Igen érdekes dolognak voltam szemtanúja 2 órája. 23:50 kor értem a Nyugati téren található buszmegállóba és vártam a 950-est. Közben jött két 906-os is és az ellenőrök mind a kétszer odaálltak az ajtóhoz, jegyet ellenőrizni.Láttam , hogy jön a 950-es, elővettem a bérletem. Mikor leparkolt a busz a megállóban, mindegyik alrébbrebbent, mintha kávészünet lenne. Az egyik kedves utastárstól megtudtam, hogy csak a 906-osra felszállókat ellenőrzik.(Eddig azt hittem, hogy a Nyugatinál mindenkit. Azért nem szokott olyan sok busz egyszerre beérni, hogy ne lehessen 6-8 biztonsági őrnek végigellenőrizni az utasokat...) Se a 914-es, se a 950-es, se a 923-as utasait nem ellenőrizték. Kérdezem én, ez mégis milyen rendszer. Más BKV dolgozó mikor engedheti meg magának ezt? És ezzel most nem az ellenőröket akarom bántani, mert valószínűlek felülről kapták az utasítást, hogy csak a 906-ost ellenőrizzék. Szép lenne!
A BKV pénztáros néni, csak diákbérletet adna ki, a buszvezető csak a páros számú megállóhelyeken állna meg, a jegyautómata meg csak szakaszjegyet adna ki. Mindebbe csak az a dühítő, hogy kifizetik az ellenőröket, valaki nagyon sok pénzt kapott, hogy ezt az esti bérletellenőrzést kitalálta, mégsem mennek semmire, mert röhögve szállnak fel az emberek jegy, bérlet nélkül akár a 950-esre akár a többire ( Aztán megy vele a Ferenc körútig például).
2007. szeptember 02. 10:05
Bérletellenőrzés az éjszakain
2007. szeptember 01. 11:33
A lengyelek már a Volvon vannak
Dzień dobry!
Néhány nappal ezelőtt már feltűnt a dolog, de elsőre azt feltételeztem,
hogy csak pillanatnyi üzemzavarról van szó, ám mivel ma is tapasztaltam
a jelenséget, valszeg általános ez az új Volvo buszokon, amelyeket a 47-49-es
vilipótlóként állított szolgálatba a BKV.
A lengyel gyártmányú busz információs paneljét a bpesti üzembeállítást követően
lengyel nyelven üzemeltetik... kérdés, hogy a szoftver mit tud, azért maradt az
alapbeállítás, mert még nem tud magyarul, vagy azért a lengyel nyelvlecke, mert
az arra hivatottak képtelenek előcsalni a magyar nyelvi beállításokat?!
Addig is minden napra egy szó, például 27-én a "hétfő", sajnos kiejtési segédlet nélkül:
"27.08.2007
poniedziałek"
Ezen kívül megtudhatjuk még, hogy az adott napon Lengyelországban mely keressztnevek
boldog tulajdonosai ünnepelhetnek, 27-én "Cezary, Józef, Monika" volt,
és 28-án a "Patrycja, Erazm, Augustyn" nevű utasokat
köszöntik a szép új Volverek.
Do Widzenia!
(Azért a "Jegyeket, bérleteket kérem felmutatni ellenőrzésre!" c.
opuszt meghallgatnám lengyelül... ;)
--
Ádám
Néhány nappal ezelőtt már feltűnt a dolog, de elsőre azt feltételeztem,
hogy csak pillanatnyi üzemzavarról van szó, ám mivel ma is tapasztaltam
a jelenséget, valszeg általános ez az új Volvo buszokon, amelyeket a 47-49-es
vilipótlóként állított szolgálatba a BKV.
A lengyel gyártmányú busz információs paneljét a bpesti üzembeállítást követően
lengyel nyelven üzemeltetik... kérdés, hogy a szoftver mit tud, azért maradt az
alapbeállítás, mert még nem tud magyarul, vagy azért a lengyel nyelvlecke, mert
az arra hivatottak képtelenek előcsalni a magyar nyelvi beállításokat?!
Addig is minden napra egy szó, például 27-én a "hétfő", sajnos kiejtési segédlet nélkül:
"27.08.2007
poniedziałek"
Ezen kívül megtudhatjuk még, hogy az adott napon Lengyelországban mely keressztnevek
boldog tulajdonosai ünnepelhetnek, 27-én "Cezary, Józef, Monika" volt,
és 28-án a "Patrycja, Erazm, Augustyn" nevű utasokat
köszöntik a szép új Volverek.
Do Widzenia!
(Azért a "Jegyeket, bérleteket kérem felmutatni ellenőrzésre!" c.
opuszt meghallgatnám lengyelül... ;)
--
Ádám
2007. augusztus 31. 18:00
Re: Bűncselekményre készül a BKV
T. BKV Figyelő Szerkesztőség, kedves Olvasók!
A BKV Zrt. fontosnak tartja, hogy munkavállalói a rendelkezésre álló forrásokhoz mérten a lehető legtöbb juttatásban részesüljenek, és folyamatosan javuló munkakörülmények között végezhessék a társaság és a budapestiek számára kiemelten fontos munkájukat. Nehéz hetek állnak mind a szakszervezetek, mind pedig a menedzsment mögött, és egyelőre még nem született meg a megegyezés. Bízunk azonban a kölcsönös együttműködésben és abban, hogy a megállapodás irányába tett lépéseink meghozzák a várt eredményt - amely mind munkavállalóink, mind utasaink, mind pedig cégünk szempontjából optimális volna -, és így nem lesz szükség a kilátásba helyezett sztrájkra.
A vezetésnek azonban a tárgyalások során mindvégig számolnia kellett és kell azzal, hogy megegyezés hiányában a munkavállalók bizonyos hányada élni fog sztrájkjogával. Erre az eshetőségre felkészülve dolgozták ki azt a részletes tervezetet, amely alapján a cég a még elégséges szolgáltatást a kérdéses napon is nyújtani tudja. Ez a tervezet minden biztonsági követelményre tekintettel, a hatályos jogszabályok figyelembevételével, a szolgáltató cég számára előírt kötelezettségek megtartásával készült el.
A BKV Zrt. minden esetben, így a szakszervezetekkel folytatott tárgyalási időszak alatt mindvégig, valamint az esetleges sztrájk idején is a jogszabályok megtartásával és a jóhiszeműség és tisztesség alapelveinek figyelembevételével járt el és fog eljárni. A társaság egyetlen munkavállalóját sem korlátozza jogainak szabad gyakorlásában!
A szerkesztőség által közzétett levél hamis állításokat közöl, ezek mindegyikét a BKV Zrt. menedzsmentje saját maga és munkavállalói nevében visszautasítja! Egyben felhívjuk a figyelmet arra, hogy azzal szemben, aki a társaság hírnevének rontására alkalmas hamis állításokat fogalmaz meg, azzal szemben a BKV Zrt. kezdeményezi a megfelelő jogi lépéseket.
2007. augusztus 31. 16:12
Bérletvásárlás bankkártyával
Hello,
ma a subjectben leírt tevékenységet kívántam elvégezni az Akcáfa utcában - mint tudjuk ezt a tevékenységet a fővárosban mindössze három helyen lehet végezni. Na, az Akácfa utcában roppant user-friendly a pénztár, mivel 7:30 és 15:30 között lehet igénybevenni ezt a szolgáltatást. Itt szeretném javasolni, hogy érdemes lenne áttérni a hajnali 2 és 3 közötti nyitvatartásra, hátha akkor még kevesebben lennének.
Szánalmas...
Ákos
2007. augusztus 31. 11:40
Bűncselekményre készül a BKV
A BKV Zrt. úgy tűnik megtalálta a megoldást, hogy a sztrájk idején az elégséges szolgáltatást biztosítani tudja. A megnem erősített információk alapján a menedzsment erőteljes nyomására - kirúgással való fenyegetés - néhány munkavállaló állását féltve nem lép sztájkba, igaz ők nem is tehetnék, hiszen "gazdasági vezetőként" vannak alkamazásban. Ezen munkavállalók nem, vagy csak minimális gyakorlattal rendelkeznek, hiszen irodai alkalmazottak. Felmerül a kérdés, hogy ez nem veszélyezteti e az utas biztonságot.
Annak érdekében, hogy például a metrószerelvények reggel gond nélkül elindulhassanak több érvényben lévő biztonsági előírást hajlandó a mendzsment figyelmen kívül hagyni. Ennek folyamányaként a szerelvényeket éjszaka nem a kocsiszínben hanem az állomásokon tárolják annak érdekében, hogy a munkavállalók nehogy szabotálni tudják a szerelvény kiállását a kocsiszínből. További aggályt vet fel, hogy a szerelvényket ezt követően az állomásokon és un. feszültésg alatti pályán tárolják melyek további veszélyforrást hordoznak magukban. Erre azért van szükség, hogy a reggeli üzemkezdetkor a metrókhoz szükséges áram biztosítva legyen. A metrók számára KÖTELEZŐEN ELŐÍRT napközbeni vizsgálatok is elmaradnak, melyek IGEN SÚLYOS kockázati tényezőt jelenthetnek.
Úgy tűnik, a BKV Zrt. menedzsmentje részére a Közlekedési főfelügyelet által előrírtak betartása a sztrájk idejére nem vonatkozik, mely bűncselekménynek számít!
A fent olvasható levelet egy névtelen BKV dolgozótól kaptuk.
Utolsó kommentek