Kedves BKV-Figyelő!A balhé első jelére menekülő BKV-s biztonsági emberekről szeretnék beszámolni.Október 5-én 0 óra után pár perccel az Astroriánál, ha jól emlékszem a csepeli éjszakai buszon, verekedés tört ki. Már felszálltak az utasok, köztük egy csomó kukásmellényes biztonsági ember is, amikor egy nagydarab ember összeakadt egy párral. A párt a BKV-s biztonságiak le akarták szállítani, de azok nem mozdultak, erre néhány utas úgy gondolta: majd ők rendet tesznek.A verekedés pillanatok alatt kitört, több felvonásban zajlott, egy nagydarab és a társa többször lelökte a párt megállóba. A balhé első jelére az egyik biztonsági ember azonnal leszállt a buszról és eltűnt. A többiek egy darabig nézték a verekedést, majd ahogy az egyre hevesebbé vált, újabb biztonsági ember oldalgott el. Végül egy "biztonsági szolgálat" feliratú mellényt viselő nő maradt egyedül közvetlenül a verekedők mellett, miközben a verekedésbe újabb utasok avatkoztak be.A sofőr, látva egy kínálkozó alkalmat, zárta az ajtót, és indult volna. Az éppen becsukódó ajtó azonban a dulakodás közben betört. A szóváltás, a verekedés a megállóban folytatódott:ütésváltás, szitkozódás, fenyegetőzés, fojtogatás. A betört üvegű busz a megállóban maradt, rendőrök jöttek, a folytatást már nem vártam meg.A lényeg: az utasok között kialakult verekdésbe csak további utasok avatkoztak be, a biztonsági szolgálat a balhé első jelére menekült. Pedig az Astoriánál kb. egy tucat BKV-s biztonsági őr volt aznap este, mégis komolyabb, hosszabb verekedés alakulhatott ki egy BKV járaton. Ráadásul, ha nincs biztonsági szolgálat, nincs az egész eset, mert a konfliktus abból alakult ki, hogy leszáll-e a pár vagy nem.Persze megértem az őröket, hiszen valójában nem tehettek volna sokat. A verekedők össztömege körülbelül kétszerese volt az övékének. Senkinek sem álma, hogy biztonsági őr legyen a BKV éjszakai buszon, és mindenki épen akar hazatérni a műszak végén. De akkor minek ez az egész? Miért kell a "biztonság" szót használni? Akkor valljuk be őszintén: csak a jóhiszeműekkel, gyengékkel, piás kamaszokkal, hajléktalanokkal szemben tudnak eljárni, valódi biztonságot teremteni nem tudnak, nem is akarnak.Üdvözlettel: XY
Mint patkányok a süllyedő hajót…
Megtolatták velük az alagútban rekedt villamost
Tisztelt BKV!2008. október 1-én, 20 óra 30 perckor a 41/19-es villamost pótló buszra nem szállhattam fel szájkosár nélkül 23 cm marmagasságú igen fegyelmezett kutyámmal. (Történetesen autóm elromlott és éppen nem volt nálam szájkosár (nem is tudom honna szereztem volna este fél kilneckor a Batthyány téren), viszont szerettem volna ennek ellenére hazajutni valahogyan.)Biztos vagyok benne, hogy a buszvezető már látta maga előtt, amint olyan tömött lesz a villamospótló az uszkve 2 megállóra, hogy egy gombostűt sem lehet leejteni, és ilyen állapotok között fogja kutyám végigharapni valamennyi utas bokáját.Ilyen vasfegyelem mellett, ugyanakkor egyik villamosvezető kollégájuk éppen a héten kérte meg az utasokat, hogy legyenek szívesem megtolni a villamost (!!!), mert az benn rekedt ki tudja milyen okból a Lánc-híd alatti alagútban.Ha a két esemény utasbiztonsági szempontjait vesszük figyelembe, az üres buszon nem utazhat kistestű kutya szájkosár nélkül, de az alagútban téblábolhatnak az utasok a 270,-ft-os viteldíjért!?Úgy tűnik az említett villamosvezetőnek kevesebb felelősségérzete volt mint a vasszigorú buszvezetőnek, ugyanis ha valamelyik utas elesik és a villamos alá kerül, vagy netán a több száz kilós villamoskocsi megmozdítása közben esetleg sérvet kap, annak következményét fogja-e viselni?A kérdés már csak az, hogy ezentúl a viteldíjért kötelező lesz részt venni a jármű mozgatásában is, cserébe a BKV is részt vesz az utasok megfelelő testedzésében? Kutyával is gyalogolni kell és kutya nélkül is kutyagolni kell...Tisztelettel: dr. Seres Márta
Integetett a megállóban hagyott utasoknak
Közlekedésguru nevű olvasónk három rövid észrevételt küldött a BKV-nak. Lentebb olvashattok össze-vissza járó és késő buszokról, valamint egy éjszakai buszvezetőről, aki nem állt meg a megállóban, csak integetett az utasoknak.
Tisztelt BKV Zrt! BKV Figyelő!
Az utóbbi időben rengeteg negatív tapasztalatról hallottam az Önök szolgáltatásával kapcsolatban, a már korábban beküldötteken kívül. Elsőként a 168E jelzésű járatot említeném, amely hetek óta (amióta megkapta az "E" karaktert) nem indul este és reggel a kiírtak alapján, általában minden második indulás valós (emiatt a három műszakban dolgozó, a vonalat használó rokonom másfél órát utazik a korábbi egy óra helyett, ez egy esti műszak alatt oda-vissza számolva legalább egy óra plusz utazási idő, holott "expressz" jelzést kapott a járat). Hozzátenném, ha csatlakoznának a járművek fél óra alatt teljesíthető lenne az utazási táv.
Másodikként említeném az 5-ös autóbuszvonalat. Az útvonal hosszú (40km), a menetidő rövid (51-52 perc?) és a két végállomás közül egyik sem buszállomás. Ki gondolta azt valamely irodájukban ülve, hogy a vonalon "dolgozó" buszok majd elférnek a környező utcákon, az út szélén vagy egyéb szabálytalan helyen például a pihenőket eltölteni? A Székely Elek úti buszfordulónál legalább elférnének, de nem a Fő út kellős közepén és a Pasaréti téren. Abszurd, szervezetlen, meggondolatlan, a végállomások környékén élők életét feldúló (kerülgetni a buszokat, lehetetlen parkolás) és a cégről kizárólag negatív vélemények hadára vonatkozó "lépés" volt, azt már nem is említvén, hogy miért kell a 3-as, 62(A)-es és 69-es villamosok mögött kullognia, növelve a rendkívül rövidre szabott menetidőt? Mellesleg a Kajár utca - Pozsony utca - Fő út forduló borzalmas.
Harmadjára egy szombat (szeptember 27-e) éjjeli kedves tapasztalatomat osztanám meg Önökkel, mint a szolgáltatás mértékével, kényelmével és színvonalával tisztában lévő, a szolgáltatásért előre fizető utasuk. A "Moziünnep" elnevezésű rendezvény kedvezményét volt szerencsénk kihasználni egy este kezdődő vetítés alkalmával (korábban ugye dolgozik az ember), hogy megnézzünk egy filmet féláron. A film végét kiszámolva (a megadott filmhossz és a kezdés alapján némi rászámítással) igyekeztem tájékozódni az interneten a szolgáltatásukkal kapcsolatban, a kinézett menetrendek a megállókban is azonosak voltak. Az éjfél után 5 perccel várhatóan érkező 908-ashoz álltunk be a Kerepesi út 9., Aréna Pláza megállóba (az egyik helyen így, a másik helyen úgy hívják) még éjfél előtt pár perccel. Az Ikarus 260-as, Cinkotától 23 óra 38 perckor induló 908-as jelzésű autóbuszuk sofőre a megállóhoz érkezve kedvesen mosolyogva, integetve haladt el nagy sebességgel a megállóban várakozó 10-12 utasok mellett.
Ez felháborító, főként a mosolygós integetés az "otthagyottak" felé. Ezt semmi sem indokolhatja. Első indok, zsúfolt volt a jármű: És emiatt nem döntheti el az utas, hogy felszáll-e? Második indok: Szeretett volna pontosan érkezni a körtérre, hogy meg legyen a kellő pihenőideje. És?
Egymás seggében járnak a buszok
Igazi paranormális „paraméterkönyv jelenség”, hogy egymás után elmegy két azonos jelzésű busz (pl. 11-es) majd 30 percig semmi mozgás a vonalon. Az utasok meg gyűlnek a megállókban, türelmetlenkednek, és az újból slágerré váló „Mocskos Békávé” című dalocskát éneklik:
Szia BKV-figyelő!
2008. szeptember 26-án, 14.05 perckor, irodába menet, vásárlást is elintézve jövök ki a Batthyány téri csarnokból, mikor is az ideiglenesen áthelyezett 11-es busz megállójában a képeken is látható látvány fogad. Nem számoltam meg, de legalább 40-50 utas várakozott a buszra. A dolognak az érdekessége, hogy a tér tele volt a 11-es viszonylat buszaival (ez is látszik a képeken), csak éppen senkinek nem méltóztatott eszébe jutni, ennél a rugalmatlan vállalatnál, hogy ha ennyien várnak már a végállomáson, akkor talán illene a buszt elindítani.
Végül a hegyről érkezett meg egy jármű, erre kellett felszorulnia a sok embernek. Én az első megállónál leszálltam, de már ott is 8-10 ember várt (lásd utolsó kép), s lehet is látni, hogy páran meg sem próbálnak felszállni rá, valaki fel sem állt a padról, vagy oda sem próbált menni a buszhoz. A 92-es számú képen talán látszik, hogy a buszvezetők egyébként milyen kedélyesen elbeszélgetnek, miközben az utasok a megállóban szívnak. A 93-94-es képen lehet látni, hogy közvetlenül egymás után két busz is elmegy, (az egyik szintén pihenőbe) látszik a számukból, hogy nem ugyanazok.
Üdvözlettel: Hegyirabló
A levélhez kapcsolódó képek:
Ha nem látod a képeket, kattints ide!
Miért hülyék hozzák a fontos döntéseket?
Tíz évig senkit nem érdekelt, hogy az M0-ás körgyűrű hiánya mekkora torlódást okoz Budapest útjain. Most, hogy elkészült a körgyűrű, és megszűnt a dugó buszsávot, buszsávokat építenek. Az illetékeseket eddig nem érdekelte, hogy a BKV járatai sokszor 30-40 percet álltak a dugóba. Akkor nem kellett buszsáv. Most igen:
Tisztelt Figyelő!
Levelem megírásának oka az index cikke, amely szerint mega-giga-szuper buszsáv készül Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. Sokan úgy gondolják, hogy épp itt volt az ideje, pedig...
Tény, hogy az elmúlt tíz évben az egyik legrosszabb dolog volt Rákoskeresztúron lakni és a belvárosban dolgozni. A reggeli csúcsban mind a Pesti út-Jászberényi út, mind a Keresztúri út beállt a forgalom miatt, sokszor olyannyira, hogy a Rákoskeresztúr városközpont - Örs vezér tere útvonal több, mint egy óráig tartott, miközben dugó nélkül ez 17 perces út.
Még rosszabb volt, hogy nem lehetett mindig megjósolni, mikor lesz dugó, ezért két választása volt a keresztúriaknak: vagy felkelnek jó korán, elindulnak 45-60 perccel korábban és ha nincs dugó, beérnek korábban; vagy pedig normál időben kelnek fel, és dugó esetén elkésnek. Személy szerint én próbáltam a középúton lavírozni, a BEB bérlet bevezetése után pedig vonattal jártam.
Ebben az időszakban tényleg sokat segített volna egy betontömbökkel elválasztott buszsáv, hiszen akkor a tömegközlekedőket nem tartotta volna fel az egyszemélyesen használt autók tömege.
Viszont amióta átadták az M0-ás új szakaszát, csoda történt, nincs dugó. Megszűnt. Finito. Egy-két nap volt egy kis torlódás a Keresztúri út egyik 200-300 méter hosszú szakaszán, de az átadás óta minden egyes nap 20 perc alatt értem be az Örs vezér terére, ami idillikus állapot; sokat segített a helyzeten a BKV új menetrendje is. A Pesti út-Jászberényi út útvonalon is normalizálódott a helyzet.
Szükség van most a buszsávra? Nem. Megkapjuk a dugók megszűnését követően? Igen. És mit fog okozni az építkezés legalább 2010-ig? Átmeneti forgalmi korlátozásokat, ideiglenesen félig lezárt sávokat, azaz dugót!
Tisztelettel: chabba
Utolsó kommentek