Vasárnap több nagyszabású rendezvényt tartanak Budapesten. A Vivicittá (és a kapcsolódó Midicittá valamint Minicittá) futóverseny mellett ugyanezen a napon kerül megrendezésre a Critical Mass biciklis felvonulás valamint az Élet Menete megemlékezés.
A rendezvények miatti útlezárások következtében az alábbi forgalmi változások lépnek életbe vasárnap:
az 5-ös autóbuszok előreláthatóan 14.40 és 17.00 óra között megosztva járnak Rákospalota, Kossuth utca és Kálvin tér, valamint a Pasaréti tér és a Mikó utca között, mindkét esetben rövidített útvonalon. Az Astoria irányában a fenti időpontban nem üzemelnek az Attila úti, a Korlát utcai, a Mikó utcai, az Alagút utcai, a Dózsa György téri, a Döbrentei téri valamint a Ferenciek tere megállók, míg a Pasaréti tér irányában a Ferenciek terén, a Szarvas téren, a Dózsa György téren és az Alagút utcában nem állnak meg a buszok. A budai oldalon ideiglenesen a Déli pályaudvarnál valamint a Mikó utcában található villamospótló autóbusz-megállókban, míg a pesti oldalon a Kálvin téren (egyrészt a 109-es és a 115-ös autóbuszok Üllői úti megállójában, majd a 109-es autóbuszok Nemzeti Múzeum előtti megállójában) lehet felszállni az 5-ös buszokra. A kimaradó szakaszokon a 18-as villamos vagy a 2-es metró igénybe vételét ajánljuk az utasoknak;
Ideiglenes forgalmi rend a vasárnapi rendezvények idejére
A BKV a mobiltelefon ellensége?
Egyszer már volt szó a blogon a BKV menetrendekről és a PDF formátumról. Azóta a BKV a HÉV menetrendeket is így töltötte fel a weblapjára, ami azért bosszantó, mert akik mobilról néznék meg a menetendet (például egy megállóban, ahol nincs kint tájékoztató) azok sem tudnak informálódni, mert nagyon kevés telefon nyitja meg a PDF fájlokat.
Azért a XXI. században az internet korában elvárható lenne, hogy az ember mobiltelefonról vehessen jegyet, vagy nézhesse meg a menetrendet. Az előbbire még várni kell, az utóbbi simán megoldható lenne, ha a BKV a menetrendeket feltöltené a weblapjára úgy, ahogy régen, vagy elérhetővé tenné JPG formátumban.
Re: Vértócsa a mozgólépcső alján
A BKV-figyelőt időnként olyan utasok keresik meg, akik történetüket kicsit sarkítva, a valóságot elferdítve írják le. Valljuk be, helyenként hazudnak. Ezek az utasok azért ilyen bátrak, mert azt hiszik, rajtuk kívül más BKV-figyelő olvasó nem volt a helyszínen, így azt írnak, amit akarnak. Pedig ez nem így van. Nekem is ciki, ha egy olyan panasz jelenik meg, ami nem felel meg a valóságnak, éppen ezért örülök annak, ha BKV-sok, vagy a helyszínen lévő utasok más szemszögből leírnak egy -már publikált- esetet.
A lenti üzenetet is példa arra, hogy nem éri meg elferdíteni a valóságot, nem érdemes hazudni. A levelet egy BKV-s kolléga írta, mert szerinte a blognak író egyik utas nem a valóságnak megfelelően írta le panaszát.
Nem szeretnék igazságot tenni, mivel nem voltam ott, és nem láttam mi történt. Nem állítom, hogy az utas mindent úgy írt le, ahogy az megtörtént, de azt sem mondom, hogy a BKV-s minden szavát elhiszem. Jöjjön a másik verzió:
Kedves BKV-figyelő!
Az eset nem egészen úgy történt, ahogyan az ifú nőutas emlékszik.
Húsvét hétfőn a nappalos műszaknál műszakváltás előtt egy férfi utas erősen ittas állapotban utazott a lejtmeneti mozgólépcsőn, ülve. A lépcső aljához érve már nem volt ideje felállni, ezért a jobb tenyere élét a mozgólépcső fésűje felsértette. A kolleganők ellátták a sérültet, mentőt is hívtak hozzá. Én aznap éjszakára mentem dolgozni. Éppen csak átvettem a szolgálatot, mikor az utas bejött és utasított, hogy azonnal indítsak másik lépcsőt, mert a mozgólépcső alján hatalmas vértócsa van. Mondtam neki, hogy most vettem át a szolgálatot, előbb tájékozódnom kell, hogy mi a helyzet, s utána döntök a megoldásról. Közben a KFM-telefon csöngött, a körözvényt kellett vennem. Ez azt jelenti, hogy 20 állomást értesít a KFM arról, hogy náluk is váltás történt. Kb. 2-3 percig tart. Addig a kolleganő várt.
Rendszeresen rátámadnak a járművezetőkre
Sokszor olvashattatok már itt a blogon olyan bejegyzéseket, amikben utasok leírták, hogy gyalogosok, autósok hogyan támadták rá a BKV egyébként türelmes, szabályosan közlekedő alkalmazottaira. Legutóbb egy olyan poszt jelenet meg, amiben olvasónk leírta, hogy egy szabálytalankodó gyalogos hogyan törte be a busz szélvédőjét. Egy másik olvasónk most hasonló észrevételt küldött:
Több milliárdos fejlesztés a BKV-nál
Kevesebb átszállás, kényelmesebb közlekedés a budai villamoshálózaton
A KIKSz Zrt. és a BKV Zrt. a mai napon írja alá azt a támogatási szerződést, amely biztosítja, hogy európai uniós társfinanszírozással valósuljon meg az a több milliárdos fejlesztés, amely naponta 100-110 ezer ember utazását teheti majd kényelmesebbé a fővárosban. A "budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" - elnevezésű projekt célja egy egységes, menetrendileg teljesen összehangolt, észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítása. A fejlesztés első, több mint 6,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza. Az EU által nyújtott támogatás 4,6 milliárd forint, a központi költségvetés több mint 800 millió forintot, a BKV pedig 17%-os, 1,1 milliárd forintos önrészt finanszíroz a teljes összegből. A beadott pályázatot az NFÜ - Bíráló Bizottsága 2008. október 10-én jóváhagyta, a kormány pedig 2009. március 4-én döntött a projekt támogatásáról. A kivitelezés várhatóan 2010. végére valósul meg.
Utolsó kommentek