Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eszik, és kioktat a Volán érdi pénztárosa

Vasárnap délelőtt a MÁV helyett kénytelen voltam a hasonlóan kiemelkedő színvonalú szolgáltatást nyújtó Volánbusz szolgáltatásait igénybe venni. Bár a blog BKV-val foglalkozik, muszáj bemutatni, hogy nem csak a BKV, a Volán pénztárban is érheti meglepetés az embert:

Tisztelt Volánbusz Ügyfsz!

2008. október 12-én 8.39-kor Érden lévő jegypénztárukban próbáltam jegyet venni az utazásomhoz, mert az állomáson lévő három jegyautomata közül egyik sem működött. A váróteremben, a mosdónál lévő első ablakoz mentem a jegypénztárhoz. Az ablak másik oldalán egy nő ült, kezében és szájában egy Fornetti süteménnyel, asztalon morzsák, kajamaradék és tömérdek fémpénz.

Hosszú perceket álltam az ablak előtt, mire jelzést adott, hogy mondhatom, mit szeretnék. Jó reggelt kívántam neki, és jó étvágyat, amire a reakciója egy „Monnyad!” volt, amit a süteménnyel megtömött száján ejtett ki. Fiatal vagyok, a hölgy sem volt annyira idős. Én magáztam, köszöntem, ő letegezett, és még csak vissza sem köszönt. Nem probléma.

Kértem a jegyet, mondtam neki mettől meddig kérem, és jeleztem, hogy van egyesített bérletem. Száját ezután egy „kéccáz” szó hagyta el. Ekkor eszembe jutott, hogy a kedvezmények felsorolásakor elfelejtettem említeni, hogy diákigazolványom van, ezért az 50%-os kedvezményt az egyesített bérlet mellé, még szeretném igénybe venni.

Pénztárosunk ezen nagyon kiakadt, és kioktató szövegbe kezdett. Elnézést kértem, hivatkoztam arra, hogy korán van még nekem, és arra is, hogy bíztam benne, hogy fiatalos kinézetem miatt ezt észreveszi. „Mikor kell mondani? Mér most mondod?” „És ha kinyomtatom a jegyet?”. Harmadszorra kértem elnézést,  mire mondta, hogy egy százas lesz. Ekkor már süteménnyel csak félig tömött száján még mindig kioktató szöveget mondott, amivel már nem foglalkoztam.

Az ablak alatt lévő nyíláson beadtam neki az útközbe kiszámolt 100 forintot apróban, három darab 20-ast, három 10-est és két 5-öst. Az ablak alatt bedugott pénzt a többi közé húzta, majd kiszámolt belőle 75 forintot, és jelezte, hogy ez kevés. „Ez csak 85”, mondta, majd: „Ja nem, csak 75”. Egyre jobb, mondtam magamban, majd a vitát elkerülendő adtam neki még egy ötvenest. Vissza természetesen egy 10-essel kevesebbet adott, így 35 forinttal sikerült lehúznia, amiért csak azért nem reklamáltam, mert így is elvett az időmből rengeteget, és perceken belül indult a buszom.

Ha lett volna időm, valószínű a helyszínen panaszt tettem volna a lenyúlás és az asztalon lévő kupi miatt, és bár a táplálkozása nem zavart, teli szájjal szerintem ügyféllel nem beszélünk, főleg nem ilyen hangnemben.

Ugyan ezen az állomáson van egy bérletpénztáros hölgy, aki minden bérletvásárlásomkor különbözű címletekkel próbál megrövidíteni. Az elején apróban kezdte, az elmúlt hónapban már egy 500-ast felejtett el visszaadni. Mindig jelzem neki, hogy kevés a pénz, mindig elnézést kér, és szó nélkül visszaadja.

 

Várom visszajelzésüket!

15 Tovább

Tudják, hogy koszos, de nem érdekli őket

Vajon a BKV miért állít vissza forgalomba olyan járművet, amiről tudja, hogy több helyen is összehányták? Miért kell az utasnak elviselni, hogy lassan rosszabb körülmények között utazik, mint az állatok? Meddig kell ezt tűrnünk? Hol a takarító cég? Az elkövetkező napokban ezekre a kérdésekre próbálom megszerezni a válaszokat a BKV-tól.

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány napja, utaztam a BKV BPI-802 frsz. autóbuszán, amin valami embertelen állapot volt. A 2. ajtónál szálltam fel a buszra, ahol már feltűnt, hogy valamit kiöntöttek, mert a por, a kosz egy részen megtapadt, bár az utasok már elhordták egy részét a cipőjükkel. Nem friss kosz volt, olyan 1-2 napos.


Az ajtók bezáródtak, majd a lépcsővel egyvonalban az ajtón egy kis paradicsomdarabot, a lépcsőn 1-2 répadarabot fedeztem fel. Elfordítottam a fejem, mert elkapott a hányinger. Akkor vettem észre, hogy az 1. és a 2. ajtó között az ülés mellett szintén nagy folt díszeleg. Az ülés lábát nézve oda is kiürítette valaki a belének a tartalmát, majd az ajtó felé söpörte, mert a padló egyenes vonalban csíkos volt. 1 négyzetméteren belül a második hányásba botlottam bele.

44 Tovább

Tapicskolnak a sárban

Szép és jó, hogy a BKV a paraméterkönyvvel nem csak elvett járatokat Budapesttől, hanem adott, és hosszabbított is. Persze minden döntés az utolsó percben született, ezért még 1 hónap elteltével is vannak hiányosságok. a 141-es viszonylatban a Mustár utcában tulajdonképpen még mindig nincs megálló, még egyszerű KRESZ-tábla se jelzi a megálló helyét.

Tisztelt BKV Figyelő!

Mint azt már szeptember 9-én is jeleztem (sőt azóta újból), még mindig nincs megállóhely a 141-es autóbusz Kelenföld felé tartó járatának a Mustár utcai megállójánál. A mellékelt műhold képen, valamint helyszíni fotókon immáron rajzokkal együtt is szeretném a problémát jelezni.

Nagyításhoz klikk a képre

Kékkel jelöltem az egykori 141-es járat vonalát, mely mára a 141A jelölést viseli. Semmi gond nincs is a járattal, megérkezik Kelenföld felől a Mustár utcához, ami a 141A járat végállomása. A piros téglalap jelzi a megállót ahol le lehet szállni, meg persze fel. Ezután a busz megfordul az erre a célra a járat indításakor kialakított fordulóban, majd indul vissza Kelenföldre.

26 Tovább

Utasészrevételek hatására fejleszt a BKV

Fanatikus olvasók biztos emlékeznek még a néhány hete bemutatott, Új köztemető, főbejárat megállóra, aminek érdekessége az volt, hogy a menetrend és a tájékoztató tábla helyett, egy sima, kb. A4-es méretű papírt ragasztottak ki. A BKV kihasználva a XXI. század lehetőségeit, a reklamációk hatására a sima papírt tartósabb, időtálló EU-kompatibilis kartonpapírra cserélte:

Ilyen volt három hete:

Ilyen lett:

40 Tovább

Keress alternatívát, és hagyd ott a BKV-t!

Ha zavar a rendszeres késés, a büdös és a kosz, akkor ülj biciklire, sétálj, vagy válassz egy olyan megoldást, ami neked a legkézenfekvőbb. Olvasónk gondolt egyet, és megvált a BKV-tól:
Tisztelt BKV-figyelő!
 
Sokat olvasom a blogod, de ez az első, hogy postnak való észrevételt küldök neked. Az átlagos levelektől eltérőn nem panaszt teszek, csak megosztom az olvasókkal, hogyan szoktam le fokozatosan a BKV-ról.
 
Idén nyáron megelégeltem a nyomorgást, és a folyamatos várakozást. Elegem lett a koszból és  a bűzből, ami egyes járatokon található. Sokat gondolkodtam mi lehet egy monopol cég alternatívája, ha annyit találtam rövid időn belül, hogy nem győztem válogatni.
 
Családunkban található egy autó, amit én használok, illetve idén nyáron vettem egy Camping biciklit egy aukciós oldalon, szinte fillérekért. Modernizáltam, ráköltöttem egy fél bérlet árát, és azóta is probléma nélkül használom.
 
BKV-ról leszokni nem könnyű. Az emberek el vannak kényelmesedve, és azt gondolják, hogy az autón és a BKV-n kívül nincs más. Én is így voltam vele, ezért a BKV-ról egyből autóba ültem, ám ez nem tartott sokáig. Többször a munkahelyemtől kicsit távolabb, a Petőfi híd előtt parkoltam le az autót, majd a hídon átsétálva megközelítettem a belvárost. Ekkor kezdtem el gondolkodni azon, mivel lehetne a sétálást felgyorsítani. Roller? Bicikli? Görkori? Végülis egy összecsukható, fent említett kerékpár mellett döntöttem, ami a kocsiban is elfér. A gyaloglást felváltotta a bicikli, és napról napra távolabb álltam meg az autóval, természetesen nem fizetős parkolóban.
 
A benzinre nem költök sokat, dugót nem csinálok, és amikor tehetem kerékpárral járok. Szerintem megtaláltam a BKV tökéletes alternatíváját, amivel nem szennyezem túlságosan a környezetet, gyorsan és megerőltetés nélkül elérem a célom, és sportolok is. Amíg nincs rossz idő, addig ajánlom mindenkinek, hogy sétáljon, vagy kerékpározzon egy kicsit, próbálja ki milyen a BKV mentes élet.
 
Köszönöm!
 
D. Szilárd

 

107 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek