
A térképért külön köszönet Someboy-nak!
A térképért külön köszönet Someboy-nak!
Tisztelt BKV Figyelő!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
1.) Hasba vágta az ellenőr a segítőkész utast!!
A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen. Ezért a világ bármely pontján elérhető világhálón, a BKV Zrt. www.bkv.hu internetes oldalán keresztül is lehetőséget biztosítunk arra, hogy a külföldiek még a budapesti látogatásukat megelőzően idegen nyelveken is tájékozódhassanak a budapesti tömegközlekedés sajátosságairól, az egyes jegyfajtákról, a közlekedés igénybevételi lehetőségeiről, illetve annak feltételeiről.
Számos jegyfajtánk kifejezetten a Budapestre látogatók speciális igényeinek kielégítését szolgálja, ilyen pl. a napijegy, a turistajegy, a hetijegy vagy a Budapest Kártya, melyek igénybevételével, a budapesti helyismerettel nem rendelkező külföldi vendégeink kényelmesebben, egyszerűbben és külön jegykezelés nélkül utazhatnak a közösségi közlekedési járműveken.
A rendelkezésünkre álló adatok alapján, a 2007. július 11-én, a 3-as metró, Deák Ferenc téri állomásának peronján történt esettel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.
Jegyellenőreink elmondták, hogy az ellenőrzés folyamán 3 fiatal, külföldi utas érvényes jegyet vagy bérletet nem tudott felmutatni, amiért jogosan kívántak velük szemben pótdíjazási eljárást kezdeményezni. Alapvető angol szavakkal tájékoztatták őket arról, hogy a BKV Zrt. jogosult arra, hogy az utasok jegyének és bérletének érvényességét az utazás során bármikor ellenőrizze. Az utazási feltételeink alapján - melyek betartása valamennyi utasunk, így a magyarországi turisták számára is egyformán kötelező -, aki járműveinken érvényes jegy, bérlet nélkül, vagy érvénytelen jeggyel, bérlettel kísérli meg az utazást, illetve vagy valamilyen kedvezményt jogosulatlanul vesz igénybe, az pótdíjat köteles fizetni.
Tisztelt Gál Mihály!
Köszönjük, hogy Önök – Társaságunk szakembereivel együtt – azon munkálkodnak, hogy a BKV-t kedvelők lelkes táborát növeljék és e célok támogatása érdekében egy internetes portált is üzemeltetnek.
Járműveink takarítását egy külső cég végzi, mellyel az előző vezetés kötött szerződést. A Társaságunkhoz érkezett sok kifogás, panasz miatt jelenleg felülvizsgáljuk ezt a megállapodást, hiszen utasaink mellett mi is érzékeljük a felvetett problémákat. Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.
A megállók takarítására vonatkozóan lényeges megemlítenünk, hogy azok tisztántartása, karbantartása kis mértékben a BKV Zrt., nagyobb mértékben az FKF Zrt., valamint az illetékes önkormányzat feladata. Szakembereink jelzik a gondokat (pl.: megállóhelyi hulladékgyűjtők gyakoribb ürítése) az FKF Zrt. felé. Ezt már többször megtettük és a továbbiakban is megtesszük. Arra kérjük Önöket, hogy ezt tegyék meg Önök is, amikor problémát tapasztalnak. A járművek tisztántartására tett törekvéseink ellenére (pl.: minden reggel tisztán forgalomba adott járművek, szennyezés esetén azonnali takarításra való intézkedés) sajnos továbbra is nagy kihívást jelentenek a vandál, „firkálós”, „hajléktalan” stb. utazásai. Mi is keressük a megoldást egy biztonságosabb és komfortosabb közlekedési morál kialakítására. Első lépésként az éjszakai járatainkon lesznek biztonsági őrök, vélhetően augusztus közepétől (amennyiben eredményes lesz az erre kiírt közbeszerzés). Jó javaslat a gyorsreagálású csapat felállítása, megvizsgáljuk ezt a lehetőséget is.
Bízunk benne, hogy az Önök segítségével is hozzájárulhatunk egy európai színvonalú közlekedési kultúra kialakításához.
Budapest, 2007. július 25.
Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
Utolsó kommentek