Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eldőlt, mint az ólajtó

Milyen lelkivilága lehet egy olyan járművezetőnek, aki azt hiszi, hogy a háta mögött 100 ember helyett 100 zsák krumpli van? Egy ilyen embernek egyáltalán minek adnak jogosítványt?

Szia Figyelő!
 
Egy drámai sztorit szeretnék veled megosztani. A szenvedő alany egy 6-7 éves korú kislány volt, a negatív szereplők pedig egy sietős sofőr, egy leharcolt 25-ös busz és közvetve a BKV-tól az a személy, aki kiengedte a forgalomba ezt a buszt.
 
Újpesten akartam fölszállni a 25-ös buszra a Beller Imre út közelében. A várakozó utastársaim között volt egy nagymama a fent említett, ekkor még álmos kislánnyal a kezében. Busz megjön, mi felszállunk. A sofőrnek nagyon sietős lehetett, mert a lábam még a lépcsőn volt, ő már csöngetett, sőt ajtó be és indult padlógázzal. A lány persze fürge volt, gyorsan beállt a leghátsó, hátrafelé néző páros üléseknél lévő ficakba még a repülőstart előtt. A busz leharcolt volt, ami abban is megnyilvánult, hogy hiányzott az a funérlemez, amely ezeket az üléseket elválasztja az ajtóktól. A nagymama még készült leülni az induláskor és szólt a lánynak, hogy kapaszkodjon.
 
A lány persz nem kapaszkodott, tán elfelejtette az álmossága miatt. Alacsonyabb volt, mint a felső keresztrúd - és háttal állt a hiányzó lap felé... Hátraesett a repülőstartkor!
 
De mert a lába beakadt az alsó keresztrúdba, gyakorlatilag a térde körül fordulva hátradőlt - vitte a lendület. A fejét pedig beverte jó alaposan. Szerencsére nem a lépcsőfok szélébe, mert azt nem élte volna túl. És csak egyszer, mert hátranéztem felszállás után. Az esést ugyan nem tudtam megakadályozni, de azt igen, hogy másodszor is beverje a fejét, mert nem tudott megkapaszkodni. A sofőr nem törődött az esettel, csak hajtott tovább. A lány végigsírta az útjuk hátralévő részét a nagymama ölében...
 
Üdv: mig8
61 Tovább

Szolgálati közlemény

A BKV-figyelő blog igyekszik az általa megfigyelt vállalatnál jobb és kimerítőbb tájékoztatást nyújtani felhasználóinak. Ezért született meg ez a post, amelyben arról tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a megjelent postokhoz ezentúl napközben 7 és 16 óra között csak Indapass belépéssel lehet hozzászólni. Aki nem akar, vagy nem tud belépni a blog.hu-ba, 16 és 7 óra között továbbra is belépés nélkül kommentelhet.

A változás célja, hogy kiszűrjük a rendszerint napközben érkező offtopic, értelmetlen, floodoló hozzászólásokat és ezáltal értelmesebb, tartalmasabb párbeszédek, viták alakuljanak ki a postok alatt.

Az átalakítás másik célja, hogy 300 - többnyire értelmetlen - hozzászólás helyett, kevesebbet, és értelmesebbet kapjunk. Örülnénk neki, ha a regisztrált hozzászólók rendszeresen visszalátogatnának, és kialakítanának egy kis közösséget az oldalon.

A fenti idők a hozzászólások tartalmára való tekintettel módosulhatnak (ha például azt vesszük észre, hogy este is sok értelmetlen hozzászólás érkezik, a kötelező belépés idejét meghosszabbíthatjuk).

Reméljük, hogy rövid időn belül megszokjátok az új rendszert, és többen regisztráltok.

32 Tovább

A hét k*csög autósai

Ha nem BKV-zom, akkor gyalogosan, vagy biciklivel közlekedem. Minden nap tapasztalom, hogy néhány autós miként tesz a KRESZ-re, és parkol le villamosmegállóban, járdán, kerékpárúton. Megfogadtam, hogy ettől a héttől lefotózom őket, és heti egy postban bemutatom őket az olvasóknak.

2008. 08. 19. 18:19 Pesterzsébet Baross utca: Citroenes barátunk valószínűleg nem talált magának parkolóhelyet, ezért foglalta le a gyalogosok elől 99%-ban a járdát. A kint lévő táblákra nem emlékszem, de valószínű, hogy a Chevroletes sem a legjobb helyen parkol.



98 Tovább

Nagyvárad közlekedése

Rékuc Stockholmi bemutatója után, olvasónk meséli el tapasztalatait, melyeket Nagyváradon szervett. Nyári tapasztalataidat te is megoszthatod az olvasókkal, csak írd meg nekünk e-mailben. A levél végén képeket is találsz.

Nemrég volt szerencsém Nagyváradon tömegközlekedni. A villamosokat próbáltam ki, pozitívak a tapasztalataim. Úgy gondoltam, írok pár mondatot az ottani rendszerről, nagyrészt saját tapasztalataimra támaszkodva.

 

A várost az OTL (Oradea Transport Local) öt villamosvonallal és kb 20 buszjárattal szolgálja ki. A villamosvonalak: 1N, 1R, 2, 3N, 3R.

 

Az 1N fekete (1Negru-t), az 1R piros 1-est (1Roşu-t) jelöl. Lehetne akár 1Normal, illetve 1Reverse a jelentésük, ugyanis annyiban különböznek egymástól, hogy az óriáshurkot ellentétes irányban járják be. A villamoshálózat érdekes: a városközpontban egy óriáshurok helyezkedik el, abból nyugati (1), délnyugati (2), valamint délkeleti (3 - régebb 4-es) irányban egy-egy vonal ágazik ki. Mindegyik vonal hurokvágányban végződik, az 1-esen a városhatár közelében is található egy visszafordító-hurok (a vonal kivezet a városból). A kocsiszínhez vezető vágányok dupla-vágánydeltával kapcsolódnak a 2-es és 3-as önálló szakaszához. A váltók kézi állításúak, a hálózat normál nyomtávú.

 

 

 

A járműpark elég egységes, kétféle járművük van: T4+B4 Tátra szerelvények és pár darab KT4-es rövidcsuklós Tátra. A kocsik állapota változó, a KT4-esek kívülről megviseltebbek. A belső terük is igen változatos, de a BKV járműveinél jóval tisztább. A pótkocsik között gyakori az elfékezett kerekű. A vágányzat állapota jónak mondható: a hurok nagy részét és a 3-as önálló szakaszát teljesen felújították, a 2-es önálló szakasza is jó állapotú, az 1-es városon kívüli részét nem próbáltam. A keleti híd és a közelében lévő váltó-rengeteg viszont még várja a beavatkozást. Lassújel ott sincs, "kicsit" jobban csörömpölnek a járgányok :-) .

 

Az ULF villamos április 23-a óta szállít utasokat. A város (az országban elsőként) tíz darabot vásárol a típusból első körben. A belső tér nem túl tágas, de ésszerű az elrendezése, a piros műanyag ülések kényelmesek (jó a formájuk), könnyen tisztíthatók és valószínűleg hosszú életűek lesznek. A villamost hangos és vizuális utastájékoztatással is felszerelték. Egy női hang mondja be a következő megálló nevét román nyelven, (általam is) jól érthetően. Az egyedi ajtónyitás (főleg az automatikus visszacsukás) itt-ott még okoz némi gondot, de elég egyértelműen megjelölték az ajtónyitó gombokat, szerintem hamar meg fogják szokni az emberek.

 

Minden megállóban kint van a megállót érintő járatok menetrendje, próba jelleggel több helyre is került LED-es kijelző, de (egyelőre) új információt nem mond a menetrendi táblához képest. Térkép a vonalhálózatról minden járművön és a honlapon ( http://www.otlra.ro ) található, de a megállókban nem. A vonaljegy (ami két utazásra érvényes) 3 lejbe kerül, ez 210 forintnak felel meg. A jegykezelő készülékek elektronikusak, az ajtókkal szembeni falrészre vannak felszerelve. A nyílásba helyezett jegyet behúzzák, rányomtatják a dátumot, időt, a kocsi-, valamint a járatszámot, majd visszaadják. Az ULF jegykezelő készüléke megegyezik a TW6000-es villamosok eredetijével, a csuklókban helyezték el őket (a képen látható jegyet az ULF kezelte).

 

A buszhálózatról (még) keveset tudok. A kocsipark vegyes: szép számban szerepelnek harmonika-ajtós 200-as Ikarusok, régi román gyártmányú ROCAR, DAC, ROMAN DIESEL kocsik. Nemrég beszereztek több darab újonnan gyártott ROCAR buszt, orosz alacsonypadlós szólóbuszokat, valamint Mercedes CONECTO szólóbuszokat.

 

Üdv: CB

További képek:

17 Tovább

Eredményhirdetés

Múlt havi nyereményjátékunkban (július 12. – augusztus 15.) mindenki részt vett, aki észrevételt küldött, kommentelt és használta az új bejelentés opciónkat.

Kisorsolt beküldők:

 

BKV-figyelős pólót nyertek: Elindult alattuk a mozgólépcső (2008.07.14. 08:08), Nem budapesti, akinél nincs egy darab vonaljegy (2008.07.24. 10:20), Utastájékoztatás: Bim-Bumm, (2008.08.12. 16:10)

 

Bérletet nyertek: Megnevelte a 7-es busz utasait (2008.07.20. 09:59), Postakocsi parkol (2008.08.12. 12:47).

 

Bejelentés opciót használók közül Dogla (2008.08.08 – 10:57:04) és budafuck (2008.07.20 – 16:59:53) kerültek kisorsolásra. Nyereményük 1-1 BKV-figyelős póló.

 

Kommentelők közül bandee (2008.07.21 - 20:40:56) és demizson bobby (2008.08.08 12:00:50) került kisorsolásra. Nyereményük szintén 1-1 BKV-figyelős póló.

 

Megkérjük a nyerteseket, hogy öt napon belül keressenek meg minket e-mailben arról az e-mail címről, melyről írásaikat elkövették (azaz azonosítsátok magatokat), hogy át tudjátok venni a nyereményeket. Aki öt napon belül nem jelentkezik, nyereményét automatikusan a következő játékra ajánlja fel.

 

Aki bérletet nyert, az nyereményét átveheti személyesen, Budapesten bárhol, előre egyeztetett időpontban. Aki pólót nyert, egy 6 jegyű kódot fog kapni, melyet nevével együtt bediktálva a Póló Pokol üzletében átveheti a nyereményét. Ez azért jó, mert olyan színű, olyan méretű, és olyan fazonú (férfi, női) pólót választhatsz, ami neked tetszik.

 

Tájékoztatunk titeket, hogy a bejelentés opció béta verziója mától szünetel. Észrevételeiteket továbbra is a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk.

 


Minden nyertesnek gratulálunk.

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek