Feltépte a vezetőfülke ajtaját, és bántalmazni kezdte a buszvezetőt az a részeg utas, a 20E jelzésű buszon. A busz éppen egy szűk úton halad, körülbelül 50 hm/h sebességgel, amikor az utas a vezetőre rontott. A járművezető egyik kezével az ütéseket védte ki, másikkal a buszt vezette, mert annyira megijedt, hogy nem tudott a busszal megállni. Az utas a záródó ajtók közé ugrott, amit a vezető visszanyitott, hogy fel tudjon szállni. Ebből lett a konfliktus:
Tisztelt BKV-figyelő!
A következő esetet szeretném megosztani veled, a végén majd azt is megírom, hogy miért:
múlt hét pénteken (02.27.-én 14 óra körül) a 20e jelzésű Volvo autóbuszra az ajtók záródása után akart felszállni két erősen ittas nagydarab férfi Újpesten a Szent László téri megállóban. Az utolsó pillanatban tántorogtak oda a már záródó 3. ajtóhoz, bedugták a kezüket, és ki akarták feszíteni. A buszvezető ezt látva kinyitotta az ajtókat, azok felszálltak, a busz elindult. Mindenki legnagyobb döbbenetére a 2 állat ahelyett, hogy megköszönte volna, üvöltözve, káromkodva, az utasokat félrelökve elindult előre, feltépték a csapóajtót, és ütlegelni kezdték a buszvezetőt-mindezt úgy, hogy közben 40-50 km/h-val haladt a busz a keskeny 2x1 sávos Leiningen utcában! A buszvezető (egy fiatal srác) a jobb kezével védekezett, a másikkal meg vezetett, közben próbálta jobb belátásra bírni a vadbarmokat. Szerencsére a szűk helyen csak az egyik tudott odaférni a buszvezetőhöz, de azt a srác a kinyújtott jobb kezével nagyjából távol tartotta magától, de a baromállatnak még így is sikerült 4-5 ször ököllel megütnie. A mögötte álló társa mivel nem fért oda, köpködött, és folyamatosan azt ordította, hogy öld meg, öld meg!
Így ért a busz a fóti úti kereszteződéshez, amikor a buszon utazó egyik fiatalember közbelépett, és önfeláldozó módon magára vonta a támadók figyelmét, akik ezután őt kezdték el bántalmazni. Ezt kihasználva a buszvezető biztonságosan be tudta lavírozni a buszt a fóti úti megállóba. Ekkor már szóltak neki hogy ne nyissa ki az ajtókat,mert már ott is van a rendőrség akiket a buszon utazó jegyellenőr hölgyek hívtak ki. Először csak egy rendőr ért oda, valószínűleg ő volt legközelebb a helyszínhez- felszállt a buszra az első ajtónál, és 2 másodperc alatt összepakolta a két szemétládát, nekiszorította őket a bezárt 3. ajtónak, és addig tartotta ott, amíg néhány perc múlva megérkezett az erősítés. Ezután bilincsbe verve vitték el a "keménycsávókat". Szerencsére a buszvezető, és a bátor utas csak könnyebb sérüléseket szenvedett.
És most jön az, amiért megírtam neked az esetet : ez a szomorú dolog nem történhetett volna meg,ha a vezető fülke ajtaja belülről zárható lett volna. A jármű a Nógrád Volán kötelékébe tartozik. Ezekről a csuklós buszokról tudni kell, hogy még Antal Attila idejében szerezték be őket, (lehet tippelni, vajon melyik cégtől!) különböző országokban leselejtezett, majd itthon kipofozott járművek (amúgy ilyeneket kapott volna a BKV is, ha nem bukik meg AA). Egy azonos tulajdonságuk van: 1-2 kivétellel nem lehet belülről bezárni a vezető fülkét, sőt 70%-ukban még fülkének nevezhető hely sincs, teljesen nyitott a vezető helye, mint a távolsági buszokon!! A járművezetők hiába jelezték többször is, hogy ez így nincs igazán rendjén, mert ki vannak téve az esetleges atrocitásoknak- azt meg el lehet képzelni, hogy télen , -10 fokban mennyire lehet befűteni , 50 méterenkénti ajtónyitogatás mellett- kérésük eddig süket fülekre talált. Ezért gondoltam arra, hogy ha nyilvánosságra hozom ezt a történetet, talán történik valami előrelépés az illetékesek részéről, hogy megvédjék saját dolgozóikat, és az utasokat, hiszen gondoljunk bele, mi lett volna, ha buszvezető elveszti uralmát a jármű fölött, és komoly baleset keletkezik az incidensből.
A leírtakból bizonyára rájöttél, hogy van némi közöm a céghez, ezért kérlek, hogy kilétemet diszkréten kezeld, mert nem akarok kellemetlenséget magamnak.
Üdvözlettel: Balázs
(A vezetőfülke ajtajának bezárása éppen annyira nem biztonságos, mint a nyitva hagyása. Nem egy buszvezető lett már rosszul a volán mögött, amiatt sok BKV busz szabadult már el. Sokszor csak az utasokon múlt, hogy nem lett nagyobb baj, mert kinyitották a fülkét, és megállították a buszt. Ha zárva van a fülke, ez nehezebb. –szerk).
Utolsó kommentek