Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Kérem vigyázzanak..."

 

Kedves BKV Figyelő,

tegnap (2007. augusztus 20.) egy igazán dühítő eset történt velem a metrón, úgy látszik, mostanában az ajtóval utast beszorítós megoldás kezd divatba jönni a BKV-nál. Este 3/4 10 magasságában a tűzijátékról hazafelé tartva a Nyugatinál szálltunk fel a metróra a párommal, Újpest-központ irányába. Kézen fogva sétáltunk, ahogy máskor is szoktunk, ő szállt fel előbb, én pedig utána a szerelvényre - csak éppen "közbejött" két oldalról az ajtó, SE SZÓ SE BESZÉD, szóval se prönytögés, se kéremszépenlegyenekszívesekvigyázni, se semmi. Mindkettőnk csuklóját erősen megütötte a két ajtószárny, amit persze utána korrigált a szerelvény vezetője, és kinyitotta az ajtót, szerencsére fel tudtam szállni. Vártunk még úgy 8-10 másodpercet, utána megint záródtak az ajtók, de megint figyelmeztetés nélkül.

Utána a Lehel tértől a Gyöngyösi utcáig minden megállóban elhangzott az állomásnév, a tessék vigyázni és a következő állomás következik, tehát nem hinném hogy meghibásodott a figyelmeztető hangszóró vagy bármi más, egyszerűen a metró vezetője elfelejtett megnyomni egy gombot, ráadásul kétszer egymás után, ráadásul az év egyik legforgalmasabb napjának legforgalmasabb perceiben, az egyik legforgalmasabb megállóhelyen.

A szerelvény második kocsijában utaztam, annak 232 volt a száma, gondolom ez alapján vissza lehet követni az esetet, és az állomás biztonsági felvételén ki lehet keresni hogy tényleg így történt, illetve megállapítani ki a felelős.

Üdv,
Gery Greyhound

 

25 Tovább

Elégedett utasok már pedig vannak

Tisztelt szerkesztőség!

Gondolom, nem mindennapi dolog, de én a BKV-t dicsérni szeretném. Persze, koszos a busz, büdös a mittudomén, meg tök graffitis, pláne itt, ahol nem turistafrekventált a környék, de idén január 12-e óta van egy igazán különleges járata is a cégnek. És ez a 937-es.

Amikor januárban megjelentek a táblák a 137-es vonalán, hogy lesz éjszakai busz, ami egyszer jön fel a hegyre, nagyon megdöbbentő volt. Valószínűleg nemcsak én éreztem egy kicsit furcsának a dolgot, mert nem láttam még olyan éjszakai buszt, ami hegyen jár, és ami csak egyszer megy egy éjjelen, de itt "kevesen laknak, elég lesz egy menet is", és mégis van busz. Nem nagyon hallottam az ismerősöktől, hogy valaki is használta volna az éjjeli buszt, ami CSAK akkor jön fel a hegyre, ha valaki föl akar jönni, vagy ha valaki betelefonál a diszpécsernek !!!!!!!, hogy jöjjön fel a jármű. Különben lent marad.

Nagyjából két hete történt, hogy úgy döntöttem, kipróbálom a 937-es buszt, hátha tényleg felvisz a hegyre, nem akartam a hajnali elsőt megvárni. Vártam is rá szépen a Szentlélek térnél, ott, ahol a 901-es is megáll, a Bécsi út irányában (másik irányban nem jár). A megfelelő időpontban megjelent a 937-es, csakhogy egy csuklós busz volt az!! Nna, mondom, ez szép lesz, mert ide csak a 3 ajtós tud feljönni, abból is a régi fajta, az alacsonypadlós is csak nehezen. Megkérdeztem a sofőrt, felmegyünk-e a hegyre, mire egy hosszú "Jjjja" volt a válasz. De a sofőr csak tudja.....

Megyünk is szépen tovább, kanyargunk jobbra-balra, majd a csuklós busz a végállomáson megfordul. Itt egy kicsit megijedtem. Most fel fogunk menni??? kérdeztem a sofőrt ismét, aki csak, mintegy ne türelmetlenkedjek, a Bécsi út irányába bökött: "Ott jön, ni, ne nyugtalankodjék!". És tényleg, jött is egy olyan mint ami mindennap jár. A megállóban a sofőr átadta a frissen ébredt, ásítozó társának a 937 jelzésű táblát (mosoly), a csuklós buszra visszakerült a 901-es tábla, mi utasok átszálltunk, és felmentünk a hegyre. Nagyszerű!!! És itt jön a dicséret! Nem tudom, ki verte végig a BKV-n, de végre valami utasbarát dolog!!! A garázsban szunyókáló sofőrök közül minden éjjel kikergetnek egyet a forgalomba, hogy jöjjön ki a busszal, hátha van felszálló (ha nincs, akkor potyára megy), és felviszi őket.

Nem kell gyalogolni!!!! Ami azért, valljuk be, hajnali fél2 és 2 között nem túl kellemes azon az emelkedőn (még nappal se), pláne nem enyhén illuminált állapotban :)

Ez még akkor is csodálatos dolog, ha esetleg támogatja az önkormányzat (erről nem tudunk semmit), ugyanis egy nyilvánvalóan nem megtérülő járatról van szó!!! Írok is a bkv-nak egy levelet, lássák, érdemes és lehet így is dolgozni!

További jó békávé-figyelést, Bényei Zsófi
15 Tovább

Troli borított fel egy hölgyet

T. BKV figyelő!

Felháborító, balesetveszélyes dolognak voltam ma szemtanúja. A 80-as troliról kívántunk feleségemmel átszállni a 81-esre annak Fogarasi úti végállomásán 13:30-kor. Mivel láttuk, hogy a jármű, a 227 sz kocsi bent áll, ezért siettünk. Előttünk szintén sietve egy hölgy haladt. A hölgy kb 2 m-re, mi 3,5-4 m-re lehettünk a kocsitól, amikor a járművezető úrhölgy az ajtókat becsukta. Az előttünk haladó hölgy integetéssel próbálta felhívni magára a figyelmet, hasztalanul.

A kocsi elindult, majd 15-20 m-re megállt, mert nem tudott kikanyarodni a főútra. A hölgy utána sietett. Utolérte, az első ajtón felkopogott. A járművezető megindult és kanyarodásba kezdett. Ezzel a művelettel a hölgyet fellökte, aki elesett, és csak néhány centin múlott, hogy nem került az első kerék alá. A hölgy a földön feküdt, pont a kijelölt gyalogosátkelőn. A járművezető úrhölgy az első ajtót kinyitotta, a legfelső lépcsőről üvöltött a földön fekvő emberre, hogy mi a k**va anyádat képzelsz. Nem próbált segíteni a földön fekvő embernek, a járműről nem szállt le. A hölgy a földön fekve közölte, hogy szerette volna elérni a járatot, de az nem várta meg.

A járművezető úrhölgy minősíthetetlen hangon közölte, hogy nem futottál B+. És takarodj a kocsim mellől. A földön fekvő ember felállt. Ebben a járművezető úrhölgy nem volt segítségére, nem is tett kísérletet erre. Kicsit még káromkodott, majd az ajtót becsukta és eltávozott a helyszínről. Nem érdeklődött az általa fellökött ember esetleges sérüléseiről, mentő szükségességéről. A segítségnyújtás legkisebb jele, vagy erre utaló ténykedés nélkül tovább haladt. Szerintem megdöbbentő, hogy ezt egy járművezető megteheti!!! Megengedhetetlen ez a magatartás, függetlenül attól, hogy az otthagyott utas magatartása sem helyes. Döbbenetes a részvét, a segítségnyújtás teljes hiánya.

Tehát ismételten: 2007. augusztus 22. 13:30 Fogarasi út sarok, 81-es troli végállomása, 227 sz. kocsi.

 Üdvözlettel: Kukac
215 Tovább

Kiabálás, üvegtörés és rendőrök

Előzmények

7-es busz, a Kosztolányinál szálltam fel rá. Odakint folyamatosan villámlik, dörög, a felhőszakadás épp a második ostromot indítja a város ellen. Az úttesten random gyalogosok futkosnak arcuk elé tartott esőkabáttal. A busz ablaktörlője a Keletinél meghibásodik, gyakorlatilag a jobb oldalon úgy verdes, mint a haldokló ökörszem a porban. (Volvo buszról van szó, nem mai darab már.)

Alacsony, ámde annál kerekebb buszsofőr nő a Thökölyig kétszer száll ki, visszataszigálja a bénán kilógó lapátot, ezalatt bőrig ázik. Kollégájával a busz-telefonon megbeszélik, hogy vakon, de azért elmegy már a Bosnyákig, hiszen a busz tele, az utasok ne szívjanak. Lassan megy, körültekintőbb a szokottnál is, hiszen gyakorlatilag jobbra alig lát valamit. (Korábban probléma volt az is, hogy párásodott belül a szélvédő, de azt a váltás ing újrahasznosításával megoldja.)

A konfliktus

A Thökölynél hallhatóan valaki ordibálni kezd, miközben a busz óvatosan csordogál át a Hungárián. Az éjszakai megállóban félreáll, a telefonban a szervizzel beszél a sofőr(nő). Győzködi őket, hogy ne ide jöjjenek, hanem a Bosnyákra, mert addig most már elmegy, nem akarja kitenni az utasokat. Közben megjelenik hátulról a hőbörgő. Részeg, de meglepően stabil járással érkezik a nagydarab férfi (hogy józanodik, vagy csak gyakorlata van, nem tudom eldönteni). Vadul ordibál, kurvabékávé, rohadt anyád, megöllek. A sofőrfülke ajtaját csapkodja, netelefonáljál békávéskurva. A hontalanhoz képest jól öltözött, a melósemberhez képest rosszul öltözött férfi kissé modortalan kifejezésmóddal azt próbálja elmondani, hogy valaki lent maradt az előző megállóban, mert a sofőr becsukta az orra előtt az ajtót.

27 Tovább

Combinóval a Corvinig

Kedves BKV figyelő,

Mindenekelőtt a későbbiek megértése végett, 53 éves budapesti lakos vagyok, két gyerekes családapa. 15 éves koromban motorizáltam magam, soha nem használom a tömegközlekedést. (Akkoriban a villamosok ütközőin utazott a tömegközlekedni vágyó honpolgár, már ha felfért a jármű hőn áhított karambolsínjére). Azóta megrögzött autós vagyok, egy autós érdekvédelmi szervezet főtitkára (EmPaMo). A Szent István körúton lakom, mindig is ott laktam. Nap mint nap látom ablakom alatt a híres, bár inkább hírhedt "Combinó" villamosokat. Többször eljátszottam a gondolattal, hogy felszállok rá, de eddig a kísérlet elmaradt - szerencsére.

Minap feleségem két Corvin moziba szóló jeggyel jött haza, s azt a merész dolgot javasolta, hogy a Corvinba villamossal menjünk. Eleinte nem támogattam az ügyet, de meggyőzött. Legalább egyszer próbáld ki! Bár ne tette volna! Jóval előbb indultunk el a Nyugati téri villamos megállóhoz, mintha - szokásomhoz híven - gépkocsival tettük volna meg a távolságot.

Jött az első izgalom: jegyet kell venni! Mer' hát ugye jegy nélkül...., az ellenőrök..., s amiket hallottunk róluk..., meg hát ugye baseball ütő sincs nálam... Tehát szóval a törvénytisztelőállampolgárjegyetvesz -> már ha tud, mert nem úgy van az ám! A jegypénztár előtt hosszú, kígyózó sor áll a hajléktalanok gyűrűjében. Ha ezt végigállom, még a következő előadásra sem érek oda! Irány az automata!

A tizenöt méteres út alatt három hajléktalannal közlöm, hogy 1. nem adok pénzt, 2. nem veszek újságot, még akkor sem, ha Metró újság is van hozzá. 3. tőle nem kívánok villamosjegyet vásárolni, még abban az esetben sem, ha olcsóbban adja, mint a konkurrens BKV. A két jegykiadó automata előtt hosszú sor áll, a folyamat lényege: 1. az ember bedobja a pénzt, 2. az automatához beosztott hajléktalan harsány "Mondom, hogy nem jó!" kiáltására az automata elnyeli, 3. az ember távozik, jegy nincs. Előttem egy kisgyermekes anya százasát nyeli le a gép.

224 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek