Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Sofőr és a piros lámpa

Kozonithy írt nekünk egy levelet, amiben megfogalmazta a buszsofőr és a piros lámpa viszonyát. Mi is találkoztunk hasonló esettel, mikor a sofőr a sárgánál nem lassít, hanem rányomja a gázt, vagy amikor épp pirosra vált, padlógázt nyom a busznak. Természetesen nem minden sofőr ilyen, ne általánosítsunk, vannak rendes „sárgán lassító” sofőrök is, és szerintem belőlük van a több:)

Szia!

Megosztom rövid keddi élményemet. Délután busszal utaztam. Épp egy hatalmas kereszteződéshez érkeztünk (a mi 4+4 sávunkat 2+2 sáv keresztezi, kanyarodási lehetőség minden irányba adott), amikor pirosat kaptunk még a kereszteződés előtt, de a sofőrünk vagy elbambult, vagy úgy gondolta, hogy "ezen a sárgán még épp átérünk", ám azzal nem számolt, hogy viszonylag nagyobb dugó alakult ki, így a kereszteződés másik végében úgy feltorlódtak már az autók, hogy a busz nem tudta elhagyni a kereszteződést, és keresztbe elzárta az egész utat. Kb. 10 másodpercig álltunk így szerencsétlenül, de aztán csak-csak ki tudtunk csurogni, közben persze jobbról, balról kanyarodnának rá a mi utunkra, de vártak egy kicsit, nehogy elüssék a buszt...

Szóval elhiszem, hogy meleg van, és mindenki hibázik olykor, de ez azért veszélyes játék volt.

Üdv! Kozonithy
14 Tovább

Szaggatja az aszfaltot a metrópótló

Kedves BKVfigyelő!

A mellékelt képeket 2007. 06. 20-án fotóztam a metrópótló buszok Pillangó utcai ideiglenes végállomásán. Mint az látható, a magyar vállalatok csodálatos kooperációja újabb selejtes munkát eredményezett. Tényleg olyan nehéz lett volna a megálló részét valami keményebb burkolattal ellátni? Legalábbis olyannal, ami nem olvad meg a 40 fokon? Mondjuk a buszmegállókban egyre több helyen alkalmazott beton is megfelelt volna talán erre a célra. Így ugyanis a felső aszfaltréteg 10-20 centire felgyűrődött a buszok fékezése/gyorsulása hatására.

üdv, Greg


8 Tovább

Levelet kaptunk Kiricsi Karolától!

Kedves BKV figyelők!

Örömmel vettük észre, hogy a világhálón egy olyan színvonalas kezdeményezés indult meg, amilyen az Önöké!

Amellett, hogy a weboldal az elfogulatlan véleménynyilvánítás kiváló fóruma, színvonalas és napra kész információkat tartalmaz a BKV iránt érdeklődők, a BKV utasai számára.

Köszönjük, hogy azzal is segítik munkánkat, hogy olyan közérdekű információkat jelentetnek meg, amelyeket – úgy gondolom – nem lehet elégszer kommunikálni ahhoz, hogy minden érintetthez eljusson.

Nagyon fontos számunkra mindezeken túl, hogy a hozzászólások és vélemények nagyon fontos információkat juttatnak el hozzánk – akik az ezekben megfogalmazott felvetések, feladatok megoldásán dolgozunk.

Szeretnék, hogy ezek a vélemények ne maradjanak visszacsatolás nélkül, hiszen minden hozzászólás érértékes és fontos a számunkra.

Ezért kérem Önöket, hogy vegyük fel a kapcsolatot annak érdekében, hogy ez kommunikáció élővé váljon.

Sok sikert kívánok a munkájukhoz!

Üdvözlettel: dr. Kiricsi Karola BKV Zrt.
                sajtószóvivő 06-xx-xxx-xxxx
16 Tovább

BKV Figyelő - észrevétel

Tisztelt BKV Figyelő!

A blogotok ötletét jónak és ötletesnek tartom, és örülök neki, hogy végre egy nagyobb média tényező is mögé állt egy ilyen kezdeményezésnek. Azonban a jövőben annak érdekében, hogy ne menjen át a dolog fikablogba, javasolnám, hogy kicsit próbáljon meg a blog szerkesztőgárdája a BKV. Zrt. dolgozóinak szemszögéből is vizsgálódni.

Kiemelkedően magas az olyan panaszok aránya, amikor az utasok lemaradás miatt reklamálnak. Ezen a helyen érdemes azt megemlíteni, hogy ha időben indul el valaki a járathoz, amit el akar érni, akkor nagy meglepetések nem érhetik. De ha valaki késve indul, és eleve számol azzal, hogy nem fogja elérni, akkor utána nem kellene nekiállni reklamálni olyasmi miatt, ami abszolút nem jogos. A járművezetőket kötik a szabályok és az aktuális diszpécseri vezénylés, ami előírja, hogy mikor, milyen járatot kell csinálni, mikorra kell beérni hasonlók. Rengeteg hátráltató tényező van, ami a sofőröket akadályozza a munkavégzésben, ezek többek között az útfelújítások, terelések, dugók, közlekedési kultúrával abszolút köszönő viszonyban se levő autósok, na és persze maga az utas. Rengetegszer az utasok ellentmondásos dolgokat várnak el a cégtől, egyrészt azt, hogy tömegközlekedés címszó alatt egyéni igényeket is kielégítsenek, tehát álljon meg a busz ott, ahol az nekik jó, és vegye fel őket az utcasarkon is, ha épp ott akarnak felszállni. Másrészt pedig elvárják, hogy a járatok időben induljanak és érkezzenek úgy is, hogy közben megvárjuk a nyugdíjas Pista bácsit, amíg odakocog a megállóba. Ezt így nem lehet.

Sok dolog van, amiben a BKV a hibás, például a logikátlan kocsikiadás, a villamosvonalak tudatos visszafejlesztése, az átgondolatlan eszközbeszerzések és beruházások (Combino, 4-es metró), de ezek a hibák többnyire nem az ütköző felületen (sofőr vs. utas) keletkeznek, hanem a felsőbb vezetésnél. Tagadhatatlan, hogy rengeteg a befásult, bunkó, és szándékosan az utasok ellen tevő vezető is, akiknek a kirúgás, vagy a drasztikus bércsökkentés lenne a méltó jutalmuk, de nem szabad őket egy kalap alá venni azokkal a sofőrökkel, akik próbálnak lelkiismeretesen dolgozni, csak az kellene, hogy hagyják őket. Az utasoknak is sokszor át kellene gondolniuk, hogy a csengő nem véletlen szól ajtózáródás előtt, a megállók nem véletlenül vannak méterre pontosan kijelölve, és a sofőr nem véletlen nem áll be a kocsiállásra percekkel az indulás előtt. Ők is emberek, és gyakorlatilag az Ő hátukon csattan nagyon sok minden, amiről ők tehetnek a legkevésbé. A sirámainkat ezért lehetőleg úgy kellene megfogalmazni, hogy nyitott fülekre találjanak, de egyúttal ne tegyünk keresztbe vele más embereknek, konkrétan a lelkiismeretes sofőröknek, járművezetőknek.

-suexID-
16 Tovább

Van benne valami...

Szervusz Kedves BKV figyelő!

Akkor most kifakadok, mert már van hova.

1. Szerintem a bkv ellenőrök jogtalanul büntetnek. Persze nem minden esetben, csak azokon a járatokon, ahol nincs minden megállóban jegyvásárlásra alkalmas, működő akármi (automata, posztos bácsi, trafik). A bkv ugyanis egy szolgáltató, és ha nem szolgáltat, akkor ne rajtam vasalja már be. Az nem kifogás, hogy mé' nem veszek jegyet előre!, meg "ha épp ott és akkor nem tudok jegyet venni, sétáljak már el addig a megállóig, ahol igen". Nem vagyok ugyanis köteles percre pontosan tudni az egész hetemet, hogy mikor hol lesz szükségem használni a bkv járatait, másrészt meg én egy vevő vagyok, aki igénybe akar venni egy szolgáltatást. Ha majd minden megállóban lehet jegyet venni, akkor jogosan mondhatják, hogy tuti bliccelni akartam, mert hát lett volna rá lehetőségem jegyet venni. Most nincs mindenhol, mégis büntetnek.

2. És mi van akkor, ha van automata, de nem működik. Akkor az van, hogy az ember lánya/fia fölszáll a járműre, odamegy az ellenőrhöz, és mondja neki, hogy sorry, de nem műkszik az automata, szeretnék jegyet venni. Erre bkv ellenőr közli velem Arrogancia királynőt meghazudtoló módon, hogy ő itt nem adhat, és ha nem szállok le azonnal, akkor úgy megbüntet, hogy a lábam se, meg a macskát sz**ni, és társai...; Engem, aki; fizetni szerettem volna az utazásomért, és önhibámon kívül nem tehettem meg. London városában ez pl a vonatokon úgy működik (a busz és egyéb megállókban mindenhol lehet jegyet venni, a buszon is, ugyanannyiért, mint a megállóban, nem 40-50 forinttal drággábban!!!!!!!!!!!!!!), szóval vonat. A kis állomásokon csak automata van, személyzet nincs, ha nem működik az automata, van egy másik kisebb, ami 20 pennyért ad egy igazolást arról, hogy melyik megállóban szálltam fel, és leszálláskor odaadom a kijáratnál az ellenőröknek, akik adnak egy jegyet onnan-ide, kifizetem, mosolygunk és kész. Ha mindekét automata rossz, akkor az ember lánya jó magyar szokás szerint megijed, mivel Angliában elég durván bánnak a bliccelőkkel, és neki most mégis bliccelni kell, pedig nem akar, de vár a meló. Szóval rettegve leszáll a vonatról, miután végiglógta az utat, bűnbánó arccal odamegy az ellenőrhöz, és ugyan úgy, mint itthon tettem (lásd fent), elmondom, hogy no ticket and why. Ellőnör azt mondja, jó honnan jött, ad egy jegyet, én kifizet, és megyek tovább. Majdnem megkérdeztem tőle, hogy megfogdosni, rángatni, rugdosni, körbeállni, úgy beszélni velem, mint egy kutyával nem akar? Mert én ehhez vagyok szokva az én országomban. De aztán csak örültem, hogy kulturált országban kulturáltan bánnak MÉG:) az utassal is!

3. Ha elnyeli az automata a pénzem, akkor adakoztam a bkv-nak a semmiért. Az automatákat nem a bkv üzemelteti, így nem is ő adná vissza pénzem. Hanem egy másik cég, akinek van egy telefonszáma, üzenetrögzítővel, hogy majd visszahívnak, de azóta sem, így utaztam már egy megállót a metrón 500-ért, köszi.

Mára ennyit, sziasztok.

-mutti-
14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek