Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

I Love Paraméterkönyv

Milyen jó nekünk, hogy a BKV bevezette a paraméterkönyv második részét, mely természetesen zökkenőmentesen ment. Most már nincsenek párhuzamosan, feleslegesen közlekedő buszok. Napok óta hívogatnak ismerősök, és mesélik, mekkora káosz van. Egymás után mennek azonos számú buszok, majd 20 percig semmi. Ez a BKV fejlett közlekedési rendszere. Alant is egy hasonló történet olvasható:

Kedves BKV-figyelő!

Ma reggel háromnegyed 8 körül Kőbányán a 95-ös és a 95A buszokra kb. 20 percet kellett várnunk, viszont ez idő elteltével mindjárt három is jött, közvetlenül egymás után. Mellékelten küldök két képet, melyeken szépen látszik, ahogy egymás után, szinte teljesen üresen állnak a Kápolna utcában, a Mázsa téri vasúti felüljáró környékén kialakult szokásos reggeli dugóban.

Nem hinném, hogy ez a mostani járatoptimalizálás eredménye, mert korábban is láttam már a 95-ösön ehhez hasonlót. Mivel általában kerékpárral járok, nem is vagyok különösebben érintett, de érdekelne, hogy mi lehet az oka az ilyen feltorlódásoknak. Ha tudjátok, legyetek szívesek, osszátok meg velem.

Üdv, Zoli

69 Tovább

A paraméterkönyvtől ments meg Uram minket

Annyi észrevételt kaptam a járatcsökkentéssel (paraméterkönyvvel) kapcsoltban, hogy mostanáig nem tudtam végigolvasni az összeset, és óráról-órára egyre több panaszt kapok. Ezekből az észrevételekből készült összeállítást olvashatjátok. Ezek az észrevételek azért kiemelten fontosak, mert a BKV szerint az átállás zökkenőmentes volt. És az utasok szerint?

Itt is van első utasunk Balázs, aki szerint ekkora fejetlenség rég volt ennél a cégnél. Járatok mennek össze-vissza számozva, azt sem tudják hova:

Mindenfelé olvasni arról, hogy a BKV augusztus 21-e óta átalakít és átalakít, sőt, az Indexen most is kint van, hogy hétfőn senki ne rutinból közlekedjen, mert a BKV átalakít.
A BKV szerintem nem átalakít, hanem konkrétan megbolondult, és a maradék hűséges utasát most idegeníti el magától nagyjából örökre, ami valószínűleg egyet jelent majd a hosszú éveken át tartó, rengeteg adóforintba kerülő haláltusával. (Nem hiszek a frissen kinevezett új emberben sem.)
A történet, ami mindezt mondatja velem, szerdán és csütörtökön történt, és a megértéséhez mindössze annyit kell tudni, hogy augusztus 21-e óta nincsenek piros és fekete buszok, hanem vannak számmal jelölt normál járatok (régen: fekete), valamint számmal és E betűvel jelölt gyorsjáratok (régen: piros). Mindez azért, mert az "új" megjelenítőkön (amik immáron több mint egy évtizede működnek vagy inkább nem működnek a BKV járatain) nem lehet piros színt megjeleníteni, és állítólag a külföldiek számára ez problémát jelentett, hogy a bekeretezett, fekete alapon zöld 173-as piros vagy fekete. Bárcsak tudnám, milyen külföldiekről van szó? Akiket Demszky évről évre ellehetetlenít a már tömegközlekedéssel is járhatatlan állapotú városban? Budapestre már csak az igazán elhivatottak jönnek nyáron, ők pedig ennél sokkal intelligensebbek. De a legszebb, hogy most már nemcsak ők nem tudják, min utaznak, hanem mi, budapestiek sem!
Szerdán délután állok a Felszab (Ferenciek) téri megállóban és várom a piros 173-ast, amikor begördül a klasszikus, csuklós Ikarus, rajta 173-as tábla. A táblából megállapítom, hogy ez fekete - "minden vastag fánál megáll", noha ilyen busz eddig inkább a piros 7-173-as járatokra volt jellemző. Mindegy, erre tehát nem szállok fel. Begurul mögé egy Volvo busz, tipikusan olyan, amilyenek eddig a fekete 173-asok voltak. Nézem a táblát: bekeretezett 173. Akkor ez most mégis mi a francot jelent? Két fekete csak nem jön egymás után, gondolom, és felszállok. A busz belső kijelzőjén se keret, se E betű, és bizony beáll az Astoriánál levő megállóba, tehát fekete, hogy rohadjon meg. Mégis kettő jött egymás mögött. Mindegy, hazazötykölődtem vele.
Csütörtök éjjel 10 után hazafelé tartok a Rádióból, állok a Keletinél a megállóban. Rövid várakozás után feltűnik a tegnapi buszom: Volvo, külső megjelenítőjén bekeretezett 173-as. Éjjel az ember már nem válogat, azzal megy, ami jön. Felszállok rá, bent ugyanazt látom a belső kijelzőn, amit tegnap: 173-as jelölés, se keret, se E betű - tehát fekete. És mégsem áll meg a Dózsa György útnál. Ekkor kezdenek el zúgolódni az emberek. Aztán a Cházár András utcánál sem, aztán a Stefániánál sem. Ez bizony piros/gyors 173-as.
Hangsúlyoznám: kívülről-belülről ugyanaz a busz - ráadásul egy olyan, ami régen tipikusan fekete 173-as volt -, a külső megjelenítőn keretes 173-as (aminek augusztus 21 óta nem szabadna előfordulnia), a belsőn sima 173-as jelöléssel, szerda délután fekete, csütörtök éjjel piros. Utóbbi esetben nekem mázlim volt, de az azért egy picit durva, amikor a negyedóránként vagy még ritkábban járó éjszakai közlekedésben az ember akaratán kívül nem arra a buszra száll, amire gondolja, és elhozzák a halálba, ahonnan akár kilométereket gyalogolhat vissza az éjszakában. A Hungáriánál néhány potyára elhozott utas előrement az első ajtóhoz és üvöltött a buszvezetővel, a Bosnyákon már csak egy idős néni kiabált a vezetővel mérgében: "HOL AZ E BETŰ? MONDJA, HOL AZ E BETŰ?"
Magyarország, 2008. Szánalomvölgy.
Második utasunk blr aki nagy hibát követett el. A paraméterkönyv bevezetések másnapján a BKV oldaláról szeretett volna tájékozódni. A 21. században azt hitte, lesz ott valami információ. Koppant.
127 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

Vedd meg a jegyed, ahol akarod

Amikor a post végén lévő képet megláttam, egyből arra gondoltam, hogy ilyen nincs. Ez csak vicc, ez "fotosopp". Sajnos nem. Többen jelezték és magam is láttam, hogy a BKV végképp leépíti a buszokon lévő jegyautomatákat.

Az egész úgy indult, hogy Budapestre meghozták a csúcsszuper alacsonypadlós Ikarus 412-es buszokat, melyekbe automatákat tettek. A gépek nem bírták a pesti utakat, ezért 80%-uk működésképtelen volt. Visszafejlesztették őket (nem tudtak visszajárót adni), most viszont végképp kivonják őket a forgalomból. Stílusosan leragasztják őket, illetve fémlemezt tesznek eléjük.

Első képen a leragasztott, másodikon a visszafejlesztett automata látható:

53 Tovább

Itt valakinek nagyon tömik a zsebét

Vajon kinek éri meg, hogy a bezárt BKV pénztárak mellé, drágábban üzemeltetett, biztonsági őrrel felszerelt kutyaólakat tesznek? Egy veszteségesen üzemelő cég miért von be még több alvállalkozót a működésébe még a jegyértékesítésbe is? Nem elég, hogy az Protokon automatáiból nem tudunk jegyet venni, bezárják a pénztárakat, és fabódékat tesznek melléjük.

Alapjáraton nem vagyok egy rosszmájú ember, nem szoktam kötekedni, de ami ennél a cégnél folyik, elképeszt. Alvállalkozók csinálnak már mindent. Alvállalkozó üzemeltet járatokat, „javítja” az automatákat és most már  külsős árulja a jegyeket, bérleteket is. (Szvsz. az alvállalkozó szót a szinonima szótárban a lopás és a mutyi szavak mellé tenném).

 

Alvállalkozót bevonni és cégbe sosem nyereséges. Az alvállalkozónak el kel látnia a rábízott feladatot úgy, hogy az ügyfél ne vegyen ebből észre semmit, és haszna is legyen belőle, azaz a megrendelő többet fizet, mintha maga látná el az adott feladatot. Éppen ezért nem értem, hogy a veszteséges BKV miért von be alvállalkozókat a cégbe.

 

Kutyaól a Boráros téren

 

A napokban valami nagyon elszomorítót tapasztaltam. Az amúgy is gyönyörű Boráros tér közepére kihelyeztek egy kutyaólat (BKV alvállalkozó bérletpénztárat). Nem lenne ebből baj, ha a közelben lévő pénztárat nem zárták volna be. A BKV szerint jövedelmezőbb alvállalkozó által üzemeltetett kutyaólakat kitenni, a saját, korábban bezárt pénztárai mellé. A dolog érdekessége még annyi, hogy míg a pénztárban egy ember dolgozott, a kutyaólban ketten vannak. Egy eladó, és egy biztonsági őr.

 

Valakinek biztos megéri…

U.i.: Mellesleg a képen a fekete autó a zebránál bizony nem parkol szabályosan:)

63 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek