy van egyesített bérletem. Száját ezután egy „kéccáz” szó hagyta el. Ekkor eszembe jutott, hogy a kedvezmények felsorolásakor elfelejtettem említeni, hogy diákigazolványom van, ezért az 50%-os kedvezményt az egyesített bérlet mellé, még szeretném igénybe venni.

Pénztárosunk ezen nagyon kiakadt, és kioktató szövegbe kezdett. Elnézést kértem, hivatkoztam arra, hogy korán van még nekem, és arra is, hogy bíztam benne, hogy fiatalos kinézetem miatt ezt észreveszi. „Mikor kell mondani? Mér most mondod?” „És ha kinyomtatom a jegyet?”. Harmadszorra kértem elnézést,  mire mondta, hogy egy százas lesz. Ekkor már süteménnyel csak félig tömött száján még mindig kioktató szöveget mondott, amivel már nem foglalkoztam.

Az ablak alatt lévő nyíláson beadtam neki az útközbe kiszámolt 100 forintot apróban, három darab 20-ast, három 10-est és két 5-öst. Az ablak alatt bedugott pénzt a többi közé húzta, majd kiszámolt belőle 75 forintot, és jelezte, hogy ez kevés. „Ez csak 85”, mondta, majd: „Ja nem, csak 75”. Egyre jobb, mondtam magamban, majd a vitát elkerülendő adtam neki még egy ötvenest. Vissza természetesen egy 10-essel kevesebbet adott, így 35 forinttal sikerült lehúznia, amiért csak azért nem reklamáltam, mert így is elvett az időmből rengeteget, és perceken belül indult a buszom.

Ha lett volna időm, valószínű a helyszínen panaszt tettem volna a lenyúlás és az asztalon lévő kupi miatt, és bár a táplálkozása nem zavart, teli szájjal szerintem ügyféllel nem beszélünk, főleg nem ilyen hangnemben.

Ugyan ezen az állomáson van egy bérletpénztáros hölgy, aki minden bérletvásárlásomkor különbözű címletekkel próbál megrövidíteni. Az elején apróban kezdte, az elmúlt hónapban már egy 500-ast felejtett el visszaadni. Mindig jelzem neki, hogy kevés a pénz, mindig elnézést kér, és szó nélkül visszaadja.

 

Várom visszajelzésüket!

15 Tovább

Offtopic: Volánbusz blog

 
Blog eddigi történetében nem fordult elő, hogy egy másik weboldalt, vagy blogot reklámoztunk volna, eddig. A BKV Figyelő készítői új blogot indítottak, Érd és térsége volánbuszos közlekedésének bemutatására. Az első cikk, fényképes bemutatóval már meg is jelent.

4 Tovább

Volánbusz és BKV

Néhány hete tettem egy bejelentést a Volánbusz felé, mert a Neoplan N318 L/NF típusú autóbusznak menet közben (45-50 km/h sebességnél) kinyílt az ajtaja, és csak a szerencsén múlt, hogy senkinek nem esett baja. A társaság kérésemre kivizsgálta az összes ilyen típusú autóbuszt és a vizsgálat eredményéről választ is küldtek. A BKV és a Volánbusz válasz levelei között szembeszökő különbségek vannak.

Volános levél:
Tisztelt XY!

Köszönjük, hogy bejelentésével megkereste Társaságunkat, mivel számunkra rendkívül fontos, hogy megismerjük utasaink véleményét.

Köszönjük, hogy felhívta figyelmünket a NEOPLAN N318 L/NF tip. JLD 392 frsz. autóbusz ajtajának rendellenes, és igen balesetveszélyes működésére. A meghibásodást egy kapcsoló hibája okozta, amelyet azonnal kicseréltünk. A balesetveszély súlyosságára tekintettel, valamennyi azonos típusú járművünket átvizsgáltuk, szerencsére hasonló meghibásodással nem találkoztunk.

Megnyugvással tölt el bennünket, hogy vannak olyan utasaink, akik törődnek utastársaik biztonságával, és figyelemfelhívásukkal segítenek bennünket a hibák kijavításában, a balesetek megelőzésében. Az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük. Bízunk benne, hogy a jövőben teljes megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatásainkat.

Budapest, 2007. október 19.

Tisztelettel: Ügyfélszolgálati Iroda
BKV-s válasz levél:
Tisztelt BKV Figyelő!

Köszönjük Társaságunkhoz érkezett, 9-es autóbusz vezetőjével kapcsolatos levelét. Önnek okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük.

Levele alapján az érintett járművezető figyelmét felhívjuk a szabályok betartására.

Köszönjük, hogy időt és energiát szakított arra, hogy levelet írjon nekünk. Cégünk valamennyi járművén kívánunk mindig biztonságos közlekedést.


Budapest, 2006. október 19.


Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezető
38 Tovább
12
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek