Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Direkt szívatják a turistákat az ellenőrök?

Mint azt megtudtuk, a BKV ellenőrök rontják legjobban az országimázst. Kihasználják a turisták tájékozatlanságát, figyelmeztetés helyett egyből büntetnek. A pályaudvarok környékén előszeretettel tömítődnek el a lyukasztók. A legutóbb a Keletinél lévő hibás lyukasztó miatt büntettek meg két amerikait, most a Nyugatinál történt kísértetiesen hasonló eset. Ha nagyon szemét lennék, azt mondanám, hogy direkt tömítik el az ellenőrök, hogy több legyen a pótdíjazott utas. (A levél végén ismét idézetet olvashattok a BKV ellenőrök belső utasításából. (FSZU))

Tisztelt BKV Panasziroda, Tisztelt BKV Figyelő!

2008.08.05 napján a Pótdíjelismervény szelvény szerint 11.37 perckor 579-es számú jegyellenőrük a Ferenciek tere metró megállónál 6000 forintos büntetés megfizetésére kötelezte 2 fin vendégem, akik csodálkozva, de a helyszínen ki is fizették a büntetést. A büntetési nyugta sorszáma 038292, és megjegyzi, hogy 2 fő részére állították ki.

Külföldi vendégeim kicsivel korábban érvényes jegyeket váltottak,  és a Nyugati metró megállóban szálltak fel a metróra. Ezeket a jegyeket nem tudták érvényesíteni, mert a jegy- lyukasztó automaták nem működtek akkor a Nyugatiban. Mint kimutatásaikból azonban kiderül a Nyugatiban abban az időben több ellenőr vigyázta a beléptetést. Vendégeimnek azt javasolták, hogy mivel nem tudják lepecsételni a jegyüket, ezért  kezelés képen betépik a szélét., ezzel jelezve a kezelésüket. Ezt a kezelési formát nem fogadták el 3 megálló múlva a Ferenciek terén a kilépést ellenőrző ellenőrök.

Kérem, legyenek szívesek tanácsot adni, ha legközelebb velem ilyen eset történne, akkor hogyan igazolhatom, hogy:


1.) a lyukasztó- automaták hibájából jegyemet nem tudtam érvényesíteni? 2.) a jegyemet érvényesítették a beléptetést ellenőrző BKV ellenőrök? 3.) előfordulhat-e, hogy a beléptető ellenőrök előírás ellenesen jártak el a jegyek szélének beszakításával? 4.) kiket perelhetek külföldi ismerőseim nevében, hogy a jogtalanul kivetett büntetés árát visszakapjam, és nekik továbbítani tudjam.

Üdvözlettel: Dr. Szenthe Csilla


 

69 Tovább

A BKV nem tud mit kezdeni az anyázó ellenőrrel

Imádom, mikor az ellenőr támasztja a lyukasztót, szotyizik, beszélget (értsd: dolgozik) leszarja a jegyet és a bérletet. Ha elsétálsz mellettük (biztos nem érnek rá) egyből odajön, anyáz, és „köcsögbliccelőnek” nevez. Ha már itt tartunk, ellenőr-e, vagy csak sima utas az, aki jegyet, bérletet kér, de kérésre nem azonosítja magát?

Tisztelt BKV-figyelő!

Ez egy tegnapi (aug. 04.) történet, amit el szeretnék mesélni. Párommal a Déli pályaudvarra szerettünk volna eljutni a Mexikói úttól.  A kisföldalattival mentünk és a Deák téren szálltunk át. Aki már járt arra az tudja, hogy a kijáratnál mindig állnak ellenőrök. Barátnőm elől én utána. Mikor az ellenőrökhöz (biztonsági őr) értünk láttuk, hogy el voltak foglalva másokkal, ezért elhaladt barátnőm mellettük.

Akkor látom, hogy az egyik utána fordul, meg akarta fogni a karját, de nem sikerült (szerencsére), de ezután el kezdett Vele kiabálni, nem a legszebb hangnemben. Erre én odamentem a droidhoz és szóltam neki, hogy azért ezt mégsem kellene, hogy egy hölggyel így beszél.

Ekkor kérte, hogy mutassam meg a bérletemet. Mondtam, hogy rendben, de azzal a feltétellel, hogy ha ő is megmutatja nekem az igazolványát, amire közölte, hogy nem mutatja meg. Na ekkor kezdett felmenni bennem a pumpa. Kértem újra, hogy azonosítsa magát, mire másodjára is közölte, hogy ugyan miért mutatná meg. Ekkor én már elővettem a bérletemet és bemutattam neki. Ekkor mondtam, hogy mi lenne ha rendőrt hívnék, mert akkor ezek szerint ő egy hamis ellenőr, hiszen nincs igazolványa. Erre ő csak röhögött és mondta, hogy azzal szart se érek.

Nem volt kedvem tovább vitatkozni, ezért otthagytam és elmentem a forgalmi ügyeletre, ahol közölték, hogy nem tudnak mit tenni, mert külsős cég. Szinte számítottam erre a válaszra, mert sajnos olvastam már hasonló levelet itt.  Gondoltam mégsem hagyom annyiban a dolgot.

A mai nap folyamán telefonáltam a BKV ügyfélszolgálatára, ahol meglepő módon nagyon készségesek voltak. Kértek személyleírást, pontos időpontot. Mivel annál a kijáratnál van kamera, kértem, hogy nyugodtan nézzék vissza a felvételt.  Délután felhívtak, hogy elindították az eljárást az ügyemben és mindenképpen vissza fognak szólni, hogy mit sikerült intézni.  Kíváncsian várom a folytatást.

Azért azt felháborítónak tartom, hogy hogy képzeli az a (és inkább itt nem használnék semmiféle jelzőt) biztonsági őr, hogy úgy kéri bárkitől is el a bérletet vagy jegyet, hogy nincs nála igazolvány, (vagy nem tűzi ki) csak egy karszalag és még a képembe röhög és közli, hogy nem mutatja meg.

Ennyi erővel otthon varrok magamnak én is egyet és beállok közéjük. Bár annyira én soha nem tudnék lealacsonyodni.

Üdvözlettel: KGy.

79 Tovább

„Kussolj köcsög”, mondta az ellenőr

Nervus olvasónknak áldott jó lelke van. Észrevette, hogy a Délinél a jegykiadó automata több utas pénzét is elnyelte, ezért jelezte az ellenőrnek, aki erre igen bunkón reagált. Pozitív észrevétele mellé, így kicsit több negatív társul most.

Helló Figyelő!

Boldogan indultam Pestre a mai napon: végre írhatok neked, ráadásul pozitívumokat. Ez az örömöm azonban pár órán belül össze is omlott, úgyhogy most jó és rosszat egyaránt írok neked.

Múlt hét szombaton (július 26.) csupa jót láttam a BKV-nál: 1,) a jegyárus hölgy ki tudta szolgálni a turistákat, 2,) az egyik ellenőr a metróban kedvesen és -folyamatos- angolsággal igazította útba egy utast, s még a büntetéstől is eltekintett, 3,) egy kedves ellenőrrel elbeszélgettem, amíg a metrót vártam.

Azon ma (augusztus 3.) csak rosszat:


- A Déli pályaudvarnál nem működött a jegykiadó automata, egy fiatalember beledobott 300 forintot, aztán csak csodálkozott, hogy se jegy, se pénz. Szólt is az egyik férfi ellenőrnek, aki fintorogva nézett rá: "Rúgd fel, hát mit érdekel engem." A srác jegy nélkül ment le a metróba, mondván ő kifizette és nem fog fél órát állni a sorban, hogy még egyet vegyen. Pár perc múlva egy lány bedobott 1000 (!) forintot, ő sem kapott jegyet. Szóltam neki, hogy ne kísérletezzen, de már későn: az automata azt is elnyelte. A két ellenőr meg vigyorogva nézett minket. Pár perc múlva a lány anyja(?) szólt az ellenőröknek, hogy figyelmeztessék már az utasokat, hogy ne adjanak ingyenpénzt a BKV-nak. "Oszt mit érdekel engem?" - kérdezte a hölgy ellenőr. "Ragasszák ki, hogy nem üzemel" - szóltam közbe én is, a válasz: "Nem az én dolgom!". Kész, letudva. "Akkor mi a ti dolgotok - így én -, az utasok szívatása?" "Kussolj köcsög" - kaptam a roppant udvarias választ. Ez 13:08 körül volt.


- Nemrég érkeztem haza Miskolcra, a postaládában egy levél várta jóanyámat a BKV-tól: fizessen, mert bliccelt. Kiderült, hogy arról az esetről írnak, amikor a jegykezelő nem bélyegezte le a jegyet, de a fent levő ellenőr azt mondta, hogy menjen csak nyugodtan, nem baj, mert hibás a gép... Lent pedig elég udvariatlanul megállították és megbüntették.

Nem tagadom, hogy vannak becsületes dolgozók is, csak sajnos nem ők vannak többségben.

Üdv: nervus

68 Tovább

Egy és fél órát szívtak a terepjárós csaj miatt

Kedves Figyelő!

A mai napon (2008.08.05.) kb. 13 óra körül érkeztem Margit hídhoz, a 17-es villamoshoz. Az a látvány fogadott, hogy a villamosvezető az utasokat a buszmegállóba tereli, azzal az indokkal, hogy a Kavics utca előtt egy terepjáró beparkolt a villamos elé. Nem voltam rest, elmentem a tett színhelyére gyalog, igaz volt 3 darab pótló busz. A képeket ott készítettem. Mint később, az ott álló vezetőtől kiderül, 12.24 óta állt ott, és 13.49 kor indult újra a forgalom.

Üdvözlettel: TA-TB

220 Tovább

Szalagkordonok a bliccelők útjában

Kordonokat húz a BKV a 4-es, 6-os villamos néhány megállójába ősszel, s előbb-utóbb várható az elsőajtós felszállási kísérlet is egyes buszjáraton.

Számos változtatásra készül a BKV ősztől, a módosítások egy része csak a cég működését érinti, a legtöbbet azonban az utasok is érzik majd, mert jelentősen megváltoztatja a megszokott rendet - nyilatkozott lapunknak a várható újításokról és tervekről Regőczi Miklós, vezérigazgató-helyettes. Ősszel találkozhatnak az utasok a 4-es, 6-os villamos vonalán azokkal a kordonokkal, amelyeket egyelőre csak néhány megállóban, s buszvégállomáson emel a BKV. A cég ezzel a próbálkozással, akárcsak a metróblokáddal a föld alatt, a felszíni bliccelést is minimálisra szeretné csökkenteni.

Szintén a bliccelés csökkentésére lenne kísérlet az elsőajtós felszállás, amelyet kisebb forgalmú vonalokon próbálnának ki, Regőczi reményei szerint mihamarabb. Ehhez azonban jegyeladásra is ki kell képezni a járművezetőket, fülkéjükbe pénztárgépet, az utastér elé pedig lengőkaros átengedő "kaput" kell telepíteni, legalábbis a kísérletbe bevont járműveken. Ezt a megoldást azonban zsúfolt vonalakon csúcsidőben nem lehet bevezetni. Az igazán üdvözítő megoldást a csipkártya bevezetésétől várja a cég, ám hosszú éves előkészítés után sem sikerült még lefolytatni egy sikeres pályázatot. A társaság egyelőre keresi a rendszer kiépítéséhez szükséges pénzügyi hátteret, a finanszírozási megoldásokat.

A bliccelők elleni harc addig is nagy erőkkel, s egyre eredményesebben folyik, az idén a tavalyi hasonló időszakhoz képest több, mint félmilliárd forinttal nőtt a jegybevétel. Az utasoknak azonban még így is mintegy 30 százaléka fizetés nélkül veszi igénybe a szolgáltatást. A BKV alapfeladata továbbra is a szolgáltatás színvonalának javítása, például a járművek zavartalan, gyors közlekedésének biztosítása. E célt szolgálnák például a buszsávok, ám közismert, hogy ezektől szinte lehetetlen tartósan távol tartani az autósokat. Egy legutóbbi kampányban motoros rendőrök kifejezetten a buszsávot használókat büntették. Ez azonban csak egy hétig tartott, állandóra továbbra is csak a sávfigyelő kamerák maradnak - már, ahol van ilyen egyáltalán. A cég szerint a jelenleginél sokkal jobb és hatékonyabb megoldás lenne a buszokat felszerelni kamerákkal, s azok készítenék a felvételeket a haladásukat akadályozó autósokról. Ehhez azonban a szakminisztérium beleegyezése, s rendeletmódosítás is kell.

A járművek megfelelő esztétikai és műszaki állapota fontos része a szolgáltatásnak. A HÉV-szerelvények és a Millenniumi Földalatti-kocsik mindkét szempontból felújításra, vagy még inkább cserére érettek. Ezek együtt több százmilliárdos beruházások, amelyre nincs pénze a cégnek, s e célra 2013-ig uniós pályázatok sem állnak rendelkezésre. Regőczi ezért úgy gondolja, érdemes lenne megvizsgálni, hogy miként lehetne forrásokat találni, akár magántőke bevonásával.

A cégnél futó félszáz projekt egyike a BKV-ingatlanok eladása, amely több más mellett az Akácfa utcai székház értékesítését is tartalmazza.

Népszabadság Online

148 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek