Két ICS villamost is láttam ma a körúton, mely igen meglepett, ugyanis kétszer megígérték, hogy végleg eltűnnek a régi járgányok, és helyettük csak korszerű Combino villamos jár majd.A probléma ott kezdődik, hogy a körúton csúcsidőben 38 Combino dolgozik a 40-ből. Ha egy lerobban, egy pedig átvizsgáláson akkor már veszélyben van a közlekedés. Baleset sűrűn van a figyelmetlen autósok miatt, így szinte biztos, hogy 40 villamosból 38-at nem tudnak kiadni.Felhívtam hát az ismerősömet, aki éppen a vonalon dolgozott, így első kézből tudtam meg, hogy ma 5 (azaz öt darab) új villamos robbant le, amit már a kocsiszínből sem tudtak kiállni. A hibák okát pontosan nem tudta megmondani, annyit azonban tudott, hogy az egyik villamoson a rögzítőfék nem oldott fel.Siralmas, hogy 1 nap alatt a 40 villamosból 5 nem tudott kiállni a forgalomba.
Öt lerobbant Combino
Elveszti a fizető utasait a BKV
Tisztelt BKV!Pénteki tapasztalataimat szeretném megosztani önökkel, mely az is lehet, hogy az erőszakkal ránkerőltetett paraméterkönyv következménye. A leírt esemény könnyebb megértése érdekében levelem mellé képeket csatoltam.2008. szeptember 12-én, 17:30 körül A Móricz Zs. körtérről a Mester utcáig szerettem volna utazni. A Móriczra érve tanácstalan utasokkal találkoztam, és egy nem működő visszaszámláló órával, melyből azt a következtetést vontam le, hogy az Isten tudja, mikor indul a következő villamos. A vonalon dolgozó BKV-s ismerősöm szerint az óra rendszeresen elromlik, hiába jelzik a hibát, nem javítják meg, ugyan úgy, mint a végállomás előtti lámpát illetve elektromos váltót, mely bekapcsolását követően 10 percig működik, majd kikapcsol.Tanácstalan utasok a Móriczon
Kreativitásból ötös
Mit csinál a leleményes BKV-dolgozó, ha nincs 66-os viszonylattáblája, mert a 99-es vonalon dolgozik? Gondolkodik egy picit, majd megfordítja, így csinál a 99-ből 66-ot. Az, hogy a busz honnan hová megy, az meg le van sz@rva :) Leleményességből, és kreativitásból hatalmas ötös a buszvezetőnek.
Ezt a képet tegnap csináltam a 23E és a 66-os busz közös János utcai megállójában. Egy ismeretlen sofőrt tettek a vonalra, egy kis szóló Ikarussal. Valószínű, hogy váratlanul érte az áthelyezés és előzőleg a 99-es vonalon dolgozott, ezért oldotta meg így az utastájékoztatást. Még mindig jobb, mintha nem lenne kint semmi. Minden elismerésem az övé. Még mindig mosolygok rajta, ha visszagondolok :)
„Mi a f@sz van, te BKV-s k*csög?”
A következő kis rövidke postban direkt nem említek neveket, ugyanis senkinek nem szeretnék problémát okozni. A történetet villamosvezető munkatársaitól hallottam, úgy érzem, meg kell veletek osztanom, hogy a kicsit egyoldalú „mentősverős” történetet más szemszögből is lássátok.
Történt ugyanis, hogy 26-án délután egy kocsiszínből kiálló villamos útját egy mentőautó akadályozta. A mentősök épp egy baleset sérültjét látták el a közeli gyorsétteremnél. A villamos nem tartotta fel a forgalmat, (ugyanis kocsiszínből kiálló villamos volt), nem állt miatta a forgalom a körúton. Villamosvezetőnk sietett, és csengetni kezdett. Csengetett mindaddig, amíg a mentőautó vezetője meg nem jelent, és a „Mi a fasz van, te BKV-s? köcsög” szavakkal nem köszöntötte.
A villamosvezető (aki egyébként kollégái szerint nyugodt ember) berágott, és kiszállt a fülkéből. Ekkor a mentős beszállt a mentőautóba, és az ablakon keresztül a villamosvezető utána nyúlt, (Meg akarta rántgatni). A mentős elhajolt, és ekkor sérült meg. Persze mit lát a szemtanú? Ha valaki benyúlt az ablakon, az tuti megütötte a mentős. Persze a cselekedete így sem elfogadható...
Az ezután kiérkező rendőrök a villamosvezetőt bilincsben vitték el, és éjfél után engedték szabadon. A BKV a vizsgálat végéig felfüggesztette a „verekedő” dolgozót.
Kollégái nem értik, hová sietett a kiálló villamossal, ezért nem értik miért csengetett. Azt sem érik, miért nyúlt hozzá a mentőshöz, amikor tudnia kellett, hogy ebből nagyobb baja lehet. A történet még így is rejtélyes.
Nem kívánom védeni egyik BKV-st sem, mert megvédik ők magukat, de be kell látnunk, hogy szegényeket naponta éri támadás, melyekről nem beszél a média. Szinte naponta hallom ismerősöktől, hogy utasok köpnek be a fülkébe, fenyegetik meg őket, és öntenek be sört, ha valami nem tetszik nekik. Rengeted támadás éri a BKV dolgozókat, miért nem áll ki mellettük senki?
Arra szerettem volna rávilágítani, hogy mielőtt elítélünk bárkit is, és a hírek alapján ráfogjuk, hogy megvert valakit, hallgassuk meg az ő verzióját is, mert egyáltalán nem biztos, hogy úgy történt minden, ahogyan azt a média előhozta.
A világ legrendesebb buszvezetője
Velőrózsa nevű olvasónk megtalálta a BKV egyik legrendesebb, legnormálisabb buszvezetőjét. Köszön, tájékoztat, és újságot ad az utasoknak. Kell ennél több?
Tisztelt BKV-figyelő!
Szeretném megosztani azt a tegnapi pozitív élmény sorozatot, ami engem ért este az 56-os és 29-es busz vonalán. Úgy döntöttem este 10-kor, hogy hazafele veszem az irányt, fáradt is voltam, úgyhogy a gyorsabb utat választva a gyors 56-os buszra szálltam fel, ami 22.12-kor indult. Indulás előtt kicsivel a sofőr kedvesen köszöntötte az utasokat, tájékoztatta őket, hogy a busz 1 perc múlva indul, és van nála egy csomó Metro(pol) magazin a fülkébe, Cseh Laci ezüstben csillog a címlapján, úgyhogy ha valaki szeretné elolvasni, jöjjön előre hozzá bátran és ad egy lapot. Itt már mindenki mosolygott, jó volt látni az emberek arcát.
Én leszálláskor kértem is egy lapot, nagyon kedvesen adott is egyet, sőt, kérdezte rendszeresen utazom-e (kisasszony megszólítással!), mert adna akkor egy tájékoztatót az új menetrendekről is. Egészen meglepődtem.
Aztán jött az újabb meglepetés, felszálltam a 29-es buszra (ami XX.36-kor indult a Kolosy tér felé), ami épp jött, és pont az a sofőr vezette, akivel mindig köszönünk egymásnak, egy nagyon udvarias, jól vezető úrról van szó. És mivel rendszeresen köszönünk egymásnak egészen a kapuig levitt a busszal a Pusztaszeri útnál! Mosolyogva sétáltam a házig az tuti, ilyen jókedvű utazásban még nem volt részem, pedig lassan 12 éve BKV-zom.
Szóval, vannak még jófej sofőrök, csak sajna ritkán :)
Üdv: velőrózsa
Utolsó kommentek