Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Van aki még leül a BKV-n?

Hagyó Miklós úr még 40 napos szabadságát tölti, így az összehúgyozott, tisztítatlan Volvo üléses témában még egy ideig nem lesz előrelépés (valószínű utána sem). Jött egy újabb kép, amit a villamospótlón lőtt nekünk egy olvasónk.

Tisztelt BKV-figyelő!

Hétfői napon kollégámmal igyekszünk vissza a munkahelyünkre, így kénytelenek voltunk a 2-es villamos pótlóját igénybe venni. A Boráros térről indult a Havas utca felé olyan 19:30 magasságában. A képen jól látható, hogy rögtön kiszúrtunk egy huggyal és a barna színre következtetve kevés fossal átitatott ülést.

 



Az eddigi bevett szokás a busz hátsó ülései voltak, de ez a vezető mögött jobb oldalt a 2. dupla ülés volt. Mondanom sem kell, hogy az összes ülőhely szanaszét volt rohadva. Sajnos a járat száma egy hatalmas 2V jelzéssel ügyesen le volt takarva. Könyörgöm ha egy kisgyerek leül egy ilyen helyre, matat a kezével a széken, majd a szájába veszi, az komoly fertőzésveszély.

Az egész BKV-t akasztani kéne, mert a középkori pestis volt ilyen fertő mint az ő járataik..

Tisztelettel: Sz. István

138 Tovább

Az éjszakai buszon is van rendes ellenőr

Milyen lenne már, ha a BKV-figyelő blogon folyton csak a fikázás menne, egy normális, pozitív észrevétel sem jelenne meg? Válasz: Nagyon egyoldalú lenne az egész. Azt meg mi nem szeretnénk. Itt egy pozitív észrevétel:

Kedves BKV-figyelő!

Ma hajnalban (július 30. 1-2 óra közt) elég kellemes meglepetésben volt részem. Felszálltam a 950-es járatra, ahol szokás szerint több biztonsági szolgálatos úriember, illetve 2 fehéringes, kulturált kinézető, csuklóján karszalagot viselő ellenőr utazott.

Felszálláskor kérték a jegyet, mire felmutattam nekik a 10-es gyűjtőjegyemet. A biztonsági szolgálat embere hátraküldött, hogy vegyek jegyet az ellenőrnél. persze megjegyeztem, hogy egy vagyont fizettem a gyűjtőért, de elindultam. a következő ajtónál az ellenőr a "jó estét, mi a probléma?" kérdéssel üdvözölt, mire óvatosan megkérdeztem: "nem jó ez a jegy? Mert akkor kérek egyet". És itt jött a meglepetés, mert kivette a kezemből, elsétált a lyukasztóig, érvényesítette, majd jó utazást kívánt.

Én meg csak ültem bambán és hallgattam a beszélgetésüket. A biztonsági őr ki volt akadva, hogy "Mióta fogadjuk el a 270 forintos jegyeket?", mire az ellenőr leintette, mert állítólag erről tájékoztatták őket, mert sok utaspanasz meg minden. Összegezve, nem értem akkor, hogy mi van a jegyekkel, de örültem, mert teljesen jófej volt az ellenőr, még egyszer köszi neki :)

P. Tibor

26 Tovább

Szalagkordonok a bliccelők útjában

Kordonokat húz a BKV a 4-es, 6-os villamos néhány megállójába ősszel, s előbb-utóbb várható az elsőajtós felszállási kísérlet is egyes buszjáraton.

Számos változtatásra készül a BKV ősztől, a módosítások egy része csak a cég működését érinti, a legtöbbet azonban az utasok is érzik majd, mert jelentősen megváltoztatja a megszokott rendet - nyilatkozott lapunknak a várható újításokról és tervekről Regőczi Miklós, vezérigazgató-helyettes. Ősszel találkozhatnak az utasok a 4-es, 6-os villamos vonalán azokkal a kordonokkal, amelyeket egyelőre csak néhány megállóban, s buszvégállomáson emel a BKV. A cég ezzel a próbálkozással, akárcsak a metróblokáddal a föld alatt, a felszíni bliccelést is minimálisra szeretné csökkenteni.

Szintén a bliccelés csökkentésére lenne kísérlet az elsőajtós felszállás, amelyet kisebb forgalmú vonalokon próbálnának ki, Regőczi reményei szerint mihamarabb. Ehhez azonban jegyeladásra is ki kell képezni a járművezetőket, fülkéjükbe pénztárgépet, az utastér elé pedig lengőkaros átengedő "kaput" kell telepíteni, legalábbis a kísérletbe bevont járműveken. Ezt a megoldást azonban zsúfolt vonalakon csúcsidőben nem lehet bevezetni. Az igazán üdvözítő megoldást a csipkártya bevezetésétől várja a cég, ám hosszú éves előkészítés után sem sikerült még lefolytatni egy sikeres pályázatot. A társaság egyelőre keresi a rendszer kiépítéséhez szükséges pénzügyi hátteret, a finanszírozási megoldásokat.

A bliccelők elleni harc addig is nagy erőkkel, s egyre eredményesebben folyik, az idén a tavalyi hasonló időszakhoz képest több, mint félmilliárd forinttal nőtt a jegybevétel. Az utasoknak azonban még így is mintegy 30 százaléka fizetés nélkül veszi igénybe a szolgáltatást. A BKV alapfeladata továbbra is a szolgáltatás színvonalának javítása, például a járművek zavartalan, gyors közlekedésének biztosítása. E célt szolgálnák például a buszsávok, ám közismert, hogy ezektől szinte lehetetlen tartósan távol tartani az autósokat. Egy legutóbbi kampányban motoros rendőrök kifejezetten a buszsávot használókat büntették. Ez azonban csak egy hétig tartott, állandóra továbbra is csak a sávfigyelő kamerák maradnak - már, ahol van ilyen egyáltalán. A cég szerint a jelenleginél sokkal jobb és hatékonyabb megoldás lenne a buszokat felszerelni kamerákkal, s azok készítenék a felvételeket a haladásukat akadályozó autósokról. Ehhez azonban a szakminisztérium beleegyezése, s rendeletmódosítás is kell.

A járművek megfelelő esztétikai és műszaki állapota fontos része a szolgáltatásnak. A HÉV-szerelvények és a Millenniumi Földalatti-kocsik mindkét szempontból felújításra, vagy még inkább cserére érettek. Ezek együtt több százmilliárdos beruházások, amelyre nincs pénze a cégnek, s e célra 2013-ig uniós pályázatok sem állnak rendelkezésre. Regőczi ezért úgy gondolja, érdemes lenne megvizsgálni, hogy miként lehetne forrásokat találni, akár magántőke bevonásával.

A cégnél futó félszáz projekt egyike a BKV-ingatlanok eladása, amely több más mellett az Akácfa utcai székház értékesítését is tartalmazza.

Népszabadság Online

148 Tovább

Elsodorta a turistát, majd továbbhajtott

Cserbenhagyásról többször olvashattatok már a BKV-figyelő oldalain. Ezek közül legdurvább az volt, mikor a trolivezető a balesetben megsérült utashoz odament, és a troli lépcsőjéről kiabált rá.

Tisztelt BKV vezetőség! Tisztelt BKV-figyelő!

A mai napon (2008.07.31.) tapasztalt buszos eset miatt írok. A Várbuszon (egy ideje 10-es buszon) utaztam ma délután a 13-86 sz. járattal. A vezető (nagydarab, kopasz férfi) nagyon vadul hajtott, a Dísz térnél a járda legszélén, az útnak háttal álló turistát majdnem elsodorta, 3-4 cm-en múlott, pedig nagyobb ívben is könnyen be tudott volna állni a megállóba. Ez is meleg helyzet volt, a fiatal kicsit méltatlankodott, de nem történt semmi. Vadul zötyögtünk tovább, majd 16.20-kor a Mátyás templom megálló után a vezető dudált és enyhén lassított, majd arra lettem figyelmes, hogy egy turistát elsodort a tükörrel, aki úgy beütötte a fejét, hogy le kellett guggolnia. A vezető megállt, várt kb. 5 másodpercet, és amikor látta, hogy a turista (fiatal férfi) a fejét fogva feláll és valamit magyaráz, szó nélkül továbbhajtott.

Hogy történhet ez meg a Budapesten, a Várban, az ország egyik leghíresebb turista-látványossága mellett?! Ahol a turisták igenis az úttesten sétálnak és bámészkodnak, ami biztos idegesítő, de hogy lehet elsodorni valakit, majd szó nélkül továbbhajtani? Milyen hírét keltik az országunknak?

Nekem is cselekednem kellett volna, előremenni és a sofőrt leszállítani, hogy megkérdezze, nem kell-e mentőt hívni a turistához, de a döbbenettől csak a Moszkva téren tértem magamhoz.

Kérem az ügy kivizsgálását.

Tanúként – szükség esetén – én és a velem utazó kollégám is rendelkezésre állunk.

Tisztelettel: L. Zs.

66 Tovább

Kézzel mozgatják a gázpedált a 141-esen

A BKV járművek műszaki állapotát egy szóval úgy lehetne jellemezni, hogy szar. Nem kell köntörfalazni, nem kell mellébeszélni, ez az igazság. Nincs alkatrész, donor járművekből szednek ki használható alkatrészeket, hogy újból forgalomba állhassanak azok a buszok, amik a műszaki vizsgán nem mennének át. Nem vicc, a BKV járművek néhány százaléka mehetne csak forgalomba.

Kedves BKV-figyelő!

Először a BKV-nak akartam írni, de mivel egy korábbi e-mailes panaszomra sem válaszoltak, csak majd 30 nap múlva levelet kaptam ( kb. 1éve ), inkább ide írok.

Rendszeresen a 141es buszon szoktam utazni, amik olyan állapotban vannak, hogy 100% hogy nem mennének át egyetlen műszaki vizsgán sem, így azt kell gondolnom ,hogy látatlanba kapják a papírt.

Két napja, arra lettem figyelmes, hogy minden egyes lassításkor üresben magas fordulatszámon jár a motor, úgyhogy kicsit közelebb ültem a vezetőfülkéhez. A megdöbbentő lassítási és megállási technika a következő volt:

1.) A vezető üresbe teszi  az automata váltót  2. )Fékez 3.) Lehajol, és ( most kapaszkodjon meg mindenki ) megfogja a gázpedált és visszahúzza.

Igen, ha egyszer lenyomta a gázpedál úgy is maradt. Ez a busz teljes vonalán így történt. (egyébként ez egy régi Ikarus busz volt ) Másik ilyen járatokon rendszeresen nem működik a kilométer óra, illetve nem záródik be rendesen a pici buszon az ajtó, és menet közben kinyílik. Volt olyan busz is, ami folyamatosan lefulladt és kb. 3percenként újra elindította a sofőr a motort.

Ezért veszünk bérletet? Vicc az egész .Az összes BKV vezetőt felültetném a szar járataikra, használjanak bérletet a szolgálati autó helyett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a menetidőt rengeteg esetben nem tartja be néhány vezető. Ezt azért kiemelném ,hogy csak néhány jellemzően fiatalabb sofőrök, ugyanis azt mindenki tudja amúgy is, hogy a 141es egy "nyugdíjas"járat, és az idős sofőrökkel nincs is probléma,pontosak kedvesek és még köszönnek is mikor felszáll valaki.

A másik, ami még használok, azok a 41/250es buszok, amik szintén elég rossz állapotban vannak ahhoz képest, hogy mennyi idősek. Tudom arra az a válasz hogy alvállalkozó.

Igazából az ember egy ideig tolerálja a BKV-t, viszont mikor balesetveszélyesek a járműveik az már több a soknál.

61 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek