Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Könnyen elmosódik a pecsét


Sziasztok!

Ma reggel a Délinél a mellékelt bérletet sikerült megvennem. Helyben nem néztem meg, mit adtak, mert két egyenként 3-4 méteres sor állt mögöttem a reggeli csúcsforgalomban. A bérletet a jól látható sorozatszám segítségével, útközben visszafelé megpróbálom egy olvashatóra beváltani, mert kiváncsi lennék, illetve annyira nem vagyok kiváncsi arra, hogy mit szól mindehhez egy ellenőr. Ha rosszra gondolnék azt mondanám, hogy ügyes.

Csak érdekesség, hogy amíg sorbaálltam, elfogyott a diákbérlet meg a bérletigazolvány. Ha arra számítanak, hogy az ellenőrök mennyiségének növelése miatt megnövekedett szabálykövetésű utasok ezután több bérletet vesznek, akkor honnan gondolják azt, hogy ők ugyanannyi bérletet fognak eladni, mint eddig? Azt, hogy minden kifogyott, azzal indokolták, hogy négynapos ünneppel kezdődött a hónap, így már tudom, hogy a négy hóeleji munkaszüneti nap miatt novemberben több bérlet fogy, mint más hónapokban.

Üdvözlettel: XY
50 Tovább

Demszky átdolgoztatná a BKV tarifaemelését

Jelenlegi formájában nem alkalmas tárgyalásra, illetve megalapozott városvezetői döntésre a BKV jövő évi tarifaemelési javaslata, átdolgozása indokolt - közölte Demszky Gábor.

A napok óta terjengő tarifaemelési híresztelésekkel kapcsolatban a főpolgármester a távirati iroda megkeresésére elmondta, hogy pénteken kapta meg a BKV tarifaemelési javaslatát, amelyet elfogadhatatlannak tart. Hozzátette, a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén kezdeményezi, hogy a városvezetés átdolgozásra küldje vissza az előterjesztést.

Demszky Gábor rámutatott arra is, hogy a BKV nem tartotta be az eljárási szabályokat. A cég javaslata pedig szerinte nem mutatja be meggyőzően azt, hogy a tarifaemelés különböző változatai milyen módon következnek az üzleti tervből.

A főpolgármester hangsúlyozta, nem tudja, hogy e javaslat alapján tartható-e a BKV vezetésének azon elkötelezettsége, miszerint a cég tartozásállománya nem nőhet tovább. Nem tudni, hogy a nagyobb tarifaemeléssel párhuzamosan milyen többletszolgáltatásokat kapnának az utasok, növekszik-e például a szolgáltatás színvonala - tette hozzá.

Természetesen jövőre is szükség lesz a BKV-tarifák emelésére - jelentette ki Demszky Gábor, azt azonban "ezen anyag alapján nem tudom megmondani, hogy mekkorára". Az azonban biztos, hogy "a 17 és 25 százalékos tarifaemelési javaslatot nem tartom elfogadható mértékűnek" - mondta.

Közölte, olyan anyagot vár a BKV-tól, amely alapján megalapozott döntést hozhatnak a város vezetői. A BKV-nak ez a javaslata azonban tárgyalásra alkalmatlan a vele szoros összefüggésben lévő paraméterkönyv, menetrend nélkül, amely a cég által nyújtott szolgáltatásokat, például a járatsűrűséget szabályozza - fűzte hozzá.

A BKV három alternatívás 10-17-25 százalékos tarifaemelési javaslata pénteken olyan későn érkezett a főpolgármesteri hivatalba, hogy azt a Főpolgármesteri Kabinetülés résztvevői hétfőn reggel csak a helyszíni kiosztással ismerhetik meg - közölte Nyáry Krisztián, a hivatal kommunikációs igazgatója.

Forrás: index
14 Tovább

jegy- és bérletárusítás


Kedves BKV Rt.!

A minap - a médiában olvasottakhoz hasonlóan - magam is döbbenten tapasztaltam, hogy a jegy és bérletpénztáraknál kilométeres sorok kígyóznak. Természetesen erről senki nem tehet, hiszen Önök szerint miért nem veszi meg a kedves utas a bérletét pl. halottak napján, hiszen Önök nyitva tartanak, ráadásul teljes kapacitással. Ezzel kapcsolatban hadd jegyezettem meg a következőket (amellett, hogy rossz nyelvek azt mondják, szolgáltatni akkor kellene, amikor van rá igény...):

- a Batthyány téri állomáson mind hétfőn, mind kedden mind a két automata rossz volt (a Blaha Lujza téren meg már hetek óta az, de feltehetően ez senkit nem érdekel).
- előbb említett Batthyány téri állomáson mind hétfőn, mind kedden, a 4 ből mindössze 2 pénztár üzemelt, minek is több :)
- ami azonban a legmegdöbbentőbb volt számomra, az ma délelőtt 10 óra 10 perckor fotóztam ugyanitt. Nem tudom, ki készíti a pénztárosok beosztását, de vajon normális? :)

Részemről - a belvárosi parkolóház bérletem elkészültétől a BKV szolgáltatásainak igénybevételétől sajnos kénytelen vagyok eltekinteni, különös tekintettel a metró területén zajló már-már hisztérikus jegyellenőrzésekre. (Javaslom tegyenek egy sétát a Blaha Lujza térre, ahol már intézményesült a tömeges sorbanállás a lefelé működtetett egy darab mozgólépcsőnél).

További kellemes közlekedésszervezést kívánva,

Molnár Ákos
94 Tovább

Akár 9500 forint is lehet a BKV-bérlet jövőre

11-12, 17-18 vagy akár 22-25 százalékkal drágulhatnak jövőre a BKV tarifái. A három változatról jövő héten tárgyal a fővárosi kabinet, értesült az Infó rádió. Felvetődött még, hogy bevezetik a csúcsidei és a hétvégi bérletet, valamint hogy az éjszakai járatokra ne legyen érvényes a normál bérlet.

A BKV három változatot dolgozott ki a jövő évi tarifaemelésre az Infó rádió értesülései szerint. A változatokat egy előkészítő anyag tartalmazza, amelyet még a BKV igazgatósága és a főváros vezetése is megtárgyal, mielőtt a november végi közgyűlés elé kerülne. A koncepció szerint jövő évtől 11-12 százalékkal, 17-18 százalékkal vagy 22-25 százalékkal drágulnának átlagosan a jegyek és a bérletek. A dolgozói bérlet ára a jelenlegi 7350 forintról 8000, 8500 vagy 9500 forintra drágulhat. Felvetődött olyan elképzelés, hogy a felsorolt bérletárak egy úgynevezett csúcsidei bérletre vonatkoznának, emellett lenne kedvezményes árú hétvégi és csúcsidőn kívüli bérlet.

 Szintén felmerült az előkészítés során, hogy az éjszakai buszjáratokra ne legyen érvényes a normál bérlet. A koncepcióról még több körben döntenek, a fővárosi kabinet várhatóan a jövő hét elején tárgyalja az elképzeléseket, ezt követően a városüzemeltetési bizottság határoz az ügyben, végül a fővárosi közgyűlés mondja ki a döntő szót november végén.


40 buszvonal szűnhet meg jövőre


A városvezetés elé kerülhet első olvasatban a BKV jövő évi menetrendjét tartalmazó paraméterkönyv is. A menetrendi változások között van olyan elképzelés, ami mintegy 40 buszvonal megszüntetését javasolja. A menetrendről a következő héten dönthet a városüzemeltetési bizottság, ezt a kérdést a fővárosi közgyűlés nem tárgyalja. Az Infó rádió megkereste Regőczi Miklóst, a BKV kommunikációs igazgatóját, aki azt mondta, hogy az előkészítő anyagok még nincsenek olyan fázisban, hogy a cég beszámolhatna róla.

Forrás: index
115 Tovább

Felesleges a bérletigazolvány

Egy ósdi felesleges szokásra hívnám fel a figyelmet. Ez a bérletigazolvány. Még mindig a régi technika van érvényben. Leadsz egy fényképet, kilyukasszák a fejednél, közben hozzáfűzik egy fecnihez, amire az van írva, hogy bérletigazolvány. Persze a bérletigazolvány önmagában nem érvényes, mert kell hozzá egy másik is amelyik igazolja, hogy ki vagyok. Ha így van, akkor a bérletigazolvány teljesen felesleges, a bérletszelvényre rá lehet írni közvetlenül az engem igazoló arcképes igazolvány számát is (személyi, diák, új tipusú jogosítvány...)

Nekem, volt (van) egy régi bérletigazolványom, nagy méretű, nem igazodik az új fajta kártya igazolványokhoz. Gondoltam kikerülöm a használatát. Kérdeztem az ellenőröket: mi lenne, ha a személyim számát írnám rá. A válasz "nem hivatalos, de elszoktuk fogadni". Ezek után a következő alkalommal kipróbáltam. Többnyire el fogadták, két eset kivételével. Abból a két esetből sem lett ügy, mert közöltem, hogy a bérletszelvény a tárgyhónapra szól, a személyi igazolvány (kártyás) amelyik mellett volt a bérletszelvény engem ábrázol, és a személyi igazolvány száma van a bérletszelvényre írva. Egy "viszontlátásra" köszönéssel lezártam az ügyet. A második alkalommal már "éves" szelvényem volt. Még a legcsinosabb ellenőr hölgy szeme szinéért sem fogok új éves bérletszelvényt vásárolni az érvényes mellé. Érvelésem elfogadásra talált.

A feladat adott: változtatni az üzletszabályzaton. Rögzíteni azt, ami már így is gyakorlat. A személyi igazolványom Ciprustól Írországig vagy Portugáliától - Észtországig érvényes, csak a BKV bérletszelvényen nem?
26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek