Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rácsukta az ajtót a leszálló utasra a 99-es busz vezetője

Olvasónk, Gábor, szeptember 20-án a 99-es buszon utazott. A járműről a Delej utcánál szeretett volna leszállni, de az ajtónál beakadt az diplomatáskája, ezért a leszállás egy kicsit lassúra sikeredett. A sofőr a annyira elbambult, hogy az ajtókat a leszálló utasra rácsukta, akinek megsérült a lába, és elesett. Az alábbi levelet küldte a BKV-nak:

Tisztelt BKV!

Nem szoktam embereket beárulni a munkaadóknál, de annyira felháborított ennek az embernek a viselkedése, valamint az a tény , hogy csaknem maradandó sérülést okozott, hogy most mégis megteszem.

Szeptember 20.-n kora délután 1/2 1 körül a Népszínház utcában szálltam fel a 99-s buszra. A Delej utcánál leszállás közben valószínűleg kicsit lassabb voltam a kelleténél mivel diplomatatáskám beakadt és ez lelassított. A sofőr annyira el volt foglalva a hölgy utas nézésével, hogy nem figyelte az ajtót és azt rám-csukva nagyon csúnyán megütötte a lábam és a fájdalomtól elestem.

Nagyon mérges lettem és még a fájdalom is rátett a dühömre ezért kiabálni kezdtem neki, hogy legalább álljon meg és kérjen elnézést vagy ilyesmi! A még továbbutazó egyik ismerősömtől hallottam, hogy a buszsofőr  azt mondta jó hogy a vén hülye nem a busz alá esett mert akkor le sem tagadhattam volna.

Felháborító, hogy amikor emberek ezreinek nincs munkája ilyen teljesen alkalmatlan embert alkalmaznak erre a felelősségteljes munkára! Jelenleg is betegállományban vagyok és amennyiben nem javul a lábam az igen komoly anyagi kiesést jelentene nekem. Követelem, hogy kellőképpen vonják felelősségre ezt az embert, és minderről tájékoztatást kérek Önöktől. Azt hogy bepereljem- e ,még az állapotomtól teszem függővé. Amennyiben nem kapja meg a megfelelő büntetést úgy felsőbb fórumokon fogok érvényt szerezni igazamnak és nem nyugszom amíg ezt az embert el nem távolítják ebből a bizalmi állású munkakörből vagyis ki nem rúgják!

A busz rendszáma ez volt: BPI-293

Rengeteg igazán alkalmas ember szívesen töltené be ezt a munkát!

Tisztelettel: B. Gábor

22 Tovább

Majdnem kiesett az ajtón az 5-ös busz egyik utasa

Olvasónk, Levente amiatt írt panaszt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak illetve a BKK-nak, mert az 5-ös buszon utazva rendszeresen azt tapasztalja, hogy a buszvezetők félig nyitott ajtóval hajtanak ki a megállókból és a buszöbölből. Rendszeresen utaztam én is a VT_Transman buszain, és az én tapasztalatom is hasonló. Ez azért balesetveszélyes, mert egy tömött buszból könnyen ki lehet esni, ha az ajtók még nincsenek bezárva, de a busz már elindul és dölöngélni kezd. Így esett ki majdnem az ajtón Levente is:

Tisztelt BKK!

Bevezetésként annyit szeretnék elmondani, hogy Budapesten élő, és tömegközlekedést használó, dolgozó ember vagyok. Eddig szerencsére nem kellett igénybevennem a VT-Transman által üzemeltetett járatokat, most viszont új munkahelyemre az 5-ös busszal kell járnom, amely járaton gyakran a VT-Transman által üzemeltetett Volvo Localo tipusú autóbusz közlekedik. Körülbelül 3 hete tervezem, hogy panaszt teszek, de eddig csak halogattam, ma viszont betelt a pohár.

Ami ma történt, az megtörtént már ez előtt is, csak eddig mindig lenyugtattam magam, és nem írtam panaszt. Történik ugyanis, majdnem minden nap, helytől, időtől, sofőrtől függetlenül, hogy az említett autóbuszokat vezető sofőrök nem várják meg, amíg az ajtók teljesen becsukódnak, hanem mikor az ajtó még félig nyitva van, máris lépnek a gázra. A busz tipusát figyelembe véve tudni kell, hogy a 2., és 3. ajtók kifelé nyílnak. Tehát ha a sofőr elindul amikor az ajtó még félig nyitva van, és az utas éppen közvetlenül az ajtó előtt áll (merthogy az 5-ös buszon hol is állna, mikor mindig tömeg van?), simán megtörténhet, hogy az ember kiesik. Ez velem is majdnem előfordult körülbelül 2 hete, felléptem a buszra, nem tudtam beljebb menni, mert sokan voltak, és abban a pillanatban ahogy felléptem, a sofőr zárta az ajtókat, felvette a lábát a fékpedálról, a busz megindult, és én majdnem kiestem. Figyelembe véve, hogy a járaton sokan utaznak, sok gyermek, sok kisgyermekes Anyuka, sok idős, meg egyébként is teljesen mindegy, hogy kik, felháborítónak tartom, hogy ez egyáltalán megtörténhet!

A VT-Transmannál, és a BKK-nál szeretnék bejelentést tenni, a mai nap folyamán, a mellékelt 2 képen látható autóbusz és kedves vezetője miatt, akinél amikor szóvátettem kultúráltan, hogy talán meg kellene várni, amíg az ajtók bezáródnak, minősíthetetlen, pofátlan stílusban, lenézően "Mivan?" "Mivan?" kérdésekkel illetett. Valamint engem hülyének nézve mutogatott a kijelzőre, hogy "ajtók zárva" és hogy nem tudja miről beszélek. Nos, nagyon is jól tudom miről beszélek, egy egyszerű embernek is könnyű belátni a helyzetet, lehet Neki kicsit nehezebb. A továbbiakban amikor ilyen busszal utazok, ellenőrizni fogom, hogy a sofőrök megvárják-e, amíg bezáródnak az ajtók, és ha érdemi változás nem történik, akkor tovább fogok lépni az ügyben, mert felháborítónak tartom, hogy ilyen egyáltalán megtörténhet!

Az érintett cégektől (BKK, VT-transman) azonnali kivizsgálást kérek, azért, hogy ilyen, és ehhez hasonló esetlek, továbbá lehetséges balesetek ne történhessenek. Továbbá követelem, hogy az autóbuszokat a megfelelő szerv (NKH) haladéktalanul vizsgálja át, és alakíttassa át úgy, hogy a rögzítőfék addig ne oldjon fel, amíg az ajtók ténylegesen fizikailag be nem záródnak, hogy esetlegesen ne múlhassanak emberéletek egy életunt, minimálbérért dolgozó, 8 általánost végzett sofőrön! 

A VT-Transmantól követelen, hogy az érintett (képeken látható) sofőrt vonják felelősségre, és hívják fel figyelmét arra, hogy ő a fizetését miért kapja, és változtasson a stílusán, mert szerintem a BKV nem ilyen szolgáltatást rendelt meg maguktól! A mai napi eset kb 12:00 és 12:20 között történt, a Fűrész utcától a Blaha Lujza térig utaztam a busszal.

Várom a BKK, NKH, és a VT-Transman válaszát!

Tisztelettel, M. Levente

29 Tovább

Napokon belül rend lesz a KÖKI buszpályaudvaron

Mint arról pénteken beszámoltunk, emberi fekália, húgy, és mérhetetlen mocsok fogadja azokat az utasokat, akik az új KÖKI busz- és metróvégállomáson kénytelenek keresztül haladni. Ígéretet tettünk az utasoknak, hogy addig foglalkozunk a lassan egy éve húzódó üggyel, amíg nem kapunk megnyugtató ígéretet arra, hogy rövid határidőn belül rend lesz. Az ígéret tegnap este megérkezett. A BKV szeptemberben új takarító brigádot fog hadba, akik megfelelő létszámban, megfelelő eszközökkel fogják takarítani az új pályaudvart.

Mint ismeretes, a probléma forrása az volt, hogy sem a BKV, sem pedig a KÖKI Terminál üzemeltetője nem érezte magáénak a területet. Utóbbi azt mondja, hogy a pályaudvart és a metróállomást átadta, előbbi pedig azon az állásponton van, hogy bár az átadás-átvétel elkezdődött, még nem zárult le. Még mindig vannak tisztázatlan kérdések, az azonban mindenképp előrelépés, hogy a takarítás megoldottnak látszik.

Nyilván öt év tapasztalata elég ahhoz, hogy ne higgyünk el minden ígéretet, most minden esetre bizakodóak vagyunk. Az olvasókkal együtt figyelni fogjuk a területet, és megnézzük, hogy valóban lesz-e előrelépés. Egyébként a BKV a területet kitakaríttatta, az erről készült képeket a Facebookon találjátok.

Álljon most itt a KÖKI Terminál üzemeltetőjének és a BKV-nak a válasz:

Tisztelt Gál Mihály!

Az Ön által küldött megkeresést és fényképeket köszönettel megkaptuk. Levele nyomán a BKK a BKV-t felszólította minden lehetséges, akár átmeneti intézkedés megtételére a végállomáson a kulturált átszállás és várakozás körülményeinek biztosítása érdekében. Tájékoztatjuk, hogy Kőbánya–Kispesten a KÖKI Terminál projekt keretében a BKV Zrt.-t érintő beruházás, azaz a megépült autóbusz és metróvégállomás átadása nem zárult le, az eszközök teljes körű átadása, valamint a kezelői határok tisztázása is folyamatban van a bevásárlóközpont építőjével, ugyanakkor törekszünk a tárgyalásos úton történő vitarendezésre.

 A BKV a végállomáson –  a megegyezés hiányában is –  az illetékességébe tartozó területeket napi rendszerességgel takarítja. A metróvégállomás területén jelenleg saját hatáskörben, az autóbusz-végállomás területén az FKF Zrt.-vel végeztetjük a takarítási feladatokat. A takarítási tevékenységre vonatkozó közbeszerzési eljárásban augusztusban megtörtént az eredményhirdetés és – a szerződéskötésre előírt törvényi határidők, valamint a kezdéshez szükséges felkészülési idő figyelembevételével – várhatóan szeptemberben külső, nagy tapasztalattal rendelkező takarító cégek látják majd el a takarítási feladatokat ­– természetesen a szükséges technológiával.

Jelenleg az alábbiak szerint történik a terület takarítása:

-A metróvégállomás területén, az üzemszüneti időszakban átlagosan 2 fő,  heti hét alkalommal, azaz naponta végzi a takarítási feladatokat.
-Szükség szerint, eseti jelleggel – a tisztasági szint vagy esetleges panasz függvényében – más területekről történő átvezényléssel akár 8 fő részvételével dolgoztatunk.
-Az autóbusz-végállomás területét az FKF Zrt. minden éjszaka 0.00- 5.00 óra között átlagosan 2-5 fővel takarítja.

Engedje meg, hogy megjegyezzük: tapasztalataink alapján a panaszlevélben jelzett takarítási problémák egy nem átlagos forgalmú nap estéjén fordulhattak elő (mint pl. Sziget Fesztivál, augusztus 20-i nemzeti ünnep, stb.). Ilyenkor az eseményt, eseményeket követő éjszakánként takarítóink folyamatosan dolgoznak annak érdekében, hogy az utasokat elvárható tisztaság fogadja. A közelmúlt állapotát a csatolt fényképek tükrözik, ezek lényegesen jobbak a fényképeken láthatónál, de messze nem tökéletesek. A panaszoslevélben jelzett graffitik, falfirkák eltávolítását jelenleg megfelelő technológia hiányában sajnálatos módon nem tudtuk végrehajtani, próbálkozásaink ellenére sem. A megoldást a rövidesen aláírásra kerülő takarítási szerződés vonatkozó opciós lehetősége adja meg, valamint az általánosan elvárható tisztasági szint is magasabb lesz, mivel ezt a vállalkozó rendelkezésre álló létszáma, valamint technológiája várhatóan lehetővé teszi.

A buszvégállomáson található „növénykazetták” kezelői átadása is nyitott kérdés. A tervek szerint ide a Beruházó növények telepítését végezte volna el, ami a  KÖKI Terminál üzemeltetésébe kerülne. Ennek ellenére, eseti jelleggel saját hatáskörben a növénykazetták területén is takarításokat végzünk. A végállomás területén a dohányzás nem megengedett, így csikktartók sem kerültek kihelyezésre. A szabályokat megszegő utasokkal szemben biztonsági őrök telepítésével lehetne fellépni, azonban erre jelenleg nincs forrásunk.

A bevásárlóközpont üzemeltetőjének „felajánlását” és a takarítási feladatokra vonatkozó árajánlatát nem tudtuk figyelembe venni a folyamatban lévő takarítási közbeszerzési eljárás miatt. Minden eszközzel azon vagyunk, hogy a KÖKI Terminál lezüllését megakadályozzuk, és az utasokat egy kulturált, jó színvonalú és tiszta állomás várja, bízunk benne, hogy ebben a bevásárlóközpont építője is partner lesz és sikerül mihamarabb lezárni az átadás körüli rengeteg vitás kérdést.

Üdvözlettel:
BKV Zrt.

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük, hogy Önök is felhívták a figyelmet a sajnálatos helyzetre, amely a Bevásárlóközpontunkhoz csatlakozó Kőbánya- Kispest metró állomás területén kialakult.

A metró, a buszpályaudvar és az ahhoz kapcsolódó létesítményeket a BKV elvárásainak és terveinek megfelelően kiépítettük, és a Bevásárlóközpont nyitása óta a BKV tulajdonában és kezelésében állnak, azok üzemeltetésének színvonalára és a közlekedési struktúra kialakítására sajnos nincs ráhatásunk. Mi is észleljük nap mint nap a helyzet folyamatos romlását, ezért nemcsak többször felhívtuk a BKV figyelmét a terület és a közlekedés rendezésére, de felajánlottuk, hogy saját szerződéses takarító partnerünk önköltségi áron vállalja az állomás takarítását. Amint a látogatók is észlelhetik, kéréseink és felajánlásunk nem hatott a közlekedési vállalatra.

A KÖKI Terminál ezután is szívesen vesz részt a környezetében található, de nem a bevásárlóközponthoz tartozó területek rendezésében és ezúton ismételten felajánlja saját üzemeltetési partnerének szolgáltatásait a terület takarítására.

Reméljük az oldalukon megjelent olvasói levél elősegíti a probléma mihamarabbi megoldását és a BKV megkezdi a terület takarítását.

 
Maradunk tisztelettel:
KÖKI TERMINAL CENTER MENEDZSMENT

9 Tovább

Odacsukta a mozgássérült utast és annak anyukáját a 173-as busz vezetője

Olvasónk, Györgyi 16 éves mozgássérült fiával szeretett volna felszállni a 173-as buszra a Kelenföld Városközpont megállóban. A busz ajtajai kinyíltak, megkezdték a felszállást, amit a türelmetlen buszvezető nem várt meg, csengetett, és zárta is az ajtókat. Részletek az alábbi, BKV-nak címzett levélben:

Tisztelt BKV Zrt.!

2012. 08. 17-én 16 éves mozgássérült fiammal próbáltunk felszállni a 173-as vonalán Bp. Kelenföld Városközpont megállónál. A buszra rajtunk kívül nem volt felszálló, a buszon pedig csupán két idősebb hölgy tartózkodott, tehát teljesen kíváló volt a sofőr rálátása minden ajtóra az egész buszon.

Mi a harmadik ajtóhoz kerültünk. Kezemmel jeleztem a sofőrnek, hogy kérem figyeljen ránk. Az első lépcsőig jutottunk be, ezután máris csukódni kezdtek az ajtók majd erős gázzal elindult, mi pedig tehetetlenül beszorultunk a lépcső fogságába úgy, hogy kisfiam előre esett, nekem pedig nagy erővel a testemnek csapódott az ajtó.

Mivel a két kezemben a fiam botjai voltak nem tudtam a vészjelzőt megnyomni de erre nem is lett volna szükség, ha a sofőrnek nem lett volna a fülében a fülhallgató és meghallotta volna a kiabálásunkat, kétségbeesett segélykéréseinket. A két hölgy megállásra kérte a sofőrt mire Ő tett három lépést felénk, majd segítségnyújtás nélkül visszaült a helyére, és folytatta az utat. Két megálló a végállomás, ekkor volt 11:30. Megvárta, hogy leszálljunk, majd beállt a végállomáson lévő helyére. Mikor meglátta, hogy felírom a rendszámát (BPI-151) kiabálni kezdett, tanum van rá mivel pont arra jött a postásunk. Bemutatkoztam, majd kértem, hogy legyen szíves ne emelje fel a hangját velünk szemben, kértem, hogy Ő is mutatkozzon be, de erre a szemünkbe nevetve nem volt hajlandó.

Kétszer is meg kellett kérnem, hogy ne érjen hozzám, mert a kiabálása közben a karomhoz ért többször is. Végig azt ordítozta, hogy mi már felszálltunk, és hogy Ő csak azután indult el. Megmondtam, hogy annyit sem várt meg, hogy becsukódjon az ajtó és már el is indult.

Az adott helyzetünk és a vezető félelemkeltő magatartása miatt kisfiam elkezdett sírni, így jobbnak láttam eljönni a helyszínről. Miután hazaértünk azonnal telefonos bejelentést tettem a sofőr ellen. A telefonos hölgy – aki nagyon együttérző volt – utánanézve a sofőrnek megmondta aznapra az volt az utolsó fordulója. Valószínüleg ezért sietett, és követett el ilyen embertelenséget, valamint rengeteg szakmai hibát.

Kérem a fentiek ismeretében az ügy mielőbbi kivizsgálását, a sofőr felelőségrevonását, és kérem továbbá az ügy fejleményeiről való mielőbbi tájékoztatásukat.

Bozsikné Liebentritt Györgyi

51 Tovább

Re: Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

"Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levéllel reagált a BKV. A társaság szerint nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése, ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelőn „Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?” címmel megjelent bejegyzésre az alábbiakat szeretnénk reagálni.

Valamennyi, hozzánk érkezett utaspanaszt - a szolgáltatás javítása érdekében - azonnal kivizsgálunk, ehhez azonban minden esetben szükségünk van az érintett jármű rendszámára is azért, hogy az autóbuszt beazonosíthassuk.

Egyébként nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése. Ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. A klímaberendezések működőképességét folyamatosan ellenőrizzük. Napközben a forgalomban ezt a gépkocsivezetők végzik, éjjel pedig a garázsokban a műszaki személyzet. A meghibásodott légkondicionáló berendezéseket az erre szakosodott szerződéses partnerünkkel javíttatjuk. Saját napi ellenőrzésünk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a klímák 88-92 %-a üzemképes, működik. Annak azonban, hogy a berendezések nem, vagy nem megfelelő hatásfokkal üzemelnek, többféle oka lehet. Leggyakrabban a ventilátor, vagy a kompresszor válik működésképtelenné, de előfordul, hogy a hűtőgáz szökik el a rendszerből. Egy-egy komolyabb meghibásodás elhárítása viszont nem egyszerű feladat, a javítások átfutási ideje hosszú, még a szerződött szakcégünk munkatársai számára is általában több órát, nem ritkán napokat vesz igénybe.

Minden helyzetben igyekszünk az esetlegesen felmerülő műszaki hibákat a lehető leghamarabb orvosolni annak érdekében, hogy az utazóközönség igényeit minél magasabb szinten kielégíthessük, ezért kérjük, hogy tapasztalataikat Társaságunk ügyfélszolgálatán jelezzék a szolgáltatás/meghibásodás jellegének, valamint az időpont, a helyszín, és a jármű rendszámának, viszonylatának megadásával.

Üdvözlettel,

BKV Zrt.

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek