Olvasónk, András azon kivételek közé tartozik, akik nem a túlzott ellenőrzés miatt panaszkodnak, hanem amiatt, hogy a Ráckevei HÉV-en ritkán találkoznak kalauzzal. Június 9-én este Ráckevéről utazott Budapestre, de a jegyét nem tudta megvenni, mert a pénztár már zárva volt. Jegyet a vonaton sem kapott, mert egy kalauz sem dolgozott a vonaton. Vajon ez a BKV-nak tényleg megéri?

Kedves BKV-figyelő!

Ma (június 9.) érdekes történet esett meg velem. Este hat után pár perccel megérkeztem Ráckevére a HÉV végállomásra. A váróteremben konstatáltam, hogy már nincs nyitva a pénztár, jegykiadás a vonaton. Felszálltam. Egészen Vágóhídig utaztam, ami 1 óra 10 perces út, de kalauzzal nem találkoztam- nem csak az én kocsimban, hanem az egész vonaton sem volt!



Én vettem volna jegyet, de a BKV-t nem érdekelte. És még nem is blicceltem, mert ugye HÉV-re fel lehet szállni jegy nélkül Budapestenen kívül. Rendesen tele volt a 3 kocsis vonat, nem tudom ennek mekkora része bérletes vagy ingyen utazó, de hogy ennyi bevétel ne érdekelje a BKV-t... ugyanis a vonalon nem sok helyen van pénztár, és ahol van, ott is csak délelőtt. Régen legalább a forgalmi ügyeletestől lehetett jegyet venni a becsületes utasnak. Nem került a cégnek semmibe. Ezt valamikor hipp-hopp megszüntették. Hogy miért jó ez? Nem tudom.

Hasonlóan jó kérdés az a dátum- X-elgetés a jegyeken a korábbi dátumpecsételés helyett. Tudom, hogy az elővételi jegyváltás lehetősége miatt van, de lehetne, hogy csak az elővételit X-elik, a többit dátumbélyegzik. Sokkal gyorsabb és egyszerűbb lenne. Mondjuk az igazi a gépi jegy lenne, nem is akkora álom, a MÁV-nál is van a kallereknek kis jegynyomtatója a táskában.

Üdv: András