Sziasztok!
Mint biztos sokan tudjátok, a BKV meghosszabbította az 59-es villamos Moszkva téri irányát a Szent János kórházig, ahol anno a 18-as lakott. Mivel a legtöbb utas nem él azon lehetőségével, hogy akár a Városmajorig is elvillamosozhat, az utolsó három megállót szinte üresen teszi meg a kocsi, ez visszafele is igaz az első három megállóra.
Ezt az előnyt kihasználva ma délután az "A 4064"-es (vigyáztok, hogy hova szálltok!) kódjelű kocsiban a kedves hajléktalan fogta magát, és - az öt-tíz utastársa szeme láttára - nemes egyszerűséggel elkezdte lehugyozni az ajtót. A jármű mellett a járdán sétálók döbbenten konstatálták a homeless kisdolgát, azt hiszem még nekik is csorgott valami. Mivel igen szép nagy sugárban dőlt hősünkből a lé, jutott a padlóra és a (hátsó ajtó előtti első szimpla-) ülésre is, őt ez láthatóan nem zavarta.
Miután könnyített magán, Hajléktalan Úr leszállt a Moszkva téren, mintha mi sem történt volna, az irdatlan bűz és az undorító cucc a viszont ott maradt. A helyetekben nem szállnék fel erre a villamoskocsira.
Üdv, Á. Márton
Ajtóhugyozó hajléktalan az 59-esen
Stadionok vs. Puskás Ferenc Stadion
Régóta kíváncsi voltam arra, miért nem lehetett a Stadionok metróállomást a felújítás során átnevezni Puskás Ferenc Stadionra. Vasárnap este a TV2 Napló című műsorában választ kaptam kérdéseimre, vagy mégsem? A Tárcaközi Földrajzi Névbizottság elnöke Putkó András három - egyébként nevetséges - érvet mondott:
1, Egyszer már átnevezték a megállót Népstadionról Stadionokra, és túl sok lenne a változás rövid időn belül
2, Itt van a Papp László aréna is, ami szintén jogot tarthatna a megálló nevére
3, Nehezen lehet kiejteni
(Szó volt még arról is, hogy van benne ékezet, illetve, hogy a metró zajos, és nehezen lehetne érteni)
Én ezekre válaszolnék is egyből:
1, Ha egyszer már átnevezték, attól át lehet nevezni még egyszer. Változik a világ, ezzel együtt minden változik, megújul. A BKV rengeteg járatot módosított illetve "átszámozott" az emberek ezekhez is hozzászoktak.
2, Idézem, "Itt van a Pap László aréna is, ami szintén jogot tarthatna a megálló nevére" de erről szó nem volt. Ez mellébeszélés.
3, Kérdem én, a bizottság tagjaitól, azt, hogy Puskás Ferenc, mennyivel nehezebb kiejteni, mint azt hogy Dózsa György (Dózsa György út M3) vagy, hogy Deák Ferenc (Deák Ferenc tér)
Lemondott BKV-s szakszervezeti főnök
Kicsit ma a BKV figyelő sztrájkolt a BKV helyett, bár még csak hétfő van. Nem nagyon tettünk ma ki beérkezett levelet, nem olvashattok odacsukott emberekről, őrjöngő sofőrökről, de még a verekedő ellenőrös történetek sem kaptak helyet. Ennek egyetlen oka van, az, hogy most fontosabbnak tartjuk, hogy a sztrájkról beszéljünk, még akkor is, ha nem lesz. Nem lesz, mert megegyeztek, ám ez a megegyezés számomra olyan semmilyen. (mondhatnám úgy is, hogy a BKV megvette a szakszervezetet) Több pénzért fognak dolgozni többet, kevesebben, ugyanis 150 járművezetőtől válik meg a cég. Kíváncsi leszek, hogy ez a 150 elbocsátott alkalmazottat hogyan válassza majd ki a cég. Remélem majd előnyben részesítik azokat, akik rosszul végzik a munkájukat és nem azok lesznek elküldve a cégtől, akik egyébként is jól dolgoztak és tesznek valamit azért, hogy ez a közlekedés tényleg jobb legyen. Olvastam ma egy érdekes cikket ITT! Az indexes cikkek sajnos nem kommentálhatók, de itt megtehetitek. Mondjátok el a véleményeteket, mit szóltok hozzá, hogy lemondott a BKV-s szakszervezeti főnök. Mondjátok el véleményeteket a „megegyezésről” és mindenről ami a sztrájkkal kapcsolatos.
Nem lesz sztrájk
Megállapodtak, nem lesz sztrájk. Kedden, szeptember 4-én menetrendszerűen járnak a buszok, metrók, trolik és villamosok. Vasárnap este 10 óra után Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is bekapcsolódott az egyeztetésbe. A több hónapja tartó bértárgyalás után hétfőre virradó éjszaka egyeztek meg a szakszervezeti vezetők a BKV menedzsmentjével.
A szakszervezetek és a BKV is engedett, így az utolsó pillanatban, de megállapodtak, azaz nem lesz sztrájk szeptember 4-én. Korábban a szakszervezet vezetői azt nyilatkozták, ha vasárnap éjfélig nem születik egyezség, hétfőn már nem ülnek tárgyalóasztalhoz, mert a keddi sztrájk előkészítésével lesznek elfoglalva. A személyenként bruttó havi hatezer forintos plusz fizetésemelés azonban elégnek bizonyult.
A vasárnapi bértárgyaláson új, számszerű javaslattal állt elő a BKV menedzsmentje. A társaság amellett, hogy továbbra is fenntartotta az idei üzleti tervben az idénre minimum 15 ezer Ft/fő/hó bérfejlesztést előirányzó ígéretét, megállapodást javasolt a 2007. október 1-e és 2008. december 31 -e közötti időszakra. Eszerint a BKV 2007. szeptember 1-től az eddig vállaltakon felül 6000 Ft/fő/hó bérfejlesztést, míg 2008. január 1-től további legalább 7100 Ft/fő/hó pluszpénzt ad. (Utóbbi akkor lehet több, ha az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlása nagyobb.)
Vasárnap déltől zárt ajtók mögött folytakaz egyeztetések, melyet utolsó esélyként kezelt mindkét fél a keddi munkabeszüntetés előtt. Vasárnap este fél kilenckor már nagyon közelinek tűnt a megállapodás, de mind a vállalat vezetése, mind pedig a szakszervezetek új javaslatokkal álltak elő az elégséges szolgáltatást és a béremeléseket illetően. A megállapodást csak éjjel egy órakor írták alá.
Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese az Indexnek azt mondta, a közlekedési vállalat írásos javaslattal készült vasárnapra. A szakszervezetek vezetői ezt elemezték hosszú órákon át. Regőczi szerint a béremeléssel nem lépik át az Országos Érdekegyeztető Tanács által a közszférában javasolt 8 százalékot, és mindenképpen az üzleti terv keretein belül maradnak a tulajdonos főváros elvárásának megfelelően.
Nem vettek fel a hirdetések alapján új embereket
Kidobott mellű nők ingyen utazhatnak
Üdvözletem, sziasztok!
Én bérlettel utazom amióta az eszemet tudom, de amivel az elmúlt napokban találkozom enyhén kiakasztó. Augusztus 28-.án az Erzsébet téren mentem le a földalatti lejáróján (a 105-ös busz oldalán). Ahogy leértem 1 db ellenőr volt becsekkolt, ez még nem baj, ahogy leértem a lépcsőn már megint kérték a bérletet, ez nincs 50m sem. Naponta többször használom a bkv-t mindenhol ellenőr hegyek, de ilyen sűrűn azért túlzásnak tartom. Hülyét akarnak csinálni az utasokból? Az utazás az abból álljon, hogy ki-be ráncigálja az ember a zsebéből, tárcájából, vagy táskájából a bérletét?
Elhiszem hogy sok a bliccelő, és kell intézkedés, de nem így. A másik story, amikor a 3-as villamossal jártam reggelente haveromhoz, ez kb 1 éve volt. Felszálltak kallerek és 2-en 2 irányba indultak. Ami rettenetesen felháborított, hogy kisebbségtől nem is lett kérve a jegy vagy bérlet (pedig a villamos 1/3-a belőlük tevődött össze), a fiatal lánytól mikor kérte, mondta hogy nincs, csöcsök ki voltak dobva, meg mosolyhegyek, de ebből nem büntetés hanem smúzolás lett. Kérdezem én, kinek kell akkor bérletet venni? Ha etnikumoktól nem kérik, kiscsajoktól nem kérik, akkor csak ezekbe a kategóriákba nem tartozó emberektől kérik? Van ilyen is? Ez nem diszkrimináció?
Üdvözlettel B.A.
U.I. sok sikert a további munkátokhoz! Nagyon korrektek vagytok, csak így tovább!
Utolsó kommentek