Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Leszakadt egy Volvo busz kipufogója

A fent látható képet olvasónk, Gábor készítette ma reggel a Kosztolányi Dezső téren egy alvállalkozó tulajdonában lévő 212-es buszról. Mint levelében írja "A jármű a Kosztolányi Dezső téren állt, pár méterre a buszmegállótól, kipufogója alaktalanul elgörbülve és leszakadva fityegett alatta. Emlékeim szerint a Volvo buszok nem túl öregek, ezért ennyire rossz állapotban nem szabadna lenniük!" -tette hozzá.

8 Tovább

Ötszáz buszt selejtez le a BKV 2013-ban

A buszok műszaki állapota miatt bármelyik pillanatban beállhat a teljes működésképtelenség - derül ki a BKV igazgatósági ülésén tárgyal dokumentumból, amely szerint ötszáz járművet selejteznének le 2013-ban, ezért 2012 első felében legalább ötszáz új busz forgalomba állítására kell tendert kiírni.

Legalább ötszáz új busz forgalomba állítására kell 2012 első felében tendert kiírni az új buszüzemeltetési modell keretében, mivel ennyi járművet selejteznének le 2013-ban - derül ki a BKV igazgatósága által megszavazott előterjesztésből.

A BKV pénteki igazgatósági ülésén tárgyalt, november végi keltezésű dokumentumból kiderül: még idén 56 járművet, 2012 júliusáig további 302 darab buszt kellene leselejtezni, ezek gazdaságosan már nem javíthatók, 1990 előtt készültek, futásteljesítményük meghaladta az 1,2 millió kilométert, és 2003 óta semmilyen értéknövelő felújítást nem kaptak. A kieső állományt teljes egészében pótolni kell, jövő év végéig pedig további 222 járművet kellene a forgalomból kivonni. Ezzel egyidejűleg jövőre el kell végezni 123 busz vázjavítását 853 millió forint értékben, és ezt az összeget a 2012-es üzleti tervben rögzíteni kell. A javítás elsősorban a szóló 415-ös (44 darab), valamint a csuklós 435-ös (43 darab) Ikarusokat érinti. Ezek mellett számolni kell azzal, hogy átmenetileg nagyobb, akár 20-50 darabos járműhiány is keletkezhet.

Ezekkel a kivonásokkal a BKV 1367 darabos buszparkja 1065-re csökken, ugyanakkor a jelenlegi csúcsidei járműigény 1160 darab. A dokumentumban az is olvasható, hogy a jelenlegi műszaki állapotok már a működőképesség legszélső határát jelentik, vagyis bármelyik pillanatban beállhat a teljes működésképtelenség.

A dokumentum kiemeli azt is, hogy az elvégzendő nagyjavítások mindössze 16 százalékát végezték el 2005 óta; az elmúlt hét évben 1878 nagyjavítást kellett volna elvégezni, de ebből 1575 elmaradt. Ennek következménye, hogy a BKV-nál szolgálatot teljesítő buszok átlagéletkora 17,8 év, amely több mint kétszerese az Európában elfogadott hét-nyolc évnek. Emellett a fővárosi közösségi közlekedésből legnagyobb arányban (felszálló utasszámból 40 százalék) a buszokat használják. Londonban a járművek átlagéletkora 6,2, Prágában 9,5, Cagliariban pedig 1,5 év.

(Origo, MTI)

24 Tovább

Fertőzésveszélyesek a koszos ülések?

A fenti képet olvasónk, Csaba készítette a 151-es vonalon közlekedő FLR-740-es rendszámú Volvo buszon még tavaly. A képet látva több kérdés is felmerül a jegyet vagy bérletet tisztességesen vásárló utasokban: Tényleg ezt érdemli az ember havi 10 ezer forintért? Vajon milyen gyakran takarítja ezeket az üléseket a BKV?* Milyen fertőzéseket lehet elkapni egy ilyen erősen szennyezett üléstől?

*A szabályzat úgy szól, hogy ha egy hajléktalan leül egy ülésre, és a ruházata olyan, hogy beszennyezhette az ülést, akkor ki kell állni a forgalomból, és a buszt fertőtlenítésre be kell vinni a garázsba. Vajon ezt a szabályt hány buszvezető tartja be?


Olvasónk, Viktória a buszok tisztaságával kapcsolatban levelezett a BKV-val, ugyanis megunta, hogy egy rövid út után moshatta újra a ruháit, annyira koszosak és büdösek lettek. Előbb olvasónk levelét olvashatjátok, alatta pedig a BKV válaszát találjátok. Külön felhívnám a figyelmet erre a részre, melyben a BKV azt hazudja, hogy a koszos és elhasználódott üléseket rendszeresen cserélik:

48 Tovább

Szervízajtó törte be az 5-ös busz szélvédőjét

A lent látható képeket olvasóink, Richárd és Zoltán készítették ma este a Hungária körút közelében. A helyszínen lévő olvasóinktól úgy tudjuk, hogy az elől álló csuklós Volvo busz motorterénél lévő szerelőajtó kinyílt, ennek ment neki a busz mögé beálló 5-ös busz, aminek a szélvédője betört.

9 Tovább

Jelölik a menetrendben, de mégsem jön alacsonypadlós busz

A menetrendben azért kell jelölni, hogy mikor jön alacsonypadlós busz, hogy az idősebbek, a babakocsis anyukák és a kerekesszékkel közlekedők meg tudják tervezni az útjukat. Olvasónk az elmúlt időben mindig alacsonypadlós buszhoz ment ki, de egyszer sem jött:

Helló BKV-figyelő!

Igazából nem lesz ez egy nagy poszt, nincs benne sem verekedés, sem egyéb izgalmas - ugyanakkor kicsit már felháborítónak találom, hogy a BKV mennyire magasról tesz a saját munkatársai által készített menetrendre.

Küldtem már neked pár posztot, főként az akkor még terhes Feleség szenvedéseiről a BKV járatain. Most kiköltöztünk Lakihegyre, s most már Feleség nem terhesen, de egy hét hónapos kis gyerkőccel szeretne néhanapján közlekedni. Tényleg nem túl gyakran, eddig még nem is akart elindulni hosszabb utakra, ugye, még nehéz belőni, hogy mikor lesz éhes a pici, meg ilyenek.

79 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek