Egy olvasónk hívta fel a figyelmet a frissen, 2-3 hete felújított villamossínekre az Erzsébet királyné útján. A sínek még a laikusoknak is feltűnő módon girbe-gurbák, a villamos ha lehet, még lassabban jár, mint a felújítás előtt. Megkérdeztük a BKV-t, ahol elmondták, hogy a síneknek csak két hibájuk van: görbülnek függőlegesen és görbülnek vízszintesen. A felújítást egy olyan cég végezte, amelynek szakreferenciája nincs, vágányt is csak épp hogy valamivel többet fektetett eddig, mint amennyi a közbeszerzési kiírásban kötelezőnek meg volt adva.
A BKV szeptemberben írt ki pályázatot 3 villamosvonal úgynevezett nagypaneles szakaszának felújítására a 12-14-es, a 30-as és a 69-es villamos vonalán. A pályázaton két meghívott cég indult: a Vasútépítő Kft és a VÉP Kft., az utóbbi lett a nyertes, mindhárom szakaszra, összesen 130 millió forintért.Az Erzsébet királyné útján nemrég adták át a felújított szakaszt, ahol több száz méter vágányt cseréltek ki. A vadonatúj vágányok szemmel láthatóan hullámosak, főleg az összeillesztéseknél vannak hibák, a villamosok fel-le, jobbra-balra rázkódnak rajtuk.
Megkérdeztük a BKV-t, mi történt az új sínekkel. Szilágyi Károly, a társaság szóvivője elmondta, hogy a területen felvettek egy hibajegyzéket, amely szerint két alapvető hibája van a síneknek: „fekszintben és irányban hibásak”, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy mind függőlegesen, mind vízszintesen görbék. Ezért a BKV át sem vette a munkát.
A kivitelezőnek eszerint ki kell javítani a hibákat. Csakhogy a hibaelhárítás nem kezdődhet meg, mert a javításhoz vágányzár kell, a vágányzárhoz villamospótló buszok, de az Ezsébet királyné útjába torkolló Öv utcában a szerdán kezdődik az útfelújítás, és a várható dugó miatt a pótló buszokat inkább nem üzemeltetnék. Azaz a sín belátható ideig görbe marad.
Kérdésünkre, hogy miért a VÉP Kft.-t választotta a BKV a két meghívott közül, ha a másik, vesztes cégnek már régóta külön szabadalmaztatott eljárása van a nagypaneles vágányrendszer szabályozására, azt a választ kaptuk, hogy a nyertes cég olcsóbb ajánlatot adott, és a szükséges 2000 méter vágányépítésről szóló referenciát be tudta mutatni (a referencia éppen valamivel többről, 2200 méterről szól, és nem nagypaneles felújításról).
Arra a kérdésre, hogy mikor lesz kijavítva a sín, nem kaptunk pontos választ.
(Index/BP)
Utolsó kommentek