Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szívhatunk az új bérlet miatt

Ahoj Figyelő!

Egy apróságra szeretném felhívni a figyelmét mindenkinek, aki még nem vett bérletet januárra, és ezt mondjuk 2-6. között tenné meg, mert a decemberi havi bérlet, ugye ötödikéig jó. Szóval a lényeg, hogy a BKV a bérletárusítással ezúttal asszem magát szivatta meg, de csúnyán. A történet röviden: kedvesem havi bérlete január 5-én jár le, és ő úgy gondolta, kikerülné a sorállást, ezért már 28-án megvenné a január 6-től 30 napra érvényes bérletet. A válasz a Deák téri pénztárostól: csak január 2-től lesz kapható a januárra is érvényes bérlet.(Értsd, még nem készült el...)

A kedves békávé szépen beosztott adagokban mindenkinek elhintette a rizsát, hogy a havi bérletet azért szünteti meg, hogy a hóeleji sorállást megelőzze a bérletet vásárolni szándékozók amúgy széles körében. Most meg arra kötelezi a december havi bérlettel rendelkező utasokat, hogy négy nap alatt vegyék meg a bérletet a korábbi öt helyett, ráadásul tuti, hogy nagyobb lesz a tömeg a pénztáraknál, mert nincs elővételi lehetőség.

Elővétel helyett van azonban kiskapu. A bérlet ugye jövőre drágább lesz, a mostani 7350 forint helyett jóval 8000 fölé kúszik az ára. Gond azonban egy szál se: bármelyik pénztárban megvásárolható egy 30 napos bérlet 2007-es áron, és a pénztáros is gond nélkül kitölti elővétbe dec 31-től, jan 29-ig. így lehet jövő januárban idei áron utazni a BKV-n. Ja, és így legalább január 1-én, a másnaposan hazafelé botorkálókat sem vághatja meg szeretett közlekedési vállalatunk, hogy nincs bérlete, meg jegye - merthogy a pénztárak 10-től 16-ig lesznek nyitva, már amelyik.

greffi

Hasonló:

43 Tovább

Mindegy mikori, csak bérlet legyen

Helló!
 
Kiváncsi lennék a véleményedre a következő kis kisérletettemmel kapcsolatban:

25 éves vidéki lány vagyok. Jelenleg Budapesten tanulok és szakmai gyakorlatom is itt töltöm egy állami cégnél - :) úgysem találnád ki, hogy melyik igazgatóságon. Naponta legalább 5 ször használom a BKV szolgáltatásait, 30 napos diákbérlettel. Az elmúlt 6 évben talán egyszer blicceltem - akkor is menet közben vettem meg a bérletemet. De most gondolkodtatóba ejtett az ellenőrök viselkedése - egyik tanárom a főiskolán említet egy esetet amikor  ellenőrökkel futott össze, nem volt nála jegy s mégis elengedték. Ám amikor csoporttársam nem tudott bérletet venni és egyből ezzel nyitott az ellenőrnek kapásból megvágta a helyszíni bírsággal-, ésa következő kisérlet elvégzésére késztetett:

Ahogy említettem 30 napos bérletet veszek. Jelen pillanatban a bérletem dec 10 - jan 8-ig érvényes, ám fellette a pénztárcámban jól látható helyen a diák igazolványom mellett egy nov7-dec6-ig érvényes bérlet van kirakva. Eddig kb. 5-ször ellenőrizték - Deák tér 2x, 4-6-os villamos 2x, és a 73 trolin -  ellenőrök és egyik alkalommal sem emeltek kifogást ez ellen, vagyis az érvényességet nem vették figyelembe. Talán köszönhető ez kultúrált megjelenésemnek, "irodai öltözet".
 
Szóval történetem, illetve kisérletem lényege, mindössze annyi, hogy bebizonyítsam a ruha teszi az embert a BKV ellenőr előtt is.
24 Tovább

Ideális villamosvezető

Nem sokszor olvashattátok eddig saját történetem, de ezt muszáj megosztanom veletek.

Tegnap este a Boráros térről 20 perc alatt kellett volna eljutnom a Déli pályaudvarra, hogy elérjem a vonatom. 5 perce állok, várom a villamost. Már beletörődtem, hogy a 30 perccel, későbbi vonattal megyek, amikor feltűnt (21:28) a messzi távolból egy villamos. Ahogy egyre közeledett a megállóhoz, az emberek kezdtek mosolyogni, és egymásra néztek. Itt már egy villamosnak is örülni kell? Kérdem én.

A villamost (2002-es Combino) egy igen fura fazon vezette, hosszú, szerte szétálló szőke/piros –talán mű- hajjal. Nézte a megállóban lévő embereket, és mosolygott rájuk, nem kis mosolyt csalva az én arcomra is:) A Blaháig azon gondolkodtam, hogy több ilyen kellene. Ez a fickó otthon elgondolkozott azon, hogy felveszi azt a műhajat beül este a fülkébe, és ahelyett, hogy idegeskedne, csapkodna, anyázna, hogy dolgoznia kell, mosolyt csal mások arcára. Előre sétáltam a vezetőfülkéhez, majd leszálltam. Visszanéztem a villamosvezetőre, mosolygott, rámosolyogtam, majd reflexből intettem neki, mintha évszázados barátok lennénk. Visszaintett:)

Nem tudtam neki megköszönni, hogy a jó hangulatát az este folyamán több ezer embernek –nekem is- továbbadta. Remélem olvassa ezt a blogot, ha nem, remélem valaki átadja neki az üzenetem. Tehát az estém jó volt, és még a vonatot is –épp hogy- de elértem:)

Úgy döntöttem, hogy én az évet egy ilyen történettel zárom. Szórakozzon, bulizzon ma mindenki, búcsúztassátok el ezt az esztendőt, és kezdjétek az újévet pihenéssel, frissen. Nade száz szónak is egy a vége: BÚÉK, találkozunk 2008-ban:)

Gál Mihály, BKV Figyelő
29 Tovább

Fagyoskodás a megállóban

Tisztelt BKV Figyelő!

Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.

Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.

Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.

A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.

Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.

138 Tovább

Utazó õrök állják el az ajtót a büdös utasok elõtt

A BKV véget vet a hajléktalanproblémának. A cég tervet dolgozott ki, hogyan lehetne megszüntetni, hogy ápolatlan, koszos, büdös emberek ingyenes melegedõnek használják az éjszakai járatokat. A közlekedési cég utazó biztonsági õrökkel szortírozza a jeggyel rendelkezõ utasokat is - írja a Népszabadság.

A BKV hosszú évekig nem nézett szembe a jármûveit melegedõnek használó hajléktalanok okozta problémával. Februártól viszont biztonsági õrökkel igyekeznek betartatni az utazási szabályzatban foglaltakat, például azt, hogy az utas ruházatával és egyéb módon sem szennyezheti mások öltözetét és a jármûvet.

Regõczi Miklóstól, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a Népszabadságban jelentette be, hogy a cég egy hónap múlva radikálisan új stratégiát vezet be az eddig fel nem vállalt konfliktus kezelésében. A hajléktalan potyázók februártól nem szállhatnak fel az éjszakai buszokra. Minden éjszakai járaton õrök vigyázzák a rendet és a kulturált utazási körülményeket, ha pedig a módszer beválik, nappal is kiküldik a biztonságiakat. Regõczi értékelése szerint a szigorítást nem a hajléktalanok ellen, hanem az utazási rend betartása, és elsõsorban a fizetõ utasok érdekében vezetik be.

A BKV megduplázza a jelenleg alkalmazott biztonsági õri gárda létszámát, 50-rõl 100-ra. A BKV-nál az a profi biztonsági õr kaphat éjszakai munkát - óránként 800-900 forintért -, aki sikeresen levizsgázik a szükséges kiegészítõ jegyellenõri, jegyeladási tanfolyamon is. Ez utóbbi átlagosan a jelentkezõk mindössze kétharmadának sikerül. Újra bevezeti az éjszakai járatokon az elsõ ajtós felszállást. A biztonsági õrök feladata lesz az új rend elfogadtatása is.

Az éjszakai jármûvön utazó õrök - buszonként akár 2-3 is - ugyanis csak azokat az érvényes, 350 forintos éjszakai jeggyel vagy bérlettel rendelkezõket engedik felszállni, akik megfelelnek az utazási szabályzatnak is: ruházatukkal és egyéb módon sem szennyezik mások öltözetét és a jármûvet. De nem szállhatnak fel az ittas és feltûnõen mosdatlan utasok sem, még akkor sem, ha van jegyük. A biztonsági emberek nem mérlegelnek, hogy ki a hajléktalan, s ki az, aki csak átmenetileg nem felel meg az utazási feltételeknek, annyi empátiával mégis kell rendelkezniük, hogy tudják, melyik elutasított ember kezébe nyomják azt a kis kártyát, amin az összes menhelyszálló címe és a segélyhívó számok rajta vannak. Az õrök nem büntetnek, nem igazoltatnak senkit, de akinek nincs jegye, azt nem engedik felszállni a jármûre. Jegyet náluk és a buszvezetõknél is lehet venni.

Forrás: index
A BKV Figyelő üdvözli a BKV Zrt. újabb -az utasok érdekeit szolgáló- tervét.

322 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek