Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egyik buszon az ülés, másikon a leszállásjelző hiányzott

Hétfőn az Etele téren szembesültem azzal, hogy elindult a Volvo buszok lezüllesztése. Egy -a 103-as vonalán járó- Volvo buszon láttam a BKV szakembereinek munkát. Megfoltozott padló, zöld-narancssárga kapaszkodók vegyesen, volt ott minden. Nem lepődnék meg, ha a kelenföldi garázsban találkoznék donor Volvo busszal.

Olvasónk néhány napon belül két olyan busszal is utazott aminek állapotával nem volt megelégedve. Egyik egy troli volt, aminek kitört az egyik ülése, másik pedig egy Volvo busz, aminek a kedves utastársak leszakították a leszállásjelzőjét, és a lyukasztói is rosszak voltak:

26 Tovább

Kilépett a busz elé, majd beleütött a szélvédőbe

Máté tegnap a 7-es buszon utazott. A Volvo a Keleti pályaudvarnál állt ki a megállóból, amikor egy gyalogos a piros jelzés ellenére a busz elé lépett. A busz megállt, átengedte a gyalogost, majd rádudált. Emberünk ezen annyira felhúzta magát, hogy a busz szélvédőjébe ütött. A férfi eltűnt, a busznak ki kellett állni a forgalomból:

Ma (04.02.) volt szerencsém FJX-196-os rendszámú Volvo buszon a Bosnyák tér felé haladni. Egészen a Keleti pályaudvarig sikerült eljutni. Úgy történt, hogy kicsivel 12 után a busz elhagyta a nevezett megállót és épp megkezdte volna a kanyargást a lezárt Baross téren amikor egy a piros jelzésnél a zebrán áthaladó úriember került az útjába.

Eddig nem is lett volna probléma, a buszvezető lassított/megállt és rövid dudálással figyelmeztette a tiltó jelzést teljes mértékben figyelmen kívül hagyó gyalogost, aki erre válaszul beverte a busz szélvédőjét.

A busz azonnal megállt és ott is maradt akadályozva a forgalmat, az utasok meg mehettek dolgukra. Az úriember eltűnt a helyszínről, természetesen. Én a második ajtónál álltam - nem a legjobb rálátással -, csak egy fehér póló és egy piros táska maradt meg belőle.

Máté

57 Tovább

Megsértődött a buszvezető?

Olvasónk néhány napja utazott a 109-es buszon, egy hajléktalan társaságában. Előre ment a buszvezetőhöz, hogy értesítse őt a kellemetlen szagú utasról. A buszvezető elfordította a fejét, mikor olvasónk bekopogott hozzá, majd állítólag sértődötten, szándékosan lassan vezetett. Utasunk értetlenül áll a buszvezető viselkedése előtt, hisz a blogot olvasó, bejegyzéseket kommentáló BKV-sok mindig azt tanácsolják, hasonló esetben a buszvezetőhöz forduljunk, ő tud nekünk segíteni. Most akkor mit csináljon az utas?

Kedves BKV Figyelő!

Rendszeresen olvastam a blogot, de nem nagyon szoktam találkozni a rémségekkel, amiket beküldenek az olvasók. Ma (01.25.) délelőtt olyan dolog esett meg velem, amit még most sem tudok hová tenni.

A Flórián térről mentem a belvárosba, és ehhez a hétvégi 109-es buszt vettem igénybe, mert kényelmes, meleg Volvo-busz, és át sem kell szállni. Elől szálltam fel, de hátra akartam menni, mert ott alig voltak. Aztán a csuklós részen felvilágosítottak, hogy miért: egy hajléktalan embertársunk fészkelte be magát a hátsó négyes üléshelyre, és irdatlan büdös. Tényleg, néha meg-megcsapott az illat, hát mit mondjak nem volt kellemes. Ettől függetlenül leültem közvetlenül a csukló előtt, és próbáltam ignorálni a rendszeresen, két-három percenként érkező illatfelhőket. Aztán úgy az Arany János utca környékén elégeltem meg, és gondoltam, ha már úgyis leszállok a Deákon, akkor már teszek is valamit az amúgy nem valami erős állampolgári öntudatomért.

Előrementem az első ajtóhoz, és bekopogtam a sofőrhöz egy "Elnézést..." kezdéssel, amire a reakció egy feltűnően másik irányba való bámulás volt. De nem rövid ideig. Erre nem tudtam mit csinálni, elfordultam, de ott maradtam az ajtó előtt, nem ültem már vissza. Ami ezután következett, az egészen elképesztő volt: LÉPÉSBEN haladtunk a Deák téri megállóig végig a Bajcsyn és az Erzsébet téren. Azt hittem, valami baja van a busznak, viszont a sofőr állandóan elkapta a fejét, és a visszapillantót vizslatta, amikor hátranéztem rá. Nagy nehezen aztán megérkeztünk a megállóba, én leszálltam, hátra sem néztem, de alig tettem 10 lépst, amikor a busz padlógázzal húzott el mellettem.

Szeretném kérdezni a véleményeket, ez vajon mi lehetett? Bosszú, hogy hozzá mertem szólni? Megrémült tőlem? Ennyire meg vannak félemlítve vagy ennyire alacsony szinten állnak a sofőrök? Ez az egész történet nagyon szomorú. Nemrég itt olvastam egy bejegyzésben, hogy a Volán-sofőrök mennyire felelősnek érzik magukat a járművükért és az azon utazókért. A BKV-nál miért nem?

Egy határozott fellépésű ember még agresszív, alja népségnél is tud eredményt elérni, s főleg maga mellé tudná állítani a többi jó érzésű embert... Nem lehet, hogy a BKV-nál be kéne venni egy új kiadást a költségvetésbe, "pszichológus" címszó alatt? (Hogy a vezetőségnek jót tenne egy ilyen, az nem kérdés.)

Üdvözlettel, egy átlag utas

67 Tovább

Luxusbuszokat vett a BKV (csak nem nekünk)

A BKV több milliós Volvo luxusbusz flottával rendelkezik. A buszok egy részét a cég ajándékba kapta a Volvo-tól a megvásárolt alacsonypadlós buszok után, egy részüket azonban a cég megvásárolta. A luxus felszereltségű buszokat a cég iskoláknak, csoportoknak adja bérbe:

Kedves BKV-figyelő!

Nem új a hír: A BKV Volvo flottával rendelkezik. Már hónapokkal ezelőtt beszerezték az új, luxusbuszokat, de tegnap mégis kurva anyáztam egyet, amikor megnyitottam a BKV weblapján a Volvo buszokhoz vezető linket.

A BKV európai szintű, luxusbuszokat ad bérbe, kirándulásra, sí-utakra, különböző rendezvényekre. Részlet egy közleményből:

"Buszaink, európai szintű luxus színvonalat képviselnek, melyek külföldi és belföldi utakon egyaránt kényelmes utazást biztosítanak. Autóbuszaink a világhírű VOLVO gyár legújabb csúcsmodelljei. A VOLVO B12 B 9900 egy olyan modell, melyet a Volvo szakemberei álmodták meg, akik hosszú évek buszokon szerzett tapasztalatai során azon munkálkodtak, hogy a legapróbb részletekre is gondosan ügyelve a biztonság, megbízhatóság, kényelem és design szempontjából minden idők egyik legigényesebb autóbuszát engedjék az utakra. Ez a túlzások nélkül remekműnek nevezhető autóbusz emberek által emberek számára készült azért, hogy elérje a legfontosabb célt: a ügyfelek megelégedettségét, melyet a BKV Zrt. is minden egységében elsődleges célkitűzésének tekint."


Amíg te, kedves utas, megfulladsz az Ikarus utasterébe visszaáramló kipufogógáztól, fűtetlen, szétrohadt buszokon utazol, addig a te pénzedből megvett buszok ilyen felszereltség mellett állnak szinte kihasználatlanul:

134 Tovább

Lassan gyertyával világítanak az utasok

Mindenszentek után mindenkinél maradt otthon 1-2 mécses, ami még jól jöhet. Ugyanis lassan már tényleg ott tartunk, hogy a világításról is nekünk kell gondoskodni.

Néhány napja utaztam egy villamospótló buszon (BKV-s Volvo), aminek a hátsó részében csak egy kis neoncső pislákolt. Nem tudtam eldönteni, hogy takarékoskodnak-e, vagy elfogyott a garázsban a neon, ezért előremenetem a vezetőhöz, aki tájékoztatott arról, hogy elromlott. Idézem: "Nem ilyen utakra való ez a busz". Kiállni nem tudott a forgalomból, mert nincs elég busz, így hát, akinek nem volt elég a hangulatvilágítás, az vagy meggyújtott egy mécsest, vagy előrement.

Olvasónk ennél rosszabb Volvo buszon utazott. Olyannal, aminek egészében nem volt világítás. Takarékosság? /kopik a neoncső:)/ Nincs készleten? Elromlott? Mai napig nem tudni…

Tisztelt BKV-figyelő!

A tegnapi nap (2008.11.16 péntek) utaztam egy barátommal a 200E jelzésű Reptér-buszon Kőbánya-Kispestre. A Felsőcsatári úti megállóban vártunk a buszra, ami kb. 15 perc múlva jött is, pedig nem az utolsó járattal mentünk. Úgy 17:00 lehetett, a következő képeket (csatoltam őket) pedig 17:17-19-kor készítettem a buszon a két megálló között (Telefonnal, úgyhogy ha van valami gond a minőséggel, ez az oka.):

55 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek