Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

SMS-jegy, így is lehetne

Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,

Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!


Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:

1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.

2,) Megálló alapú SMS-jegy

3,) Átszálló SMS-jegy.


1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy

A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.

Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!

Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)

FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.


2,)Megálló alapú SMS-jegy


48 Tovább

Sajtóiroda válasz: Kifolyik a szemét a kukából

Ma úgy néz ki a BKV-s válaszok napja van. Megkaptuk a választ a „Kifolyik a szemét a kukából” c. cikkre is. Megtudhatjátok, hogy az alvállalkozó szerződése 2007-ben lejár, és újat kötnek, természetesen komoly figyelmet fordítanak a takarítások és a szemétszállítás gyakoriságára. Reméljük, hogy ezek után lesznek komolyabb változások.

Itt ragadnám meg az alkalmat, és megköszönném az ügyfélszolgálat és a sajtóiroda munkáját, és azt, hogy ilyen segítőkészek. Köszönöm!
Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!

Szerződés szerint a metróállomásokon a rendszeres éjszakai takarítás mellett a délelőtti műszakban (06.00 - 14.00) és a délutáni műszakban (14.00 - 22.00) is két alkalommal történik a szemetesek ürítése. A frekventált helyeken az engedély nélküli szórólap osztogatások miatt több esetben előfordul, hogy a szemét felgyűlik. Ebben az esetben az állomás forgalmi ügyeletesének lehetősége van arra, hogy a takarító személyzetet operatívan irányítsa, és utasítsa a szemetesek ürítésére és a rendkívüli takarításra. Ez általában egy órán belül megtörténik.
 
Az állomások takarítását végző vállalkozással fennálló szerződésünk 2007-ben lejár. Az újonnan megkötendő szerződésben az eddigi tapasztalatok alapján külön figyelmet fordítunk a takarítások és a szemétszállítás gyakoriságára. Egyben felhívjuk az Őrző-védő szolgálat figyelmét a kiemelt állomásokon a fokozott jelenlétre, az engedély nélküli szórólapok és kereskedelmi tevékenységek visszaszorítására.

BKV Zrt. Sajtóiroda
25 Tovább

Ötletek a BKV Figyelőtől

Tisztelt BKV, Kedves sajtóiroda.

Az alábbiakban két lehetséges tervet szeretnék megosztani önökkel. Olyan terveket, melyek bevezetésével jelentősen visszaszorítható lenne a bliccelések száma. Kérem gondolják át ezeket, és számoljanak utána, mennyi plusz költséget jelentene ez a társaságuknak, valamint, megérné-e legalább az egyiket bevezetni.

Nagy razzia


Havonta legalább kétszer nagy ellenőrzést tarthatnának egy adott járaton. Rengetegszer fordult már elő, hogy a bliccelő nem volt hajlandó együttműködni az ellenőrrel, nem adta át neki személyes iratait, így a büntetés sem volt behajtható rajta. Az sem rika, hogy ellenőröket megfenyegetnek, beszólnak nekik, majd elfordulva tovább folytatják az utazást, büntetlenül. Egy adott járaton havonta kétszer tarthatna razziát egy BKV ellenőr egy rendőr vagy egy polgárőr társaságában. Az eddig nem együttműködő utasok kénytelenek lennének odaadni irataikat a rendőrnek, így büntetés is kiszabható rá. 1-2 ilyen büntetés után az illető valószínűleg elgondolkodna azon, nem-e érné meg inkább megvenni a bérletet. Rendkívül bosszantó, hogy akinek nagy a szája és be mer szólni az ellenőrnek, annak az utazás is ingyenes.


Felszállás csak az első ajtón

Külföldi példára a BKV is bevezethetné, hogy egyes autóbuszokon csak érvényes jegy illetve utazásra jogosító igazolvánnyal lehetne megkezdeni az utazást. A rendszer bevezethetetlen lenne például a [7]; [173]; 7; 73 viszonylatokon, hisz ezeken a járatokon rengetegen utaznak és az ellenőrzés jelentősen megnövelné a menetidőt.

Vegyük példának a 23-as viszonylatot. Az autóbusz általában 5-7 perccel hamarabb bent szokott már állni a Boráros téri megállóban, így idejében kezdődhetne az utasok felvétele, menetrendi eltérés valószínűleg nem lenne. A Boráros tértől számítva, még három megállóban folytatódhatna az "első ajtós" módszer. (Haller utca, Közvágóhíd, Földváry utca). Ezen megállókban nincs jelentős számú leszálló, így valószínű, hogy a hátsó ajtók kinyitására nem is lenne szükség. Maximum három megálló távolságig vezethető be az első ajtós ellenőrzés, mert ez az a táv, ami alatt még nem nőne meg a menetidő számottevően, viszont aki eddig nem vett jegyez, az valószínű most megveszi, mert nem fog több kilómétert sétálni. Érdemes lenne átgondolni, melyik járatokon lenne bevezethető ez a módszer és számolni vele, mennyi plusz bevételt jelentene ez a társaságnak. Természetesen a járművezető fizetésében is meglátszana, hogy milyen viszonylaton vezet, ellenőriz-e jegyet vagy nem.

Kérem a fenti példákat gondolják át, és tájékoztassanak arról, bevezethetőek-e? Amennyiben úgy döntenek, hogy bevezethetők, megteszik-e a lépéseket, hogy változzon valami? Az Önök és az utasok érdeke is, hogy csak azok vegyék igénybe a közlekedést aki fizet is érte.

Együtt, egy jobb, használhatóbb tömegközlekedésért

Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő
A levelet a BKV sajtóiroda, Az ügyfélszolgálat, Kiricsi Karola és Regőczi Miklós is megkapta!
295 Tovább

Kommentelők figyelmébe ajánljuk

Az alant olvasható levél volt a minap a postaládánkban. Akár még tanulságos is lehet. Olvassátok el.
NYÍLT LEVÉL

Ez a levél lehetne akár egy vitaindító poszt is, én azonban inkább egy kétségbeesett kiáltásnak szántam, mert véleményem szerint a kommentelők nagy többsége figyelmen kívül hagyja az itt, jobb oldalon olvasható első mondatot:

"Célunk és feladatunk a Budapesti Tömegközlekedést igénybevevők véleményét a köztudat és a BKV vezetői elé tárni, annak érdekében, hogy a közösségi közlekedés fejlődését elősegítsük, és a már meglévő járatok/vonalak szinvonala emelkedjen."

Persze, ennek csak akkor van értelme, ha megpróbálunk valamennyire normálisan viselkedni - ha nem sikerül: semmi értelme ennek a blognak. Ez azért lenne szomorú, mert így a blog pont a céljának nem tud megfeleni, a kőbunkó, anyázós hozzászólók pszcihiátriai várójává degradálódik, a normális kommentelők elhagyják a blogot, az olvasók nem veszik komolyan. Pedig jó ez a blog. Jó, hogy van egy hely, ahol elmondhatod a problémádat, ahol véleményt mondhatunk (amit feltehetőn olvasnak az illetékesek is) egy nagyon fontos, az egész fővárost érintő dologról, ahol a vélemények szabadon ütközhetnek. Pont ez a lényege a civil-kontrollnak. De amint ez a fórum a mentálisan betegek játszóterévé válik, senki nem fog odafigyelni rá, be is lehet csukni a boltot. Szóval én arra kérek mindenkit, próbáljun meg kúltúráltan beszélgetni, vitatkozni. Nem baj, ha a véleményünk eltér (ez a lényeg: különbözőek vagyunk!), csak legyünk normálisak.

Köszönöm.

macgabi
43 Tovább

Nyílt levél Antal Attilának

Kedves Antal Attila

Weboldalunk több hónapos működése óta először keresem meg Önt. Felmerült bennem (és az olvasókban) néhány kérdés, amelyekre szeretnénk választ kapni. A BKV a közelmúltban több akcióba is belekezdett (Autósoknak ingyen próba jegy, táblák a fontosabb csomópontokon, műanyag Combinotehén, Combinofutás, utasszámlálás stb.) melyek előtt értetlenül állunk.
Nem értem, hogy egy SuperBrands nyertes vállalatnak miért kell ilyen módon reklámoznia magát, miért adnak ki ilyenekre pénzt?

Gondoljon csak bele, ezek árából hány BKV járművet lehetett volna kitakarítani, esetleg rendbe hozni? Hány autóbuszon, villamoson kárpitozhatták volna át az elhasználódott üléseket? Tényleg úgy látják, hogy az ilyen akciókra elköltött több százezer forintnak nincs jobb helye? Mielőtt a BKV új utasokat próbál szerezni, gondolkodjanak el azon, hogy a meglévő ügyfeleiket rendesen kiszolgálják-e, hány utasuk mondhatja el magáról, hogy elégedett? Utasaik elégedetlenségének nem kevés oka van.

Az, hogy koszos járműveken, büdösben utaznak, már-már megszokott, az is, hogy néhány éppen indulni készülő jármű, pont a felszállni szándékozó utas orra előtt zárja be az ajtót, arról nem is beszélve, hogy néhány járművezetőjük modora bőven az elfogadható határ alatt van, az ellenőrökről / biztonsági őrökről nem is beszélve. Tíz jegyautomatából jó, ha háromból lehet venni jegyet, ám még ekkor sem érezhetjük magunkat biztonságban, mert messze nem biztos, hogy a járműveken, vagy a metró területén lévő jegyérvényesítő-automata működik, és tudjuk kezelni a jegyet. Olyan is volt már hogy a kedves ügyfelüket az Önök hibájából büntették meg, mert hiába magyarázkodik az utas, hogy „Én próbáltam, de nem volt jó”, az ellenőr szemében Ő is ugyanolyan bliccelő, mint aki alapból jegy nélkül száll fel a járműre. Ön szerint ezeken nem kellene változtatni?

Én tisztában vagyok vele, hogy ezen berendezések egy részét az utasok teszik tönkre, de ez nem hatalmaz fel senkit arra, hogy ne legyenek karbantartva, esetleg kicserélve. Itt például lenne helye annak a több százezer forintnak, amit feleslegesen szórnak szét.

A fent említett hibákból tennék fel néhány kérdést Önnek.
Azt szeretném megtudni leginkább, hogy a BKV-val szerződésben lévő takarítócéggel miért nem mondták még fel a szerződést, hiszen sok utaspanasz keletkezik a járművek gyatra takarítása miatt. Ön mennyire tartja gusztusosnak ahogy egy piros overallba öltözött nő a metró-megállókban a peronon, az utasok előtt kézzel turkál a kukában, mert így üríti ki, tiszta kukás zsákra nem telik!? Egy olyan cég, ami nem végzi rendesen a munkáját, hogy lehet fővárosunk tömegközlekedési vállalatának takarítócége még mindig?
Köztudott az is, hogy a jegyautomatákat is üzemeltető Protokon Kft. nem a legmegbízhatóbb módon végzi a munkáját. A jegyautomaták megbízhatósága, és az ügyfelek ilyenszerű kiszolgálása 30% alatti. (Hétvégén, ünnepnapokon amikor a jegypénztárak egy része zárva tart növekszik az elégedetlen fizetőképes utasok száma).
A Kosztolányi Dezső téren a villamosmegállóban még a nyár közepén jelentettem be két, nem működő automatát telefonon (név, telefonszám meg volt adva). Lassan november van és még mindig nem sikerült megjavítani őket.
Hónapok óta üzemképtelen a Boráros téri és a Moszkva téri 4-6-os villamosmegállókban lévő érintőképernyős automata is.
Arról már nem is beszélve, hogy több hónapja bejelentettem Önöknek egy nem működő utastájékoztató órát a Boráros téren (Pontos Idő Kft.), melyet még azóta sem javíttattak meg. A Pontos Idő Kft. munkatársát megkérdeztem és azt mondta, hogy az óra már nem garanciális, az Önökön múlik mikor rendelik meg a javítást és mikor lesz újból működőképes. Szeretném tudni, miért kell hónapokat várnunk, hogy újból használatba vehessük az órát, mi tart hónapokig?
Így a levelet végigolvasva, tényleg úgy gondolják, hogy az ügyfeleiket teljes mértékben kiszolgálják, és új utasokra van szükségük? A műanyag tehénre és az egyéb haszontalan dolgokra költött több százezer fontnak nincs jobb helye?

Úgy érzem, hogy a hónapok alatt összegyűlt kérdéseinket feltettem Önnek, remélve, hogy hamarosan választ kapunk rá. Remélem, hogy a válaszokat nem a BKV ügyfélszolgálata
fogja megadni, mert az olvasókkal együtt már irtózom a sablonos válaszoktól. Kérem, hogy a választ lehetőleg a sajtóiroda mihamarabb küldje el az e-mail címemre. Remélem nem okoz gondot Önnek, hogy ezt a levelet a weboldalamon közzéteszem a válaszukkal együtt, hisz a kérdések nem csak bennem merültek fel, hanem több tízezer utasokban is, így valamelyest az Ő véleményüket is tükrözi. Amennyiben javító jellegű kritikákat szeretnének kapni, kérem adjon meg nekem egy olyan elérhetőséget, ahol megkereshetem Önöket, vagy ahová eljuttathatom őket írásos formában.

A válaszukat és az együttműködésüket előre is köszöni:
Gál Mihály, a legolvasottabb BKV-s weboldal szerkesztője.
102 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek