Egy olvasónk hívta fel a figyelmet a frissen, 2-3 hete felújított villamossínekre az Erzsébet királyné útján. A sínek még a laikusoknak is feltűnő módon girbe-gurbák, a villamos ha lehet, még lassabban jár, mint a felújítás előtt. Megkérdeztük a BKV-t, ahol elmondták, hogy a síneknek csak két hibájuk van: görbülnek függőlegesen és görbülnek vízszintesen. A felújítást egy olyan cég végezte, amelynek szakreferenciája nincs, vágányt is csak épp hogy valamivel többet fektetett eddig, mint amennyi a közbeszerzési kiírásban kötelezőnek meg volt adva.
A BKV szeptemberben írt ki pályázatot 3 villamosvonal úgynevezett nagypaneles szakaszának felújítására a 12-14-es, a 30-as és a 69-es villamos vonalán. A pályázaton két meghívott cég indult: a Vasútépítő Kft és a VÉP Kft., az utóbbi lett a nyertes, mindhárom szakaszra, összesen 130 millió forintért.
Ralliznak a villamosok az Erzsébet királyné útján
Gyalogosok közé hajtott a villamosvezető
Néhány hónapja szó volt a gyorsan váltó lámpákról a híradásokban. A város egyes részein a gyalogosátkelők lámpái olyan hamar váltanak zöldről pirosra, hogy az embereknek szinte elindulni sincs idejük, mert már vált is a lámpa. Akkor egy közlekedési szakember azt mondta, hogy ha a gyalogos zöld jelzésre indul el, akkor az átkelés közben hiába vált pirosra a lámpa, a közlekedés többi résztvevőjének meg kell várni, amíg a gyalogos átér.
A BKV villamosvezetője ezt nem így gondolta. Látta a sínen álló gyalogosokat, akik a tömeg miatt nem tudtak haladni, kaján vigyorral az arcán mégis közéjük hajtott. Szerencsére az összes gyalogos odébb tudott ugrani, így nem történt baleset:
Tisztelt BKV!
Tegnap (2009. 04. 13.) este 6 óra körül a Nyugati Pályaudvar bejáratát a villamosmegállóval összekötő zebrán igen érdekes tapasztalatban volt részem:
A körút pályaudvar felőli oldalán hatalmas embertömeg várakozott a zöld jelzésre (többen még pirosban elindultak). Amikor a lámpa zölrde váltott, én is elindultam, négyéves fiam kezét fogva. Nagy tömeg volt, a lámpa akkor kezdett villogni, amikor a Buda felé menő síneken haladtunk. A tömeg valamiért megakadt, így már piros jelzést mutatott a gyalogátkelőhely lámpája az ellenkező irányú sínek közepén állva.
A kivitelező már vinné haza a metró fúrópajzsait
A szerződésbontás előtti utolsó szakaszába érkezett a metróvita az alagútfúró Bamco és a BKV között: a kivitelező cég keddi levelében hivatalosan is felfüggesztette a munkát. Bejelentették, hogy nem mennek tovább a fúrópajzzsal, mert azt olcsóbb és könnyebb a jelenlegi helyéről, a Gellért téri állomásról kiemelni, mint a Duna alól, tudta meg az Index.
Keddi levelében a 4-es metró alagútját fúró Bamco konzorcium értesítette a BKV-t, hogy hivatalosan is felfüggeszti az építkezést, mert nem látja biztosítottnak, hogy a megrendelő ki tudja fizetni őt. Ezt arra alapozza, hogy a fővárosi önkormányzatnak nincs még mindig elfogadott költségvetése és az ország hitelminősítése is romlott.
Az Index úgy tudja, hogy ez meglepetésként érte a BKV-t, a legutóbbi pénteki tárgyaláson ugyanis még azt mondták a kivitelező képviselői, hogy folytatják a tárgyalást és a munkát.
A Bamco fedezetigazolást akar, de túl korán
A munka felfüggesztése a szerződésben foglalt szerződésbontási folyamat utolsó állomása, ezt a szerződés szerint be kell jelentenie annak a félnek, aki szakítani akar. A Bamco most arra hivatkozik, hogy a múlt héten fedezetigazolást kértek a BKV-tól, hogy van-e pénz a finanszírozásra, ám azt nem kapták meg.
"Mekkora az a vértócsa, amit nem bírnak átugrani?"
Tegnap délután a Ferenc körúti metrómegálló mozgólépcsőjén elcsúszott egy férfi, akinek a kezét a lépcső alján lévő "fésű" felvágta. Az utasok segítőkészek voltak, mentőt is hívtak. Olvasónk jóval az eset után járt arra, amikor észrevette, hogy az utasok a vértócsát ugrálják át, mert a másik mozgólépcsőt még mindig nem indították be, pedig ezt több utas is kérte. Részletek a levélben:
Tisztelt BKV-figyelő!
Húsvét hétfő este 17.30-kor a Ferenc körúti metrómegállóban történt egy "kisebb" baleset. A lefelé menő mozgólépcső aljában elcsúszott egy férfi, és elvágta a támaszkodó kezét a lépcső végi fésűben. Nem vágott át ütőeret, de mélyen a tenyerébe vágott és igencsak vérzett. Öten-hatan lehettünk körülötte, egy fiatalember azonnal hívott orvost. Mivel egy vonathoz siettem, nem maradtam tovább. Egy fél órával később jöttem visszafelé és döbbenetes volt, amit láttam!
Nesze neked Budapest-bérlet
Olvasónk hiába integetett a Volánbusz sofőrjének, az nem nyitott neki ajtót, pedig Budapest-bérletével szerette volna igénybe venni a cég szolgáltatásait Budapesten. Később kiderült, hogy hiába van kombinált bérlete, erre a járatra nem érvényes az új bérlet, hiába van a Volán és a MÁV szolgáltatásának ára is beleépítve. Részletek a levélben:
Tisztelt Volánbusz Zrt!
A mai napon alkalmam lett volna igénybe venni egyik járatukat amire havi BKV bérletem jogosítana illetve én úgy gondoltam hogy jogosít. Eme információt a BKV-info vonalon tudtam meg egy készséges ügyfél szolgálatostól hogy csak egyes Volán-járatokon érvényes a bérletem érdekes hogy ezt nem reklámozzák csak ránk erőszakolták a BKV-val közösen a bérlet árába beépítve immár egy éve lassan , szóval eddig nem használtam ki mint levelemből kiderül most se sikerült.
Szóval a történet ott kezdődik, hogy a mai nap késő du óráiban (2009.04.12 19.25 ) Budapest XXIII.ker Hősök tere (Grassalkovich utca) BKV-Volán megállóban várakoztam buszra , ahol a BKV 66 számú viszonylata is közlekedik sajnos a BKV menetrend le volt tépve de az önök menetrendje kint volt és olvasható volt, hogy hamarosan érkezik egy busz a mi a Népligetig közlekedik. Mivel siettem úgy döntöttem, hogy ha Volán-busz jön azt is igénybe veszem, ha már a bérletem feljogosít rá.
Utolsó kommentek