Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Veréssel fenyegetett a bunkó BKV-s

RQ olvasónk akciófilmbe illő jelenetnek volt részese tegnap a Soroksári úton. Nyugodtan indult el a lámpánál, mely pirosról zöldre váltott. Pislantott egyet, majd megjelent mellette egy csuklós Ikarus, mely előbb még 4 sávval odább állt a megállóban. BKV-s barátunk megpróbálta megelőzni az álló kocsisort, és az útjában álló autót beszorította a tengely és a csukló közé. Anyázás, köcsögözés és feljelentés alant.

Kedves BKV-figyelő!

Nagyon felcsavarta az agyam egy buszvezető állat. Verekedés csak azért nem lett belőle, mert míg a kocsimon ott a céges matrica, addig a cég renoméjának megfelelően kell viselkedni, szóval semmi anyázás, semmi verekedés. Persze a BKV-nál ez se számít!

Alant csatolom a jegyzőkönyv másolatát, amit a BKV-nál kaptam (nevem, címem kivettem, bár már nem ott lakom, de a postát megkapom) persze ha igényt tartasz arra, akkor átküldöm azt is! Mivel nem mindenki fogja tudni kibogarászni a gyöngybetűim, így a dolog dióhéjban:

Soroksár út, Boráros felől Pesterzsébet irányában, van egy lámpasor közvetlen a Lágymányosi híd után, a villamos végállomásnál, a buszmegállónál. Itt csak gyalogos forgalom van. Na én pont nem itt álltam, hanem a következő lámpasornál a legbelső sávban (mert 50 méterre onnan lehet balra kanyarodni a Koppány utcába) 2. autóként. Bambulok ezerrel, látom, vált a lámpa elindulok. Fél másodperc múlva azt veszem észre, hogy egy "fal" jön jobbról és szorít le minket az előttem levővel!

Neki volt még akkor mázlija, hogy padlógáz és tovább, viszont én odaszorultam a busz B-tengelye és a csukló közé. Hiába dudáltam semmi. Csak tolt át a szembejövő sávba minden lassítás nélkül ezerrel. Seggfej barátunk elindult a buszmegállóból ezerrel, hogy majd 4 sávon keresztül megelőzi a várakozók sorát, csak hát persze a BKV-busz nem Ferrari! Persze egy ilyen agresszív seggfejjel mégcsakaz... megelőzöm szépen megállítom (nem-nemsatu, mert bármekkora kretén is a sofőr a 12 tonnának megvan a tehetetlensége... szal mégiscsak meg kell állni vele), aztán megkérdeztem tőle, hogy mégis hogy an gondolta ez? "Mennyé má te köcsög :o)" közben kollegája bőszen telefonál mellőle és közben már 2-en csinálják a feszkót. Megkérdezem még egyszer, hogy ez "mégis mi a fasz volt!?" "mennyé má köcsög, mert megverlek" és már száll is ki a buszból. Sajnos nem álltam le vele brusztolni, mivel céges a kocsi, így valaki csak azt látja, hogy osztom a BKV-st, még nekem lehet belőle gondom a cégnél.

45 Tovább

Offtopic: MÁV-nál legalább az ügyfélszolgálat működik

Aki olvassa a Plörköm az tudja, hogy már 3 napja nem BKV-zom, hanem biciklizem Kelenföld és Pesterzsébet között. Tetszik, és sokkal gyorsabb. De erre most nem térek ki.

Érd és Kelenföld között a biciklit (ami mellesleg egy BMX) vonattal viszem. A dolog érdekessége, hogy eddig egyszer sem kértek rá jegyet, amikor megvettem én tukmáltam rá a kalauzra, hogy érvényesítse. Felmerült bennem a kérdés: Kell-e a BMX-nek jegy? Gondoltam megkérdezem a MÁV-ot. Nekem nem volt fontos, ezért nem telefonáltam, írtam nekik.

Szombaton, 23:08-kor írtam a MÁV ügyfélszolgálatának, melyben több kérdést is feltettem. Nagy meglepetésemre, 23:50-kor meg is érkezett a válasz, melyből minden kérdésemre megkaptam a választ. Sosem gondoltam volna, hogy van olyan ügyfélszolgálat, ahol a hülye kérdéseimre szombaton éjszaka is válaszolnak. Sokat leveleztem a BKV ügyfélszolgálatával. Egy ilyen válaszra ott 30 napot kellett volna várni, a visszaigazoló e-mail is csak hétfőn érkezett volna meg.

H. Henrietta ügyintézőnek ezennel jó munkát kívánok, és köszönöm a segítséget.

29 Tovább

Az ügyfélszolgálat-vezető nem tudja, mit beszél?

Olvasónk tájékoztatót kért a családi jegyről, melyet meg is kapott, csakhogy a pénztárban mondták meg neki, hogy amire ő hivatkozik, az nincs is. Újból felkereste az ügyfélszolgálatot, ahol beismerték, hogy félretájékoztatták az utast, és feleségével, és 4 éves gyermekével együtt nem tekinthetők családnak, nem vehetnek családi jegyet.

Tisztelt BKV-figyelő!

Kisfiam, a feleségem és én szerintem egy család vagyunk. A BKV szerint azonban nem. Pontosabban nem biztosak benne...

Idén januártól több ponton módosult a családi jegy használatának feltétele. Odáig világos, hogy a "családi jegyet 1 vagy 2 felnőtt (18 éven felüli személy), legalább 1, de legfeljebb 7 fő, 14 éven aluli gyermekkel együtt, egy kocsiban történő utazásnál veheti igénybe". Ebben az "újdonság" csak annyi, hogy a gyermekek számát 1-ben minimalizálták, ugyanis a korábbi években létezett ún. hétvégi családi jegynél csak a maximum volt megadva (így elvileg gyermek nélkül is lehetett vele utazni). Az új feltételnek mi megfelelünk, hiszen én és a feleségem bőven 18 éven felüliek vagyunk, a 4 éves gyermekünk pedig 14 éven aluli. A következő mondat azonban egy kicsit megkavarja a dolgot, hiszen abban az áll, hogy "a gyermekek 14 éves korig, érvényes magyar diákigazolvánnyal használhatják". Értelemszerűen óvodás gyermekünknek még nincs diákigazolványa, tehát ennek a feltételnek nem felel meg.

A dolgot tisztázandó, 2008. január 21-én e-mail-ben állásfoglalást kértem a BKV ügyfélszolgálatától, hogy akkor most mi hárman (mint család) igénybe vehetjük-e a családi jegyet vagy sem. Még azon a napon a BKV ügyfélszolgálat vezetőjének aláírásával a következő választ kaptam, idézem:

Tájékoztatjuk, hogy a családi jegy (2 napos) a feltüntetett dátum alapján két egymást követő napon érvényes az éjszakai járatok kivételével. A családi jegyet 1 vagy 2 felnőtt (18 éven felüli személy), legalább 1, de legfeljebb 7 fő, 14 éven aluli gyermekkel együtt, egy kocsiban történő utazásnál veheti igénybe. A gyermekek 14 éves korig, érvényes magyar diákigazolvánnyal használhatják.

A felnőtt kíséretében utazó gyermek iskolai tanulmányok megkezdéséig, bármely személyi azonosításra alkalmas igazolvány (igazolás) felmutatásával díjmentes utazásra jogosult. Önök a családi jegyet igénybe vehetik, mivel gyermekük nem 14 éven felüli, és annak a feltételnek miszerint "1 vagy 2 felnőtt (18 éven felüli személy), legalább 1, de legfeljebb 7 fő, 14 éven aluli gyermekkel együtt, egy kocsiban történő utazásnál veheti igénybe" megfelelnek.



Ennek fényében azóta többször is utaztunk hármasban a családi jeggyel. Néha találkoztunk BKV ellenőrökkel is, akik mindig szó nélkül elfogadták a családi jegyünket.

Június 28-án, szombaton úgy terveztük, hogy felmegyünk a Budai hegyekbe kirándulni, és vasárnap a több kerülettel arrébb lakó édesapámat is meglátogatjuk. Logikus volt, hogy ezt ismét egy családi jeggyel tesszük meg. Hátizsákkal a hátunkon beálltunk a Határ úti metróállomás jegypénztárához, és kértünk egy családi jegyet. A jegypénztáros ránézett a fiamra, majd megkérdezte, hogy hány éves. Mondtuk, hogy 4. Erre megállapította, hogy mivel még nincs 6 éves, nincs diákigazolványa, ezért nem vehetjük igénybe a családi jegyet. Ekkor én természetesen a BKV ügyfélszolgálatának fenti állásfoglalására hivatkoztam, hiszen az pont ezt a kérdést tisztázta. A pénztáros közölte, hogy nekik ezt nem így oktatják, így nem ad jegyet (értsd: nem is vásárolhatok). Többszöri kérésemre sem volt hajlandó kiszolgálni. Erre odamentem az állomáson szolgálatot teljesítő jegyellenőrökhöz, hogy szerintük utazhatunk-e családi jeggyel. Erre ők azt mondták, hogy szerintük igen, és azt tanácsolták, hogy az automatából vegyem meg a jegyet, ha a pénztáros ilyen makacs. Mivel nem volt nálunk egy zsáknyi százas, amit az automata elfogad, ezért inkább nyomtunk két jegyet. A Deák téri állomáson dolgozó jegyellenőröktől is megkérdeztem, hogy ők elfogadták volna-e a családi jegyet. Erre azt mondták, hogy ők igen, bár megfogtam őket a kérdéssel, és lehet, hogy más ellenőrök másképp tennének.

Másnap újra írtam a BKV ügyfélszolgálatának, hogy változott-e valami a januári állásfoglalásuk óta. Legnagyobb meglepetésemre ugyanattól az ügyfélszolgálati vezetőtől, aki a januári választ szignálta most egy homlokegyenesen más válasz jött, idézem:

76 Tovább

A bérletárusításon spórol a BKV

Amikor tegnap ismerőseimnek megmutattam a BKV levelét, melyet Csaba olvasónknak küldtek, a "szánalmas, vicces, k. anyjukat" szavakkal jellemezték. Olvasónk kérdőre vonta az ügyfélszolgálatot, mert két hetes egyesített bérletet csak egy helyen árulnak Budapesten, az Akácfa utcában. Az ügyfélszolgálat szerint a BKV anyagi helyzete rossz, ezért így spórolnak a kiadásokon. A post végén linkajánlóként megtalálod, milyen hülyeségekre költött eddig a menedzsment több száz millió forintot.


Csaba észrevétele:

Helló!

Csak egy kicsit felháborító a dolog, de szerintem a tipikus "utasközönség van értünk és nem fordítva" mentalitást tükröző eset: hétvégén kedvesem anyukája érkezett Pestre, hogy 2 hetet töltsön itt, miközben Dunakeszi-Palatinus strand viszonylatban szeretett volna nap, mint nap közlekedni. Természetesen ki is néztük ennek leggazdaságosabb módját (2hetes BEB bérlet + MÁV 2 hetes bérlete így már csak a fele szakaszra).

Sajnos már a BEB bérlet vásárlásakor megbuktunk, ugyanis az Örs vezért téren próbálkoztunk a beszerzéssel vasárnap, de ott közölte velünk az amúgy nagyon kedves fiatalember, hogy 2 hetes BEB bérletet már pedig CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az Akácfa utcai pénztárban lehet megvenni.

Két dologra nem tudott válaszolni:

1. Miben különbözik a havi és a 2 hetes BEB bérlet, ami miatt a havit mindenhol meg lehet venni, a 2 hetest pedig egy, azaz 1 db pénztárban egész Budapesten.

2. Nyitva van-e az Akácfa utcában a pénztár hétvégén? (ez azért sem mellékes, mert pl. sajtszagra költsön el az ember még egy kis pénzt a BKV-nak, hogy odamegy hétvégén tömegközlekedve és nincs ott senki…)

Az egészben a felháborító, hogy ugye akinek szüksége lenne 2 hetes bérletre (én úgy gondolom nagyrészt vidékről érkezett, vagy külföldi turisták) valószínűleg nehezen találnak el az Akácfa utcába + mi indokolja azt, hogy ugyanabból a termékből a normál bérletpénztárakban az egyik fajta kapható a másik nem. Ez olyan, mintha mindenhol lehetne 1,5%-os tejet kapni, de a 2,8%-osnak külön lenne 1 db bolt az egész városban…

Az már csak hab a tortán, hogy mikor a MÁV 2 hetes bérletet próbáltuk beszerezni, akkor azzal a MÁV csökevénnyel találkoztunk, hogy 2 hetes bérletet a MÁV csak minden hó 4-ei kezdettel ad ki, azaz csak a hónap első két hetére vehetsz bérletet, a második kettőre nem…

Sajnos még nem sikerült a BKV-nak írnom a kérdéssel kapcsolatban, de megteszem és megírom majd a választ is, ha kapok:)

Üdv: csabsz

Szüts Katalin szívszorongató válasza:

36 Tovább

Nem budapesti, akinél nincs egy darab vonaljegy

A BKV szerint egész Budapestet lefedi a hálózatuk, ezért elvárható, hogy mindenkinél legyen jegy vagy bérlet. Nem érdekli őket, hogy a pénztárak és az automaták kilométerekre vannak egymástól.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
In medias res... 2008.07.18-án arra vetemedtem, hogy igénybe vegyem a BKV - nem éppen minőségi - szolgáltatását. Általában (mindig) autóval járok, de aznap nem volt kedvem parkoló helyet keresni és úgy gondoltam, gyorsabban megjárom, ha a tömegközlekedést választom.
 
Kint lakom Dunakeszi szélén, így a 122-es busz pont kapóra jött, hogy eljussak a metróig. Igen ám, de mivel nincs rá szükségem, nem tartok magamnál jegyet sem. Az adott környéken mindössze a villamos vezetők pihenésére szolgáló kis kőépület áll, jegyértékesítés nincs. Máshol sem. Jobb hiján felhívtam a BKV ügyfélszolgálati telefonszámát,  ahol - legalább egy havibérlet fele elment számában - majd egy ügyintéző hölgyet elérve tudtam meg, hogy az adott ponthoz legközelebb Újpest-Központban van menetjegy árusítás.
 
-Hogy jutok el oda akkor BKV-val, ha nem tudok jegyet venni addig? - kérdeztem én, mire azt a választ kaptam, miszerint:
 
"- az utasnak előre kell gondoskodnia a menetjegyről..."
 
Tehát, ha jól értem, egy épülő világvárosban (muhaha...) alapvető felszerelésnek kell tekinteni a BKV jegyet. Halkan említettem meg a hölgynek, hogy egy szolgáltatást vennék igénybe, ami ha jól tudom, nem kötelező.
 
"-Mivel a BKV az egész városra kiterjedő szolgáltatást nyújt, JOGGAL ELVÁRHATÓ(!), hogy az állampolgárnál legyen menetjegy..."
 
Mitagadás, kicsit elöntötte a híg fos az agyamat, mivel ha a jogoknál tartunk, akkor joggal elvárhatom, hogy ha nyújtanak egy szolgáltatást, akkor a szolgáltatási területen (legalább a szolgáltatási időben) tegyék elérhetővé a szolgáltatás megfizetésének lehetőségét.
 
Nem? De! Szerintem...
 
A kisasszony nem javasolta, hogy jegy nélkül felszálljak a járműre, mert ha jön az ellenőr, megbüntet helyszínen 6,000.- Forintra. Nekem valamiképp ez sántít. Nyújtanak valamit, ellentételezés lehetőségét nem teszik lehetővé, cserében azonnal büntetnek.  Valamiképp olybá tűnik ez nekem, mintha az eredendő bűn tézise lenne érvényben a BKV-nál, még akkor is, ha ők nem tesznek eleget a feltételek betarthatóságának.
 
Mivel a BKV-t az állam (Az én adómból is) tartja életben, azonnali hatállyal felmondok az egész vezetőségnek, az ügyfélszolgálatnak és azoknak a politikai életben működő közszolgáknak, akik nem teszik végre rendbe a céget!
 

Persze, lehet, hogy tévedek és minden így van jól...

96 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek