Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Oké, hogy felújítják, de addig sem ártana takarítani

A közelmúltban már foglalkoztunk a csuklós Van Hool buszok állapotával, a BKV akkor a 32 használt busz külső-belső felújítását ígérte. Ugyanakkor többen is jeleztétek azóta, hogy a mocsok megeszi ezeket a járműveket. Ugyancsak kívül, belül. Olyan, mintha a felújításig már nem is akarnák kitakarítani, pedig - mint mondják - igény az lenne rá. Az azonos témájú levelek közül kettőt választottam.

Az lenne a kérdésem, hogy havi 10 500 forintos bérletért véleményetek szerint egészen biztosan normális dolog lenne-e az, hogy olyan BKV-buszon kell utazni, amelyiknek a mocsoktól konkrétan fekete az összes ablaka???! Kivéve a sofőrét persze...

Kilátni egyáltalán nem lehetett és természetesen a megállók sem olvashatók, mert a kijelző ami jelezné nem volt bekapcsolva, viszont cserébe persze a sofőr sem mondta be a megállókat. A retek, ami a buszon volt befedte az egészet, semmit nem lehetett kilátni.

Azt már megszoktam sajnos, hogy ezek a Van Hool típusú buszok még soha az életeben nem voltak takarítva belülről, mert az összes ilyen típusú buszban az ember a mocskos, piszkos, büdös üléseken ülhet, ha leül persze, de ezekre a székekre inkább nem teszi meg...

Ez már önmagában felháborító, de az még mellé, hogy az egész busz egyetlen hatalmas undorító sárdarab legyen, hát szerintem enyhén szólva is ordítóan felháborító. Havi 10 500 forintért tényleg luxus lenne az, hogy ne a moslékban utazzak? Miért ennyire koszos az összes ilyen busz?

Egy másik levél:

A Dél-Pesten közlekedő Van Hoolok gyakorlatilag egyike sincs lemosva kb. a tél eleje óta. A mellékelt képen látható busz utastérben pl. épphogy derengett valami félhomály, a kosztól ugyanis egyáltalán nem lehetett kilátni. Jó hangulatjavító ez a téli napokra...

Olyan szóló Van Hoolt is láttam már a 93-ason, aminek a háta annyira fekete volt, hogy az irányjelzők és a féklámpák is alig derengtek a trutymó alól, ez már konkrétan a veszélyes kategória. Valószínűleg amúgy érzelmi okokból hanyagolják a mosást (használt busz, nem a mi kutyánk kölyke), mert semelyik másik típusnál nem tapasztalni ilyet.

Frissítés

Bejegyzésünk hatására elrendelték a Van Hool buszok rendkívüli takarítását. A BKK és a BKV az alábbi levelet küldte:

A tömegközlekedésben résztvevő járműveket azok típusától függetlenül rendszeresen takarítják, azonban a Van Hool buszok utastere valóban elfogadhatatlan állapotban van. Ezt részben a buszok használtan történt forgalomba állítása után elmaradt, idén pótlandó honosítási felújítás, részben az egyes dél-pesti vonalakon elképesztően elharapódzott rongálás is okozza, de természetesen a buszok takarításán is van javítanivaló.

A blogbejegyzés után a méltatlan helyzet megszüntetése céljából azonnal elrendeltük a Van Hool autóbuszok rendkívüli külső-belső takarítását, amely munka meg is kezdődött.

A Van Hool buszok esztétikai felújítására idén sor kerül, a rekonstrukciós program az első járművön már el is kezdődött a Fehér úti telepen. Ennek során azok nemcsak új fényezést kapnak, de a mostanra már több járműnél kritikus állapotba került utastér esztétikai megújítására, felújítására is sor kerül: barátságosabb színezést kapnak, valamennyi ülés és egyéb kárpitozott felület megújul, az autóbuszok csuklószerkezetének környezete megváltozik, valamint a megújult utastér karcolás- és graffiti védelmet kap.

42 Tovább

Jobb, ha nem is üzemel a fénysorompó, mintha rosszul működik

A címben szereplő állítás derül ki olvasónk leveléből, aki egyszerre több problémára is felhívta a figyelmet az egyik ferencvárosi villamosátjáróval kapcsolatban. Nem is szaporítom a szót.

A környéken lakom, naponta háromszor-négyszer keresztezem a hármas villamos sínjét a IX. kerületi Epreserdő utcai átjárónál. Az átjáró fénysorompóval felszerelt, de igen hányatott sorsú. Sűrűn javítják, de eredmény nélkül. Bár ősszel volt, hogy egy hétig is működött folyamatosan...

A út és a villamossínek keresztezésénél az útpálya kritikus. Gyakorlatilag kátyú kátyú hátán. A rutinosabb arrajárók már a nyomvonalukból 2-3 métert kitérve próbálnak tengelytörés nélkül átkelni - kisebb-nagyobb sikerrel. Ugyanis valóban nem minden kocsinak törik ki a kereke... De ez nem a sok, 20-30 cm mélységű kátyút, a töredezett betont, hanem a sofőrök ügyességét dicséri.

De még ennél is rosszabb állapotban van a keresztezést "biztosító" jelzőlámpa. Ezzel a jelzővel folyamatos a probléma. Vagy egy éve "bizonytalanul" működik, ami annyit jelent, hogy csak nagyjából van a jelzésképe kapcsolatban a villamosok mozgásával.

Hol pirosra vált, és a villamos elhaladása után is "úgy marad". Ekkor a tapasztalatlanabb autósok kivárják a következő villamos áthaladását és van, hogy az valóban feloldja a jelzést. Meg van, hogy nem. Ilyenkor marad a 10 perc várakozás utáni tilos jelzésen való áthajtás... jobb esetben alapos körülnézés után, kockáztatva életet, vagyont és rendőrségi feljelentést.

De a lámpa másik trükkje még aljasabb: NEM VÁLT PIROSRA, amikor közeledik a villamos. A villogó sárgán áthaladó kocsik és a villamos eszeveszett csengetése megszokott errefelé... csoda, hogy - tudtommal - nem történt még komolyabb baleset ebben a kereszteződésben.

A fentiek a korábbi állapotra vonatkoztak, mert úgy egy hónapja a jelző sötét, nem működik. A sok rossz közül még ez a legelviselhetőbb, azóta a forgalom nagyjából folyamatos szokott lenni.

Kérdésem a BKK-hoz: képes-e a BKK egy olyan útátjáró jelzőt, ami nem képviseli a jelenlegi csúcstechnikát, és amelyből a világ nálunk szerencsésebb országaiban több millió működik közmegelégedésre hibátlanul, néhány hónapon keresztül folyamatosan üzemeltetni???

9 Tovább

Nyitva hagyott buszajtók - így emlékszik a buszvezető

Heves vitát váltott ki a blog olvasói közt a január 21-én megjelent "Majd magamnál jól befűtök, az utasok meg fagyjanak meg!" című bejegyzésünk. Ahogy már sokszor, ezúttal is fontos hangsúlyozni, hogy a blog szerkesztőjeként nem foglalok állást, nem teszek igazságot, de minden oldal álláspontjának teret biztosítok. Bejegyzésünkre ezúttal a BKV Zrt. reagált.

A BKV figyelőn megjelent "Majd magamnál jól befűtök, az utasok meg fagyjanak meg!" című bejegyzésre az alábbi tájékoztatást adjuk:

Az ügyben érintett járművezetőt meghallgattuk. A bejelentés és a járművezető elmondása tartalmilag két pontban különbözött. Az első különbség, hogy a járművezető úgy emlékezett, hogy az utas a kettes ajtónál próbált felszállni, a bejelentő az eset leírásában az első ajtót említi. Ez azért fontos, mert a hölgy nem tudta, hogy a külső ajtónyitóval hogyan lehet nyitni az ajtót, így a járművezető azt a vezetőfülkéből nyitotta. Azonban míg az első ajtót lehet külön nyitni a vezetőfülkéből, a többi ajtót külön-külön nem – csak jelzésre.

A másik lényeges különbség az volt, hogy nem hangzott el a "Majd magamnál jól befűtök, az utasok meg fagyjanak meg!" kijelentés. Ezt a levélben említett "idősebb" utas is alátámasztotta, miután sikerült vele felvennünk a kapcsolatot. Az utastárs elmondása szerint a rosszindulatú panasszal ellentétben a járművezetőnk kommunikációjában, magatartásában nem használt sértő hangnemet, durva kifejezéseket, a "kollektív büntetésre", az utastér fűtésének lekapcsolására pedig utalást sem tett.

Azonban a tanú is úgy emlékezett, hogy bejelentőnk az első ajtón próbált felszállni a járműre.

Fontos információ az is, hogy az Ikarus 435-ös típusú járművek fűtését a járművezető az általa használt kezelőszerveken keresztül az utastérben és a vezetőfülkében nem tudja külön-külön szabályozni, így nem is tudta volna az utastér fűtését lekapcsolni, ellentétben a panaszos állításával.

Mivel azonban járművezetőnk nem az érvényben lévő ajtókezelési rend szerint járt el (az autóbuszon tartózkodott és az utas ajtókat nem zárta vissza), ezért írásbeli figyelmeztetésben részesítjük. Hangsúlyozzuk, hogy nem a panaszos által leírt állítólagos udvariatlan állítása miatt, hanem az ajtókezelési rend elmulasztása miatt részesül figyelmeztetésben.

Ennek során figyelembe vettük azt, hogy a járművezetőnk immár 15 éve áll Társaságunk alkalmazásában, mint forgalmi járművezető, és ez idő alatt utaspanasz, bejelentés nem érkezett személyére. Mindezek mellett járművezetőnk munkavégzését – kiemelten a szolgáltatói magatartás vonatkozásában – célirányosan ellenőriztetni fogjuk, szabálytalanság feltárása esetén a Társaságunknál érvényben lévő Kollektív Szerződés szerint fogunk vele szemben eljárni.

Őszintén sajnáljuk, hogy a Tisztelt bejelentő szándékunk ellenére kellemetlen tapasztalatot szerzett szolgáltatásunk igénybe vétele során.

20 Tovább

Csaknem egymilliárdért újította fel trolijait a BKV

Január elseje óta új trolibuszmenetrendet vezetett be a BKK – vagy legalábbis tervezte azt. Mint kiderült, az új menetrendhez egyelőre nincs elegendő jármű. A BKK kivonta a napi forgalomból a régi ZIU típusú szovjet trolikat, helyettük használtan vásárolt MAN trolik, valamint felújított Ikarusok álltak, illetve állnak majd forgalomba.A BKK és a BKV azt ígéri, tavaszra helyreáll a menetrend.

Annak jártunk utána, milyen felújításokat végeztek el a külföldről beszerzett és a hazai használt trolikon, mennyibe került ez a beruházás, továbbá milyen hatással vannak a mostani felújítások a budapesti trolibuszflottára.

A tavaly elvégzett, illetve megkezdett fejlesztés Ikarus 411-es, 412-es, 435-ös, 280-as típusokat érintett, de ennek a projektnek a keretében újították fel és honosították a Németországból beszerzett MAN NGE típusú trolikat és életre kellett kelteni egy működésképtelen Ganz Solaris trolit is.

A BKK és a BKV összesen 908,8 millió forintot költött a flotta modernizációjára. A legnagyobb tétel a használt MAN trolik honosítása, részleges felújítása és forgalomba állítása volt, erre 420 millió forintot költöttek. Közülük 8 darab már közlekedik, további hatnak jelenleg zajlik a vizsgáztatása, ezt követően helyezik majd forgalomba őket.

Ugyancsak sokat, csaknem negyedmilliárdot költöttek az Ikarus 280-asok vizsgára való felkészítésére.

A járművek állapotától függően a felújítás vázjavítással, külsőburkolat-javítással, fényezéssel és korrózióvédelemmel, az üléskárpitok és a belső burkolatok cseréjével, oldalüveg- és szélvédőcserével, ajtójavítással, a padló és a kapaszkodórendszer felújításával járt. Ahol kellett, kijavították a tükröket, a kijelzőket és a jegykezelőket, felújították a gépészeti elemeket és az elektromos rendszert, valamint eltávolították a graffitiket.

A MAN trolikon kicserélték az oldalablakokat, átalakították a vezetőfülkét, kiépítették az elektronikus utastájékoztató rendszert, egyebek mellett új műszerfalat kaptak, felújították a kormányhidraulikát, továbbá fejlesztették az elektronikus rendszereket.

A decemberben még közlekedő 16 darab régi ZIU trolik kivonását az tette lehetővé, hogy a BKK és a BKV életet lehelt olyan járművekbe is, amelyek évek óta működésképtelenül várták a sorsukat; így kerülte el az enyészetet a BKV egyetlen Ikarus 411-es trolija, 3 darab 412-es, 10 darab 280-as és egy Ganz Solaris jármű.

A Budapesten közlekedő trolibuszok átlagéletkora a tavalyi év utolsó napján 18,2 év volt. A ZIU-k kivonásával és a felújított járművek forgalomba állításával a flotta átlagéletkora 15,6 évre csökkent, ami azt mutatja, hogy a troliállomány még ma sem fiatal. Igaz, a most forgalomba állított trolibuszok többsége lényegesen korszerűbb, mint a szovjet járművek voltak.

A felújított trolik egy része már közlekedik a városban, elektromos kijelző azonban – a használtan beszerzett Volvo és Mercedes buszokhoz hasonlóan – még nincs rajtuk. A BKK ugyanis a FUTÁR (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) kiépítését várja, akkor kerülnek majd a járművekbe az új, immár a központból irányítható, az ígéretek szerint folyamatosan naprakész információkat adó kijelzők.

"Az IK 412T és IK 435T típusú járművek a FUTÁR projekt részeként kapnak kijelzőket, az MAN NGE trolibuszok viszont, mivel a projektszerződés megkötésekor még nem voltak állományban, külön beszerzés keretében" – írta a BKV-figyelőnek a BKK. Közölték: az Ikarus típusok külső és belső utastájékoztató egységei a projekt járműszerelési ütemtervével összhangban kerülnek beépítésre a járművekbe.

"Szándékaink szerint a felújításra kerülő járművek - még ideiglenes vezérléssel - azonnal megkapnák új kijelzőiket, majd vezérlésüket fokozatosan vennék át a FUTÁR által szállított, érintőképernyős járművezetői kezelőfelülettel rendelkező fedélzeti egységek" – tájékoztatott a BKK. A FUTÁR várhatóan 2013 nyarának elejére fejezheti be a járművek új egységekkel történő felszerelését.

(Fotók forrása: Ik 435 - MTI, MAN - BKK, Ik 412 - olvasónk, Banovec Zoltán)

6 Tovább

Budapest hó alatt - ingyenes a tömegközlekedés

A havazás miatt, illetve a Budapesten és környékén jelentősen lelassult forgalomra tekintettel Tarlós István főpolgármester engedélye alapján a Budapesti Közlekedési Központ hétfőn 24 óráig ingyenes tömegközlekedést biztosít a BKK teljes vonalhálózatán, azaz Budapesten és az érintett agglomerációs busz- és hév-vonalakon - közölte a BKV-figyelővel a társaság.

Az intézkedésről minden jegyellenőr, metróellenőr, közterület-felügyelő kiértesítését megkezdte a BKK, a dolgozókat utastájékoztatási feladatokra irányítják át. A BKK arra kéri az autósokat, hogy aki teheti, a közösségi közlekedést vegye igénybe.

A kötöttpályás fővonalak, a metrók és hévek megbízhatóan közlekednek, jobbára a villamosjáratok is rendben járnak. A hegyvidéki buszjáratokon jelentős a fennakadás, többek között számos baleset és keresztbefordult autó miatt.

"Az intézkedés célja, hogy ezáltal is biztosítsuk mindenki számára az egyszerű hozzáférést a közösségi közlekedéshez, ne a jegyvásárlás legyen akadálya az autók letételének. Az intézkedés rendkívüli, kizárólag a mai napra és éjfélig szól" - olvasható a BKK közleményében.

A budai hegyvidék autóbuszjáratai jelentős késésekkel, fennakadásokkal közlekednek, közülük több egyáltalán nem jár. A HÉV-ek, a metrók és a 4-es, illetve a 6-os villamosok menetrend szerint járnak.

A társaság kéri és köszöni minden utasának megértését a havazás miatt bekövetkezett forgalmi zavarok miatt, "kollégáink azon dolgoznak, hogy a forgalom mihamarabb helyreálljon, az FKF pedig végzi az utak síkosságmentesítését".

A BKK korábban közölte: a vasárnap este óta változó intenzitással havazik Budapesten és környékén, s bár a tömegközlekedés járatai elindultak, a havas, csúszós utakon lassú az előrehaladás, a kötöttpályás közlekedést pedig a váltók lefagyása, hóval való eltömődése nehezíti, ezért a legtöbb vonalon késésekkel közlekednek a járművek.

A BKK szerint a felszíni járatokon 15-30 perces késésekre kell számítani. A legfrissebb tömegközlekedési információkat a BKK Facebook oldalán folyamatosan frissítik.

A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. mérései szerint eddig 8 centiméter csapadék hullott. A Főkefe az éjszakai műszakban 67 munkagéppel folyamatosan végezte az 1200 kilométer hosszúságú fő- és közösségi közlekedési útvonalakon, hidakon, felüljárókon, a kórházakhoz, egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátásában fontos logisztikai bázisokhoz vezető mellékútvonalakon a hó eltakarítását és a síkosság-mentesítést.

A nappali műszakban 80 munkagéppel és 564 hómunkással takarítják a fővárosi utakat - olvasható a társaság honlapján. (Fotók: MTI)

13 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek