Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Emese, most már indul a buszod!"

 

Tímea kedves olvasónk személyes problémájával fordult az Akácfa utcai BKV Ügyfélszolgálathoz. Az ott dolgozó ügyfélszolgálatos hölggyel (egyszerűség kedvéért hívjuk Emesének[klikk]) beszélgetésbe kezdtek, akár milyen érdekes, épp a BKV Figyelőről. Emese szerint itt csak hazugságokat lehet olvasni, és a Blog nem mérvadó a BKV számára. Aki tájékozódni szeretne, csak a BKV weboldalát olvassa.


Tímea így látta:

„Mondtam neki valamilyen hozzászólására, hogy a saját tapasztalataimon kívül szoktam tájékozódni az interneten. Kérdezte, hogy milyen oldalakat. Mondtam, hogy konkrétan a BKV-figyelőt, nagyon hasznosnak tartom. Erre azt mondta, hogy na az nem egy mérvadó oldal, csupa hazugságokat írnak. Ha a BKV-ról bármit tudni akarok, akkor az ő honlapjukat olvassam. Gyakorlatilag nem azt mondta, hogy akad a BKV Figyelőben hazugság, ami érthető lenne, hiszen akadhat kitalált sztori is, hanem hogy csupa hazugság.”

 

Kedves Emese!

Sosem mondtam, hogy a blogon megjelent cikkek 100%-ban valóságosak, hisz nem tudjuk Őket kivizsgálni, ez nem is a én feladatom, hanem az Önöké, de azt sem hiszem, hogy napi 2-3 cikk csak valótlan információkat közöl, főleg akkor, ha a levelek mellé kép vagy videó is társul. Kicsi a Világ, Emese.

 UPDATE: 2007. dec. 29. (13:06)

21 Tovább

Osztályozd a vezetőket

Lehetőséget adunk mindenkinek, hogy osztályozza a BKV Zrt. vezetőinek idei munkáját, hisz kik látnák jobban ennek végeredményét mint maguk az utasok. A szavazás 30 napig lesz elérhető, ezek után egy összegző cikket készítünk, és átlagot is vonunk a beérkezett osztályzatok alapján. Akinek egy kis segítségre van szüksége a döntéshez, lapozgasson vissza a blog oldalai között, és csemegézzen a több mint 200 bejegyzés között.



A szavazás átkerült a blog jobb szélső részére, a bemutatkozó szöveg alá!

64 Tovább

Értelmetlen akciókba ölik a pénzünket

Számtalan levelet írtam a BKV-nak a koszos járművekkel és a karbantartással kapcsolatban, milyen választ kaptam rá? „Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.”

Teljesen értelmetlen, és felesleges kampányokra költi az utasok pénzét a BKV. Miközben azt reklámozzák, hogy a bliccelő utasok a fizetők nyakán „lógnak”, egyre jobban kezdem úgy érezni, a vezetőség lóg az utasok nyakán. Több tízmillió forintot költenek reklámokra, közben tarifaemelést és létszámleépítést terveznek, a járműállomány nagy része cserére, felújításra szorul. Tegye fel a kezét, aki szerint ez normális.

Összegyűjtöttünk néhány olyan eseményt, melynek a költségeit az utazási színvonal emelésére költhették volna.


Én egyelőre ennyit írnék. Ha van olyan BKV-akció, ami nektek nem tetszett, kommentbe írjátok le, és mondjátok el, hogy az arra fordított pénzt, mire költöttétek volna. Véleményem szerint nem kampányokkal kell utasokat csalogatni, hanem olcsóbb tarifákkal és tisztább járművekkel.

BKV Figyelő
39 Tovább

Zónás autóbuszrendszer kialakítása

 
A budapesti tömegközlekedésben lévő elavult, lassú, párhuzamos gyors járatok átalakításával egy gyorsabb, pontosabb, utasközpontúbb közösségi közlekedést lehetne létrehozni. A meglévő vonalakon, a legsűrűbben használt megállók köré zónákat kell létrehozni. Az adott járat csak a zónákon belüli megállókban áll meg, zónákon kívül sehol. Egy vonalon maximum 3 zóna helyezhető el, a zónákon belül 3 megálló található. Nem minden gyors járat helyén vezethető be az új zónázós rendszer.

Bevezetés előtt meg kell vizsgálni:

-az adott járat hosszát
-az utasok számát
-az egymást követő, fontos megállókat, csomópontokat
-a gyors és a "sima" járat közti különbséget

Nagyításhoz klikkelj a képre!


3GY helyett 3Z

A BKV Figyelő első megvizsgált járata a gyors 3-as autóbusz. Ez a viszonylat a gyors járatok között tényleg elavultnak számít. A Móricz Zsigmond Körtérről, Nagytétény MÁV-állomásig a menetidő 31 perc míg ezt az utat a 3-as busz 34 perc alatt teszi meg. Az autóbusz olyan megállókban is megáll, ahol nincs rá szükség, le- illetve a felszállók száma csekély, elhanyagolható. A gyors 3-as útvonalán két fontosabb zónát lehet kialakítani. A zónák központjai a Savoyai Jenő tér és a Jókai Mór utca lennének.

A gyors 3-as busz megállóhelyei:

Móricz Zsigmont körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Hengermalom út; Galvani utca; Városház tér; József Attila utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tenkes utca; Bartók Béla út; Szabadság utca; Angeli utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás)

A 3Z busz megállóhelyei:

Móricz Zsigmond körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás.

A gyors 3-as buszok megállóhelyei közül a kihasználatlan, felesleges megállókat kiszedtük, helyette két fontosabb megálló lett bevezetve. A menetidő így jelentősen csökkenthető.


14, 114 járatok módosítása


A BKV Figyelő második megvizsgált járatai a 14; 114 autóbusz, ez a két járat jelenleg egy útvonalon közlekedik. Megállóhelyei közé tartozik egy kórház, két városközpont, két iskola és egy bevásárlóközpont is, ezen felül hosszú, és kihasznált járat. A BKV Figyelő a 114-es járatot, jelenlegi formájában megszüntetné, helyette egy gyorsabb félzónás járatot hozna létre, így a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig a jelenlegi 24 perc helyett 18 perc alatt lehetne eljutni. Fontos tudni, hogy a legtöbben ezen a vonalon használják a 14; 114 járatot, ezen megálló elhagyása után az utaslétszám jelentősen csökken. A bevezetésre kerülő 14Z autóbusz a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig járna. Az autóbusz hétvégén és ünnepnapokon nem közlekedik, helyette a 14-es autóbusz sűrített menetrendel szállítja az utasokat.


A 114-es busz megállóhelyei:

Kosztolányi Dezső tér; Tétényi út; Szent Imre kórház; Tétényi út 39.; Kelenföld, városközpont; Hengermalom út; Andor utca; Albertfalva utca; Fonyód utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Tóth József utca; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tűzliliom utca; Rákóczi út; Terv utca; VIII. utca; X. utca; XIII. utca; XVI. utca; Baross Gábor-Telep, Ispiláng utca végállomás


A 14Z megállóhelyei:

Kosztolányi Dezső tér; Kelenföld, városközpont; Andor utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétny, Campona végállomás
Kérjük a BKV zRt. illetékeseit, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket, és mondják el szakmai véleményüket a zónázó autóbuszrendszerről. Reméljük, hogy segíthetünk Önöknek egy jobb, gyorsabb, utasközpontúbb közösségi közlekedés kialakításában.
92 Tovább

SMS-jegy, így is lehetne

Tisztelt BKV, tisztelt illetékesek,

Örömmel -ám egyben szomorúan is- értesültem, hogy 2008-ban SMS-jegy bevezetését tervezik. Maga az elképzelés kiváló, ám a terv, miszerint egy jegy ára kb. 500 forint lenne, lehetetlenné tenné a szolgáltatás igénybevételét az alsóbb réteg számára, még akkor is, ha a jegy hétköznaponként 60, hétvégén 90 percig lenne érvényes. Ennek megoldására kidolgoztam Önöknek egy tervet, kérem olvassák el, juttassák el az illetékeseknek is, majd küldjék el véleményüket. Köszönöm!


Opciók ismertetése:
Három opció bevezetését tartom fontosnak:

1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy.

2,) Megálló alapú SMS-jegy

3,) Átszálló SMS-jegy.


1,) Egy utazásra jogosító SMS-jegy

A jegy lényege, hogy a szolgáltatást azok is igénybe vehessék, akik közelében nincs működő jegyautomata, és csak egy vonalon, egy irányba, átszállás és az utazás megszakítása nélkül szeretnének utazni. Példa: A Blaha Lujza téri lakásomból a Széna téren található Mammut bevásárlóközpontba szeretnék menni, vásárolni.
Közlekedési eszköznek a 4-es vagy a 6-os villamos választom.

Telefonomon SMS üzenetként a következő kódot gépelem be: 1V4-6SZE. Pontosabban: [1]-egy opció; [V4-6] 4-es 6-os villamos; [SZE] Széna tér. A rendszerük az SMS-t beazonosítja, majd a válaszüzenetben a Következőt küldi: 1-es opció, 4-es 6-os villamos. Leszállás: Széna tér (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk!

Példa: Az Etele térről a Lágymányosi hídig szeretnék utazni, a Művészetek Palotájába. Az SMS-ben elküldött kód: 1B103LAG Pontosabban: [1]-es opció; 103-as autóbusz; Lágymányosi híd. A rendszer által küldött válaszüzenet: 1-es opció; 103-as autóbusz. Leszállás: Lágymányosi híd. (dátum, idő)-ig Kellemes utazást kívánunk! Az SMS díja kb. (30 Ft) amit az utasnak kell megfizetni. Ezentúl a telefonszolgáltatótól illetve Önöktől függ, mennyiért árulják a jegyet. (Reális ár kb. 320 Ft)

FONTOS! A kódban a kiválasztott célállomás első három betűjét kell beírni. A jegy 60 perc után érvényét veszti.


2,)Megálló alapú SMS-jegy


48 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek