Tisztelt Gál Mihály!
A BKV-figyelő Blogon megjelent "Unatkozó ellenőrök vegzálják az utasokat" című bejegyzésre a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja:
A Volánbusz Zrt-vel kötött együttműködési megállapodás alapján természetesen elfogadjuk a Volán pénztárban váltott bérletszelvényeket is. Ebben az esetben nem bélyegzővel, hanem biztonsági tollal van feltüntetve azok érvényessége. Erről természetesen valamennyi jegyellenőrünket, jegyvizsgálónkat, fővizsgálónkat, illetve a korlátozott jegyellenőri feladatot ellátó biztonsági őrünket tájékoztattuk. Az említett esetről a Társaság eddig nem szerzett tudomást.
Re: Unatkozó ellenőrök vegzálják az utasokat
Unatkozó ellenőrök vegzálják az utasokat
Olvasónk kolléganőjére azért szálltak rá az ellenőrök, mert a bérletét nem a BKV hanem a Volánbusz pénztárában vette meg. A Volánnál a bérlet érvényességének idejét nem pecséttel nyomják rá a szelvényre, hanem kézzel írják, ebbe kötnek bele az ellenőrök. Az utas szóvá tette, hogy minden nap ez megy, de az ellenőrök csak annyit mondtak, hogy megérdemli, a BKV-nál kell bérletet venni.
Olvasónknak más ellenőrös sztorija is van: Pénteken a Nyugatinál a jegyellenőrök nevelték az utasokat. Mindenkit megállítottak, aki az álló mozgólépcsőn felszaladt, majd visszafordították őket, hogy jöjjenek fel a működő mozgólépcsőn is, mert az a rend:
Kedves BKV-figyelő!
Mostanában ismerőseim is egyre többet panaszkodnak a BKV ellenőrök minősíthetetlen viselkedésére, és sajnos múlt héten én is tapasztaltam egy "furcsaságot". Kolleganőm a VOLÁN pénztárban, veszi meg a BKV bérletét is, így nem kell kétszer sorban állnia. 2 hónapja a Békásmegyeri HÉV-nél álló ellenőrök folyamatosan szórakoznak vele (elmondása szerint, mindig ugyanazok), mert a Volán pénztárban a szelvény érvényességi idejét kézzel írják rá. Múltkor szó szerint kitépték a kezéből a bérletét, és szét is szedték, amihez szerintem semmi joguk nem volt. Múlt héten már szóvá tette, hogy minden nap ez megy, mire közölték vele, hogy megérdemli, miért nem olyan helyen veszi meg a bérletet, ahol bélyegzőt használnak.
Sem a megállóban, sem a buszon nem tudott jegyet venni, leszállították
"Miért cseszik ki a fizeti akaró utasokkal a BKV?" -Tehetnénk fel a kérdést a lenti levelet olvasva. Történetünk főszereplője egy éjszakai buszra akart jegyet venni a Moszkva téren, ám a pénztár már 8 órakor bezárt, a jegyautomata pedig nem üzemelt. Felszállt a 990-es buszra, majd az ellenőrnél is megpróbált jegyet venni, de ők leszállították, így várhatott 1 órát a következő buszra:
Kedves BKV-figyelő!
Bizonyos szempontból nem történt égbekiáltó borzalom, de az eset nagyon jól jellemzi a BKV állapotait, és a cég hozzáállását.
Pénteken éjjel egy lány szeretett volna a Moszkva térről utazni a 990-es éjszakai járattal a Normafa felé. A Moszkva téren a csatlakozások miatt hosszan állt a busz, mikor az éjszakai járatra ellenőrök szálltak, akikkel a lány szóváltásba keveredett. A lány jegyet szeretett volna venni, de az ellenőrök azt mondták, hogy nem tudnak jegyet adni, és csak akkor utazhat, ha bírságot fizet. A lány elmondta, hogy az üzemzárás után a metróállomáson már nem lehet jegyet venni, az automata nem működött.
A BKV szerint jogszerűen büntetett és kurvázott az ellenőr
Október 2-án "Öt ellenőr támadt rá az iskolás gyerekre" címmel publikáltam egy levelet, melyet egy elkeseredett anyuka küldött az ügyfélszolgálatnak. Az anyuka a levélben arról írt, hogy lányára öt BKV ellenőr támadt rá egy villamoson, és úgy büntették meg, hogy volt érvényes bérlete (ezt a levél mellé csatolta is). Az egyik ellenőrnek a büntetés közben még arra is volt ideje, hogy a lány egyik iskolatársát lekurvázza. A BKV szerint az ellenőrök mindezt jogosan tették, és nem engedik el a büntetést. A BKV levele és az anyuka reakciója alant:
Tisztelt M. Hajnal!
A társaságunkhoz írt elektronikus levelével lehetővé tette számunkra, hogy pótdíjazási ügyével kapcsolatban tájékoztatást nyújthassunk Önnek.
Az Ön leánya pótdíjazási körülményeivel kapcsolatban a Jegy és Bérletellenőrzési Szakszolgálat vizsgálatot folytatott. A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy 2009. szeptember 24-én a 224-es karszalag számú jegyellenőrünk jogszerűen intézkedett az Ön leányával szemben. Ezt a 14-es villamos vonalán az ellenőrzésénél kiadott X-ös számú pótdíjazási folyamatra történt "jegy nélkül utazott" megjegyzés és a jegyzőkönyvi meghallgatása során történt nyilatkozatai is igazolták.
Így az Ön leánya 2009. szeptember 24-ei pótdíjügyét díjfizetés nélkül lezárni nem áll módunkban. Lehetőséget biztosítunk, hogy a pótdíjazás napjára érvényes bérletét a hozzá tartozó érvényes diákigazolványával a levelünk kézhezvételétől számított 8 napon belül személyesen bemutathatja a 1072. Budapest, Akácfa utca 22 szám alatt lévő pótdíjazási irodánkban. (3.000Ft bérletbemutatási díj befizetése ellenében,) Nyitvatartási idő: (hétfőtől - péntekig 6.00 - 20.00-ig szombaton 8.00 -13.45-ig) Kérjük, hogy a jelen levelünket szíveskedjen a bemutatáshoz felmutatni.
Letolták a buszról a kerekesszékes utast
Letolták az ellenőrök a 7-es buszról azt a kerekesszékes férfit, aki nem tudta igazolni, hogy jogosult az ingyenes utazásra, mert a kártyáját otthon felejtette. Az utas egyik lába térdtől lefelé hiányzott, így nem is kellett volna bizonyítania, hogy beteg, de az ellenőrök mégis megszívatták:
Kedves BKV-figyelő!
2009. 10. 22-én utaztam a 7-es buszon a Bosnyák tér és a Gellért tér között. Az alacsonypadlós Volvo buszra a Keleti pályaudvarnál felszállt egy kerekesszékben utazó 30-35 közötti férfi, a felszállásban a sofőr segített neki.
A Blaha Lujza térnél feltűnt 2 ellenőr (karszalagjuk volt, kitűzőt nem láttam), akik egyből ráugrottak a tolószékes utasra. Arra kérték mutassa a bérletét, vagy az igazolványát amivel ingyen utazhat. A férfi jelezte, hogy neki az utóbbi van, és elkezdte keresni. Az Astoriánál járhattunk, amikor mondta, hogy sajnos nem találja, biztos otthon maradt, de nézzenek csak rá ő tényleg beteg, ez látszik is. Látszott, az egyik lába térdtől lefelé hiányzott.
Utolsó kommentek